handdator

Visa fullständig version : Long time no seen....


wintersnowdrift
2006-06-13, 18:06
Det var nästan två månader sedan jag loggade in på Kolozzeum senast. (Designen har blivit snyggare sedan dess måste jag säga!) Vet inte om någon kommer ihåg mig fortfarande; "minnet är bra men kort" brukar min mamma säga och jag tror att glömskan infinner sig ännu snabbare på ett internetforum.

Hur som haver - jag hade tidigare vanan att skriva långa, egocentrerade inlägg utan vidare allmänintresse och när jag idag fick ett plötsligt ryck att logga in på kolo så tänkte jag att jag kunde tillåta mig själv ett återfall.

I vintras åkte jag Vasaloppet och klarade därmed Klassikern, som varit mitt stora träningsmål (some of you might remember, jag känner iaf igen några användarnamn här fortfarande :)). Strax innan drabbades jag dock av en långdragen skada (överansträngt+inflammerat muskelfäste i högerlårets baksida), som jag dragits med hela våren. Rehabträning, rehabträning, rehabträning... (ni hör hur kul det låter...), men jag bet ihop och körde på. När jag precis börjat springa korta pass igen - löpningen är ju min passion! - så kom dock nästa bakslag: jag fick plötsligt och oförklarligt mycket ont i ett knä, och smärtan ville inte gå över.

Då bröt jag ihop totalt. Detta var i slutet av april, och det kändes som om mitt liv rasade samman. Jag kunde verkligen inte träna längre. Jag orkade heller inte med den psykiska press/ångest som det innebär att träna skadad. "Kan jag göra den här övninger eller förvärrar jag något då?", "Vågar jag ta i så här mycket?", "Hur är det nu, får jag ont av det här eller inte?".

Jag bestämde mig för att det fick vara nog nu. Min kropp måste läka. Under tre tuffa gymnasieår har jag tränat hårt och pluggat hårt, och ovanpå det ätit alldeles för lite under lång tid.... Jag gjorde tre stora förändringar träningsmässigt: jag slutade skriva i min träningsdagbok (både här på kolozzeum och i mitt "avancerade" excel-dokument som jag använt i tre år. Jag älskar statistik men vet att jag blir lite manisk av alla siffror. De sporrar mig att träna mer och tuffare, vilket kanske inte är så bra alla gånger...), jag skippade alla planer på att tävla triathlon och jag tränar bara det jag känner för, när jag känner för det och aldrig hårdare än vad dagsformen tillåter.

Jag älskar träning och fysisk aktivitet, det gör jag verkligen, men någonstans bakom endorfinkickarna finns ju en annan värld. Jag började fundera över vad "normala" människor lägger all sin fritid på, och svaret är i många fall att de har ett socialt liv (klart underrepresenterat i min lilla bubbla där jag, min cykel och mina löparskor tagit störst plats). Medveten om att jag dessutom hade en av de (enligt ryktet) roligaste perioderna i livet framför mig - tiden innan studenten - vore det ju idiotiskt att inte ta tillvara på den.

Och det får man väl säga att jag har gjort. Massor av studentskivor som följdes av en underbar studentdag. Igår fick jag äntligen skrika mig hes på flaket som cirkulerade flera varv runt fontänen vid Sergels torg och irriterade säkert Cilia på hennes arbete ;).

Både knät och muskelfästet är nu så gott som läkta *peppar, peppar*. Jag tränar fortfarande som sagt, men inte alls i samma utsträckning och definitivt inte lika hårt som tidigare. Det känns bra, även om det är lite tråkigt att inte få göra en tävlingsstart i triathlon. Jag vill vara i så fin form som möjligt då, och någon gång i framtiden (kanske redan nästa sommar?) ska det definitivt bli av.

Om en dryg månad åker jag till England och stannar i cirkus ett år. Där ska jag arbeta som hästskötare, något som kommer bli extremt tufft på många sätt men också lärorikt och roligt *klyscha, klyscha, klyscha*. Jag ser i alla fall fram emot det.

Hoppas att ni har det braaa i värmen alla gulliga och mindre gulliga kolo-medlemmar där ute, ni ska egentligen inte sitta här och läsa mitt babbel. Ut och lek i solen med er; själv ska jag snart ut på en lugn och trivsam joggingtur :).

Kramar från Kristin

Herkulez
2006-06-13, 18:07
vem är du?

reinholdsson
2006-06-13, 18:10
Lycka till med träningen och jobbet i England :)

Zakath
2006-06-13, 18:12
Jag kommer ihåg dig! :)
Känner igen mig själv i väldigt mycket av det du skriver, förutom att jag aldrig slutade med att spendera min tid här på Kolo.
Grattis till Vasaloppet och studenten!

Trance
2006-06-13, 18:12
Du blev nämn ett antal gånger i trevligaste-tråden tror jag om du behöver en ego-boost så är det bara att söka lite på ditt namn, även någon som undrade var du tog vägen. ;)

Ett träningsstopp verkade vara ett sunt beslut och hoppas du har det trevligt i England, även om Kolo faktiskt funkar där med.

wintersnowdrift
2006-06-13, 18:13
vem är du?

En missanpassad snödriva utan självbevarelsedrift.

//K

Mass-Tech
2006-06-13, 18:13
Du är en snygg tjej, självklart att man kommer ihåg dig.

Herkulez
2006-06-13, 18:14
En missanpassad snödriva utan självbevarelsedrift.

//K
hhähä skojja bara lite med dig, welcome back =)

King Grub
2006-06-13, 18:15
http://bestsmileys.com/waving/1.gif

Roligt att se dig igen!

wintersnowdrift
2006-06-13, 18:19
Du blev nämn ett antal gånger i trevligaste-tråden tror jag om du behöver en ego-boost så är det bara att söka lite på ditt namn, även någon som undrade var du tog vägen. ;)

Ett träningsstopp verkade vara ett sunt beslut och hoppas du har det trevligt i England, även om Kolo faktiskt funkar där med.

Haha, som nybakad student har jag ego-boostat konstant de senaste dygnen men lite till kan nog inte skada. Ska kanske återupptäcka sökfunktionen alltså.

Visst fungerar Kolo även där, men jag kommer bara att ha tillgång till internet via mobilen (om jag får det att fungera vill säga, IT-fiskmås som man är :P) vilket gör slösurfande på allmänt i trådar med temat "En som krökat ner sig och spårat ur (video)" mindre motiverat.... ;).

//Kristin

Pudzianovski
2006-06-13, 18:23
Alltid tyckt mig se Stahlbergs kvinnliga motsvarighet i dig. De flesta här med lite erfarenhet/ålder har nog gått igenom de du har ett par gånger.

mathor
2006-06-13, 18:31
Au revoir, Kristin! Vi ses!

Me_Myself
2006-06-13, 18:32
Lycka till, det är nog jättespännande med hästarna!

The_RobRoy
2006-06-13, 18:34
Alltid tyckt mig se Stahlbergs kvinnliga motsvarighet i dig. De flesta här med lite erfarenhet/ålder har nog gått igenom de du har ett par gånger.

Ja, hennes tankar känner man helt klart igen.

Välkommen tillbaks!

Kwon
2006-06-13, 18:38
WOW Winterpantz! Det var inte igår!

Tråkigt med skadan, men hoppas allt går vägen nu för dig!

Självklart hoppas vi att när du är på cirkusen skall tänka lite på oss här på Kolozzeum som hejjar på dig!

Keep doin' what you doin'! :thumbup:

Knäskador sucks like the shaznat!

wintersnowdrift
2006-06-13, 18:38
Alltid tyckt mig se Stahlbergs kvinnliga motsvarighet i dig. De flesta här med lite erfarenhet/ålder har nog gått igenom de du har ett par gånger.

Hm, jag vet inte om jag ska tolka det som positivt eller negativt att vara hans kvinnliga motsvarighet. Vi har inte samma förhållningssätt gällande prostitution i alla fall, men i övrigt tycker jag nog att han är ganska cool... :cool:

Jo, det finns väldigt mycket erfarenhet på Kolozzeum, vilket jag också har haft hjälp av. Själv är jag ju bara en liten barnrumpa än så länge, men "den ljusnande framtid är ju min" som det heter i studentsången och jag ska förhoppningsvis kunna bidra med lite vishet någon dag (och inte bara ungdomlig fräschör som i nuläget ;)).

//Kristin

TheGovernator
2006-06-13, 18:46
Klart man kommer ihåg dig, du som gick ut med 20,0 i snitt från gymnasiet ;)

Jense
2006-06-13, 19:36
Hej hej

Cilia
2006-06-13, 19:37
AAhhhhh du skulle ha PMat mig så hade jag gått ut och vinkat åt dig på flaket. Ni var ovanligt tysta för igår stördes jag inte alls av studenterna men det var nog för att jag satt hos tandis på Kungsholmen *L*.

Å andra sidan anser jag att ni skulle få åka flak i stan för ni går ut i stan. Det jag har svårast för är förortsbarnen som ska in och köra.


Skönt att du verkar hela med så att du kan köra på som du vill igen. Tycker det låter kanonkul med England. Även om jag inte avundas den kost du kommer att utsättas för.

The_RobRoy
2006-06-13, 19:43
Skönt att du verkar hela med så att du kan köra på som du vill igen. Tycker det låter kanonkul med England. Även om jag inte avundas den kost du kommer att utsättas för.

Fish n' Chips :eating:

Papi
2006-06-13, 19:59
Snödrivan, trevligt att se dig igen! Välkommen tillbaka! :thumbup:
Kul att du klarade av klassikern, men tråkigt att höra att du mådde så dåligt ett tag.
Hoppas du fick de betygen du ville ha och att träningen går bättre nu.
Du är en riktigt cool tjej! Lycka till med hästarna i England!

skaparn
2006-06-13, 20:06
Hej!

Det var med blandade känslor jag läste ditt inlägg. Kul att du är tillbaka och kul att du styrt upp ett något destruktivt träningsbeteende. Mindre kul att det ändå hann gå ganska långt med skador och fixering (även om du på egen hand verkat klara bryta det senare). Nu är det kanske jag som är lite väl fixerad, men jag tycker det är synd att du inte ställer upp i någon triathlontävling, det är ju det man tränar för hela året - sommarens race.

I vilket fall gissar jag att du lärt dig en hel del om dig själv och om skador, så att du kan använda dessa lärdomar för att komma tillbaka i full fart nästa år. Faktum är att ett år endast fyllt av underhållsträning inte alls behöver vara någon katastrof ifall du har en gedigen bakgrund. Du kommer igen nästa år mer motiverad än någonsin. Må triathleter land och rike runt bäfva!

Dipshit
2006-06-13, 20:34
Fish n' Chips :eating:
sausage *spya-osv*

wintersnowdrift
2006-06-13, 20:44
Hej!

Det var med blandade känslor jag läste ditt inlägg. Kul att du är tillbaka och kul att du styrt upp ett något destruktivt träningsbeteende. Mindre kul att det ändå hann gå ganska långt med skador och fixering (även om du på egen hand verkat klara bryta det senare). Nu är det kanske jag som är lite väl fixerad, men jag tycker det är synd att du inte ställer upp i någon triathlontävling, det är ju det man tränar för hela året - sommarens race.

I vilket fall gissar jag att du lärt dig en hel del om dig själv och om skador, så att du kan använda dessa lärdomar för att komma tillbaka i full fart nästa år. Faktum är att ett år endast fyllt av underhållsträning inte alls behöver vara någon katastrof ifall du har en gedigen bakgrund. Du kommer igen nästa år mer motiverad än någonsin. Må triathleter land och rike runt bäfva!

Jo, det är ju tävlingsstarten jag söjer mest. Hade jag åkt lite senare till England (flygresan är redan bokad, 17 juli bär det av) kanske jag hade kunnat tävla i augusti. Men OM jag ska tävla så vill jag kunna känna att jag är i form och inte presterar under min kapacitet. Därför vill jag inte forcera något i år. Men nästa år, då j*vlar! ;)

//Kristin

PS. Är det Kannibalen på användarbilden?

skaparn
2006-06-13, 20:47
PS. Är det Kannibalen på användarbilden?

Jepp, du vet ju hur jag sällar mig till vinnare. Och han har hållit ställningarna även efter Elitloppet, så än byts det inte. Du kanske missade perioden då jag hade en av Kari's hästar, riktigt fin kuse, Confidence Ås. Blir nog en ny Ås som avatar efter kannibalen gjort sitt.

wintersnowdrift
2006-06-13, 20:51
Snödrivan, trevligt att se dig igen! Välkommen tillbaka! :thumbup:
Kul att du klarade av klassikern, men tråkigt att höra att du mådde så dåligt ett tag.
Hoppas du fick de betygen du ville ha och att träningen går bättre nu.
Du är en riktigt cool tjej! Lycka till med hästarna i England!

Tack så mycket!

Jag såg ut så här när jag öppnade mina betyg, så lite kan man väl säga att det var värt slitet ;).
http://i3.photobucket.com/albums/y82/wintersnowdrift/Betyg.jpg

//Kristin

n1tro
2006-06-13, 21:15
sjävlklart kommer jag ihåg dig

Olsson
2006-06-13, 23:31
Jag minns dig oxå, även om jag inte gjort mig hörd så mkt. Har alltid uppskattat dina inlägg som oftast varit så possitiva så man tror du lever i medvind. Någon gång vänder vinden och det är väl det som hänt nu. När man tränar så mkt får man offra en del annat. Det sociala livet blir lätt lidande. Jag vet själv hur svårt det är när kompisarna vill ha med en ut på fest en lördag, men man själv ska upp och cykla tidigt på söndagsmorgonen. Vi har mål och ambitioner vi vill nå och när man ställer sig frågan. Vill jag bli bra på det här, eller är det de här jag tycker är roligast, så ska svaret vara ett självsäkert JA! Vägen dit är ofta inte spikrak utan motgångar. Det är som någon sa, "Stark är inte den som aldrig faller, utan den som finner styrkan att resa sig igen".

Jag tycker ändå du har tagit ett vettigt beslut nu då du kanske förr offrade för mkt för din träning. Skador och sjukdommar drabbar alla förr eller senare, och då måste man ha något annat att gå tillbaka till. Livet får inte rasa samman så lätt. Ge det lite tid, utöka dina aspekter på livet under ditt år i England, men ge inte upp det du brinner för.

Kommer du nån gång ner i skånetrakten med racern så får du säga till. Då tar vi en sväng! Eller ja du får gärna hojta till även om du kommer ner här utan racern oxå.

/Andreas som faktisk har cyklat två runder och legat på stranden i 4 timmar idag, så jag har all rätt att sitta här och läsa ditt babbel nu :D

grisbil3n
2006-06-14, 01:57
Mors!

Yankeee
2006-06-14, 05:05
Nu kommer jag att minnas dig för att du drog ner på träningen för ett socialt liv :MrT:

Nina L
2006-06-14, 05:25
Mycket trevligt att höra din historia. Jag har norerat att du varit borta, men tänkte att vi kanske bara har skrivit i olika trådar på sistonde. *rolleyes* Kul att allt funkat så bra. Det där med skador är ett otyg, men det verkar trots allt ha lett till något bra för dig. Ett socialt liv är aldrig fel, faktiskt misstänker jag att det är absolut nödvändigt om man vill må bra i längden.

Jorgen
2006-06-14, 05:27
Du har varit saknad.

Don´t be a stranger now. :)

rememberence
2006-06-14, 09:52
har man startat en egen träningstråd och har nästa 1000 post då måste man kännas vid på kolozzeum ;)

wintersnowdrift
2006-06-14, 10:17
Andreas: Jo, det är en hårfin balansgång. Just det här vad nog vad som fick mig att göra ett litet break ifrån hårdsatsandet: "Skador och sjukdommar drabbar alla förr eller senare, och då måste man ha något annat att gå tillbaka till. Livet får inte rasa samman så lätt." All ens lycka och välgång kan inte kan hänga på att man är kapabel att träna, det måste finnas något annat också som kan generera glädje när man exempelvis blir skadad... Men nej, jag ger aldrig upp! Jag och racern lovar att kommer på besök till Skåne någon dag när vi är i topptrim igen :).

OT: Lyckas du någonsin kompensera cykelsolbrännan på stranden? Berätta hur i så fall; jag har sedan jag började cykla aldrig kunnat få bort randen efter cykelbyxorna.... ;)

Yankeee: Doesn't make sense, does it? Men hör och häpna, jag kan nästan rekommendera det ;).

Nina: För mig krävs nästan att något "radikalt" rubbar mina cirklar för att jag ska kunna åstadkomma förändringar (till det bättre, får man hoppas). "Inget ont som inte för något gott med sig blahablashla". Vi ses säkert i varandras ego-trådar ā la denna eller "Hur långt hår ska jag ha?" :D .

Jorgen: *puss*

Alla: Ni ääääär ju för söta. How could I ever leave you?

//Kristin

JJ
2006-06-14, 11:54
Jag har saknat dig och nu säger du att du ska sticka igen?*cry*

Hades
2006-06-14, 12:00
Kul att höra från dig igen!

Grattis till studenten och lycka till i England (det kommer gå kanonbra!).

Pellefant
2006-06-14, 12:07
Grattis till examen! *yourock*

Ha det så trevligt i England.

wintersnowdrift
2006-06-14, 15:45
Jag har saknat dig och nu säger du att du ska sticka igen?*cry*

Och jag påminns om att jag nog har saknat dig också; eller rättare sagt dina användarbilder *smälter*. Noel (är mitt minne lika bra som ert, visst är det så han heter?) är så himla söt :).

//Kristin

Edit: Jag kände mig lite oförskämd, Noel måste naturligtvis ha ärvt sin naturliga skönhet från sin far :thumbup:.

JJ
2006-06-14, 15:54
Och jag påminns om att jag nog har saknat dig också; eller rättare sagt dina användarbilder *smälter*. Noel (är mitt minne lika bra som ert, visst är det så han heter?) är så himla söt :).

//Kristin

Edit: Jag kände mig lite oförskämd, Noel måste naturligtvis ha ärvt sin naturliga skönhet från sin far :thumbup:.

Du både minns och resonerar helt korrekt:D

Jarod
2006-06-14, 16:09
Skönt att du är tillbaks och bättre även om det inte är så lång stund denna gången. Du får lova att tänka på Kolo om du ser nåt Internet-café i England... :cheers:

Å grattis till studenten! :bow:

tossefar
2006-06-14, 16:18
"Long time no see" heter det. Faktiskt!

Välkommen tillbaka :)

wintersnowdrift
2006-06-14, 16:35
"Long time no see" heter det. Faktiskt!

Välkommen tillbaka :)

Haha, oops. Jag skäms alltid när jag gör stavfel :em:. Men nästa gång jag skriver en "I'm back"-tråd har jag förhoppningsvis slipat upp den engelska grammatiken (antagligen kryddat med en brittisk accent också). Tackar för välkomnandet!

//Kristin

Nina L
2006-06-14, 16:49
Vi ses säkert i varandras ego-trådar ā la denna eller "Hur långt hår ska jag ha?" :DIt's a date! :D

Noodles
2006-06-14, 16:58
Det låter inte kul med nya skadeproblem men det var bra att du fick perspektiv på träningen. Det ska vara något kul och inget tvång. Hoppas du kommer ha kvar din träning som en naturlig och rolig del av livet.

Grattis till studenten och hoppas du får kul i England!

Kolozzeum behöver alla långdistansare som går att få så kom gärna tillbaka!

Yankeee
2006-06-14, 18:15
Yankeee: Doesn't make sense, does it? Men hör och häpna, jag kan nästan rekommendera det ;).


First step, denial.

Olsson
2006-06-14, 21:04
Andreas: Jo, det är en hårfin balansgång. Just det här vad nog vad som fick mig att göra ett litet break ifrån hårdsatsandet: "Skador och sjukdommar drabbar alla förr eller senare, och då måste man ha något annat att gå tillbaka till. Livet får inte rasa samman så lätt." All ens lycka och välgång kan inte kan hänga på att man är kapabel att träna, det måste finnas något annat också som kan generera glädje när man exempelvis blir skadad... Men nej, jag ger aldrig upp! Jag och racern lovar att kommer på besök till Skåne någon dag när vi är i topptrim igen :).

Låter bra! Jag håller tummarna för dig.


OT: Lyckas du någonsin kompensera cykelsolbrännan på stranden? Berätta hur i så fall; jag har sedan jag började cykla aldrig kunnat få bort randen efter cykelbyxorna.... ;)
//Kristin

Nej, det går inte. Jag har försökt med att sätta starkt solskydd på bara armar och ben där man blir brun av cyklingen för att det ska jämna ut sig, men det gör det inte. En rand från strupor, en från cykelbyxorna, och en från tröjarmarna har etsat sig fast för alltid på kroppen :D I början fnissade speciellt mina tjejkompisar åt mig på stranden med mina rakade ben och tigerfärgade solbränna, men nu verkar det som om både jag och mina vänner har accepterat det ;)

Snafu
2006-06-14, 22:58
Vart i England skall du bo? Håll dig borta från Liverpool - bara patrask. Misstänker västkusten kanske? I norr?

aliquis
2006-06-15, 00:36
Nej vi har aldrig hängt med i din takt!!" HAAHAHAA JAG ÄR SÅ JÄVLA ROLIG!"#

Välkommen tillbaka ;/

wintersnowdrift
2006-06-15, 16:08
Vart i England skall du bo? Håll dig borta från Liverpool - bara patrask. Misstänker västkusten kanske? I norr?

Jag ska bo i en liiiten by strax utanför Northampton (dvs ganska mitt i England, Birmingham är närmsta storstad).

//Kristin

chidde
2006-06-16, 01:30
...jag hade tidigare vanan att skriva långa, egocentrerade inlägg utan vidare allmänintresse...

haha right on! :thumbup:
jo jag minns dig, och diskussionen mellan man och kvinna där dina kompisar gjorde en massa påhopp

men men, no hard feelings... även om det satte djupa spår i kropp och själ ha ha ha :D
(skämt åsido)

Pez
2006-06-16, 07:09
Klart vi kommer ihåg dig Kristin, kollade av vart du tagit vägen för inte alls länge sen och insåg att du inte ens loggat in sen april. Det hade varit mycket tråkigt om du "givit upp" Kollo. Kul att höra att så inte var fallet. :thumbup:

Om en dryg månad åker jag till England och stannar i cirkus ett år. Där ska jag arbeta som hästskötare, något som kommer bli extremt tufft på många sätt men också lärorikt och roligt *klyscha, klyscha, klyscha*. Jag ser i alla fall fram emot det.

Se till att verkligen vila upp under kommande månad, att jobba utomlands som hästskötare är tufft. Min lillasyster har jobbat i kombination med beridarutbildning i Tyskland de senaste åren. Hon är klar med utbildningen nu och jobbar där nere, men har haft en hel del krämpor/skador pga det tuffa tempot/arbetstiderna.
Hon tappade tex nästan 10kg kroppsvikt det första året på utbildningen, iom arbetsdagar på minst 12h + skola 6 dagar i veckan, då vägde hon väl kanske 60kg på 170cm när hon åkte ner. Att sköta kosten är VIKTIGT! Och då menar jag "äta som en häst". :D
En läkare där nere förklarade för henne att hon nu som 25-åring har ungefär samma förslitningsskador som en 50-åring med manuellt arbete. :/

Så ta hand om dig! Det är inte värt att bli utbränd i din ålder.
Se till att ha kul framförallt.

Lycka till iallafall, logga in och ge oss en update om du kan. :)

Slartibartfast
2006-06-16, 07:34
AH! Kristin sveper in igen som en frisk havsfläkt och blåser bort lukten av krabba och skaldjur som man oftast kan ana på kolo. Kul att du är tillbaka. :thumbup:

Hades
2006-06-16, 08:06
(antagligen kryddat med en brittisk accent också).
YAAAAAAAAAAARGH! Bara du inte skaffar dig brittiskt överklassuttal. Det var en (svensk) kille på mitt förra jobb som pratade så och man ville bara strypa honom varje gång han öppnade munnen.

wintersnowdrift
2006-06-16, 10:17
Pez: Jepp, jag är väl medveten om att hästskötare är ett riktigt slityrke. Och inte bara fysiskt då; min faster (som också åkte till England efter studenten) jämställde hästskötaryrket som den kvinnliga motsvarigheten till lumpen. "Det handlar om att lära sig ta skit" (=dvs ta order som framförs på ett inte alltid superdiplomatiskt vis). Som hästskötare befinner man sig längst ner i hierakin samtidigt som man har ett stort ansvar. Men det är en bra familj jag ska bo hos, dessutom släkt (det är min kusins fru jag ska jobba åt) och jag har mycket stöd hemifrån också.

Äta ordentligt ska jag absolut se till att göra - trots kostförhållandena som Cilia nämnde ;). Jag tror, trots slitet, att det kommer att vara nyttigt för kontrollfreaken Kristin att göra något där egot inte kommer i första rum (som hästskötare sätter man ALLTID hästarnas välbefinnande först!). Men jag lovar att vara rädd om mig, skador och förslitningar har jag fått nog av redan...

Slartibartfast: Haha! Äh, så länge du finns här och sprider en svag doft av AXE-reklam och "Brad Pitt-i-Fight-Club"-svett är jag säker på att krabblukten hålls i schack ;).

Hades: Överklassdialekt är nog ingen risk. Jag kommer att tillhöra bottenskiktet i min yrkeskategori; jämförbart med typ gruvarbetare och fish n'chips friterare i det lokala gatuköket ;). Iofs rider min chef hästar åt multimiljonärer som äger bl.a. det här (http://www.boatofgarten.com/cartours/glenbogle.jpg) skotska slottet, men jag är nog inte värdig att putsa deras skor ens :D.

//Kristin