handdator

Visa fullständig version : Vattendiet!?


debbe
2006-06-14, 16:31
Hört folk som kör vattendiet å grejor! Någon som har kolla på det?
Jag har en ganska rejäl "ölkagge" nu så måste tappa fettet!
Hur snabbt börjar jag tappa kilona? hur länge ska jag köra det? Ja.. skriv på ni som vet..! tack på förhand!

King Grub
2006-06-14, 16:33
Bara vatten? Det kallas fasta. Ren svält.

debbe
2006-06-14, 16:34
ja.. kan du svara på dom andra grejorna? :/

Herkulez
2006-06-14, 16:53
hur länge ska jag köra det? J!
i 3timmar, sen äter du ditt nästa mål mat och börjar om med 3timmar vätskedrickandet.



seriöst, glöm vattendieten.

Krokodil
2006-06-14, 17:07
Hört folk som kör vattendiet å grejor! Någon som har kolla på det?
Jag har en ganska rejäl "ölkagge" nu så måste tappa fettet!
Hur snabbt börjar jag tappa kilona? hur länge ska jag köra det? Ja.. skriv på ni som vet..! tack på förhand!
Från slv.se

"Vattenfasta
Av lågkaloridieterna är vattenfasta den mest extrema. Den ger en snabb initial viktnedgång med få obehag. Hungerkänslorna försvinner inom några dagar. Metoden är dock inte helt ofarlig då dödsfall, sannolikt i hjärtrytmrubbningar, har beskrivits redan efter två veckors helsvält. Metoden fordrar därför medicinsk övervakning. Vattenfasta har idag ingen plats i långsiktig fetmabehandling."

Jag skulle hellre rekommendera en vlcd eller lcd, de är iaf inte förenade med livsfara!


Edit: läs själv om de olika dieterna... http://www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx?id=6040

Mackz
2006-06-14, 18:41
Vattendiet? Det var fan det dummaste jag har hört talas om. :furious:

JailBait
2006-06-14, 21:02
Vattendiet? Det var fan det dummaste jag har hört talas om. :furious:

+1... då ligger man ju iaf på ett jävla kaloriminus iaf.. men det låter helt insane... inte att rekommendera!

blekfet2
2006-06-14, 22:17
bwahhahah....Kanske något som folket på Aftonbladet skulle kunna lägga ut i tidningen!?

maxz
2006-06-14, 22:22
vattendiet, låter inte alls bra.

remixxa
2006-06-15, 17:53
+1... då ligger man ju iaf på ett jävla kaloriminus iaf.. men det låter helt insane... inte att rekommendera!

Vad är detta +1 alla skriver? :confused:

patanga
2006-06-15, 18:05
att dom håller med någons åsikt, alltså +1 på den åsikten

Ninjasmurf
2006-06-15, 18:05
Vad är detta +1 alla skriver? :confused:

+1 = håller med i det du skrev

pabb
2006-06-15, 18:29
Jag testade det i en vecka, tränade måttligt under tiden. Gick ner ungefär 4kg under den tiden. Kommer aldrig göra det igen.

maxz
2006-06-15, 20:18
Jag testade det i en vecka, tränade måttligt under tiden. Gick ner ungefär 4kg under den tiden. Kommer aldrig göra det igen.

ah du måste skojja, du klarar aldrig en vecka utan mat.

Beecher
2006-06-15, 20:20
ah du måste skojja, du klarar aldrig en vecka utan mat.

Skulle han inte klarat sig så skulle han nog inte kunnat skriva den där posten idag.

maxz
2006-06-15, 20:23
Skulle han inte klarat sig så skulle han nog inte kunnat skriva den där posten idag.

haha? skulle det föreställa ett skämt?


Jag provade att vara utan mat i 24timmar en gång, och då var man så hungrig att man kunde äta vad som helst typ, och tänk och göra så i en vecka... :c
inte alls bra.


Har dock för mig att hungerkänslorna går över till en annan lättare grad efter några dagar.

Beecher
2006-06-15, 20:36
haha? skulle det föreställa ett skämt?


Nej.
Utan mat kan du överleva högst ett par veckor, men utan vatten dör du efter bara ett par dagar, så efter en vecka borde han nog fortfarande leva, med förutsättning att han inte lider av någon livshotande sjukdom.

King Grub
2006-06-15, 20:45
Utan mat kan du överleva högst ett par veckor.

Nja, en normalperson kan överleva på sina fettreserver i 4-6 veckor. Därefter börjar proteinet i kroppen kannibaliseras, och dessa reserver är mindre, men man kan klara 2-3 veckor till på det. Så 6-9 veckor för en normal, icke-överviktig person. En måttligt överviktig person kan lägga till någon vecka, medan en lätt underviktig kan dra ifrån en i stället.

Beecher
2006-06-15, 20:49
Nja, en normalperson kan överleva på sina fettreserver i 4-6 veckor. Därefter börjar proteinet i kroppen kannibaliseras, och dessa reserver är mindre, men man kan klara 2-3 veckor till på det. Så 6-9 veckor för en normal, icke-överviktig person. En måttligt överviktig person kan lägga till någon vecka, medan en lätt underviktig kan dra ifrån en i stället.

Se där, ännu tydligare svar!
Otroligt många veckor verkar det som...

zink
2006-06-15, 21:13
Skulle man inte kunna leva på vatten och frukt i någon vecka med ungefär samma resultat? Inte att man skulle vräka i sig äpplen, men kanske 2-4 / dag.

King Grub
2006-06-15, 21:19
Skulle man inte kunna leva på vatten och frukt i någon vecka med ungefär samma resultat? Inte att man skulle vräka i sig äpplen, men kanske 2-4 / dag.

Vilka resultat? Utan aminosyror kommer du att befinna dig i konstant negativ proteinbalans. Visst förlorar du fett, men även muskelprotein.

zink
2006-06-15, 21:26
Vilka resultat? Utan aminosyror kommer du att befinna dig i konstant negativ proteinbalans. Visst förlorar du fett, men även muskelprotein.

Det är väl ett resultat? Det behöver ju inte alltid vara positivt. ;D

Krokodil
2006-06-15, 22:46
Kommer ni ihåg IRA medlemmen Bobby Sands hungerstrejk 1981? Han påbörjade sin hungerstrejk den 1 mars 1981 och dog den femte maj samma år efter det att hans krav på att bli klassad som politisk fånge kallsinnigt blivit ignorerade av Thatcher och hennes regering.

1/3-5/5 är ca 10 veckor.

maxz
2006-06-16, 00:25
Det är väl ett resultat? Det behöver ju inte alltid vara positivt. ;D

uschhhhhhh zink , du ska väl inte köra en "vattendiet" :)?

Empe
2006-06-16, 01:30
Vilka resultat? Utan aminosyror kommer du att befinna dig i konstant negativ proteinbalans. Visst förlorar du fett, men även muskelprotein.



Om man kör en diet bestående av proteindrinkar (2-3 om dagen) och frukt så borde ju inte musklerna ta så mycket stryk av det, viktminskningen blir säkert inte lika drastisk, men det blir nog mer positivt. Eller har jag fel?

polaren
2006-06-16, 02:03
Varför kan man inte bara äta mindre och röra på sig mer. Varför ska alla alltid jaga snabba vikt-nedgångar? Följer man en sånhär idiotisk diet i några veckor och tappar säg 10kg, så måste man ändå lägga om sin kost efteråt, annars kommer man tillbaks till ursprungsvikten.

jwzrd
2006-06-16, 06:06
Om man kör en diet bestående av proteindrinkar (2-3 om dagen) och frukt så borde ju inte musklerna ta så mycket stryk av det, viktminskningen blir säkert inte lika drastisk, men det blir nog mer positivt. Eller har jag fel?

Tja, kanske till och med byta ut pulvret mot magert kött, frukten mot pasta/ris, lägga till grönsaker och..nej vänta, då får man ju en normalt fundad diet som ger bra effekt utan att personen mår dåligt :/

Drick ricinolja! Enbart.

Nina L
2006-06-16, 06:46
Hört folk som kör vattendiet å grejor! Någon som har kolla på det?Jag hade en väninna som körde vattenfasta ett tag. Hon dök upp helt plötsligt och var smal som bara den och jävligt snygg. Lycklig var hon också, euforisk rent av. "Jag behöver inte ens äta längre.", sa hon. Den lyckan höll inte länge.

Jag skulle säga att vattenfasta är en farlig grej att leka med. Killar är inte immuna mot ätstörningar. Kör en VLCD om du känner för att vara extrem.

Empe
2006-06-16, 08:48
Tja, kanske till och med byta ut pulvret mot magert kött, frukten mot pasta/ris, lägga till grönsaker och..nej vänta, då får man ju en normalt fundad diet som ger bra effekt utan att personen mår dåligt :/

Drick ricinolja! Enbart.


Ja, nu börjar det likna mer en LCD och det är nånting jag tror kan funka. Med "vattendiet" eller andra dieter som utesluter ätande tror jag ändå att man bara kommer gå upp i vikt igen när man börjar äta "normalt"

sonic
2006-06-16, 09:00
Det positiva är att du inte kan misslyckas med att vara i ketosis. Någon form av återhämtning efter träningspassen så går det nog snabbare. Håll dig sen bara borta från öldagar :whipped:

King Grub
2006-06-16, 09:02
Det positiva är att du inte kan misslyckas med att vara i ketosis. Någon form av återhämtning efter träningspassen så går det nog snabbare. Håll dig sen bara borta från öldagar :whipped:

Nu har inte ketogena dieter några fördelar i viktminsknings- eller fettförlustsyfte.

jwzrd
2006-06-16, 09:02
Ja, nu börjar det likna mer en LCD och det är nånting jag tror kan funka. Med "vattendiet" eller andra dieter som utesluter ätande tror jag ändå att man bara kommer gå upp i vikt igen när man börjar äta "normalt"

LCD är en skärm för mig. Jag försökte beskriva vanlig sund kost med rimliga uppoffringar för saken.

Mackz
2006-06-16, 09:03
Ja, nu börjar det likna mer en LCD och det är nånting jag tror kan funka. Med "vattendiet" eller andra dieter som utesluter ätande tror jag ändå att man bara kommer gå upp i vikt igen när man börjar äta "normalt"

Om man är tjock och har haft usla kostvanor tidigare är det bortkastat att ge sig på diverse sväldieter som inte går att leva på i längden. Visst rasar man i vikt om man håller dig till dieten, men när man sedan går tillbaka till sina gamla vanor blir det bara värre.
Är man tjock har man i regel dåliga matvanor, då får man börja med att ändra på sina vanor. Lära sig att äta nyttig och ordentlig mat helt enkelt, bara med det kommer man mycket långt.
Men att gå från att leva på skräpmat till att leva på vatten och pulver och rasa 10 kilo, för att sedan leva på sin skräpmat igen är dömt att misslyckas. Nyttig kosthållning kräver idag lite kunskap om näringslära, men det är något som alla kan lära sig om man bara vill.
Deff, diet anser jag är till för tränande människor som har koll på kost, näringslära, människokroppen och träning.

sonic
2006-06-16, 09:07
Nu har inte ketogena dieter några fördelar i viktminsknings- eller fettförlustsyfte.

Jag syftade på att det kan vara lättare att klara dieten om man inte är hungrig.

jwzrd
2006-06-16, 09:10
Jag syftade på att det kan vara lättare att klara dieten om man inte är hungrig.

Det är ett passivt sätt att angripa sin diet. Ingen klarar en diet utan att vilja klara den, hungrig som mätt.

sonic
2006-06-16, 09:16
Det är ett passivt sätt att angripa sin diet. Ingen klarar en diet utan att vilja klara den, hungrig som mätt.

Jag ville mest få fram vad som var fördelen med dieten. Sen kan den nog bli effektivare, eller?