handdator

Visa fullständig version : Mitt kostschema, kommentarer?


gonza
2006-06-14, 22:41
Tja alla där som inte frossar i den härliga sommaren.

Det är nämligen så att jag har nått en punkt i min deff där jag inte går
ner, antar att jag måste ändra i mitt kostschema.

Lite stats kort o gott är.

20 år
170cm kort
90.4 kg

Vägde i början av deffen 99.3 så lite har jag allt tappat, men måste tappa så hiskelens mkt mer och helst utan att förlora muskler. Kan även poängtera att jag gjorde kalipermätning som visade 26.8%, som är en heeel del :'(. Hoppas kommma ner till 10% cirka ...

Mitt schema ser ut på följande vis och alla ni får gärna kommentera:

Havregrynsgröt 100g 106kcal

Kycklingbröstfilé 150g 156kcal
Fullkornspasta 50g 163kcal

Makrilfillé 250g 279kcal
Fullkornsbröd 50g 150kcal

Tonfisk 150g 150kcal
Fullkornsris 50g 176kcal

Whey-100 80g 400kcal

Sötmandel 30g 180kcal

Prot: 230g
Kolh: 128g
Fett: 46g

kcal totalt: 1850kcal

Innebär att jag ligger runt 1000kcal minus per vecka. Ordningen på maten är typ samma förutom att jag drar whey p ådagen och efter träning, och mandel när jag känner för det.

Det är ju så då att jag har stannat i vikt, väger bara 200g mindre än förra veckan. Så antingen måste jag sänka mitt kcal eller vad har annars hänt?

Detta schema är uppdaterat, tidigare har jag gått på en ketogen diet och efter en del läsande har jag insett att det inte är så bra. Så därför har jag lagt till kolhydrater här o där.

Men vad säger ni alla, ge mig tips, i alla former, snälla jag behöver hjälpen!

MVH
Gonza

Jacksatan
2006-06-14, 22:55
det där är ingen mat så sänk för guds skull inte maten mer. ´Du kan inte bara stirra blint på vågen en vecka. Det behöver inte betyda att du inte gått ner i fett för att du inte gått ner i vikt så mkt. Det har ju att göra med annat också. Hur mkt vatten du har i kroppen t ex. Jag skulle aldrig gå under 200g kolhydrater när jag deffar men då kör jag en el kardio också.

negative
2006-06-14, 22:59
Whey-100 Hade jag tagit direkt på morgonen, istället för på kvällen och valt kasein protein på kvällen tex keso,kesella,tonfisk. . Annars ser det bra ut förutom grönsakerna som inte finns ;)

gonza
2006-06-15, 04:47
Whey-100 Hade jag tagit direkt på morgonen, istället för på kvällen och valt kasein protein på kvällen tex keso,kesella,tonfisk. . Annars ser det bra ut förutom grönsakerna som inte finns ;)
Grönsakerna finns, glömde ta med dem bara :P...

gonza
2006-06-15, 04:47
det där är ingen mat så sänk för guds skull inte maten mer. ´Du kan inte bara stirra blint på vågen en vecka. Det behöver inte betyda att du inte gått ner i fett för att du inte gått ner i vikt så mkt. Det har ju att göra med annat också. Hur mkt vatten du har i kroppen t ex. Jag skulle aldrig gå under 200g kolhydrater när jag deffar men då kör jag en el kardio också.
ok ok, skall tänka på det!

Nått förslag på mera mat?