handdator

Visa fullständig version : Matlagningsprogram


Ottenbaum
2006-06-12, 22:44
Vilken är er favorit-tv-kock?

Personligen plöjer jag igenom 2 - 3 avsnitt av matlagningsprogram om dagen, har sett så otroligt mycket. En stor favorit är ändå Pelle i lättlagat, gillar han enkla sätt att laga mat. En annan ny favorit är Nicklas, han gör väldigt nyttig mat och det är på kartan nu under dieten.

Just för tillfället håller jag på att gå igenom säsong två av License to grill, väldigt bra program med mycket marinerat kött (vilket jag älskar) och bra grilltips.

Varvar med Chef at Home, också rätt bra, om än lite jobbig att lyssna på.

mirrranda
2006-06-12, 23:37
Jag älskar också matlagningsprogram men jag har ingen aning om när de går. Brukar mest bli glatt överraskad när jag flipper bland kanalerna!

Jag älskar Jamie ;)

Ottenbaum
2006-06-13, 00:00
Ja, Jamie är en riktig höjdare också. Humor blandat med matlagning, blir inte mycket bättre.

Abzint
2006-06-13, 14:17
Ett amerikansk program som heter Good eats är riktigt bra. Går inte på tv i sverige, men går att ladda ner om man nu sysslar med sånt..

Ottenbaum
2006-06-13, 15:06
Ett amerikansk program som heter Good eats är riktigt bra. Går inte på tv i sverige, men går att ladda ner om man nu sysslar med sånt..

Mjo, jag har hört talats om det, är det enkel matlagning eller typ restaurangmat?

Madde88
2006-06-20, 21:59
Made to order tycker jag nog bäst om just nu.. tycker även om the hi lo club och beauty and the feast.. hälsosam mat som man själv kan laga sen om man vill..

Ottenbaum
2006-06-20, 22:49
Made to order tycker jag nog bäst om just nu.. tycker även om the hi lo club och beauty and the feast.. hälsosam mat som man själv kan laga sen om man vill..

Aldrig hört talats om, på vilken kanal har du sett dem? Nu blev jag nyfiken!

nemd
2006-06-20, 23:18
Jag älskar matlagningsprogram. Mat-Tina för att hon var och är helt underbar ju. Sen har jag alltid gillat. Anders Levén som brukar vara med i köket. Det var med han jag började min karriär som matprogramstittare. När han då lagade mat i Emmas kök som det hette då. Tycker han har duktig och berättar mycket om allt han håller på med.

Gillar även Pelle som du sa, han är skön. :)

Milia
2006-06-21, 08:21
Nigella då? Hon gör ju allt så grymt sliskigt som det bara kan bli, man skulle väl gå upp minst 10 kg av en av hennes bakelser haha! Men just därför är det kul att titta på programmet, hon bryter lite mot all annan nyttig mat som man bombarderas med.
Har aldrig testat att laga något som hon gjort däremot.

Abzint
2006-06-21, 11:11
Mjo, jag har hört talats om det, är det enkel matlagning eller typ restaurangmat?

Det är enklare matlagning. Eller det är väldigt enkelt och grundligt förklarat i a f. Ofta har han(Alton Brown) med sig experter inom diverse områden som förklarar ibland tom på en molekylär nivå hur saker och ting funkar. Väldigt grundligt och förvånansvärt underhållande faktiskt..

Madde88
2006-06-21, 18:58
Aldrig hört talats om, på vilken kanal har du sett dem? Nu blev jag nyfiken!

bbc food tror jag kanalen heter... om du har kanal digetal har du nog den kanalen..