handdator

Visa fullständig version : Kyla ner armbåge


Officer
2006-06-13, 20:24
Detta är en sorts uppföljning till denna (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=70607)tråd som jag startade för ett tag sen. Mer info om min skada/smärta där.

Jag har varit hos två olika naprapater och båda kom fram till att det är en skadad mikrofiber i armbågen, förmodligen på fästet där långa tricepsmuskeln fäster typ. Det "finns inget att göra åt saken förutom att vila". Eller köra det som inte gör ont, typ. Som en sammanfattning på mitt problem så får jag ont i armbågen när jag lutar den mot något hårt underlag - exempelvis ett bord. Det gör inte ont i några övningar förutom triceps extensions, alltså när triceps får som mest sträck.

Hursomhaver,
Jag testade nu när jag satt hemma lägga på en 6-pack isbitar inlindad i en trasa på min armbåge under tio minuter, och det lindrade smärtan rätt bra. Iallafall tillfälligt.

Frågan är - vad tycker ni om kylning? Ska jag kyla direkt innan och direkt efter tricepspassen tycker ni? Och ett par gånger till under resten av dagen?

Alexlindgren
2006-06-14, 00:10
Kyla verkar ju bara smärtstillande och "förlamande".

Det du ska göra är som dom säger, vila. Avstå från tricepsträningen tills det är bra.

Annars kan du ju knapra värktabletter när du är sjuk och säga "Det är lungt, jag mår bra, jag kan dra ett gympass".


EDIT:

Men du kan ju kyla om du skulle vara tvungen att göra något, som smärtstillande då bara.