handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig med ett par frågar...tack på förhand


byggarefredde
2006-06-15, 12:43
hej ja e 17 år och har gymmat ca 1 år...bulkar just nu eftersom ja tycker ja väger för lite ( dålig vald period, mitt på sommarn, fast d skiter ja i :eating: )



ja har en fråga angående träningspass

ja kör nu:
mån : bröst,bicceps
tis : triceps, rygg(bredden)
ons : ben, rygg ( tjockleken) ( marklyft )
tor biceps,bröst
fre --------------
lör : triceps,rygg (bredden)
sön : ---------------

och mage efter varje gymmpass...är nog för mkt men man mår bättre av det som sagt :em:

d e så att ja undrar hur många set per övning och muskelgrupper

bröst kör ja : bänkpress 6xmax tyngsta ja orkar ( brukar bli ca 5-6 )
sen kör ja 6x10 på flyes
biceps : 4x8 rakstång, 4x8 enhandcurl ,4x12 skiftande me hantell stående

undrar om ett sådant pass ska ge maximal tillväxxt?

byggarefredde
2006-06-15, 12:46
glömde...ge mig gärna ett schema om någon skulle orka

tack på förhand:hbang:

Fjod0r
2006-06-15, 13:00
Rygg vidd och bredd behöver du inte skilja på, det är skitsnack.

Mitt eget träningsprogram är upplagt för att orka prioritera ben/vader som är mina släpande muskelgrupper och generellt de som de felsta ligger efter med. Jag tränar som följande.

Mån: Framsida ben, vader. (böj/frontböj/benpress/hacklift/utfall/benspark/vader)

Tis: Bröst,axlar,biceps. (hantelpress/bänkpress/snebänk/ stådende-sittande militärpress/press bakom nacken/dips/biceps)

Ons: Vila

Tors: Rygg, baksida lår. (marklyft,chins,latsdrag,skivstångsrodd,hantelrodd ev T-bar eller masking, legcurls, raka marklyft)

Fre: Vader, triceps (stående/sittande/enbens, liggandes tricepsextentions, frence press,smalbänk,pushdowns,dips)

lör & sön vila ev löpning.

För tips och variation av övningar läs http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071. Basövningarna listande först i varje kategori.

Lycka till!

Jacksatan
2006-06-15, 13:30
hej ja e 17 år och har gymmat ca 1 år...bulkar just nu eftersom ja tycker ja väger för lite ( dålig vald period, mitt på sommarn, fast d skiter ja i :eating: )



ja har en fråga angående träningspass

ja kör nu:
mån : bröst,bicceps
tis : triceps, rygg(bredden)
ons : ben, rygg ( tjockleken) ( marklyft )
tor biceps,bröst
fre --------------
lör : triceps,rygg (bredden)
sön : ---------------

och mage efter varje gymmpass...är nog för mkt men man mår bättre av det som sagt :em:

d e så att ja undrar hur många set per övning och muskelgrupper

bröst kör ja : bänkpress 6xmax tyngsta ja orkar ( brukar bli ca 5-6 )
sen kör ja 6x10 på flyes
biceps : 4x8 rakstång, 4x8 enhandcurl ,4x12 skiftande me hantell stående

undrar om ett sådant pass ska ge maximal tillväxxt?

själv skulle jag aldrig köra biceps och triceps 2ggr i veckan. Du tränar ju dessa även när du kör rygg och bröst, så risken för överträning och dålig utveckling är överhängande.
När du kör bröst 2ggr i veckan och tar ut dig såpass mkt som du gör tycker jag du ska ta och ´köra ena passet lugnare. Att köra ihjäl bröst 2ggr i veckan vet jag ingen som klarar av att göra. Kör ena passet med fler reps och håll dig undan failiure på det passet.
I början när man tränar luras man lätt att tro att man växer som mest ju hårdare och oftare man kör, men så är inte fallet. Sen är ju alltid en bra regel att prova sig fram. INgen här vet exakt hur just din kropp fungerar, så det är svårt attt ge annat än genrella riktlinjer.

byggarefredde
2006-06-16, 19:14
okej, tack för tippsen...har hört många säga ja kör för mkt men har allti trott d ger mer :S...


jacksatan lr någon "pro" hehe om man säger så:

skulle du/ni/någon besvara den här frågan...

hur många sett per muskel grupp man skulle köra? tack på förhand

peace out!

Jorgen
2006-06-16, 19:27
hur många sett per muskel grupp man skulle köra? tack på förhand
Finns inget svar på den frågan. Mellan 1-30+ typ.