handdator

Visa fullständig version : Resemålsförslag? Tips?


MacLeod
2006-06-13, 16:26
Hade tänkt att åka till Braslien sent i juli i 2 veckor, men det verkar inte som att man kommer under 10k för flyg, samt att jag vill åka vidare upp i norra delarna och då drog det givetvis iväg ytterligare.

Jag hade tänkt mig 6 max 7k för flyg och sen att det ska vara relativt billigt att leva där i 2 veckor.

Någon som har några bra tips? Thailand utan luder o turistskräp, finns det? Hur är Portugal?

Är Jamaica eller någon västindisk något att ha?
Vill ha lugn och vacker stämning.

HenrY
2006-06-13, 16:29
Okända pärlor i Thailand finns iaf en idag, utan "luder o tirustskräp".
Gäller bara att du läser på litegranna!

www.resfeber.se

Där finns ett utomordentligt bra reseforum!

bear.flowertwig
2006-06-13, 17:38
Hade tänkt att åka till Braslien sent i juli i 2 veckor, men det verkar inte som att man kommer under 10k för flyg, samt att jag vill åka vidare upp i norra delarna och då drog det givetvis iväg ytterligare.

Jag hade tänkt mig 6 max 7k för flyg och sen att det ska vara relativt billigt att leva där i 2 veckor.

Någon som har några bra tips? Thailand utan luder o turistskräp, finns det? Hur är Portugal?

Är Jamaica eller någon västindisk något att ha?
Vill ha lugn och vacker stämning.

Thaliand - kolla öarna runt Koh Lipe, söderut vid gränsen mot Malaysia(Langkawi). Soft skön stämning, få svennebananer. Inga barnfamiljer.

Malaysia - från ovanstående i Thailand går det att ta sig hyfsat lätt till Perhentian Islands i nordöstra Malysia. Paradisöar.

Dominikanska Rep. - Allt från storstad till regnskog. Mycket olika sporter att prova på nordsidan, känt för vindsurf i världsklass. Sköna människor, fantastisk rom, cigarrer...

mela
2006-06-13, 17:49
Ska du verkligen åka till Thailand under sommarn? Tänkte på regnperdioden och så..

Vad vill du ha ut av din resa?

hulken
2006-06-13, 18:02
Finns många bra ställen att åka till.

1. Costa Rica:Reste runt här i ca 3 v. Helt suveränt land med orörd natur och fina stränder, lätt att resa igenom också. Enda nackdelen är väl att regnperioden är väl nu under sommaren, men jag var där i Augusti och då regnade det som f-n i ca 2 timmar mitt på dan, sedan var det bra igen.

2. Mexico: Har rest genom hela detta land i 2,5 mån och kan starkt rekomendera det, billigt är det också men inte lika billigt som Thailand. Men annars finns här allt vulkaner, öken, regnskog, karibien och mycket party party.

3. Dominikanska Republiken: Helt suveränt, fina stränder, mycket relaxat land, bra klimat.

4. Thailand: så billigt så billigt...man känner sig riktigt rik här, vänliga människor, fina stränder, och så party party, klart det finns ställen utan horor och pedofiler.

Grisen
2006-06-13, 18:03
Vad vill du ha ut av din resa?

1+

Annars är mellanöstern ett kul och annorlunda alternativ. Jordanien och Israel tillsammans är ett kanonalternativ!

Piranha
2006-06-13, 19:42
Vietnamn, inte överexploaterat, billigt, exotiskt.

för dårarna finns de boom buffalo också.

HenrY
2006-06-13, 20:55
Ska du verkligen åka till Thailand under sommarn? Tänkte på regnperdioden och så..

Vad vill du ha ut av din resa?

Thailand kan faktiskt rekommenderas under lågsäsong (Sommar; regnsäsong)
Visst fan kan det regna, och när det väl gör det så öser det ordentligt.
Men detta varar oftast högst någon timme om dagen, resten av dagen är det oftast sol!:thumbup:
Detta säger jag av egen erfarenhet då jag vart i Thailand 3 ggr under sommarmånaderna.
Samt att inte hela Thailand har regnsäsong under sommarmånaderna, det är enbart väst-sidan som har det. Öst-sidan har nära inpå torrsäsong under sommaren.

Thailand under lågsäsong = BILLIGA PRISER, både när det gäller flyg dit, och vistelse i landet!:hbang:

daja
2006-06-13, 21:05
Capri utanför Neapel är en pärla. Inga sandstränder och jobbiga inkastare, däremot sköna klippbad, härlig natur och en del bra mat och uteliv. Priset är jag lite tveksam till, Italien och i synnerhet Capri är rätt dyrt att leva i, men en flygbiljett till Neapel-trakten borde inte vara så farligt dyrt.

krok
2006-06-13, 22:49
afghanistan;)

sök utlandstjänst så fåru tillome betalt för att åka :p

MacLeod
2006-06-14, 09:47
Jag har fått för mig att mexico bara var donkeyshows och sånt crap. Ska kanske kolla upp det oxå då. Thailand låter ju bra det med i vissa fall.

Pepparkakssmurfen
2006-06-14, 09:55
Kolla upp Venezuela,ska vara bra.

MacLeod
2006-06-15, 12:18
Så vart kan jag åka på östsídan i Thailand då? Behöver harmoni.

Angel
2006-06-15, 12:23
Läs "vart du inte skall åka" på flashback :)

Åk iallfall inte till Tunisien, värsta stället ja varit på.

Jamaica har ja fått för mig är lite halvfarligt?

Lasse Kongo
2006-06-15, 12:25
Vietnamn, inte överexploaterat, billigt, exotiskt.

för dårarna finns de boom buffalo också.

Har du varit i Nam?

Låter intressant, ska själv dra till Thailand vartefter.

Me_Myself
2006-06-15, 12:44
Läs "vart du inte skall åka" på flashback :)

Åk iallfall inte till Tunisien, värsta stället ja varit på.

Jamaica har ja fått för mig är lite halvfarligt?


Vad var det för fel med Tunisien?
Jag ahr varit lite sugen på Tunisien nu till min juli resa, tycker det ser exotiskt ut med kameler o sånt :)

MacLeod
2006-06-15, 13:04
Vietnam låter ju oxå ballt. Frågan är om det inte regnar där bara.

ManuelIT
2006-06-15, 13:09
Okända pärlor i Thailand finns iaf en idag, utan "luder o tirustskräp".
Gäller bara att du läser på litegranna!

www.resfeber.se

Där finns ett utomordentligt bra reseforum!

vart hittar man forumet?

alexsingh
2006-06-15, 13:10
säger bara en sak... BANGLADESH :hbang:

kelk
2006-06-15, 13:48
Brorsan pratade varmt om vang vieng i Laos när han kom hem här om veckan, kanske kan vara något att kolla upp!