handdator

Visa fullständig version : Återkomsten...


Greger
2006-06-12, 21:38
Hallå där!
Har kommit igång med träningen igen efter 3 års uppehåll och tänkte dokumentera framstegen här och bli lite aktivare i forumet och kanske få lära känna lite kolo-folk :cool: . Har varit så passiv att jag tror detta är min första post så får väl passa på och säga hej till er ;)

Självklart lite bakgrundsfakta:
Namn: Roger
Ålder: 21 år
Längd: 178 cm (tror jag...)
Vikt: Blygsamma 72 kg

Började träna i tvåan på gymnasiet och hade fått riktigt bra resultat till sommarlovet mellan tvåan och trean men sen kom uppehållet. Har haft turen att lyckas behålla en del av fysiken men långt ifrån allt så första målet är att nå tillbaka till formen jag hade i slutet av tvåan och må bra dock betydligt bättre biceps och bröst.

Schema:
Måndag: Bröst och mage
Tisdag: Axlar och triceps
Onsdag: Rygg och biceps
Torsdag: Ben
Fredag: Vila
Lördag: Squash
Söndag: Vila

Lite "före"-bilder kommer inom ett par veckor, måste få tag på en digitalkamera först. :)

Har ett helvete att få till några bröst och biceps så har en hel del att jobba på. Har en glipa mellan brösten också, tips på övningar så att den kanske försvinner?

Tar gärna emot konstruktiv kritik ;)

Greger
2006-06-13, 13:19
Dagens pass bestod av axlar och lite triceps.

Stående Arnold press
3 x 10 @ 13,4 kg
2 x 10 @ 11 kg

Upprätt rodd i kabel
2 x 10 @ 41 kg
3 x 10 @ 37 kg

Lyft åt sidan i kabel
5 x 10 @ 9 kg

Axelpress
2 x 10 @ 32 kg
2 x 10 @ 27 kg

Hantelrodd för baksida
4 x 10 @ 18 kg

Körde lite pushdowns som första övning på triceps men började känna mig lite snurrig så jag avbröt. Antagligen druckit för lite, är ju galet varmt nu. :cool:

Greger
2006-06-15, 09:26
Gårdagens pass då... Rygg och biceps:

Chins:
2 x 8 @ kroppsvikt
1 x 6 @ - " -

Latsdrag, rak stång:
4 x 10 @ Nån vikt... *screwy* Stod ingenting men ungefär 45 kg

Sittande rodd:
5 x 10 @ 47 kg

Sen tittade man på klockan och fick springa genom duschen för att hinna till jobbet, var sen för missade bussen och bytet var osynkat som vanligt när det gäller västtrafik. *grr27* Får ta igen lite i helgen för idag är ryggen inge vidare efter gårdagens jobb. Lagerarbete är pest... :( Ska försöka fixa lite bilder i helgen.

Greger
2006-06-18, 11:45
Tog igen biceps och lite rygg idag. Hoppade över benen denna vecka för var ute och cyklade en massa igår och har ett knä som inte är riktigt helt. Fick dock inga känningar av cyklingen som jag brukar så det verkar gå åt rätt håll iaf. :) Men vill inte belasta det för hårt.

Stående hantelcurl och varannat set hammercurl
(antal reps på vardera arm då...)
1 x 8 @ 11 kg
4 x 8 @ 13.5 kg
3 x 8 @ 11 kg

EZ-stång med sånt där stöd för att det ska bli strikt.
1 x 10 @ 22.5 kg
2 x 10 @ 27.5 kg
2 x 10 @ 30 kg
1 x 8 @ 27.5 kg

Koncentrationscurl
3 x 8 @ 11 kg

Sen fick det bli lite latsdrag också.

Greger
2006-06-20, 00:24
Var nära att vända när jag klev in på gymmet idag... Ett helt fotbollslag hade invaderat gymmet och dom använde nog varenda pryl som fanns på gymmet. Det blev trots allt ett pass, och ett bra sådant. :)

Hantelpress, rak bänk
6 x 10 @ 22 kg

Dips
3 x 10 utan pungvikt

Cable cross
6 x 10 @ 27 kg

Flyes, maskin :em:
1 x 8 @ 66 kg
3 x 8 @ 59 kg

Greger
2006-06-21, 08:56
Nu blir det en liten paus i ett par veckor, ska upp till norrland och hälsa på päronen och fixa mc-kort. Glad midsommar! :)