handdator

Visa fullständig version : Italien vs Ghana


Tigerkotten
2006-06-12, 20:30
GRYM match än så länge, nära mål för Italien. Ghana har kommit flera gånger till bra skottläge, bara dom missat mål.

Ghana vänder spelet fort. Kul match att se!

Sebbe_H
2006-06-12, 20:31
Tycker ghana har spelat överraskande bra och det är en riktigt kul match att se, så jag håller med dig kotten:D

Daniel_S
2006-06-12, 20:33
Hoppas Ghana vinner. Italien representerar filmningar i min värld, och det finns inget jag hatar så mycket som filmningar. Skulle Italienarna få gult kort för varje filmning skulle hela laget få packa ihop och dra innan halvtid.

*grr27*

Cilia
2006-06-12, 20:37
där blev det mål

Tigerkotten
2006-06-12, 20:38
Jäklar, dåligt stressat av Ghana där!

Jag har faktiskt undrat varför man inte gör flera sådana hörner, eller t ex vid inspark att man inte passar ut bollen. För skjuter man upp den bara är det mera på chans o 50/50 om bollen.

Kwon
2006-06-12, 20:39
Italien vinner, det vet jag.

Apropå Ghana, vad heter en invånare från Ghana? Ghanes? Ghanian?

Metal_boy_
2006-06-12, 20:39
Bra att du skrev jag hade glömt!!

andeN.
2006-06-12, 21:05
Heja Ghana!

Metal_boy_
2006-06-12, 21:32
Heja Ghana!
JA!!:hbang:

Metal_boy_
2006-06-12, 21:33
Det skulle ju varta straff!!Solklart för i helvete!! Båda försvararna korsade benen på han!!

Tigerkotten
2006-06-12, 21:37
suck :(

Ghana hade jobbat till sig en kvittering

Metal_boy_
2006-06-12, 21:37
Haha, sån snygg rundning :)

Deceiver85
2006-06-12, 21:37
2-0...

daja
2006-06-12, 21:38
Italien vinner, det vet jag.

Apropå Ghana, vad heter en invånare från Ghana? Ghanes? Ghanian?
Ghanja?

Krille 87
2006-06-12, 21:42
Italien vinner, det vet jag.

Apropå Ghana, vad heter en invånare från Ghana? Ghanes? Ghanian?

Ghanan

DenSisteMohikanen
2006-06-12, 21:59
Är det kört nu för ghanas del eller har de en chans?

Annars tycker jag essien va för jävla grym spelare, ....nästan så man längtar till nästa match ghana ska spela.

Tigerkotten
2006-06-12, 22:13
Är det kört nu för ghanas del eller har de en chans?

Annars tycker jag essien va för jävla grym spelare, ....nästan så man längtar till nästa match ghana ska spela.

4 lag i en grupp, så dvs 3matcher är det.

Vinner dom sina nästa 2 matcher så har dom en chans att gå vidare :)

Tricklev
2006-06-12, 22:15
Var det inte tigerkotten som ville hålla allt fotbolls snack i en tråd?

:smash:

Slayerized
2006-06-12, 22:34
Hoppas Ghana vinner. Italien representerar filmningar i min värld, och det finns inget jag hatar så mycket som filmningar. Skulle Italienarna få gult kort för varje filmning skulle hela laget få packa ihop och dra innan halvtid.


Ännu en av de olika fördomarna som finns mot Italien, och jag vetifan vart den kommer ifrån. För så jäkla mycket filmar inte Italienarna. Även om jag kanske inte är helt opartisk tycker jag att detta är en löjlig fördom, och inget annat.

OnT:
Jäkligt underhållande match! Ghana spelade snabbt, snyggt och roligt. Grymt kul att se!
Gli Azzurri visar definitivt andra kvaliteter än under Trapattoni-tiden! Betydligt bättre fotboll! Synd att inte Toni fick näta, men det kommer säkert mot USA.

Överhuvudtaget en väldigt underhållande VM-dag

Undrar bara hur det gick för Il Pupone Totti?

Sebbe_H
2006-06-12, 22:39
Jo italienarna filmar mycket, alltid gjort kommer troligtvis alltid att göra.. Men fjollor som ligger och lipar i en halvtimma, och sedan ställer sig upp och fixar håret o kickar frisparken har inte på planen att göra helt enkelt.

Tigerkotten
2006-06-12, 22:41
Var det inte tigerkotten som ville hålla allt fotbolls snack i en tråd?

:smash:

Japps men ändrade min åsikt och tyckte det var skönt med en tråd om enskild match. Jag är sportfåne endå så :]

Krille 87
2006-06-12, 22:53
Ännu en av de olika fördomarna som finns mot Italien, och jag vetifan vart den kommer ifrån. För så jäkla mycket filmar inte Italienarna. Även om jag kanske inte är helt opartisk tycker jag att detta är en löjlig fördom, och inget annat.

OnT:
Jäkligt underhållande match! Ghana spelade snabbt, snyggt och roligt. Grymt kul att se!
Gli Azzurri visar definitivt andra kvaliteter än under Trapattoni-tiden! Betydligt bättre fotboll! Synd att inte Toni fick näta, men det kommer säkert mot USA.

Överhuvudtaget en väldigt underhållande VM-dag

Undrar bara hur det gick för Il Pupone Totti?


Äh, Totti klarar sig fint!! Va ju bara ett litet tramp på översidan vaden å ghananen hade ingen hela sin tyngd på heller.. Han e definitivt me nästa match !!!

Grymt roligt att se Ghana, Vilken härlig fart !! Bara de får fart på Appiah så.. Men så har de Tjeckien, som visa prov på pangform, Riktigt tuff grupp, verkligen !!

Slayerized
2006-06-12, 23:02
Jo italienarna filmar mycket, alltid gjort kommer troligtvis alltid att göra.. Men fjollor som ligger och lipar i en halvtimma, och sedan ställer sig upp och fixar håret o kickar frisparken har inte på planen att göra helt enkelt.

Det gör dom? Mer än andra? "Alltid gjort"?
Jag kan medge att Pippo Inzaghi filmat som en galning, och säkert några till. Men inte fan har italienarna filmat så mycket att de faktiskt förtjänar denna fördom?
Bulgariens Stoichkov (stavning?) var en ökänd filmare, bör man anse att alla bulgarer är filmare, alltid?

Fjollor?!

Detta är nummer två av de myter som inte stämmer. Italienska fotbollsspelare är fan inte fjollor. Vilket land är det som har en gällröstad, lätt fallande, klagande underklädesmodell? Sist jag kollade var han svensk.

Hade inte Zlatan längre hår för ett tag sedan, och envisades med att lägga det bakom öronen? Varför blev inte han kallad fjolla när Totti, helt outgrundligt, blev det?

Sebbe_H
2006-06-12, 23:11
Det gör dom? Mer än andra? "Alltid gjort"?
Jag kan medge att Pippo Inzaghi filmat som en galning, och säkert några till. Men inte fan har italienarna filmat så mycket att de faktiskt förtjänar denna fördom?
Bulgariens Stoichkov (stavning?) var en ökänd filmare, bör man anse att alla bulgarer är filmare, alltid?

Fjollor?!

Detta är nummer två av de myter som inte stämmer. Italienska fotbollsspelare är fan inte fjollor. Vilket land är det som har en gällröstad, lätt fallande, klagande underklädesmodell? Sist jag kollade var han svensk.

Hade inte Zlatan längre hår för ett tag sedan, och envisades med att lägga det bakom öronen? Varför blev inte han kallad fjolla när Totti, helt outgrundligt, blev det?

Ja mer än många andra..

Och fjollor finns det gott om i fotbollen, inte minst i italien precis.

Slayerized
2006-06-12, 23:21
Ja mer än många andra..

Jo när du säger det sådär så måste jag backa och säga att du har nog rätt ändå. *rolleyes*


Och fjollor finns det gott om i fotbollen, inte minst i italien precis.

Jag vet inte vad ordet "fjolla" betyder i din värld, men uppenbarligen betyder det inte samma sak för dig som för mig. Om jag ska vara helt ärlig så känner jag inte till en enda fotbollsspelare i hela världen. Närmast kommer nog Ljungberg ändå, men inte ens han är tillräckligt töntig för att kallas fjolla.
Att italienska fotbollsspelare kanske "ser bra ut" (vilket jag inte ens håller med om, ta en titt på min avatar!) är väl inte tillräckligt för att klassa dem som fjollor?

Sebbe_H
2006-06-12, 23:29
Jo när du säger det sådär så måste jag backa och säga att du har nog rätt ändå. *rolleyes*



Jag vet inte vad ordet "fjolla" betyder i din värld, men uppenbarligen betyder det inte samma sak för dig som för mig. Om jag ska vara helt ärlig så känner jag inte till en enda fotbollsspelare i hela världen. Närmast kommer nog Ljungberg ändå, men inte ens han är tillräckligt töntig för att kallas fjolla.
Att italienska fotbollsspelare kanske "ser bra ut" (vilket jag inte ens håller med om, ta en titt på min avatar!) är väl inte tillräckligt för att klassa dem som fjollor?

Nej jag är inte heller lagd åt det hållet så jag tycker inte dom ser bra ut, men jag menar när dom filmar, så ligger dom där på planen och gråter, för dom har så ont, 2 sekunder senare tar dom en frispark, anser jag rätt fjolligt. Säger inte att det bara är italien.

Slayerized
2006-06-12, 23:42
Nej jag är inte heller lagd åt det hållet så jag tycker inte dom ser bra ut, men jag menar när dom filmar, så ligger dom där på planen och gråter, för dom har så ont, 2 sekunder senare tar dom en frispark, anser jag rätt fjolligt. Säger inte att det bara är italien.

Det du pratar om är inte riktat specifikt till Italien? Du har i dina två senaste poster kallat italienska fotbollsspelare för fjollor, men nu är det i allmänhet en massa fjolleri inom fotbollen? Eller förstår jag dig fel?

Jag kan visserligen hålla med om att filmning och kvideri är tråkigt och störande (Även om jag inte tycker att detta är "fjolligt")
Men kommer du och säger att det är ett specifikt italienskt fenomen så blir jag arg.

Nu handlar inte tråden om Gli Azzurris maskulinitet och känsla för fair play så jag ska sluta bråka med dig ;)

Sebbe_H
2006-06-12, 23:47
Det du pratar om är inte riktat specifikt till Italien? Du har i dina två senaste poster kallat italienska fotbollsspelare för fjollor, men nu är det i allmänhet en massa fjolleri inom fotbollen? Eller förstår jag dig fel?

Jag kan visserligen hålla med om att filmning och kvideri är tråkigt och störande (Även om jag inte tycker att detta är "fjolligt")
Men kommer du och säger att det är ett specifikt italienskt fenomen så blir jag arg.

Nu handlar inte tråden om Gli Azzurris maskulinitet och känsla för fair play så jag ska sluta bråka med dig ;)

Stör mig på fjolleri i största allmänhet, men du vet som jag att italien filmar mycket och det är det jag menar.

Bråka? Vi diskuterar väl?

evil
2006-06-13, 07:21
Varför klaga på Italien när de värsta filmarna kommer från Frankrike? Kolla bara in äcklet Vieira som försöker leka tuff men ramlar och får ont av ben som inte varit i närheten. Värre hycklare än fransmännen får man tamigfan leta efter.

Sedan har vi ju Ljungberg i Sverige som allt som oftast trillar enkelt, grinar i gräset en stund för att sedan studsa upp igen. Vi ska ju itne heller glömma Larssons filmning mot danskarna i EM.

Ronaldinho är en hycklare som låtsas skratta föra tt få domarna med sig när han ska göra en av sina patetiska filmningar.

Daniel_S
2006-06-13, 08:03
Varför klaga på Italien när de värsta filmarna kommer från Frankrike? Kolla bara in äcklet Vieira som försöker leka tuff men ramlar och får ont av ben som inte varit i närheten. Värre hycklare än fransmännen får man tamigfan leta efter.

Sedan har vi ju Ljungberg i Sverige som allt som oftast trillar enkelt, grinar i gräset en stund för att sedan studsa upp igen. Vi ska ju itne heller glömma Larssons filmning mot danskarna i EM.

Ronaldinho är en hycklare som låtsas skratta föra tt få domarna med sig när han ska göra en av sina patetiska filmningar.

Ronladinho kör ju hellre till slut än att kasta sig halvvägs. Såg du Champinos League? Vill du nämna svenskar så tycks ju Chippen ha italiensk klass på sina smärtor, han var ju rent löjlig mot TT.

I övrigt är filmningarna ett resultat av italiensk hycklarkultur som spridit sig över världen. Att fuska och vinna till vilket pris som helst är ju Serie A:s varumärke, så det är ju inte konstigt att det spred sig till spelarna. Reko spelare kommer tillbaka från Serie A som skadat gods. Det är inte bara en spelare som stuckit från Italien bara för att pressen är för stor, finns ingen glädje i fotbollen, bara allvar och vinster. Vidrigt, bort med Italien ur VM. Snabbt.