handdator

Visa fullständig version : trailern på Silent hill!!!


victor_n
2006-06-12, 17:52
den verkar bra enligt mig som upskattar spelen:)

http://sonypictures.se/films/silent_hill/trailer/trailer.jsp?t=qt480&tl=SILENT%20HILL&pd=2006-06-14

iNCREDiBLE
2006-06-12, 18:08
Oj. Den verkade bra. Sitter och tankar den nu :D

Lasse Kongo
2006-06-12, 18:12
Kan inte se träjlern på jobbet, men hoppas den blir lika skäry som spelen!

Tigerkotten
2006-06-12, 18:17
nu såg jag iofs en release som var fucked up, eftersom den hoppad 30min så man bah öh. Sedan tyckte jag den var så dålig så såg ej längre, men detta kan som sagt bero på att den hoppade fram 30min.

Såg totalt ca 30min :)

mangemani
2006-06-12, 18:21
får hoppas att denna film är som själva spelet så den inte blir lika kass som alla andra "spel" filmer

elan
2006-06-12, 18:31
Jag såg trailern när jag var på bio för ett tag sedan. Enligt vad jag såg då så tycker jag att filmen verkar sämre än spelen. Men det är klart, det är ju inte lätt att leva upp till några av mina favoritspel. Ahja, den som lever får se. Ska i alla fall bli intressant att se filmen.

timoat
2006-06-12, 19:11
Jag ska se den nästa vecka på BIO givetvis.

Nordenator
2006-06-12, 19:43
http://www.imdb.com/title/tt0384537/

Bra betyg för en skräckis.
Kanske måste se.

Hades
2006-06-13, 11:51
Den är kass som fan.

blekfet2
2006-06-13, 13:11
Uääää! varför tillverkar som sådana här jävla 12årsitterårunkaråtsyrranfilmer.

blasr
2006-06-13, 16:30
Uääää! varför tillverkar som sådana här jävla 12årsitterårunkaråtsyrranfilmer.

Har du lust att förklara vad du menar?

blekfet2
2006-06-13, 17:06
Har du lust att förklara vad du menar?


ja filmer som Tomb Raider, aliven vs predator mm mm mm... SKitfilmer helt enkelt.

mangemani
2006-06-13, 17:07
ja filmer som Tomb Raider, aliven vs predator mm mm mm... SKitfilmer helt enkelt.


åhå,jag är inte ensam om att tycka att spel filmer är kassa:)

Cerberus
2006-06-13, 17:51
MÅSTE se filmen, ska fan gå på den om den har premiär i skit-arvika imorgon.

blekfet2
2006-06-13, 18:19
åhå,jag är inte ensam om att tycka att spel filmer är kassa:)


nejdå, tror nog att de flesta över 12år skrattar åt spelfilmer :D

Runda Grodan
2006-12-17, 14:35
Jag såg filmen igår och blev positivt överraskad. Jag trodde att den skulle vara ganska bra men den var faktiskt riktigt bra. Cool handling även om vissa av dator-animationerna var lite smådåliga ibland. Är det samma handling i spelen som i filmen? Jag har inte spelat spelen.

Kwon
2006-12-17, 14:38
Bästa scenerna var i början imho, när hon och polisen träffar på skummingarna för första gången på gatan.

En annan scen som var bra var i gången när "the bugs" o "lirarn me masken" har dom fångade i ett rum.

Resten var skit! :D

Runda Grodan
2006-12-17, 14:45
Bästa scenerna var i början imho, när hon och polisen träffar på skummingarna för första gången på gatan.

En annan scen som var bra var i gången när "the bugs" o "lirarn me masken" har dom fångade i ett rum.

Resten var skit! :D
He, he, jag blev själv lite förvånad att jag tyckte den var såpass bra. :D

Kwon
2006-12-17, 14:47
Men hallå, slutet och sista halvan av filmen var minst sagt WEIRD!

Ingen film jag rekommenderar till någon.

Runda Grodan
2006-12-17, 14:52
Men hallå, slutet och sista halvan av filmen var minst sagt WEIRD!

Ingen film jag rekommenderar till någon.
Det var ju handlingen som var det bra med filmen och så konstig var den väl inte? Däremot hade jag lite svårt för allt det datoranimerade som riktigt ballade ut i slutet.

Überbiffen
2006-12-17, 14:54
Nu har jag inte spelat spelen men filmen var värdelös.

Halldin
2006-12-17, 14:55
När dog(?) dom egentligen? I början (bilkrocken) eller i slutet (monstret)?

Kwon
2006-12-17, 15:02
Ingen aning Halldin, tror inte ens allsvetande Fabio vet :(

I början av filmen satt jag koncentrerad, men typ efter halva så småskummade jag och spolade framåt lite då och då.

Skum film. Den hade potential i början.

Svedberg
2006-12-17, 16:31
Bra film som fan, krävs att man läser lite spoilers + se den igen för att fatta den(iaf jag som inte spelat spelen)

jokkan
2006-12-17, 20:16
När dog(?) dom egentligen? I början (bilkrocken) eller i slutet (monstret)?

************SPOILER************

The Ending –
After the final battle is over Rose thinks everything is going to be ok, and she takes Sharon and heads home. Now this part is completely open for interpretation, but again I will follow the general plot I have led you on thus far. Remember I told you Rose made the same deal with the Demon as Alessa had….her soul for the Demons help in saving and getting Sharon back? Now I have 2 theories here, either one could work:

a. Rose doesn’t realize that her Soul immediately becomes property of the Demon and doesn’t know she is still in the purgatory version of the world. So she takes Sharon and heads home none the wiser. We can only assume that eventually she will realize her predicament. Now also Sharon is still with her because part of the deal was Rose gets Sharon back in return for her help…so Sharon too gets stuck with Rose
b. Similar to the first one Rose doesn’t know she is stuck in the purgatory realm, but remember that scene where the Demon gets really close to Sharon after the battle? Well I think maybe the Demon put Sharon back with Alessa now that Alessa’s revenge is complete, and the Demon took over the body of Sharon in order to stay close to Rose for future endeavors (Silent Hill sequel anyone?)

6. The monsters –
This one I think people were thinking too hard on. The Demon told us that the Dark Silent Hill was a world of Alessa’s nightmares…so can’t we simply assume like all children her nightmares included crazy monsters? If you really wish to find meaning in it I guess you could say the grey children were her nightmares of the kids at school who picked on her, the janitor Demon was her nightmare of the guy who raped her, the Acid spitting one burned things with it’s acid so maybe it corresponds to her fears of burning due to actually being burned (questionable on that one), the cockroaches may represent her view of the occultists themselves, and Pyramid Head is just the ringleader of the Monsters? I really am unsure on this one but I don’t think it matters as they are not that important to the story, we only need to know that they are Alessa’s nightmares.

************SPOILER************

coxie
2006-12-17, 22:00
Filmen har fångat spel-seriens känsla, gillar man spelen så tycker man om filmen med.

jag gillar

Sofia4_4
2006-12-17, 22:06
jag känner inte till spelet, filmen var skitbra.