handdator

Visa fullständig version : STOR & STARK, JA TACK!! (mangs journal)

Sidor : [1] 2 3 4 5

mangs
2002-12-13, 10:35
:muscle: :bpump: :eating: :D

AnderssoN
2002-12-13, 10:38
Mangs :bow:

ToXY
2002-12-13, 10:45
God bless mangs welcome back bro!:bow:

mangs
2002-12-13, 10:45
Jaha, detta blir mitt andra inlägg i min tredje journal. Kommer i denna skriva om mina framsteg med träningen samt mina tankar om kost och träning. Till er som följt mina tidigare journaler får jag ställa mig upp och hälsa er välkomna tillbaka.:loveyou:
Alla nytillkomna läsare vill jag också hälsa välkomna och jag hoppas att ni alla kommer att trivas och återkomma med kommentarer och intressanta tankar framöver.

Kort beskrivning av mig.

Ålder: 24 1/2
Kön: Man (hrrrmm , nåja, jag har både X och Y kromosoner i alla fall)
Tränat: Seiös styrketräning i 4 år, innan dess har jag tränat styrketräning och konditionsträning om vartannat sedan 16 års ålder men då mest fokuserat på konditon
Längd: 1.88
Vikt: 94
Bröst: 121
Midja: 89
Lår: 66
arm:42.5
Handled: 17.5

mangs
2002-12-13, 11:31
Vilket mottagande!:loveyou:

Jag hann inte ens börja skriva innan ni kom med kommentarer. Jsg skall fösöka skriva in så ofta jag kan och ni skall veta att jag kollar in era dagböcker nu och framöver.:thumbup:

Tänkte skriva lite om mitt träningsupplägg.
Jag kör oftast 3-4 pass i veckan och försöker på dessa pass få in hela kroppen totalt. Kör ofta olika splitar men jag brukar se till att ha olika pass för tryck (bröst,axlar,tricep) och drag (rygg,biceps) övningar just för att dessa skall få vila en hel vecka i toll nästa pass. SÅledes kör jag alltid triceps med antingen axlar eller bröst och alltid biceps efter ryggen. Kör oftas 2-3 muskelgrupper per pass och då ofta ca 3 övningar per muskelgrupp. Kör 2-3 set per övning och nästan alltid till pos. failure. Brukar ligga relativt högt i reps antal men det är olika från övning till övning. I vissa övningar ligger jag mellan 4-6 reps men oftast ligger jag mellan 6-10 och i en del isolationsövningar 10-15. Kör även 20-25 reps i knäböj och det är jobbigt kan jag garantera.

Jag baserar min träning på stänger och hantlar och basövningar. Kör även en del isolationsövningar i slutet av passet för vissa muskelgrupper för att pressa ur det sista.

Så här kör jag just nu:

mån: Ben + vader + mage
tis: vila
ons: bröst + axlar + triceps
tors: vila
fre: rygg + ev. baksida lår + biceps + underarmar
lör: vila
sön:vila

Det kan ibland diffa på någon dag men håller man det på tre dagar i veckan så är det betydligt lättare för mig att hålla schemat.

Lucipha
2002-12-13, 12:41
Bilder bilder!! :hbang:

MVH:devil:

Kristian
2002-12-13, 14:22
Kommer att följa din journal med ett brinnande intresse :D

/Kristian

Bobbokrull
2002-12-13, 15:37
Willkommen zurück!! Ska bli kul att (åter igen) följa din journal!

mangs
2002-12-17, 10:55
Har kört två pass sedan senast. Var upptagen med annat i helgen så jag var tvungen att köra rygg och biceps i fredags. Körde på låååga vikter och massor av reps för att få ordentlig pump. Högreps (20 reps) på marklyft var ganska jobbigt mellan seten då man flåsade en del. Brukar ligga på mellan 8-10 reps här. Skriver inte ner det passet då det inte är representativt för hur jag brukar träna. Fick till min besvikelse ingen träningsvärk trots detta.
För att jag skall vara nöjd måste jag känna av träningsvärk dagen efter ett pass. Jag mår inte bra om jag inte har ont någonstans.:naughty:

Gårdagens pass blev Bröst, axlar, mage.
Här har jag ju nyligen bytt till hantlar istället för stänger och jag känner mig starkare för varje pass. Det senaste året har jag knappt kört någon bröst-träning med hantlar och det visar sig nu då jag inte kan pressa samma vikter som i stäng-bänkpress. Tycker dock att det känns ganska bra och man får bra pump och tryck i tuttarna under de sista repsen. Det känns gott. Kommer nog få lite värk idag då jag körde flyes (på småvikt iofs) på första gången på över en månad.

1. Bänkpress Hantel 11+8+7*42
2. lutande Bänkpress Hantel 2*8*37
3. Militärpress hantel 4*29.5 +7+6*25 Här var jag trött och gjorde dåligt ifrån mig
4. Flyes 10+9*25 Djupa och riktigt sakta i negativa fasen.
5. Framåtlutad Laterial Raises 10+9*19,5
6. Crunches 20+12 * 42
7. Rotator Cuff övning 2*15*6
8. ( pillade lite på mina CoC grippers.)

Ett ganska dåligt pass men det är ju bra att skriva ner detta så man kan motivera sig till nästa liknande pass.

Idag skall jag köpa julklappar och ha träningsfritt men imorrn blir det ben och vader.

C Ya!

ToXY
2002-12-17, 11:00
Vetifan mangs men undra om inte pappa toxy é fruktansvärt nära att gå om mangsmannen nu?:D Pumpa på killen .. kom ihåg att jag följer dina framsteg!!!!:devil:

/Martin

mangs
2002-12-17, 11:09
You wish Toxic! ;)
Jag tar det bara lite lugnt för att förvilla dig. Får väl börja att ta i på nästa pass. :bpump:

I axlarna har jag alltid varit grymt svag så där är du redan starkare. Visserligen pumpade jag för en tid sedan med 32orna i militärpress med hantlar så jag kan no snart vara tillbaka där. Kör dock stående utan ryggstöd och känner att jag ibland svankar lite för mycket, måste tänksa på tekniken här.

ToXY
2002-12-17, 11:19
:D Skönt att se att du è tillbaka så det börjar bli någon ordning & reda här!!!!!:laugh: fan vad du motiverar mej asså.. ahh känner redan nu hur jag vill ner å totalt skiten ur mig!!!!:bpump:

/Martin

PS:Vem har snackar något om deff?:D

mangs
2002-12-20, 10:05
He he, bra att man kan glädja någon. Igår kördes benen och vaderna och jag har ingen som helst ursäkt till varför det gick som det gjorde i knäböjen. Jag skäms något så otroligt att jag inte hade pannben nog utan höll igen här. Kan bero på att jag kände mig lite småskum i höger sida av korsryggen, annars var laddningen perfekt. Två vilodagar innan med rätt mycket mat och någorlunda utvilad. men det verkar som om det är någonting som begränsar mig i just böjen. Tidigare har jag haft en enorm vilja här och igår borde jag fått upp 10 repetitioner till på alla set!!:mad:

Nåja, förrutom detta bakslaget så gick passet rätt ok och de lätta utfallen som jag avslutade benpasset med har gett mig en härlig värk i utsidan av låren och hela archlet. När jag inte kört den övningen på ett tag ger den mig alltid härlig värk.

Vadträningen har jag bytt taktik eftersom de har stått still under hela året. Kör numera färre reps men jag stannar 2-3 sekunder i ytterlägena. Detta bränner något djävulskt och tar på krafterna. Har kört så nu på två pass men det känns som om det funkar. Skall köra så här i en 10 veckor till och sedan utvärdera.

1. Knäböj 10*110 grrrrrr lade på 10 kilo till 2*10*120 bläääh!
2. Benspark 14+13+10*100
3. Lårcurl 15+10*50 kunde knappt stå på benen
4. Utfall 2*15*50 Bra pump i låren här
5. Enbens vadpress med paus 12+12+10*32
6. Sittande vadpress med paus 2*15*72

Idag eller imorgon skall ryggen få lida för att benen var trötta idag. Marklyft är kung och jag skall göra PB där, kan nästan lova det. Får se sen hur det blev.
C Ya!

ToXY
2002-12-20, 10:13
Mangs... sådär pass va??? t.o.m pappa toxy som kör ben alldeles för ofta ligger ju på 110kg på knäböjen... ! Hoppas det bara var en engångs företelse!! SKÄRPNING!!:D

/Martin

mangs
2002-12-21, 21:47
Shit asså vad det går dåligt just nu, ingen som helst motivation eller uthålliughet på passen. Det får bli till att äta mer och kanske träna upp sin kondis lite.

Dagens pass vill jag inte skriva upp för det är det sämsta sedan i våras. Kan kanske skyllas på att jag ätit lite under dagen samt att jag var rejält trött i ben och bak sedan förrgårdagens pass. Kände av det under Marklyftet.

SKriver upp det ändå så att ni kan skratta, skratta på ni för så här dåligt kommer jag aldrig mer göra ifrån mig. :bpump:

Stående rodd 12+8 *87
Marklyft 7+5 * 160 tappade ett reps sen förra veckan :insane:
Enarms hantelrodd 15+12*52 Här blir jag bara svagare och svagare
Curl m stång 5+4*57 bläääh
Underamscurl 13+8*57 buuuuh
Hammercurl 4*27 +8+8*20 :nono:

Ja vad säger man, :em: nu skall det bli äta av så får vi sikta på PBs i nästa pass!!
Ha det gott!

mangs
2002-12-23, 10:56
Var ute och sprang en 4km runda i kylan igår. Första rundan på ...... 3 månader. Trots min usla kondis kändes det bra förutom smärtor i ryggen sedan gårdagens ryggpass. Efteråt hade jag en superbt skön känsla och jag tror att jag i fortsättningen skall springa en gång i veckan för att hålla uppe flåset. Idag är det bröst och triceps som gäller. Får se ifall tomten kommer redan idag med några PB till mangs. Jag har varit en duktig pojke och druckit mitt protein var dag.

Kommer efter jul presentera mitt enormt vetenskapligt uträknade träningsschema för 2003. Jag har haft många saker i tankarna ang. detta och det kommer bli någonting i hästväg. Väldigt strukturerat och det kommer generera massor av PBs, fler än i Toxys journal.;)

Återkommer med mer info ang. detta framöver men jag lovar att ni kommer att få en liten aha-upplevelse till detta för mig kanon-upplägg.

ToXY
2002-12-23, 22:44
AHA!!!!!:D God Jul på dej broder!!!

/Martin

goa_killen
2002-12-23, 22:58
*nyfiken*

AnderssoN
2002-12-24, 11:41
Väntar också med spänning på det nya schemat...

mangs
2003-01-03, 09:31
jahupp,
Har inte skrivet här på länge nu :em:
Skall ta tag i det hela nu. har kört några pass sedan senast men kommer bara ihåg det senaste:

1. utfall 2*15*90 Det drog rejält i gluteus!
2. Benspark 15+14*105
3. Lårcurl 15+12*52.5
4. Enbens vadpress 2*15*37 (med 2s paus)
5. Sittande vadpress 2*20*72 (med 2s paus)

Ja jävlar vad det bränner i vaderna med mitt nya upplägg med pauser i båda ytterlägena. Ha dock inte märkt någon tillväxt ännu men mina vader känns bättre under de senaste veckorna så det kommer säkert. Ett benpass utan knäböj är ju annars inte ett RIKTIGT benpass men jag tycker att utfall känns kanon bra och tar lite annorlunda än böjen. Dessutom blir ju belastningen större på vissa delar av benet då man i huvudsak använder sig av ett ben när man pressar sig upp. Ökade några reps i bensparken som må vara en discoövning men den ger grym kontakt i framsida lår och faktum är att mina ben svarar rätt bra på den övningen.

Får se hur det blir idag. Finns kanske möjlighet att trycka in ett bröst och triceps pass.

mangs
2003-01-03, 09:49
Lovade ju er tidigare att lägga upp ett smått unikt schema. Jag har ännu inte börjat följa detta då jag först tänker köra igenom kroppen några pass så jag är nog redo att börja 1 feb.
Tänker dock informera er om upplägget redan nu.

Det hela baseras på att variation ger tillväxt. Därför har jag på ett mycket snillrikt sätt sett till att få olika pass hela tiden i cykler om en månad (eller egentligen fyra veckor). Under en månad kommer jag då dessutom få en viloperiod på 2-3 dagar beroende på månadens längd.

Jag har skrivit upp alla övningar som jag tänker köra och dessutom rankat övningens "importance" på en skala från 1-3.

1. Mycket viktig övning (Knäböj, Marklyft mm även de övningar jag gillar att köra)
2. Bra övningar som kompletterar ovanstående
3. Mindre viktiga övningar som tar på lite annorlunda sätt jämfört med ovanstående.

På detta sätt har jag fått fram tre typer av övningar och eftersom mina cykler sträcker sig över 4 veckor så tänkte jag köra som så att övningar som tillhör grupp ett skall köras 3 gånger under denna cykel. Grupp två körs två gånger och grupp 3 enbart en gång. På så sätt kommer jag under en cykel ha kört igenom samtliga övningar som jag vill köra och dessutom vilat en vecka från de tyngre avancerade övningarna.

Sedan kommer problemet med att lägga upp hur schemat skall se ut. Jag fick fram att jag skulle göra ungefär 100 övningar på dessa 4 veckor vilket gör att runt 25 övningar skall göras i veckan. Jag har då tänkt att även variera lite här och köra tre pass varannan vecka och fyra varannan. Veckorna med tre pass kommer innehålla något färre övningar totalt sett men passen kommer vara något längre och jag kommer här köra igenom tex Bröst- axlar-triceps på ett pass. De veckor jag kör fyra pass kommer jag kunna köra enbart två muskelgrupper per pass och dessa kommer då skiftas runt så att jag ibland träna triceps tillsammans med bröst medan jag annars kör det ihop med axlar eller kanske biceps. Dvs variation.

Det kan vara svårt att mäta sina framsteg om man kör övningarna i olika ordning för varje gång och med olika mycket vila samt övningar först respektive sist i passet. Detta fixas genom att varje 4 veckors cykel är identisk så att jag lätt kan gå tillbaka och se hur jag presterade för exakt fyra veckor sedan.

Tycker det skall bli intressant att följa detta och se hur det går. Kommer snart presentera vilka övningar jag skall köra samt visa mitt schema.

Det finns säkerligen något jag glömt att berätta här men jag återkommer i så fall.

Bobbokrull
2003-01-03, 10:07
Tjena!
Vet inte om jag har missat det men...blir det ngn sk. "deff" för ditt lag iår eller du kanske redan är rippad så det räcker?:D

Ser även ut som du har fått upp motivationen igen....du verkar då iallafall ha klart för dig hur du ska köra då jag läste ditt förra inlägg..så...dags att börja ta i nu så inte "småpojkarna" springer om dig!:thumbup:

Minimjölk
2003-01-03, 10:09
Det ser seriöst ut och jag önskar dig lycka till! Hoppas att det kommer att fungera bra och att du når dina mål!

Mvh Mini :)

Lucipha
2003-01-03, 10:30
Hmmm.. Ombyte förnöjer =) Ska bli spännande att se om det funkar. Lycka till:)

MVH :devil:

ToXY
2003-01-03, 10:50
AAAAAAAAHA!!!.... Skall bli jäklaligt kul ja!! Funkar det så har en medlem!!!:D Som sagt du verkar som du har fått uppmotivationen igen.. jäkligt bra Mangs!!!! när kommer bilderpå biffen då????:smokin:
/Martin

Bobbokrull
2003-01-03, 12:08
Mjo, lite har man kanske ökat men just i militärpress (i smith) så tycker jag att det går sega på hyfsat bra utan bara den. Nåja....jag väntar mig lite grymma(re) resultat från din sida nu!:devil:

Det är bara att sura ihop ta lite lite extra de gånger det går tungt...kör hårt!:devil:

mangs
2003-01-04, 10:06
Sakta men säkert går det lite framåt. Har nu tränat två dagar i rad på första gången på länge och jag känner mig väldigt motiverad på att öka nu. På sista 2reppen Hantelpressen lyckades jag (genom att tänka på Toxy) trycka upp dem trots att jag var slut.:bpump:

1.Bänkpress hantlar 10+7*44
2.Sned Bänkpress hantlar 8+4,5*39 (Fick inte upp högran på andra setet i första försöket :em:
3.Flyes 12+9*27
4. Dips 9+8+9 (Var helt slut i bröstet redan innan) :em:
5.KickBax 2*15*27
6. Enarms hanteltricepspress bak nacke 2*5*17
7. Crunches m vikt 2*20*42

Pga högt tempo i bröstdelen tog jag slut här och dipsen var iofs vääldigt djupa men förbannat få. Har inte kört dena övning tidigare men en 20 reps tycker man ju att man borde klara av utan problem. SKyller på att det var en ny övning och att jag hade lite problem med balansen. Måste bli bättre nästa gång.
Idag blir det en liten promenad i för mig här nere i Skåne kaaallt väder (-10).

Är nöjd med mig själv att kosten skötts exemplariskt de senaste två dagarna. Jag och min sambo är på rätt väg men det är många dagar kvar innan jag nått mitt mål. Nu skall jag gå och ta mig lite MINIMJÖLK!:D

ToXY
2003-01-04, 10:10
Okej mangs härligt att se att du ger gärnet!!!!.. Funderar på att börja mitt bröstpass imorgon med hantelpressar & bräcka ditt pass idag...:D Jäkligt kul att du har kommit igång igen med din journal måste jag säga ännu en gång!!! Du è en stor inspirationskälla pga att jag låg väldigt mkt efter dig & nu har jag dig i hasorna!!! Så nu jävlar skall vi KÄMPA i vår så vi (iaf jag behöver kämpa lite extra) som man vågar bada!!!:laugh:

Vad ligger du på för kcal intag nu då? Jag tror jag ligger på en 3500 eller nåt skulle jag tippa på.

/Martin

Petrus
2003-01-04, 10:22
Härligt att du är tebax Mangs! :cheers:
Lyckas du bara hitta motivationen och disciplinen som krävs ska du se att vi såsmåningom tampas om samma vikter igen...;)
För tillfället har du lite att ta igen, men muskelminnet finns troligtvis kvar så det är bara att kämpa!!!
Kom igen nu!!! (Glöm inte att planera dina träningspass!)

"If you fail to plan, you plan to fail".

Vänligen,,,
Petrus

ToXY
2003-01-04, 11:32
Tinner>>> Jäkligt bra sagt!!!.. Kan ju säga att ända sen jag har börjat spärnga PB's så har jag innan passet gått igenom dom i huvet, så i huvet har jag redan satt mina PB innan jag kommer ner till gymmet, & där "bara" jag förverkligar dom!!!

/Martin

mangs
2003-01-05, 19:07
Tack grabbar för ert stöd.
Jag är motiverad till att göra bra ifrån mig framöver och ni skall få se på ökningar.

Har haft vila sedan senast jag var inne här men imorgon är det ryggen mm som skall få sig en omgång.

Ha det så bra så hörs vi!

Kristian
2003-01-05, 19:46
Kör hårt :thumbup:

/Kristian

mangs
2003-01-07, 19:22
Körde ett snabt pass igår med två gamla bekanta övningar samt två som jag inte kört på längge, därav de låga vikterna. Är nöjd med hu det kändes i marklyften och hantelrodden. Sköön träninsgsvärk idag och jag har rätt till en vilodag. Blir eventuellt en liten promenad med tjejen ute i snödrivorna som vi har belönats med här nere i sydliga Sverige. Skall bli skönt med lite motion. Annars kan jag informera er om att jag nu är på våg tillbaka och är mer motiverad än tidigare så det kommer nog bli bra det här. Går ju på en långsam diet oxh äter just nu upp de sista onyttigheterna ur vpårt skafferi. Sedan är det bara tt handla nyttigt så har man inget val när suget kommer, utan då får man ta en tallrik gröt eller något.

Uppdaterar igen efter morgondagens pass för axlar och armar.

1. Knarklyft 8+7*160 (hade kunnat ta någon rep till men ville inte chansa då det var några veckor sedan sist.
2. Enarms Hantelrodd 2*15*57 Cheeses! Ökade 5 kilo men behöll repsantalet, dock släpade vänstern efter med enbart 12 reps!
3. Inv Underarmscurl 15+15+13*13 NY ÖVNING
4.Inv skivstångscurl 3*10*13 NY ÖVNING

Kristian
2003-01-07, 19:44
Bra pass....kör hårt :thumbup:

/Kristian

ToXY
2003-01-07, 22:50
Gött pass där!! Hade gärna tagit uppkampen där med hantelrodden men vi har inte tyngre än 51kgs hantlar...:insane:

/Martin

mangs
2003-01-08, 09:40
Tackar,
Var ute och gick i ca 50 min igår. Ca -2 grader ute och vindstilla. Det var skönt och blev varmt på slutet. Både mössa och handskar åkte av och både jackan och underjackan fick öppnas upp för att man inte skulle förångas. Men det är ju sådant hemskt man får dras med här nere i tropiken. Tänker på er stackare norröver som är ute och traskar i -20 eller mer.

Efter promenaden blev det ett stretchpass där jag gick igenom kroppen och dessutom körde en del statisk magträning och mellan varven körde jag lite grippers. Inget pass som räknas på något sätt men det är en del av det nya jag. Jag måste bli smidigare och få upp pulsen mer. Vägde mindre i morse än jag gjort sedan innan jul någon gång så jag är på väg neråt långsamt.

När man var ute och gick igår kom jag på mig själv att jag bara gick och tänkte träning mm mm. Låter kanske tråkigt men jag blir så grymt motiverad att köra seriöst när jag är ute och går sådär i snabbt tempo. Skall försöka hålla en seriös linje fram till sommaren. Är jag inte nöjd då så kommer jag nog aldrig mer deffa utan vara nöjd med ett litet fettlager på kroppen. Det är ju trots allt ganska skönt ibland.

Idag blir det ett vanligt styrkepass för axlar och armar men problemet är att jag har en gryyyym träningsvärk i hela ryggen och deeutom i armvecket. Man kanske borde göra om lite imitt nya schema i alla fall så här i första veckan så att jag inte går och blir övertränad. Man känner ju sin kropp ganska bra nuförtiden och vet precis när man skall vila mm. Förrr kunde man köra 4-5 pass bröst iveckan trots att man hade både träningsvärk och övertränade muskler men idag vet man ju som sagt bättre.

ToXY
2003-01-08, 09:55
Härligt att någon av oss tar tag i förbräningen för mig går det utför där! haha... mätte mig precis 86.4kg tror jag att jag vägde..13.8% i bf... shit! Skall bli kul när du krossar pass efter pass nu mangsmannen... men kort???

/Martin

mangs
2003-01-08, 20:51
Kände mig småseg innan dagens pass. Därför valde jag att inte köra till pos failure i alla övningar utan jag hade säkerligen kunnat pressa ett eller två reps till i en del övningar.Det gick ändå hyffsat bra om man undantar axel-delen. Där var jag svag redan tidigare men nu är det fan skandal. kan iofs skylla på att hela ryggen var mörbultad samt att jag inte kört militärpress på någon månads tid. Skärpning här. Bör öka 10-20 kilo här under året!

Militärpress 8+7*57 blääääh
Laterial Raises 2*8*14
Framåt laterial raises 12+10*18
Alt Hantelcurl 2*8*24
hammercurl 2*8*24
Konc. Curl 2*8*24
Liggande tricepspress 10+8*57 Ääääntligen lite positivt i denna övningen
Inv. Liggande tricepspress 2*8*27 ny övning.

Nu skall jag ut och promenixa i en timme. har precis svept en gooo jordgubbsdrink med mjölk,Exell vassle och dextropur.

Nästa pass blir BONES och vader!!!

Kristian
2003-01-09, 07:49
Tycker att passet ser rätt bra ut, men visst
Kämpa på :thumbup:

/Kristian

ToXY
2003-01-09, 10:36
Kanske dax att börja äta & BYGGA? Istället för att deffa så här tidigt?:D Men för fan mangs ta i NU!!!.. Annars vet du, Me Toxy is hunting u!!!!:thumbup:

/Martin

mangs
2003-01-09, 13:08
Så hade du inte sagt om du sett min mage. :D

Deffen kommer att fortsätta och tyvärr för din skull även mitt försprång till dig ;)

mangs
2003-01-10, 09:30
Kort uppdatering. Fortsätter att sköta kosten ordentligt och även igår kväll var jag ute på en promenix i en timme samt stretchade i över en halvtimme. Känner redan nu skillnad på smidigheten i ben samt att jag blivit liiiite hårdare.

Idag får benen och vaderna bekänna färg så vi hoppas på en grym T-värk imorgon!:thumbup:

ToXY
2003-01-10, 10:16
Godmorgon broder!

På den tiden då jag tappade så mkt var när jag inte visste bättre & trodde att jag hade muskler som kunde komma fram.. men dumma toxy kom på i höstas att jag måste skaffa muskler innan jag kan få fram några!!:nono: så ingen deff till den här sommaren men jag skall försöka loosa lite fett.. så jag hamnar på en 10% iaf.. annars ser du mig i vassen!!

Okej mangs.. det där med att du tänker på mig håller vi lite "offtopic" va? Undra va dom tänker om oss annars...?:loveyou: :notme:

Pumpa på kingen så ta rjag dej snart!!!!

/Martin

razores
2003-01-10, 11:35
Tack för inlägget.

Jag tycker heller inte att det är så mycket med 200 mg, men det var första gången så jag tog det lite försiktigt. Jag kände att jag var attans pigg iallfall igenom hela passet. Dock lite darrningar och sånt men det kan man ju leva med.
Kör du fortfarande Breathing Squats? Eller det kanske inte var du... Nåja jag hoppas på att se fler ökningar från din sida med!

Ha det gött!
/Kristian

mangs
2003-01-11, 11:24
Körde benen igår, kan nästan säga att jag körde BS Men bara under de 5-6 sista repsen:

1. Knäböj 2*25*100 (Inte kört böjen på över en månad)
2. Utfall 15+16 * 90 PB!
3. Benspark 12+10*110
4. Lårcurl 15+12*110
5. Vadpress 2*20 reps på någon vikt med paus i ytterlägena
6.Sittande Vadpress 2*15*82 reps paus i ytterlägena

Nu skall jag ut och gå och i morgon väntar tuttarna på smisk.

CYa then!

mangs
2003-01-13, 09:17
Igår genomfördes ett bröstpass som jag egentligen inte är nöjd med men med tanke på att jag den senaste veckan gått ner en del i vikt, rört på mig mycket och ätit lite så bör man nog ändå vara lite nöjd. Passet genomfördes dessutom vid lunctid (vilket är tidigt för mig). Innan passet hade jag bara hunnit med två ynka mål och dessutom varit ute och gått i en timme.

1.Bänkpress hantlar 9+6*45 +1kg -1rep
2.Sned Bänkpress hantlar 8+7*39
3.Flyes 11+9*27
4. Dips 10+7+9 (Var helt slut i bröstet redan innan)
5. Crunches m vikt 13+20*42 Vikterna gled i första set grr!
6. Statisk magträning 3*60 sekunder*10

Blev en lite foto-session igår kväll med temat "före-bilder" SKall försöka plåta mig med en månads mellanrum i samma miljö och samma poser och se vad som händer. Ser jag ingen skillnad i juni,juli någon gång då skall jag aldrig mer deffa.

Började även med Kreatincitrat igår. Var rejält surt när man blandade i vatten. bara det ger effekt så. skall ladda me d 2-3 skopor i 4-5 dagar nu för att sedan gå ner till en skopa om dagen.

Skall idag promenixa en timme och eventuellt våldta ryggen och biceps. Annars får de vila till imorgon.

Hugs and kisses!
M

AnderssoN
2003-01-13, 09:42
Originally posted by mangs
...
Blev en lite foto-session igår kväll med temat "före-bilder" SKall försöka plåta mig med en månads mellanrum i samma miljö och samma poser och se vad som händer. Ser jag ingen skillnad i juni,juli någon gång då skall jag aldrig mer deffa.
...

Det kommer nog gå bra med deffen ska du se! Har du plåtat före-efter-bilder tidigare vid deff?

mangs
2003-01-13, 11:09
Tyvärr inte,
Har bara gjort en seriös deff tidigare men då var det utan bilder vilket jag ångrar idag. Nu dokumenteras allt för att sedan ha att gå tillbaka och se vad som gjordes bra eller dåligt.

Jag är inte direkt orolig utan jag intalar mig själv att det skall gå bra. Känner skillnad redan nu efter 1,5 vecka så om en 20 veckor bör väl fettet vara borta, annars får jag inse att jag är och förblir ett fetto ;) :kickass:

Bobbokrull
2003-01-13, 11:14

Ser jag ingen skillnad i juni,juli någon gång då skall jag aldrig mer deffa.

:D Då är vi två som tänker i samma banor.

Men vad siktar du på att nå för nivå?....11% var det väl förra gången vi skulle deffa? men jag minns inte riktigt. Eller blir det att väga in på 80 kg, stenhård!?

mangs
2003-01-13, 13:47
Jag tror inte jag jagar någon speciell siffra men jag skall minst nå den nivå jag höll sommaren 2001, fast då givetvis med mer muskler. Kan jag sedan få bort lite till så är det bara bra. Tanken med 2003 är för mig att gå ner till låg fettmängd och sedan försöka hålla mig där även när jag sean under hösten skall öka igen. Väger idag ca 93-94 kilo och min Omron säger 15,5% vilket jag iofs har kommit underfund i är för högt. Skulle mer tro på 12-13% men det är iofs helt oväsentligt. Det är det synliga som är viktigt. Jag tänker dock inte tokdeffa och tappa en massa styrka, märker jag att jag tappar för mycket då slutar även deffen. Så några 80-kilo stenhård kommer ni inte få se. Kanske någonstans kring 87-88. Dumt att spekulera nu innan. Jag kanske är nöjd vid 92 eller kanske inte nöjer mig förrän jag är nere på 82.
Tiden får utvisa. Huvudsaken är att jag kommer köra ordentligt under våren och hjälper inte det så vet jag det att jag aldrig mer behöver försöka.

Bobbokrull
2003-01-14, 10:26
Du har ett stort försprång gentemot mig...jag ligger nog mer kring 16% och jag väger ju nästan 10 kg mer än dig *fetto*, men du å andra sidan kommer nog lätt att gå ner till 89-90 kg.
Jag ligger för övrigt också på 3000 kcal nu...blir spännande att se vad som händer med kroppen den närmsta månaden.

Men jag vet inte om du tänkt nått som vi har gemensamt..just det där med att vara "lång". Det är svårt att se lika "bitig" ut som en kort snubbe, går man ner för mycket i vikt så tycker jag att man mest ser lång ut..knepigt det där.

Nåja..bara att kör hårt och se vars detta slutar. Går allt åt h-vete så blir det en påse chips och en sexpack öl i lägenheten för mitt lag till sommarn då alla andra springer omkring nere på beachen.

mangs
2003-01-14, 10:33
Igår kördes rygg/biceps och underarmar:

1. Stående rodd 11+10*90
2. Stående Rodd med omvänt grepp 8+7*90 (Ny övning)
3. Knarklyft 6+7*160 vet ej vad som hände i första set grrrr!
4. Curl m stång 7+5*57 (kreatineffekt?)
5. Alt. hantelcurl 8+6*26.5 (Har jag för mig)
6. Underarmscurl 12+11+10*57

Sedan bar det iväg utåt på en timmes promenad. Idag blir det två promenader, en kort på 30 min och en längre på ung. 1 timme.

Tycker att det är grymt skönt att vara ute och gå nu när man kommit igång.

ToXY
2003-01-14, 10:37
Satan i gatan... nu é han laddad med kreatin!!! Då kör jag min kur när din è slut så du bara står där å hänger läpp:D Bra pass mangs tycker jag det ser ut som!!!! Gött att läsa detta nu när man snart skall ner & köra just rygg!!!:bpump:

/Martin

PS:Förresten har valknar börjat lossna??? Mina bilringar bara byggs upp!! haha

Kristian
2003-01-14, 19:58
Ett bra pass måste jag säga :D
Visst är det skönt att gå en promenad då och då.
Kommer nu så småningom att börja kör lite förbränningsträning efter några pass i veckan.
Kör hårt:thumbup:

/Kristian

Minimjölk
2003-01-14, 21:30
Vad konstigt, även jag har varit ute och gått en promenad idag :rolleyes: :love:

mangs
2003-01-16, 09:01
Jahupp,

Gårdagens pass fick mig att må riktigt illa. Inte pga av de dåliga resultaten för de var helt ok. Men jag måste ha överskattat min kondis en smula och med kreatin i kroppen var musklerna laddade snabbare mellan seten vilket inte min hjärna hängde med på. Jag var kraftigt illamående från mitten av passet och framåt men jag kämpade klart och efteråt mådde jag ok igen, sedan blev det en 50 mins promenad.

1. Hantelpress 10*26,5 +8*29,5 (pinsamt, jag vet att jag är kass i denna övning)
2. Shrugs med hantel 3*12*42 ny övning
3. Utfall 2*15*92 +10*97 PB!!
4. Framåtlyft med stång för axlar 2*10*27 ny övning
5. Lyft till hakan 2*10*47 lätt!! Här ökas vikten nästa gång
6. Benspark 13+14*110 Illamående!
7. Lårcurl 15+12*55
8. Enbens stående vadpress med paus i ytterlägena 10+10+8*42

Körde superset av en del övningar för att öka upp tempot på passet. DÄrför ser ordningsföljden litye konstig ut. Seten med Utfall körde jag mellan 2,4,5 (Varannan). Sedan körde jag 6 direkt följd utav 7, sedan lite vila och sedan på 6an igen.

Kanske var därför jag mådde lite illa?

Idag är det träningsfritt men det blir givetvis promenad lite senare!

ToXY
2003-01-16, 10:17
Tjena!

Du tar inte en massa koffein innan passet som dom flesta här inne verkar göra? Själv efter ca 3koppar kaffe blir jag RIKTIGT illamående!...:( Tycker passet ser hyffsat ut även om jag krossar dig i axlarna:notme:

/Martin

mangs
2003-01-16, 12:21
Tar en koffeintablett ibland, dock inte igår så det kan inte vara det. Brukar inte bli illamående men det kanske beror på att jag åt lite för tätt inpå passet samt att jag har för taskig kondis. Borde kanske vilat mer mellan seten.

Utfall följt av benspark och lårcurl i snabbt tempo suger verkligen musten ur benen och man flåsar och svettas rejält.

Bobbokrull
2003-01-16, 13:48
Tar en koffeintablett ibland, dock inte igår så det kan inte vara det. Brukar inte bli illamående men det kanske beror på att jag åt lite för tätt inpå passet samt att jag har för taskig kondis. Borde kanske vilat mer mellan seten.

Utfall följt av benspark och lårcurl i snabbt tempo suger verkligen musten ur benen och man flåsar och svettas rejält.

Du har så rätt så..jag hade samma dilemma då jag körde mitt pass i tisdags. Började nästa få sura uppstötningar i slutet på passet...och det berodde nog på att man höll hårt tempo och man hade nyss ätit. (att rapa tonfisk var inte mysigt)

Men att du är pinsamt svag i axlarna är att nog att överdriva va?? "Inte starkast i världen" vore ett bättre utttryck :D ....nåja...själv blir det axlar idag, men det känns tungt som fan redan nu.

mangs
2003-01-16, 14:03
Lustigt,
Jag åt oxå tonfisk innan det passet? Man får dra lärdom av detta till nästa gång.

När det gäller axlarna så är det min svagaste muskelgrupp. Kanske är fel att säga att man är pinsamt svag där men man kan ju konstatera att jag inte är något vidare stark där. kan ju bero en del på mina långa armar. Dessa får jag iofs lida av i många övningar men just i sneda pressar och pressar över huvudet blir det stort moment av relativt liten vikt.

Nåja, jag är på gång och SKALL öka i dessa övningarna.

ToXY
2003-01-20, 10:35
Tjena! Jasså mådde lilla pöjken illa.. usch för mig känns det som om jag skall spy i varje pass...:em:

Jo den där andra grejen è en blandning utav att cykla & att springa/gå.. vet inte vad den heter! :D vet du ? När får vi se på nästa passs?:bpump:

/Martin

mangs
2003-01-21, 12:23
Oj då, Har glömt att uppdatera nu under helgen. Har kört några pass men kommer att skriva upp gårdagens pass som var väldigt annorlunda i hänseende på övningarna. Syftet var att stärka upp mittsektionen kring midjan för framtida knäböj och marklyft.

1. Good Mornings: 12*50 + 12*60 +12*65 +8*75
2. Stelbenta Marklyft med hantlar 20*42 +15*52 stretchar sköööönt
3. Sidolyft 2*12*32
4. Crunches m. vikt 22+20*42
5. Sneda Crunches m. vikt 2*15*10
6.Underarmscurl 14+11*57
7.Inv. Underarmscurl 3*20*14

Ett annorlunda pass som faktiskt gett mig träningsvärk i korsryggen. Tror inte att det kommer hindra kvällens pass för övre rygg och biceps dock. C Ya then!

AnderssoN
2003-01-21, 12:40
Alltid lika kul när någon testar något helt nytt, som du när du är ute efter att träna mittpartiet.

Hoppas att rygg- och bicepspasset blir bra!

mangs
2003-01-22, 11:56
Tackar för det Andersson,

Det blev lite ändringar innan gårdagens pass och för att få det hela att gå ihopa denna veckan slängde jag även in axlarna. Passet gick rätt ok med tanke på de förutsättningar jag hade. Under dagen hade en enooorm träningsvärk satt sig i nedre delen av ryggen och även baksidan av låret och vaderna kände av gårdagens pass. Tänkte först skippa övre rygg men efter det att jag känt lite på stångrodden på uppvärmningen så tänkte jag att det var lika bra att köra på. Idag har jag faktiskt träningsvärk i hela kroppen uom bröst och framsida lår så det blir träningsfritt. Skulle kanske kunna köra lite framsida ben men eftersom jag vill köra knäböj blir det svårt då jag har stora problem med att böja benen och röra min överkropp.

1. Stående Rodd 12+10*90
2. Enarms hantelrodd 16+15*57
3. Curl m stång 5+3*59
4. Hammercurl 5+4*29,5
5.Militärpress 8+7*59
6.Hantelpress 6+4*29.5
7.Framåtlutande Laterial Raises 6+8*22
8.Laterial Raises 8+7*14

Efter passet drack jag mitt MyoformX+ min gainer. Senare på kvällen gick jag i 40 minuter.

Idag blir det som sagt vila men jag kommer säkerligen gå i en timme eller något. BÖrjar bli ganska skönt väder för promnaderna nu. Dessutom märker jag resultat så det skall bli en intressant vår det här.

C Ya!

ToXY
2003-01-22, 13:19
Hejsan Mangs!

Mmm..håller med om att vädret går åt rätt håll för våra promenader!..

Ang ditt pass ser det bra ut tycke rjag jävligt bra ut!..Skall vi ta något & klaga på så vad fan håller på med i hantelpress där? Tror du è jävligt mkt starkare i axlarna än det där!!! Kör hårt & brutalt!

/Martin

mangs
2003-01-22, 16:23
Så jävla bra ser det väl åndå inte ut? ligger efter dig i en del övningar och då främst på axeldelen. Skall kämpa hårt för att öka där under året. :kickass: :cheers:

Kristian
2003-01-22, 21:21
Säger bara en sak och det är kör hårt och tungt

/Kristian

ToXY
2003-01-23, 10:30
Godmrogon Broder!

Yes när jag drar på semster då jäkla då åker jag ner till mina riktiga vikter efter den semsterns som ex 80kg på bänken..:cryout: Det där med lutande & rak hantelpress è för att jag först kör bänk, sedan tänkte jag byta vinkel & sedan byta igen..förstår du mig?:D Annars känns det som rak, rak, lutande & jag tror jag får ut det mesta utav övn på det här settet!

Lite rätt har du faktiskt där mangs ang utförandet, på sista börjar jag nu allt mer & mer få en brygga som jag aldrig ens varit i när heten utav, jag har ändrat lite på min teknik på bänken också ifrån att jag benen i luften till att ha dom på marken & genom det pressa ut det sista ur sista reppset känns det som!

mangs
2003-01-27, 10:42
Fan,

titt som tätt händer det att jag glömmer bort Kolozzeum för några dagar. Ni får inte tro att jag då ligger på latsidan och inte tränar för där är jag mitt uppe i min deff. Har väl iofs gått lite i stå föregående veckan men denna veckan blir det storsatsning. Inget mesande. Orkar inte skriva upp de pass som jag kört sedan senast men igårkväll kördes ben och vader. Gick inte speciellt bra, eller gjorde det det? Ökningar i alla övningarna men det kändes ändå dåligt. Konstigt det där. Idag blir det rygg och biceps som skall köras och bli inte förvånade om jag chockar er alla med lite PBs. Gjorde faktiskt PB i en del övningar förra veckan utan att veta om det så kreatinet ger väl lite effekt. Kommer bli en del promenader denna veckan (med).

1. Knäböj 25+15*100 fiiiiiis! Kasst 2a set!
2. Utfall 12+13*97 har lite problem med balansen här (kör med fri stång)
3. Sissy Kix (Egen övn. 2*25
4. Enbens stående vadpress med hantel (2s paus) 2*12*42
5. Sittande vadpress 17+16*82

Har lite värk idag i mina vader men det skall inte hindra mig från att köra hårt.

C Ya 2morrow!

mangs
2003-01-28, 09:23
Gårdagens pass var för övre rygg, biceps och underarmarna. Inga direkta sensationer men trots det lite ökningar här och var.

Mest anmärkningsvärda var dock under hantelrodden där jag av någon anledning kände hur det knäckte till i nedre/Rhombidios när jag närmade mig toppläget med höger arm? Hmm. Det lixom knäppte till och kändes skumt men det gjorde inte ont, därför avbröt jag den övningen och gick över till nästa. har inte känt något tråkigt pga detta så jag kommer att testa nästa vecka igen.

1. Stående rodd 11+10*92 PB (tror jag)
2. Stående Rodd med underarms grepp 2*9*90
3. Enarms hantelrodd 15+8 *58 se ovan!
4. Curl m stång 6+5*59 PB
5. hammercurl 6+5*29,5
6. Underarmscurl 9+12*59 kom in fel i första set
7. Underarmscurl bakom ryggen 2*12*59
8. Konc. curl med hantel mot bänk 10+6*17

Sista set kördes direkt efter de andra övningarna och med minimal paus mellan seten. Skulle egentligen inte kört denna övning men blev sugen då jag inte kände mig helt uppumpad i biceps.

Ett skönt pass och idag blir det vila, kommer dick promenara som vanligt.

ToXY
2003-01-28, 11:01
Hörrö biffen!!! Hur ligger vi till på bf% nu då!? Själv har man faktiskt tappat någon 0,0XXX% :D Kämpa på bra pass där!!!

/Martin

ToXY
2003-01-28, 11:11
Yes kommer att lägga den i slutet utav varej bröst pass nu fram till sommaren! Nej nej 122.5kg sa jag..då è det 30.5kg före:D Du kommer öka fort i den övningen!!!:hbang:

/Martin

mangs
2003-01-28, 11:46
Var ett tag sedan jag mätte men då visade mätaren 14.7%. Säger iofs inte så mycket då mätaren säkert visar lite fel. Det gå i alla fall sakta neråt precis som jag ville. Kommer säkerligen inte gå under 10% men när jag väl är där så blir det kanske bilder på klenisen!

mangs
2003-01-28, 11:47
Är inte så säker på att jag kommer att öka så mycket i stående rodden. 30.5 kg är trots allt en hel del. Får sikta på närmare 100 nästa vecka, i alla fall i något set!

Kristian
2003-01-28, 15:23
Kom igen nu, ta upp jakten på ToXY...:D

/Kristian

Bobbokrull
2003-01-28, 16:06
Vissa verkar ha en tendes att vara vikt-fixerade:D :rolleyes: :notme:...så jag tycker du ska fortsätta mata på med de vikter som känns bra. Bara så länge det "tar" rätt så finns det väl ingen anledning att lasta på mer och köra ostrikt?

Keep going så "ses" vi på morgonpromenaden!

mangs
2003-01-30, 09:37
Gårdagens pass kan sammanfattas i "för många övningar". Kändes hopplöst långt men tog ca 1.15 att genomföra. Det kändes som om det aldrig skulle ta slut och när hälften var genomkört var jag rätt trött i både psyke och muskler. Får bli en liten ändring framöver.

Körde Bröst,Axlar,Triceps. Kommer inte ihåg repsantal så jag skriver bara ut vikterna, en liten ledstjärna är dock att de flesta set låg mellan 6-8 reps

1. Bänkpress 104 (skratta på Toxy, men jag är på g i denna övning)
2. Smal Bänkpress 94 kg
3. Sned Bänk 80 kg
4. Bänkpress hantel 45 kg , 42 kg rejält trött här
5. Militärpress hantlar 27 kg trött här med!
6. laterial Raises 14 kg
7. Framåt Laterial Raises 22 kg
8. Liggande tricepspress 57 kg
9. Enarms hanteltriceps back nacken 16,5 kg
10. Rotator Cuff 6 kg

Som ni ser var det ett långt pass, körde två set på varje övning. Vissa övningar skulle så här med facit i hand ha strukits från schemat. På kvällen gick jag sedan i en timme, blir inte ens svettig nu längre av detta, Får fylla ryggsäcken med sand och traska på i fortsättningen. Känner mig motiverad att bränna fett nu. Äter bra och rör på mig, händer dock inte så mycket, tycker jag. Märker dock att konturerna vid magmusklerna syns tydligare samt att skåran i bröstet ser bättre ut. har ju fortfarnade 5-6 månader på mig innna jag skall vara i form så att det är lugnt.
Kommer antagligen köra en period där jag stryper ner kolisarna till ett minimum för att se hur detta påverkar kroppen.

ToXY
2003-01-30, 09:47
Stryk inte mer kolisar!!! RÖR mer på dig istället!!!..:D Okej..skrattar inte så mkt åt bänken... men lite..:laugh: annars som du skriver ett otroligtlångt pass om man è trött i msuklerna & psyke!. Skippa litte nu till nästa gång & titta på det här passet innan så vet du att du skall KROSSA det här!!!

Kristian
2003-01-30, 09:51
mangs

Vadå långt pass, mina pass ligger runt 1h 50min - 2h.
Förövrigt tycker jag att passet ser jävligt bra ut :thumbup:

/Kristian

mangs
2003-01-30, 11:01
Jag tycker att rör på mig tillräckligt men kanske skulle man lägga till lite mer promenader och löpturer. Med tanke på att jag igår tappade sugen på träningen efter ung. en timme så borde väl kondisen tränas upp en del. Kommer därför springa en runda idag i kylan. Kommer även promenera en timme eller något. jag kommer inte strypa kolisarna helt och inte under någon längre tid. Skall dock prova att under en månad eller så, äta hälften så mycket ris,pasta mm och inte käka något annat med kolisar i (utom direkt efter träning då)

ToXY
2003-01-30, 11:56
Mangs skall du tävla????? Om inte varför skära ner så brutalt & tappa ökningarna,intesitet å allt i passen när du skär ner så mkt? Sattsa mer långsiktigt tycker jag & kunna köra till max i varje pass.. :rolleyes: Det é vad jag tycker... Det senaste kortet jag såg på dej ifrån när du hade varit utomlands så hade du inte direkt vallkar!!.. hur è du om du jämför med det kortet?

/Martin

mangs
2003-01-30, 13:14
Är nog ungefär i samma form idag, möjligen liite sämre. Har dock gott om tid att fixa till detta. Skall definitivt inte tävla men jag vill känna mig nöjd med mig själv och min fettnivå. Får väl ändra lite upplägg efter dina rekommendationer då!:thumbup:

Kommer köra på som jag gör nu med maten i en månad till och succesivt öka träningen. Kanske ett löppass eller två i vecka gör susen. Har ännu inte tappat någonting i styrka utan tvärtom blivit starkare än jag var 1 jan så det är ju positivt. Något svagare tänker jag dock inte bli då det får mig att må mer dåligt än fett på magen. Skall ro i land med att ha ökat styrkan lite samtidigt som jag loosat fettet. Sedan är jag nöjd och kommer bygga och lägga på mig vikt saaakta (något kilo per år följt av korta deffperioder)

Känner själv det att jag inte är ute efter såpass mycket mer massa än den jag har idag, jag skall ju som sagt inte stå på en scen och trivs på min vikt under 100. Dessutom märker jag redan nu att utbudet med speciellt byxor är lite begränsat med min längd och storlek. 30-32 i midjan är ju löjligt lite men det är väl så idealet skall se ut idag, klen/smal om ben och stuss, Passar ju inte alls oss som bygger.

Nog snackat, nu har jag ett jobb att sköta:em:

mangs
2003-02-03, 11:27
Buuuuh!

Alltid skrämde jag någon, det har varit kusligt tyst i denna journalen under helgen och jag har haft träningsledigt i två dagar.

I fredags körde jag ett skönt pass för ben och korsrygg samt mage.

1. Knäböj 8*90 8*100 8*110 10*120 7*125 Inget set till failure
2. Vadpress 40+30*125
3. Enbens Vadpress 2*13*42
4. Cruches m. vikt 25 + 29*42
5.Benlyft 2*25
6. Marklyft 2*8*160

Passet kändes helt ok och idag är det dags för bröst att få bekänna färg, Skall idag fokusera på hantlar istället för stänger, får se hur det går.

Av någon anledning står jag still i vikt men det löser sig framöver, känner mig smalare i alla fall så man kan ju inbilla sig att man tappar fett och bygger muskler! :)

C Ya!

ToXY
2003-02-03, 11:58
Ja du kan ju alltid hoppas på att det è så med att du tappar fett & bygger muskler.. tror tvärt om klenis!:D nej men allvarligt har du inte kört tyngre på knäböjen förut????

Lycka till på bröst passet...skall själv ner & köra snart!!!!:cheers:

/Martin

Kristian
2003-02-03, 12:26
mangs

Bra pass...hoppas att du får ett lyckat bröstpass också, själv kommer jag att köra ben och triceps idag.

/Kristian

mangs
2003-02-04, 09:15
Bröst- och mag-pass med hantlar

1. Bänkpress hantel 7+5 *46
2. Sned Bänkpress hantel 6+5*42 såååååå nära en 6a på andra setet
3. Flyes 2*11*27,5 riktigt djupa, gav bra stretch!
4. Dips 14+11+9 får nog snart kläm på denna övning.
5. Crunches m. vikt 32+25*42 kändes bra!

En proteindrink och sedan blev det en timmes promenad i snöslasket. Efter det åt jag två egengjorda Proteinmuffins och mjölk.

Ganska skön känsla under och efter passet och trots att inga PB gjordes så var jag ganska nöjd.

Får se om jag orkar träna rygg idag eller om jag väntar till imorgon.

Bobbokrull
2003-02-04, 10:18
Efter det åt jag två egengjorda Proteinmuffins och mjölk.

Muffins under "dieten"? :nono:...eller är det kanske såna supernyttiga muffins?:)

Nåja, annars då? vad ligger matchvikten på i dagsläget? Börjar du märka av kvällspromenaderna?Själv inbillar man sig att man tappat nått gram fett men det får man se snart...

ToXY
2003-02-04, 10:21
Hörrö klenisen vad händer egentligen när du kör lutande hantelpress???? Tappar du gnistan helt?? Annars ser passet hyffsat ut!:D Nå nu när mr FAT har lagt ut bilder så räknar jag med att du också gör det!:booty:

/Martin

mangs
2003-02-04, 10:52
Jodå, dessa muffins är supernyttiga så det är nog ingen fara. Dessutom var det ju direkt efter träning så jag är inte orolig. Känner dock att att jag håller på att tappa lite fett. Kanske dock inte i dne hastighet som jag först väntat mig men jag har å andra sidan ätit mig någorlunda mätt de flesta dagar. Ingen mening med att tokdeffa såhär tidigt på våren tycker jag. Bättre att ta det lite lugnt nu i början och sedan öka. Känner mig dock smalare för varje vecka så det blir säkert bra.

Lutande hantelpress är väl inte så hemskt dåligt? Har bara kört med 42orna en gång tidigare. Tror det är hganska normalt att man använder mindre hantlar här jämfört med plan hantelpress.
Det lär komma bilder framöver där jag visar min "enormt deffade kropp" ( bilder kommer om 5 år) :D
Har ni tur lägger jag ut något innan sommarn. Tar ju en del bilder nu så att ni kan få lite före-efter bilder.

C Ya!

ToXY
2003-02-04, 11:07
Har ni inga 44kg's hantlar som du kan ta istället? Annars så skojade jag bara mangsy!!! Det ser ut som ett kanon pass även om du inte sprängde PB's & det kan man ju inte räkna med under deff!:booty:

/Martin

mangs
2003-02-04, 11:54
Får ta 44 kilo nästa gång då så man får tyst på dig :D
Det var ju inte länge sedan jag låg på 37 kg här så jag ökar stadigt!

mangs
2003-02-05, 09:00
Här kommer gårdagens pass som var väldigt segt i början men kändes helt ok när jag var klar. Redan på uppvärmningen i Marklyft med 20 kilo tyckte jag det var jobbigt och jag kände mig trött i ryggen. Körde många uppvärmingsset på stegrande vikter men marklyftet idag var inte riktigt som det brukar..

1. Marklyft 8*160,6*162 slängde på två kilo till andra setet
2. Hantelrodd 2*11*62 tunga hantlar idag
3. Inv, Skivstångscurl 8+8+6*37 , kasst grepp
4. Inv. Underarnscurl 20+15+13*16.

Här var det sedan meningen att jag inte skulle köra mer men trots avdomnade och smärtande underarmar körde jag även en del hantelövningar för biceps i ett rasande tempo. Kort vila mellan seten..

5. Hammercurl 6*29,5
6. Alt, Hantelcurl 4+3*29,5
7. Konc. Curl med stöd mot lår 7*27
8. Konc. Curl mot bänk 6+5*17 tuuuungt!

De sista repsen var väldigt tunga i de sista seten men med vilja gick dem upp. Efter passet var jag väldigt matt i kroppen och därför kommer jag ta träningsledigt idag. Förutom promenad och stretching då. Dessa promenader är sköna men de tar inte lika bra längre, måste nog fylla ryggsäcken med sand eller något och försöka hålla samma tempo för nu blir jag knappt varm. DÄremot känner jag mig lite smalare för varje dag som går. I helgen blir det fotning och det skall bli spännande och se om det blivit någon förändring under den senaste 4-veckors-perioden. ANtagligen inga jättesynliga men förhoppningsvis lite.Återstår 5 st 4-veckors perioder så mycket kan hända.

C Ya!

Munter
2003-02-05, 09:06
Du har tur du som har så pass stora hantlar...gud vad jag saknar 60,70kg hantlar för rodden. Många bra pass annars, hoppas det fortsätter så.

razores
2003-02-05, 09:19
Jag har också hört att det finns i Lund någonstans. Typ Gerdahalen eller nå?t?:confused:

Jag funderar iallfall starkt på att åka ner i såna fall och få se hur pass fettprocenten ligger till. Vi kan ju alltid samåka eller nåt.;)

Du har säkert skrivit det någonstans men vad menar du med 4 veckors perioder. Är det inom träningen eller kosten?

KÖrt hårt och släng upp lite bilder nu! :D

MVH
Kristian

mangs
2003-02-05, 09:31
4-veckors perioder gäller träningen.
har skrivit lite om det tidigare.
*Kör igenom hela kroppen på en vecka
*Kör 4/3/4/3 pass per vecka
*Kör igenom viktiga övningar 3 ggr/period
* Övriga övningar körs 1-2 ggr/period

På detta sätt varierar jag antalet övningar, vilka övningar, övningsordning mm för de olika passen vilket ger stor motivation och jag har inte kännt någon tendens till överträning än. Dessutom ökar jag i styrka trots att jag tappar fett. :kickass:

Kommer även i samband med dessa period-skiften, lägga om lite i Cardion och kosten. Kommer vara ännu mer diciplinerad under denna 4-veckors perioden jämfört med förra.

ToXY
2003-02-05, 13:30
62kg's hantlarna!!! u go girl!!:D :thumbup:

/Martin:mallan:

mangs
2003-02-06, 09:59
Inget pass igår men en promenad med ryggsäcken på ryggen med en 10kgs platta i. 10 kg är inte mycket men man blev rätt mycket varmare jäfört med att inte ha den där. Skall använda den i fortsättningen när jag är ute och traskar och med tiden öka vikten. Här skall det brännas fett. Idag står Bones och vader på programmet, om korsryggen tillåter vill säga, har en härlig värk i stora delar av ryggen men det gäller att inte mesa.

C Ya!

Kristian
2003-02-06, 10:53
mangs
Du har helt rätt, man ska inte mesa även om man har lite värk.
Det är bara veklingar som känner smärta, smärta är skönt :D ,

/Kristian

mangs
2003-02-07, 08:27
1. Knäböj 8*90 +8*100 + 8*110+ 10*120 +10*125
2. Utfall 15*100 + 13*105 PB!
3. Benspark 14*110 + 12*115
4. Lårcurl 15*55 + 10*57,5
5. Stående vadpress 45+40*125
6. Sittande Vadpress 17+15*82.5 PB!

Ett pass som jag inta var nöjd med trots två PB, Jag kan bättre än så här och då tänker jag speciellt på Knäböjen.....
Sedan var det promenad i en timme med 10 kilos packning i ryggsäck, midre jobbigt än igår men det kändes i benen att de var trötta.
Idag blir det axlar och triceps samt givetvis en promenad. Sedan blir det vila från styrketräning i helgen för att ta lite mått + foto på söndag. Se fall något börja hända på denna deffen....

Eder Mangs

Kristian
2003-02-07, 08:33
mangs

Tycker att passet ser bra ut :thumbup:
Hmm stående vadpress, tycker att axlarna ser misshandlade ut efter ett tungt set iaf på mig.
Lycka till med axlar och triceps, själv blir det axlar och rygg idag.

/Kristian

razores
2003-02-07, 09:51
10 reps på 125 kg i böjen ser inte helt fel ut måste jag säga dig!
E det ass to the grass eller? Såg ett par igår på gymmet som inte ens var nära 90 grader, ändå stod de och grymtade som fan! :D

Hittade du något på Gerdahallen?

mangs
2003-02-07, 11:41
Nja inte riktigt, men lårens ovansida parallell med golvet i alla fall. Vill inte gå djupare då det bara tar mer på bakdelen och den behöver jag inte bygga så mycket på :em:

Funderar på att köra midre knäböj och fokusera mer på benspark mm då nedre låren blir bättre tränade i den övningen. Är det jag som är konstigt. Jag är rätt nöjd med mina lår längst upp och de är väl hyffsade på mitten men längst ner skulle jag vilja bygga på ett antal cm. Vet inte riktigt hur jag skall göra detta utan att bygga på för mycket på röven.

har inte varit på Gerdahallen och kollat upp mätningen men jag får kolla in när jag har vägarna förbi...

Nu är det snart lunch, pasta med tonfiskröra och en del vitlök, mums mums nu när man går på diet. Är på väg neråt i (fett)-vikt nu så det börjar kännas bra. Dessutom ökar jag kontinuerligt i styrka så det är bara att fortsätta på den inslagna vägen så kanske jag slipper göra Toxy sällskap i vassen i sommar :thefinger ;)

AnderssoN
2003-02-07, 11:53
...

Nu är det snart lunch, pasta med tonfiskröra och en del vitlök, mums mums nu när man går på diet. Är på väg neråt i (fett)-vikt nu så det börjar kännas bra. Dessutom ökar jag kontinuerligt i styrka så det är bara att fortsätta på den inslagna vägen så kanske jag slipper göra Toxy sällskap i vassen i sommar :thefinger ;)

Och jag som precis vräkt i mig isterband och persiljestuvad potatis. Gu' så onyttigt, men så skamligt gott.

Munter
2003-02-07, 11:58
Usch va feta ni kommer bli, äta kolhydrater sådär ...usch. :whipped:

razores
2003-02-07, 12:03
Jag tycker absolut inte att du ska lägga benspark som någon primär övning eller nåt. Fokusra istället på framsidan genom att köra frontsquats. Benspark e ju en isoleringsövning och inget du bygger med direkt.

Ang min marklyft:
Jag försöker köra en lång repetition istället för 10 korta, dvs hålla en konstant rörelse genom hela setet. Intensiteten blir avsevärt mycket högre då. Dock blev det inte så denna gången till 100%. Nästa gång ska jag skriva 9+3 eller liknande så att man ser var jag pausar om jag nu skulle göra det.
Vad menar du med djup? Jag har två 25kgs plattor på var sida och lite annat smått krafs. Innan körde jag på ett annat gym som hade mindre plattor så djupet är nog inte det samma. Själv anser jag inte att det har någon betydelse om du vill träna övre ryggen som jag vill med mina marklyft. Ju längre ner du kommer desto mer måste du ju använda benen.
Funderar också på att minska min vilotid mellan seten med 15-30 sek så att jag ligger på 1 min 15 sek och under. Allt för att höja intensiteten.

Ang mit mål så anser jag det vara uppnåbart eftersom jag för ett par månader sedan körde på 140 kg...:smokin:

Kör hårt idag och slå nu Toxy i hantelpressen!!!

ToXY
2003-02-07, 12:34
Loosa fet å lossa...nja gör det mest för jag tycker om att röra på mig:eek: TROFAN JA VILL LOOSA FET NU!!..:hbang: haha skall fan inte stå i vassen!!!:furious: Kör på hårt & brutalt!!!

/Martin è på G!!!!!!!!!

Bobbokrull
2003-02-07, 13:34
Tjena deffo...blir lite nyfiken på hur ditt kostschema ser ut! Hur lägger du upp måltiderna osv? Gör du som jag och stryper kolisarna helt och boostar upp fettet på de sista målen eller hur gör du?

Alltid skoj att veta hur andra lägger upp sin diet. Men annars ser det stabilt ut...förlora fett och öka i styrka är som sagt melodin, ser att även är inne på samma linje:thumbup:

Jo..en sak till: Ätardag? har du det?

/Bobbo (som för övrigt sitter på jobbet där kärringarna just bakat 2 plåtar med kladdkaka :furious: )

Bobbokrull
2003-02-07, 16:26
Jag kan egentligen inget om diet och sånt...så jag kör lite på "känsla". Men här kommermitt matschema som jag följer strikt.

1. Frukost: All Bran + Proteindrink i mjölk
2. Lunch: Ris/pasta +kyckling/kött/tonfisk + ngn broccolibukett.
3. Mellanmål, Pro90 eller kesella.
4. Före träningen mål: se lunch
5. Efter träning: Proteindrink i apelsinjuice, dextropur
6. 250 gram kött/kyckling & sallad.
7. Innan läggdags: kesella & lite vassle eller pro90.

Sedan tar jag olivolja/omega-3 till de sista målen då jag stryper kolhydraterna....samt de mål som jag bara äter prott på.

Detta blir då cirka 2900 kcal fördelat på:

protein: 45%
kolisar 30%
fett:25%

Närmare sommaren så kommer jag att strypa kolisarna och ewv. öka fettet...men det får man se då. Än är det läääänge kvar innan beachen....
:cheers:

ToXY
2003-02-09, 19:24
Helloo my biatch?!... Något som hänt eller slutat träna ?;) Nej tänkte väl det.. du har bara ett liv förutom internet.. som inte jag har..!:hbang: hoppas träningen rullar på...tror ja har hittat fel iställningen på min omron nu varöfr den visar förlite!:cheers:

/Martin

Cuddly
2003-02-09, 20:12
Vad var det för inställning du hittat i din Omronmätare?

Thomas

mangs
2003-02-10, 11:05
Idag sitter jag och laddar för kvällens rygg/biceps/underarms-pass, är tämligen övertygad om att det kommer att bli ett kanonpass. har vilat helt från träning i helgen och tog igår några bilder. Jämför man med de man tog för en månad sedan ser man att jag loosat lite fett. Mindre fett på magen och ryggens konturer syns tydligare. Jag är dock långt ifrån klar med min deff så om ett antal månader räknar jag med att vara fettfri:smokin:

Här kommer senaste måtten:
X=stilla
+=ökning
-=minskning

Längd 188 X
Vikt 93.1 -
fett% enl, Omron: 14,6 -
Bröst 122 X
Mage 88.5 -
Lår 65 -
Vad 39 X
Arm 42.5 -

Måtten ligger så gott som oförändrade men magen börjar försvinna. Skall komma ner på 83-84 här innan jag är nöjd.

Fredagens pass förr axlar och triceps kommer här nedan:
1 Militärpress 8+6*62
2.Laterial Raises 2*8*14 + 10*12
3. Framåtlutande Laterail Raises 12+8+8*22
4. Liggande tricepspress 2*8*59
5. Liggande tricepspress med inv. grepp 2*10*32 aj!!!!

Sista övningen (5) har jag kört för sista gången, smärtade enormt i underarm + armbågsled trots låga vikter. Ha rändå gott om Tricepsövningar jag kan köra så det löser sig.

Nu är det ladding för kvällens pass som gäller! :bpump: :devil:

ToXY
2003-02-10, 11:23
Hur länge kör du dina kreatin perioder?? Jo jag trodde att jag var 1.76m lång.. men jag mätte mig & då blev det 1.75m ... tror du det kan påverka så mkt???? Jag har ingen feber bara snuvig som gatan! Så det blir pass idag!!! Har ett litet nytt upplägg som Mr Tinner har gett som förslag till mig. Skall om det ger en extra kick i träningen... dessutom gör jag mina absolut bästa pass när ja è lite småkrasslig:whipped: ser att måtten håller på att bli bra!!! När du mäter kaggen.. mäter du precis på naveln? Ja mäter alltid under...där mina kärlekshandtag sitter!!!:insane:

Pumpa på kingen!!!

/Martin

mangs
2003-02-10, 12:04
Mäter mina mått, mitt på, dvs i magens fall, mitt över naveln.

Kristian
2003-02-10, 12:27
mangs

Ett bra pass...härligt att du känner av att du loosar fett.
Vem vet kanske det blir beachen i år då :D

/Kristian

razores
2003-02-11, 07:36
Tjena

Jag ringde till Gerdahallen igår och de a att man var tvungen att vara medlem hos dom för att gra en sån mättning... Lite dålig stil måste jag säga.... Men men man får väl ta och hitta nåt annat ställe.

När kommer det nu bilder då??? :D

mangs
2003-02-11, 09:14
Jag kommer (nog) inte lägga upp de bilderna jag tagit än. Jag väntar tills sommaren då jag är klar med min deff och kommer då visa före och efter bilder men det är klart, blir trycket tillräckligt stort för att många frågar efter bilder så är inte jag som är den , utan då får jag väl fixa det tidigare.:D

Här är passet som jag körde igår.

1. Stående rodd 10+8*97
2. Stående rodd m inv. grepp 7+6*97
3. Marklyft 7+5*162 Kunde tagit någon reps till men tog det "lugnt"
4. Curl m. stång 5+4*62
5. Alt. hantelcurl 5+4*29
6. Underarmscurl 10*62 ,15+14*47
7. Crunches m.vikt 25+20*42 vikterna gled på min svettiga tröja:insane:
8. Benlyft 2*25

Passet kändes bra och senare på kvällen blev det promenad med vikter i ryggan.

Känner mig lite skum i knät idag men det skall inte vara något hinder för mitt axel, ben,vad -pass som kommer senare idag.

Kristian
2003-02-11, 10:05
Bra pass ser jag :thumbup:
Du har helt rätt i att du ska fixa upp bilderna snarast :D
Kämpa på

/Kristian

AnderssoN
2003-02-11, 10:31
Mangs, jag vet att du inte är den som är den, så jag räknar med att du lägger upp lite före-bilder inom några veckor. :angel:

Fina mark btw, även om du tog det lugnt.

ToXY
2003-02-11, 11:35
Riktigt fint pass där mangs!!!! LÄGG UPP BILDER NU!!!:furious:

/Martin

mangs
2003-02-11, 12:11
Vi får se hur det blir med bilder, vem vet, de kanske kommer snart :em:

mangs
2003-02-12, 09:25
Idag känner jag mig klen som jag vet inte vad. Har gått ner en del de senaste dagarna och jag får nog höja mitt matintag om jag inte vill försvinna helt. Vägde imorse 91.0!!!! Så lite har jag inte vägt på 20 månader. Jag börjar iofs bli hårdare i kroppen men jag känner mig minimal, trots detta så går min pass bra och jag ökar sakta mellan varje pass, igår var det ett pass med lite annorlunda övningar:

1. Hantelpress 9*29,5 + 4*32 (pinsamt, jag vet att jag är kass i denna övning)
2. Shrugs med hantel 2*15*42 +3 reps
3. Utfall 2*15*102 PB!!
4. Framåtlyft med stång för axlar 2*12*27 +2 reps
5. Lyft till hakan 2*10*52 +5 kg
6. Benspark 14+13*115 +1 rep
7. Lårcurl 14+11*57,5 +2.5 kg
8. Enbens stående vadpress med paus i ytterlägena 2*15*42 +3reps

Man måste vara nöjd när man ökar i allting.

Det är bara att fortsätta på den inslagna vägen så blir det nog bra. Vem vet, man kanske till och med vågar sig ut ur vassen och
:mallan: :em:

ToXY
2003-02-12, 10:06
Imponerande på utfallet där mangsy!!!!!!!!!:eek: :cool: :whipped:

/Martin

mangs
2003-02-12, 11:16
Idag blir det vila från styrketräningen men ev. hinner jag även idag gå en promenad. Igår blev det 70 minuter utan ryggsäck, PoC (Piece of Cake). Skall på bio ikväll och se förhandsvisningen av I Spy med Eddie Murphy, har tydligen fått kass kritik men men.

Imorgon skall jag köra denna veckans sista riktiga styrkepass. Sedan i helgen skall jag med Smbon på Spa-helg så där blir väl en del blandade aktiviteter. Får se vad det blir....

AnderssoN
2003-02-12, 11:17
Va tusan nu då, försvann min post?

Jag funderade bara på varför det går lite si och så i hantelpressen. Är det vingligt och ostabilt, eller är det bara styrkan det hänger på?

mangs
2003-02-12, 11:25
Det beror på att jag är ruskigt svag i den övningen. Ökar dock sakta, sakta här så någongång kanske 40kiloshantlarna hägrar.
Jag kör stående utan något stöd så ibland blir det lite vingligt oxå.

Vi får se hur det blir framöver, körde i alla fall ett set på 32 kilos-hanteln nu senast så jag siktar på att komma upp i en 8 reps eller nåt och sedan öka ytterligare ett steg.:bpump: :bpump:

AnderssoN
2003-02-12, 12:26
Jaha, du kör stående? Känns det bäst så varför inte. Hur stark är du när du sitter på en bänk med ryggstöd då?

mangs
2003-02-12, 12:58
Svårt att säga då det var ett tag sedan jag körde så, skulle nog kunna lägga på några kilo dock, tycker dock det ger mer stående så det kommer jag fortsätta med.

Bobbokrull
2003-02-12, 14:41
Idag känner jag mig klen som jag vet inte vad. Har gått ner en del de senaste dagarna och jag får nog höja mitt matintag om jag inte vill försvinna helt. Vägde imorse 91.0!!!! Så lite har jag inte vägt på 20 månader. Jag börjar iofs bli hårdare i kroppen men jag känner mig minimal, trots detta så går min pass bra och jag ökar sakta mellan varje pass, igår var det ett pass med lite annorlunda övningar:

Man måste vara nöjd när man ökar i allting.

Precis detta upplever jag oxå!!...man kan känna sig hur tanig och spe som helst men samtidigt "ökar" man i gymmet. Lite skumt men samtidigt kul! Fortsätt i samma takt...och så slipper vi vassen denna sommar:D

Kristian
2003-02-14, 12:14
mangs
Jodå, mitt senaste bröstpass tog brutalt även då biceps. Tycker att det tar bättre med lite fler reps. Att vila känns helt uteslutet, såvida inte värken återkommer. Känner mig iaf tipptopp inför dagen pass som består av lite axlar och rygg.

Lycka till på ditt egna bröst och tricepspass.

/Kristian

mangs
2003-02-17, 10:35
Tillbaka i vardagen efter en skön och avslappnande helg på Spa i Båstad. Trevligt trevligt var det och dessutom hann jag med att köra två pass på deras "gym". Saknade en hel del fria vikter men det gick att köra igenom det mesta ändå, de hade en del Nordic Gym-maskiner som vissa på detta forumet talar varmt om men jag är inte direkt imponerad måste jag säga, Svårt att få maskinerna att passa min kropp och dessutom var magasinen alldeles för snålt tilltagna, i sittande rodd var fullt magge för lite och jag körde en 8 set innan ryggen var mör. Nåja, helgen var helt ok så det är inget att hänga läpp för, körde, Stretching, Qui Gong, Do in, bastu, bubbelbad och vanlig Pool mm mm, hann med en hel del:

Eftersom jag körde ne del annorlunda övningar och på lite andra vikter än jag brukar kommer jag inte skriva upp vikter och repsantal. Körde lite fler set än vanligt och i ett betydligt högre tempo än vanligt. Var väldigt svettig efter dessa pass.

Fick köra pressövningarna i Smith-maskinen och det gick väl ok trots att man är van med fri stång.

PASS1 Bröst+Triceps

Bänkpress
Sned Bänkpress
Pec Dec
Pulldowns
Liggande tricepspress
Kick bax
ENarms hantel triceps-press bakom nacken

PASS 2 Övre Rygg+Biceps+"ben"

Lats Drag breda
Lats drag smala
Sittande rodd breda
Sittande rodd smala
Enarms hantelrodd
Curl m. stång
Benspark
Lårcurl

Det var alles, kommer vila lite idag och gå en liten promenad. Har slarvat lite med promenaderna i slutet på förra veckan och dessutom ätit lite av varje. Jag har trots detta gått ner i vikt och nu kommer jag nog snart väga -90. Känns skönt att tappa fett men man känner sig liten och klen, trots detta är jag starkare i en hel del övningar än jag någonsin varit.

Kristian
2003-02-17, 12:27
mangs

Spa är härligt...antar att du var dominanten på deras gym.
Tycker själv att smithen är bra för militärpressar.
Nåja...att slarva lite med kosten någon enstaka gång kan ju inte göra så stor skillnad, iaf på mig.
Ha nu en trevlig liten vilodag :D

/Kristian

mangs
2003-02-19, 11:25
Hej igen,

Körde ett bra pass igår för korsrygg,mage och underarmar, just nu är jag i en fas där jag på passen känner mig stark och med lite underhudsfett medan jag vid övriga tider känner mig som klenast i världen men med ett rejält fettlager. Det är konstigt med psyket, det måste bero på att jag gått ner en del vikt på slutet, inbillar mig att det är fett jag tappat eftersom jag fortfarande ökar i styrka, dock har inte midjemåttet minskat så pass mycket som jag velat.

En intressant iaktagelse är att jag i somras vägde 97-98 kilo, idag ligger jag på 91-93. Skiljer en del kilo men mina mått är nästan detsamma, någon cm mindre här och var. Eftersom styrkan idag är minst lika bra eller bättre i många övningar så borde jag ha lite mer muskler nu än då. Får lixom inte det hela att gå ihop. Jag väger idag lika mycket som jag gjorde för två år sedan, mina mått är däremot klart större. Eftersom fett tar mer plats än muskler, borde jag ha lagt på mig fett och tappat muskler för att få det helka att gå ihop.

Kan någon förklara detta för mig? Jag är ju betydligt starkare idag än jag var för två år sedan så jag borde ju ha mer muskelmassa.....

Nåja här kommer gårdagens pass:

1. Good Mornings: 12*50 + 10*70 +10*80 PB!
2. Stelbenta Marklyft med hantlar 20*47 +16*52 PB!
3. Sidolyft 2*10*42 PB!
4. Crunches m. vikt 34+30*42 PB!
5. Sneda Crunches m. vikt 2*15*17
6.Underarmscurl 15+14*57
7.Inv. Underarmscurl 20+15*17

En del PBs men det beror på att jag inte kör dessa övningar så ofta. Så länge jag ökar, är jag dock nöjd!!
:hbang:

ToXY
2003-02-20, 11:38
Tjena!

Jag kommer gå på mina träningsfria dagar... ca 3dagar i veckan.. Som jag sa innan Mangs..så blir det ingen riktig deff till den här sommaren.. jag har ju för faaen inget att få fram..:cryout: utan att röra på mig mer..äta nyttigt & se hur långt det räcker!!:thefinger

Skillnaden i mitt bröstpass nu è att det è betydligt mindre vila!!Det sista settet (3.e) kändes förut att jag gjorde det för att "man skall göra 3sett"... men vem fan har sagt att just det è minten på chokladen?;) tycker jag får betydligt bättre tryck i bröst passet med 2set / övn, men jag testade detta på armpasset förra veckan & det höll ca 2övn.. sedan blev det piss, så det gäller ju inte på alla mina muskelgrupper har jag märkt.:cool: nej nu skall jag fan ner & krossa mina armar!!!!

Kör tungt så ses vi på beachen i sommar mitch:mallan:

/Mattin

PS:Försvinn inte helt så jag hittar dej!

mangs
2003-02-21, 10:07
Bläääääh,
Ibland har man en mellandag och ingenting känns bra. Igår var en sådan dag för mig. Mitt träningspass var nog det sämsta jag gjort på ett år. Kan bero på att jag slarvat lite med vätske-intaget under dagen. Dessutom var det kvav luft i gymmet vilket gjorde andningen lidande och försämrade återhämtningen mellan seten. Andra saker man kan anmärka på är att det bara var 5 dagar sedan jag sist körde samma muskelgrupp vilket är två dagar för lite jämfört med mitt vanliga schema. För att ytterligare spä på det hela så har jag haft det stressigt i veckan och inte sovit så mycket som jag velat.

Som ni förstår så gick inte passet alls bra. Jag hade knappt någon motivation och ingen vilja att ta i ordentligt. Körde övningarna i fel ordning vilket gjorde mig osäker på vad jag skulle klara och svag när det väl gällde. En intressant iaktaglse var att jag i första set sprängde ett antal blodkärl i båda ögonen så de närmsta timmarna var jag helt rödögd, Såg lite otäckt ut och man undrade själv vad man råkat ut för.

Tänker inte skriva ner mer än vilka övningar jag körde, det är inte lönt:

Bänkpress hantel
Sned Bänkpress hantel
Flyes
Bänkpress
Smal Bänkpress
Kick backs
Enarms hantel tricepspress bak. nacken.

:cryout: :cryout: :cryout:

Idag skall det bli revanch. Jag har laddat mentalt och hoppas på stordåd i dagens ben, vadpass. Jag skall i alla fall ta i idag!

ToXY
2003-02-21, 10:36
Kom igen nu!!! Idag klarar du 15kg's hantlarna:thefinger :hbang: alla kan ha en dålig dag.. men inte två så se till att krossa ditt förra pass nu!!!!:whipped:

/Mattin

mangs
2003-02-24, 12:24
Idag sitter jag med gryyyym träningsvärk i benen. kan knappt resa mig upp från en stol och än mindre gå ner för några trappor. Cykla till jobbet var en pina. Anledningen är mitt benpass som jag körde i fredags!!! TRE dagar sedan alltså och fortfarande värk he he. Känns som om den kommer att sitta i till nästa benpass på fredag. Benen är helt svullna.

Nåväl, idag blir det rygg och axlar för hela slanten. Skall köra i sönder ryggen med ett antal övningar. Marklyft, stående rodd, lats drag, sittande rodd, enarms hantelrodd mm mm. Det skal lbli skönt. :devil:

Munter
2003-02-24, 13:36
That's the spirit :devil:

mangs
2003-02-25, 09:24
SÅ var det ryggen igår, Körde på företagets gym. Det funkar väl ok men där är en viss avsaknad av vikter. I marklyften fick jag samla ihop alla gymmets fria vikter och jag kom ändå bara uppi 150, var rätt skönt ändå!
Fick ingen riktig kontakt igår och jag hade svårt att få till den rätta motivationen. Blev ändå en hel del övningar.

Hantelpress
Laterial Raises
FramåtLaterial Raises

Stående rodd
Marklyft
Lats drag normalt grepp
Lats drag smalt grepp
Sittande Rodd
Enarms hantelrodd

Idag blir det vilodag och imorgon lovar jag att vara tillbaka i gammal god fin form igen efter två veckor med träning på bortaplan...

C Ya!

Kristian
2003-02-25, 12:36
Alltid tråkigt när vikterna inte räcker till.
Vila nu upp dig och kör så det ryker imon med ett antal PB:s

/Kristian

mangs
2003-02-27, 17:38
Hej, Igår körde jag igenom några små muskelgrupper iväntan på dagens pass.

Enbens Vadpress 12+10+10*47 PB!
Sittande vadpress 17+15*87 PB!
Crunches med vikt 30+20+26*47 PB!
Curl m. stång 6+5*62 PB!
Hammercurl 7+6*29.5
Underarmscurl 13+12*57
Inv. Underarmscurl 2*10*22 PB!
Curl m hantel mot bänk 4+3*22

SOm ni ser blev det en del PBs men det kändes ändå inte riktigt bra. Fuskade en del och hade inte en såndär superkontakt.

Men men

Idag är det pattar och triceps.

mangs
2003-02-27, 17:39
Kan ju tillägga det att värken från förra benpasset har precis släppt.

6 dagars träningsvärk :eek:

Imorgon är det dags för de små fågelbenen igen!! :thumbup: :devil:

Kristian
2003-02-27, 19:45
Piska nu benen ordentligt...ibland är lite fusk tillåtet men får man ingen kontakt så är det givetvis inte bra...kör hårt.

/Kristian

mangs
2003-02-28, 10:33
Vilket skit!!!
Igår kördes Bröst och triceps.

Jag börjar bli orolig nu.

Detta passet gick inte alls bra.

Ingen intensitet, inget fokus, ingen vilja, ingen drivkraft, ingen styrka ingen teknik.

Allt kändes helt fel och det värsta måste väl ändå vara tekniken.

Av någon anledning så vill jag nuförtiden använda vänster axel istället för Bröstmusklen i div. pressövningar. Resultatet blir givetvis blaj.

Sedan kändes hela passet fåligt och resultaten vlev verkligen kass. jag slutade mitt i passet och började nästan gråta :cryout: :cryout:

Det hela har satt sig psykiskt nu och det känns som att jag bara blir svagar och svagare nu. Skall ta en vilovecka efter helgens benpass. Sedan skall jag lägga upp lite ny taktik.

Just nu känns det inte speciellt bra. Vissa muskelgrupper går helt ok medan andra, som bröst, går riktigt kass. Måste ändra på något nu. har tappat 10 kilo i bänkpress sedan i höstas!!!

Ha nu en riktigt bra helg, och pumpa på för mangsmannen!

Bobbokrull
2003-02-28, 11:58
Hmmm...låter minst sagt jobbigt att hamna en en sådan svacka som du. Visst har man käönt sig svag ibland men det tar man igen med råge nästa gång.

Men hur mycket varierar du din bröstträning? Varierar du något mellan hög/låg-reps perioder? Testa att köra en period då du kör 1-3 reps...eller nått liknande. Fundera under din vilovecka..och kom igen starkare!

ToXY
2003-02-28, 13:01
Mangs mangs mangs...BÖRJA ÄT!!!!!!!!!!!!!!! Fan jag lider verkligen med dej..tro mig!! Men som sagt.. ta en vilo vecka & ät ordentligt... & nej säger inte detta för att dra med dej till vassen där jag kommer stå i sommar:cool: Jag tror allt hänger på att nu è din kropp slut körd... eller ja kan ha fel men det è vad jag tror!

/Mattin

mangs
2003-02-28, 13:26
tack killar,

jag skall göra som ni säger!

Vila en vecka och äta ordentligt.

Sedan skall ni få se på :bpump: :bpump:

Funderar lite på att köra en period med enbart de mest grundläggande övningarna och korta snabba pass.

Någon förändring måste i all fall göras i Bröst träningen. Skall prova att variera antalet reps.
De andra muskelgrupperna känns ok eller till och med bra i vissa fall.

Kommer även börja köra konditionstränings så att jag orkar hålla ett högre tempo på passen.

Tack för ert stöd, det hjälper nu när jag känner mig nere. :bow: :)

AnderssoN
2003-02-28, 13:34
Vet exakt hur jäkla dåligt man kan må när man märker att passet bara blir smörja. Men som tur är är minnet kort, och viljan stark.

Hä bar å kom igen mangs!

mangs
2003-03-03, 13:47
Hoho,

Idag börjar min vilovecka. Givetvis har man ju idag ett litet sug efter träning. Körde benen igår och det känns alltid skönt efteråt.

Jag skall under den viloveckan jag har nu gå en promenad varje dag och dessutom ta tag i konditionen. När jag sedan tar tag i min träning nästa vecka så skall ni få se på storverk, funderar på att beställa hem lite kreatin att förtära nu framöver. Känner för lite extra tryck framöver i träningen.

Mätte mig igår kväll och det verkar som om jag loosat lite fett trots två veckors slarv med både mat och promenader.

Idag är det dock andra bullar som gäller.:whipped:

mangs
2003-03-03, 14:44
Har nu på nytt gjort en liten beställning från Kolozzeum.

10 kg Excel - choklad
5kg Protec blåbär
500gram kreatin
+ Ett par nya träningshandskar.

--------------------------------------------------------

Skall bli spännande att se hur Blåbären smakar.

Bobbokrull
2003-03-03, 17:16
Det var då :devil: vad det skriks om bilder i min journal:D

Så jag kan inte undgå att undra...var har Mangs sina egna bilder?

Btw, jag har oxå beställt Blåbärsprotec..kan bli mumsigt värre. Jag såg hur de rekommenderade att tillsätta blåbärsoppepulver, men det kan väl inte vara det optimala under deff? Tror hellre på att mixa i frysta osockrade blåbär om det skulle vara blaskigt.

Lycka till med viloveckan och kom igen då du har laddat om batterierna!! och jo, nånsin funderat på kreatinpyruvat? Jag kör på det och är väl nöjd..eller nöjd och nöjd, jag tappar inte i styrka trots viktminskining men det kanske inte är KP:s förtjänst?

Nåja...färdigbabblat från min sida, njut av din vilovecka och se för guds skull till att ta tag i kosthållningen:thumbup:

mangs
2003-03-05, 13:50
Hejsan,

Bilder kommer framöver, I promise!

Jo, blåbärs protec har jag lite förväntningar på, har dessutom laddat upp med frysta osockrade blåbär där hemma så det blir nog finemang.

Vilovecka nu som sagt. Har en del överskottsenergi känner jag och jag har nu sprungit två dagar i rad!!

Igår blev det 6 km och eftersom jag enbart sprungit ca 5 ggr på ca 1.5 år så räknade jag med att det skulle kännas tungt. Gick dock väldigt lätt. Inget mastodonttempo men under 30 minuter hamnade jag i alla fall.

Man känner stor skillnad nu jämfört med för 4 år sedan då man var i konditionsmässig topp. Mina 23.20 på 6.7 km kommer jag nog aldrig slå, men men. Nu har jag i alla fall tagit tag i det hela och under 25 minute bör man ju lätt komma på 6 km.

kreatinpyruvat?

Jag har kört en del med MyoformX som innehåller ALA + ovanstående. Funkar väl ok men inte sådär så att jag känner för att slänga ut en massa pengar igen på det.

Det lustiga med alla kreatinkurer för mig är att jag inte känner mig starkare eller mer laddad men jag har ett sug efter att få köra en rep extra hela tiden. Brukar öka några reps per "kur". Skall köra med extra ALA nästa gång och se om det ger en större effekt.

Idag skall jag vila helt, det är ju trots allt vilovecka, sedan skall jag springa imorgon.

Kan ju glädja er med att jag skött kosten bättre på slutet och nu är jag mindre än på länge. 87 i midja hade jag senast. jag är dock inte nöjd förrän jag kommit ner till 83-84 någonstans.

Bobbokrull
2003-03-05, 15:40
Hejsan,

Kan ju glädja er med att jag skött kosten bättre på slutet och nu är jag mindre än på länge

Mindre än på länge?..du..det låter ju inte alls bra, skriv "rippad" istället..det låter bättre :D

Du verkar köra stenhårt på löpning?
Men jag ska nog inte löpa så mycket iår...tycker det sliter så mycket på kroppen och man känner sig minst sagt katabol. Nä...promenaderna och efter-passet cardion räcker för mig. Jag är livrädd att förlora det lilla man har.

Men jag ska inte tjata mer om kort :D .....upptäckte bara imorse hur djevla svårt det är att få till en posering på rätt sätt. Att förska dra en latspread bakifrån då man har 3 sekunder på sig (självutlösande digitalkamera) är ingen lek för en som inte har testat posering förut.

Nåja..åter till svält-träsket. Hörs!

Kristian
2003-03-06, 21:24
mangs

Ta nu och vila ordentligt för att sedan överraska oss alla med superpass efter superpass.

/Kristian

mangs
2003-03-07, 09:21
Idag var det premiär för årets första morgonpromenad. Den var inte planerad men när jag vaknade vid 6 imorse och såg på snön som fallit under natten blev jag så chockad att jag inte kunde somna om. Detta gjorde att jag tog på mig mina paltor och gick ut och traskade i 50 minuter. Skön start på dagen.

Gick och funderade lite på hur mitt schema skall se ut framöver.

Det kommer nog bli morgonprommisar 6 dagar i veckan.
3 styrkepass och 2 löppass, kvällstid. Ev, kommer jag flytta någon morgonprommis till kvällstid men jag skall försöka hålla dessa till morgonen.

Har nu varit inne och tittat på er andras senaste träningspass och jag känner mig laddad för stordåd när jag nästa vecka skall sätta igång med träningen igen. Det kommer säkerligen bli bra...

Bobbokrull
2003-03-07, 10:01
..när jag vaknade vid 6 imorse och såg på snön som fallit under natten blev jag så chockad att jag inte kunde somna om..

Hahah...är ni så lättskrämda där "nere"?, lite snö så får ni hjärtklappning. :D

Men jag förväntar mig lite "stordåd" av dig nu..ät som f-n i helgen och bli riktigt fet &slät så du bygger upp lite tryck inför kommande vecka.

/Bobbo(tjockast på söndag):eating:

Bobbokrull
2003-03-07, 10:55
Hej igen!

Jag tar bara lite glutamin före jag ger mig ut på promenaden. Det känns dumt att tillföra kroppen protein då den redan har så mycket fett att ta från.....så, lite vatten, glutamin och koffein, sen ut och vandra.

Och angående: "ätardag=välsignelse"

Förra helgen åt jag en ynka chokladkaka men den var liten. Jag har nu testat att köra strikt kosthållning 2 veckor irad...och visst har det gått bra MEN rent psykiskt så kan det nog vara skönt att släppa på tyglarna för en helg.

mangs
2003-03-10, 12:19
Liten uppdatering är på sin plats efter några dagar utan dator.

Fredags:

Morgonpromenad 50 min

Löpning "6km-rundan" 25.27

Kommentar: Är osäker på längden på denna runda men ca 6 km är den. Kändes helt ok och jag sprang i ett jämt tempo hela rundan.

Lördags:
Promenad 35 min

Söndags
Styrkepass Rygg+ Biceps+Underarmar+mage

Stående Rodd 9+7*100
Stående Rodd Inv. grepp 2*8*100
Hantelrodd 12+10*52 lååååångsamma reps
Curl m stång 5+4*61 Tuuuungt!
Hammercurl 6+4*29,5
Curl mot bänk 4*22
Underarmscurl 9+7*61
Underarmscurl bakom ryggen 8+7*61
Crunches m. vikt 25+20*52 PB!
Benlyft 25

Helt ok start efter viloveckan. Kände mig lite ovan men vet att jag kommer att krossa detta pass nästa vecka. hade hög hastighet på detta passet. Kort vila mellan övningarna och passet gick på under 50 minuter!! Verkar som om kondisen blivit bättre!

Idag:

Morgonpromenad 48 min

Ikväll löpning "6km-rundan"

Kommentar: Ser fram emot en löprunda i solsken idag. Nu skall kondisen bättras på.

Mätte min puls igår kväll vid datorn "Nästan vilopuls". Fick 60 igår vilket inte är speciellt bra. men med tanke på att jag hade 72 förra veckan så är det en klar förbättring, detta efter endast två kondispass. Ser fram emot intensiva pass framöver när kondisen förbättrats ytterligare. Jag siktar på att få en vilopuls under 50 och gärna närmare 40-strecket.

Jag kanske inte har de bästa möjligheterna för att bygga muskelmassa men att få bra kondis har aldrig varit några problem för mig.

Ser ljust ut.

Mina kroppsmått har mer eller mindre stått helt still senaste veckan men denna veckan kör jag hårt igen efter en välförtjänt vilovecka.

CYA!

Kristian
2003-03-10, 19:58
Bra pass :thumbup:

Måste hålla med att en en vilovecka är vad man behöver ibland.
Ser att du fortfarande går morgonpromenader, själv går jag en liten runda runt området där jag jobbar efter lunchen...tycker att det räcker + att jag brukar köra två spinningpass i veckan.

/Kristian

ToXY
2003-03-11, 10:36
Vilo vecka!!:thefinger :mallan: not me :rolleyes: :notme:

mangs
2003-03-11, 12:21
Var ute och sprang igår kväll. Var riktigt skönt men det blåste något enormt. Kvalade in på en tid på ca 25-26 minuter så man får väl vara nöjd.

Idag hoppade jag över morgonpromenaden :em:
Det får bli lite mer :whipped: i fortsättningen så att jag kommer igång.

Ikväll blir det Ben/Korsrygg och vadpass som står på schemat. Känner av vaderna sedan gårdagens löpning så vi får se hur det går.

Intressant det där. Efter fredagens löprunda fick jag värk enbart längst ned i Quadsen och då främst droppen. Ingenting i vaderna.
Igår var det precis tvärtom...?
Trots att jag sprang samma runda i samma tempo. Nåja, sådan värk brukar inte hålla i sig speciellt länge och det är väl främst nu i början. Har ju enbart sprungit i en vecka än så länge. Det blir eventuellt en promenad ikväll efter träningen och sedan blir det morgonprommisar resten av veckan. Kosten kommer att skötas exemplariskt som planerat.

mangs
2003-03-12, 09:42
Gårdagens pass genomfördes utan att jag käkat speciellt mycket under dagen. Gick ändå bra tyckte jag.

Ben,vader,korsrygg

1. Knäböj 20+14*110
2. Utfall 2*15*100
3. Benspark 14+12*115
4. Lårcurl 15+11*57.5
5. Stående vadpress med skivstång 36+30*130
6. Marklyft 8+5*162 PB!

Hela passet gick ok och innan marklyften hade jag Spaghetti-ben och var lite osäker på om jag skulle köra övningen eller ej. Kom bra in i första set och slog till med ett PB! Då måste man vara nöjd. Trots min förbättrade kondis så gick inte passet så snabbt som jag velat men det är ju en del tunga övningar som kördes.

Betyget blir ändå:
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Idag var det morgonpromenad i måttligt tempo i regnet. Ikväll blir det träningsfritt då man har tvättid. Ev. hinner man gå en promenad till.

Maten sköts fortfarande bra så jag är :D med mig själv!

AnderssoN
2003-03-12, 10:51
PB i mark, strålande! :bpump:

Bobbokrull
2003-03-12, 18:07
jaodå..men det är hemma hos Bamse79 som vi mäter så han är "eye-witness" då mätningen rum. Men visst känns det gott att ha (enligt kalipern) tappat lite feta, men än är det länge kvar innan sommarn....mer feta ska bort. :kickass:

Men gott att se att du har kommit igång bra med mat/träning....bara att fortsätta på samma linje! Kör hårt!!

mangs
2003-03-13, 10:56
Vilodag igår men det blev ändå tid för en liten promenad på kvällen. Imorse var jag seg när jag vaknade men det blev ändå en promenad i kylan och gassande solsken. Fint väder!

Idag kommer jag att springa den sedvanliga rundan och imorgon är det dags för nästa styrkepass. Detta består av Bröst,axlar och triceps.

Anledningen till att jag inte kör det idag är att jag har känning i min högra axel och vill inte riskera något genom att köra axel-övningar. Ver inte riktigt vad det är men jag antar att de tär en sträckning och det känns bättre och bättre för varje timme så imorgon lär jag vara frisk. Får springa lite idag istället. Fett% är på väg neråt nu, sakta men säkert är jag på väg ner mot de 10% som jag satt som mål. Fick 13,5% imorse och jag hoppas att det fortsätter nedåt.

ToXY
2003-03-13, 12:38
Kan inte jag få adressen till din humor klubb?:laugh:

Men allvarligt talat så è det precis i dom banorna jag tänkte som du skriver ang 2set där, men jag märker på mindremuskelgrupper så känns det bättre med 3sett jaja nu skall ja ner & visa dom hur man tränar!!!:angel:

FIIIIIIRE!!!!!!!!!!

/Mattin

Kristian
2003-03-13, 13:27
mangs

Du gör helt rätt i att vila...du kommer sedan att krossa allt...
Ser att ToXY drömmer igen...han menar givetvis att han kommer att krossa 5kg:s hantlarna :laugh:

/Kristian

goa_killen
2003-03-13, 14:16
Mitt första inlägg här skulle ja tro..

Läste att du haft probs me axeln.. gött att de känns bättre iaf...

Har du börjat deffa redan :eek: :nono:

:kickass: :kickass:

mangs
2003-03-17, 12:27
Deffen fortsätter och nu är fett% nere på 13.7% enl Omron. Bara 3.7% kvar innan målet är nått. Mål och mål. Egentligen bryr jag mig inte så mycket av vad fettmätaren säger utan det är en viss känsla jag är ute efter, den där känslan att sitta ner utan att känna sig fet utan bara vara nöjd och smal. Tror dock att den kommer infinna sig ganska snart. Midjan är nere på 87 nu (på kvällen) så jag har bara 2-3 cm kvar att gå ner där innan jag är nöjd. Vi får se hur lång tid det tar och vad som händer sen. Jag har kvar min styrka i alla muskelgrupper utom bröst. Denna muskelgruppen lever ett eget liv tycker jag. Efter en viloperiod är det alltid bröstet som tappat mest. Dessutom känns det inte bra när jag kör bröstövningar längre. Skall testa ett nytt upplägg på dessa passen i fortsättningen. Ett antal set där jag ökar vikten och sänker reps-antalet för varje set, sedan nästa pass lägger jag på två kilo och kör samma reps-antal. Detta bör ju fungera OK tycker jag. Fick bra träningsvärk av passet senast och mina axelproblem verkar vara helt borta. Skönt. Idag blir det dags för ryggen, biceps och underarmarna igen. Skall idag köra Chins för första gången på ett bra tag. Skall bli skönt att köra denna övningen igen. Denna övningen är den som ger bäst V-form på mig så jag har lite förhoppningar på den. har legat mer eller mindre stilla på mitt bröstmått de senaste halvåret så något nytt måste göras.

Nu skall jag käka lunch.

Gott med Spaghetti och Köttfärssås! :thumbup:

ToXY
2003-03-17, 12:34
KÖR HÅRT!!!...Din styrka kommer att komma tillbaka i tuttarna!!!... Nu skall jag ner & köra ett bröst pass så ser du hur dom skall se ut!:mallan: :whipped:

/Martin

ToXY
2003-03-18, 11:56
START THE FIRE!!!! WE'R GONNA ROCK THE WORLD TONIGHT!!!!!!! ÅÅÅ LYSSNA PÅ DEN HÄR LÅTEN NÄR DU TRÄNAR & DU ÖKAR MED GARANTERAT 14% Tackar mangs... har tappat mk vikt nu mé!!!...ca 4kg.... COME JOIN THE RIDE! WE'R GONNA ROCK THE WORLD TONIGHT!!!!:cheers:

mangs
2003-03-18, 12:20
Ja man får väl "köpa" den låten någostans då ;) :laugh:

Igår kördes ånyo ett pass och det gick inte sådär jättebra men det beror antagligen på högt tempo och några nya övningar. Biceps var ganska genomkörda när jag skulle börja köra dem så det kan ju vara en del av förklaringen.

1. Stående rodd 9+7*100
2. Stående rodd. underarmsgrepp 8+7*100
3. Chins 8,5+5,5 :em:
4. Smala chins (handflatorna mot varandra) 6+5 :em:
5. Curl m stång 4+2 *61
6. Curl m. inv. grepp 10+8*37
7. Underarmscurl 10+9*61
8. Inv. Underarmscurl 6+4*27
9. Preachercurl m hantel 2*4*19.5

Det var första gången jag körde Chins på riktigt länge och jag körde dem relativt långsamt och stretchade ut ordentligt i botten läget. De första reppsen gick väldigt bra men i slutet av varje set tog jag slut väldigt snabbt. Gissar på att jag kommer att öka en del i denna övningen efter hand. Man kan ju tänka på att 4 set stående rodd precis innan oxå påverkat resultatet negativt.

Imorse var det moronprommis som vanligt och det var grymt fint väder.

Idag blir det löpning och jag har bestämt mig för att i fortsättningen bara springa en gång i veckan för att inte slita för mycket på benen. Har redan sänkt vilopulsen med 17 slag!!

Bobbokrull
2003-03-18, 22:09
Men var är morgonpromenaden? :D

Ser i övrigt bra ut!....bara att fortsätta kämpa! Själv så har man värsta veckan på länge....och det är bara tisdag (snart onsdag) ännu.

ToXY
2003-03-19, 10:13
Kan ju säga att efter mina kräkningar igår så è jag nere på 88cm i midjan nu!:D kör hårt tycker också det verkar se bra ut!!!

Kristian
2003-03-19, 14:07
mangs

Tycker att det ser bra ut :thumbup:

/Kristian

mangs
2003-03-19, 15:11
Tackar för de orden grabbar.
Förstår inte vad du menar med morgonpromenader, Bobbo?:confused:

Jag går de nästan varje dag men idag struntade jag faktiskt i det och sov istället :D

Vågen går stadigt nedåt och jag känner mig numera nästan anorektisk och klen vill jag påpeka. Jag har hanat i ett stadie där jag egentligen bara vill bygga muskler men om jag väljer det spåret så kommer jag aldrig vara deffad i sommar. Skall försöka hålla mig nu och köra på seriöst framöver även om det känns tungt. Midjan blir ju smalare för varje vecka så något rätt måste man göra. Skulle dock vara härligt att kunna börja äta mer än man förbrukar igen. Har funderat på att när deffen är slut försöka bulka sakta (ca 0.5 kg i månaden) under det närmsta året. DÅ, 6 kilo tyngre så bör man väl ha lagt på sig lite kvalitéts massa.

Igår var jag ute och sprang 6 km, fyfan vad skönt det är precis efteråt, man mår som en prins. Jag kommer lätt fortsätta med kondisträningen efter det att deffen är avklarad.

Har nu kommit till en fas i träningen där jag känner för en förändring. Framöver kommer jag köra tre styrkepass i veckan och jag kommer att ha två olika veckoscheman med olika övningar och muskelgrupper/pass. Man kan sammanfatta det hela med att varannan vecka är det mycket stänger och varannan mycket hantlar. Känns som om jag står och stampar just nu. Kör jag tex hantelpres 4-5 veckor i rad och skippar bänkpress så ökar jag ett antal reps eller så. När jag sedan tar ett uppehåll för att jag hellre kör bänkpress så får jag börja om från början igen. Alternativet skulle vara att köra båda samma pass men då jag har mellan 6-8 övningar som jag vill köra per muskelgrupp kan det vara svårt att hinna få med allt på tre veckopass.

Kollade även bakåt i min träningsdagbok då jag hade en period som gick riktigt bra träningsmässigt. Detta var en period när styrkan ökade rejält och mitt armmått ökade med 2 cm på 8 veckor. Det jag gjorde då var att äta mycket samt träna tre pass i veckan och jag körde armarna väldigt sällan. Man kanske borde satsa mer på de stora muskelgrupperna och mindre på de små.

Nåja, nu komme rjag köra så här en tid och sedan se ur det går.

Idag är det Bröst + antingen axlar eller triceps beroende på hur jag känner mig.

C Ya!

Bobbokrull
2003-03-19, 15:55
Inte sköta kosten?

För tillfället så sköter jag kosten exemplariskt (as always) men iom att vi skippade ätardagen förra helgen så börjar suget efter "nått gott" vara rätt så stort. Dock så har jag karaktär nog att hålla mig borta från diverse onödiga sliskigheter, och jag ser istället till att äta REJÄLT på lördag. Då ska det frossas, lita på det!!!

Det onyttigate jag ätit denna vecka är köttfärsås ( kokade köttfärsen innan för att reducera fettet) samt så unnade jag mig en Coca Cola light igår till middagen....det låter väl inte så farligt va?:D

Men jag har experimenterat med dessa s.k "ätardagar" nu och kommit fram till att det räcker nog med att ta en rejäl ätardag varannan helg och istället unna sig ETT litet snedsteg den "nyttiga" helgen.

Nåja..snart har 11 veckor gått, 9 veckor kvar av dieten!!

EDIT: Jag har inte sett videon än...den ska jag & Bamse79 avnjuta på lördag..med våfflor och big one pizza. Men klart det kliar i fingrarna då man har filmen hemma :MrT:

mangs
2003-03-21, 12:25
Är nu tillbaka igen och igår kördes 2a passet på mitt nya upplägg.

Det var bröst, triceps, mage som gällde igår och det gick väl sådär. Skall egentligen inte vara nöjd men är det ändå av någon anledning och det är det som räknas.

Ibland har man gjort ett superbt pass med PBs mm men ändå smyger sig en olustig känsla på som gör att man inte är nöjd. Igår var det ungefär tvärtom.
Skriver inte upp vikterna här än men jag kan ju säga att jag ökade en del sedan senast i de flesta övningarna. Numera kör jag ju ökning/stegring av vikten i 4 set i bänkpress och sänker då givetvis reps-antalet därefter. Känns helt ok. Avslutade passet med Dips med vikter för första gången. Hängde på 10 kilo. Kändes faktiskt inte speciellt mycket tyngre än min vanliga vikt.

1. Bänkpress
2. Smal Bänkpress
3. Lutande Bänkpress
4. Flyes
5. Dips m. vikt
6. Crunches m. vikt
7. Benlyft

FÅr se hur det bli med träning nu i helgen. Det blir idag eller imorgon och då kommer jag köra ett pass för ben och korsrygg. Vilka två övningar kommer att vara i fokus då? Knäböj och marklyft såklart! Köra några set av dessa övningar brukar räcka för att invalidisera mig några dagar. Får se hur det blir.

Ciao Piano!

Kristian
2003-03-21, 12:29
mangs

ser ut som ett bra upplägg....kör hårt :thumbup:
Tunga dips inger respekt....synd bara att jag ballat ur där själv...
Idag vila för mig men i morgon då jävlar blir det axlar och rygg med em massa PB:s.

/Kristian

mangs
2003-03-24, 10:42
AJ! :MrT:

Jag har ont idag. Under lördagens pass lyckades jag sträcka mig något enormt i vänster Trapezius vilket har gjort att jag knappt kan röra huvudet utan en enorm smärta. Ingen höjdare direkt. Anledningen till sträckningen är att jag på lördagsmorgonen tänkte köra ett snabbt pass för axlar och korsrygg innnan dagens övriga aktiviteter. Jag hann köra några axel-övningar när jag fick genidraget att köra lite drag till hakan. Jag har ju inte kört denna övningen på rätt länge och lade därför på 5 kilo mer än jag någonsin tagit, heh man går ju på kretain, :smash:

Efter sista repetitionen i första set drog det till något enormt i nacken och där tog oxå det träningspasset slut. EN del massage och Ormsalva hjälpte föga men är huvudet dumt får kroppen lida. Synd att detta skulle hända nu när jag är laddad både mentalt och med kreatin.

Igår tittade jag på Blood n Guts med Dorian Yates och den var rätt ok på så sätt att direkt efter filmen så var jag tvungen att träna. Jag körde ben i ett hiskeligt tempo. Körde disco pga att jag inte ville belasta överkroppen någonting. Körde benspark och lårcurl :em:

Tycker faktiskt att dessa övningar är helt ok att köra, dock tar de inte lika hårt på benen som tex knäböj. Benspark kan man ju köra hårt ocjh pricksjuta nedre delen av låret, just den delen som jag vill skall växa. Lyckades pressa ut några skapliga PBs igår så man får ju vara nöjd. Anledningen är ju att jag inte kört någon övning före så benen var utvilade men men, ett PB är ändå ett PB.

Körde superset för att minimera vilan.
1. Benspark 15*115 +13*120 +10*130 + 2*8*140 PB!
2. Lårcurl 15*57,5 + 10*60 + 5*65 + 5*70 PB!

Idag blev det morgonprommis i det fina vädret. Får se hur det blir ikväll men överkroppsträning är utesluten i några dagar till.

C Ya!

mangs
2003-03-28, 13:02
Efter en vecka innehållande enbart promenader och Inlines-turer så var det igår dags för veckans första pass. Kände mig före passet nästan helt återställd i min Sträckta Trapezius. Passet gick helt ok förutom de sista övningarna för biceps. Det kan ju bero på att jag ej är van på detta upplägget och dessa övningarna. Ändå ett helt ok pass. Tyvärr blev det en bitter eftersmak då jag förvärrade skada i Trapezius kändes det som. Känner av smärtan fortfarande idag men det är inte så farlig som jag inte snurrar på huvudet eller belastar nacken. Känner för träning idag så vi får se vad man kan köra. Är smått sugen på lite Bröstträning med hantlar så det blir nog något åt det hållet.

1. Chins 11+9
2. Smala Chins 8+6
3. Enarms hantelrodd 2*12*52 /var ett tag sedan jag körde
4. Good Mornings 8+10*70 / Här skulle jag lätt kunna kört mer
5. Stelbenta Marklyft med hantlar 15*52 kg/hantel. Skön stretch!
6. Laterial Raises 3*12*10 /Kör sakta och strikt
7. Alt. Hantelcurl 7+5* 26,5
8. Hammercurl 6+4* 26,5

Har skrivit upp lite nya motto som jag skall följa framöver där hemma. Kommer även skriva ner dessa här. Sammanfattningsvis lyder de att jag måste ha roligt och köra det jag känner för. Jag har varit för inriktad på att få til lett så bra One-rep-maximum alltid. Eftersom jag skriver upp allt och gör fina diagram mm där hemma så har det varit viktigt för mig att kruvorna alltid pekar uppåt. I fortsättningen skall jag köra mer på känn och köra övningar i lite olika ordning och på lite olika sätt. Kommer nog även att variera mina upplägg mer. Tex kommer jag nog då och då köra 1 set per övning och många övningar medan jag i andra pass kommer att köra många set av några få övningar.

Kommer inte heller köra något schema utan dagsformen får avgöra vad jag känner för att köra. KOmmer dock fortsätta att ligga på ung. 3 styrkepass/vecka och ett rent kondispass.

Deffen skall jag ta tag nu efter en vecka då jag ätit lite av varje i matväg, dock inga kakor och godis, men att synda med kött, pasta mm tycker jag inte är så farligt. Tycker att man med "normal" byggarmat och ökad träning skall kunna gå ner i vikt.

Ha en bra helg!

/mangs

ToXY
2003-03-28, 13:50
Mkt väl skrivet.. è alltid lika insperande att läsa om dina tankar!!!

Trevlig helg på dej mé! Men imon skall ja chocka dej med mitt axelpass!:D

/Martin

mangs
2003-03-31, 15:51
Tillbaka efter helgens aktiviteter.
Det blev två pass. Ett pass för ben+vader+mage i fredags och igår kördes bröst och triceps.

Hmmm, jag börjar fan bli orolig alltså. När det gäller bröst och triceps-träningen går det inget bra. Jag är i en djup svacka här och jag varierar övningarna varje gång för att komma på rätt spår igen. Känns dock inte så uppmuntrande när man bara blir svagare och svagare. I tex bänkpress med hantel hade jag 4 kilo mindre per hantel men orkade ändå inte nå upp till de repsantalet jag gjorde förr. Dessutom fick jag int upp den:em: .. hägra hanteln då alltså när jag skulle köra lutande hantelpressar. 42 kilos- hanteln kändes tung som bly och det krävdes 4 försök för att få upp denna. Detta kan ju ha resulterat i det dåliga resultatet men men. Det får bli nya tag här framöver och trots att det går motigt så brinner jag efter att få ha nästa pass och få ge allt. Tror att det kommer ge med sig med tiden. Kör jag bara hårt så kommer jag komma tillbaka till den styrkenivån som jag vet att jag har i kroppen. Man kan inte alltid vara på topp.

Hej Hopp!
:rolleyes:

goa_killen
2003-03-31, 16:40
själv så tror ja inte att man ska variera övningrana bara för att de går dåligt, iaf inte för ofta..

Kör samma övning men ta en lättare vikt o kör lite fler reps, eller varför inte ta lite negativa set först o sen pumpa lite bara, skita i antalet kg nått pass..

du kommer igen mangs :thumbup:

Kristian
2003-03-31, 19:51
Tillbaka efter helgens aktiviteter.
Det blev två pass. Ett pass för ben+vader+mage i fredags och igår kördes bröst och triceps.

Hmmm, jag börjar fan bli orolig alltså. När det gäller bröst och triceps-träningen går det inget bra. Jag är i en djup svacka här och jag varierar övningarna varje gång för att komma på rätt spår igen. Känns dock inte så uppmuntrande när man bara blir svagare och svagare. I tex bänkpress med hantel hade jag 4 kilo mindre per hantel men orkade ändå inte nå upp till de repsantalet jag gjorde förr. Dessutom fick jag int upp den:em: .. hägra hanteln då alltså när jag skulle köra lutande hantelpressar. 42 kilos- hanteln kändes tung som bly och det krävdes 4 försök för att få upp denna. Detta kan ju ha resulterat i det dåliga resultatet men men. Det får bli nya tag här framöver och trots att det går motigt så brinner jag efter att få ha nästa pass och få ge allt. Tror att det kommer ge med sig med tiden. Kör jag bara hårt så kommer jag komma tillbaka till den styrkenivån som jag vet att jag har i kroppen. Man kan inte alltid vara på topp.

Hej Hopp!
:rolleyes:

Ta nu och ryck upp dig, det finns tider då det går dåligt för alla.
Inget att bry sig om, utan det gäller bara att ta nya tag.

/Kristian

ToXY
2003-03-31, 23:14
Det kommer mangs.. just nu befinner jag mig i precis samma sitts!!...Men VI SKALL FAN VISA VAD VI KAN!...:bpump:

AnderssoN
2003-04-01, 15:12
Har du försökt ändra något i kosten? Om inte träningsupplägget gör så att det lossnar, kanske det är hög tid att titta på andra saker.

Toxy har varit sjuk, jag är småskadad och du är i en svacka. Men det här ska vi nog klara av ändå :thumbup:

ToXY
2003-04-02, 11:16
Yes flickor!!!! NU BÖRJAR DET LOSSNA!!!!!:eating:

Mangs kör just nu en bulkdiet... bränner nåt så in i helvete utav att cykla 1.8km varjedag... så nu è det bara att äta på! & det kan ju inte bli annat än = grymma pass... hoppas jag på iaf!!!:kickass:

/Martin

mangs
2003-04-02, 12:05
Bulkdiet och grymma pass vet jag väl inte men igår gjorde jag ett ok ryggpass i alla fall. Just nu står jag mer eller mindre helt still i vikt och vet inte om jag skall börja bulka som Toxy stadigt gör eller om jag skall minska fett% ytterligare. Jag är i en svacka men jag är säker på att jag skall ta mig ur den. Tack för stödet killar!

Passet då:

Chins 12+6 kroppsvikt + 7 med 5kg extra
Chins smalt grepp 6+5 med 5kg extra
Stående rodd 7+5*100
Stående rodd med inv. grepp 7+6*100
Marklyft 3+4*162

Marklyftet kom som en besvikelse då resten av passet gick ok. Var ett tag sedan jag körde just Mark och jag känner ju fortfarande av min skadade Trapezius så det kan vara orsaken. Kommer att klara betydligt mer reps i Marken vid nästa försök.

Idag blir det axlar+biceps+underarmar och eventuellt en löparrunda.

C Ya!

spas
2003-04-02, 15:33
Grymma marklyft specielt efter så många andra set :hbang:

goa_killen
2003-04-02, 16:15
fan mangs, du va ju stark :thumbup: :thumbup:

Bobbokrull
2003-04-02, 17:22
Jag måste faktiskt medge att denna s.k diet har gått bättre än jag trott, men det beror mycket på att jag inte "deffar" själv, utan jag har Bamse79 som bollplank/sparringpartner och det underlättar en hel del. Att man senare säkert gjort 100000 fel i ens kost/träning må vara hänt. Man har då tappat lite fett och det är ju bra...men än har man 7 veckor kvar. Ser faktiskt fram emot detta, ska man äntligen kunna bli av med babyfläsket som man har haft liggandes runt magen i X antal år?

Men som sagt, jag har gett mig f-n på att vara seriös detta år och än så länge går det bra. Sen att man hade flyt och hittade en flickvän som är förstående är ju oxå ett stort (+). Så det är bara att fortsätta med promenaderna ett tag till...puh...

Men jag ser att du står i valet och kvalet mellan bulk/diet? Lägg upp lite bilder så kan vi nog hjälpa dig att välja :thumbup:

mangs
2003-04-03, 12:26
Ja det skulle vara det va? :D

Stämmer precis som du säger att jag är i valet och kvalet. Visst hade det varit skönt att tappa lite mer fett men samtidigt så har jag lite svårt att motivera mig till att vara så strikt med maten och röra på mig så mycket så att man konstant går omkring och är seg. Det är ju trots allt bara sommar en begränsad tid och jag hade ändå inte tänkt att stå och flasha sådär jättemycket på stranden.

Jag får väl ändå säga att jag är i acceptabel form just nu, har inte som mål att vara snordeffad. Ligger på drygt 13% idag och visst hade det varit kul att kunna gå ner till 10%. Kanske skall köra lite hårdare framöver med cardion, kosten sköter jag redan bra tycker jag.
Hur som helst, när jag är "färdigdeffad" skall bulken vara kontrollerad. Jag skall inte svälla upp som någon ballong utan jag siktar på 0.5 kilos ökning i månaden. Detta kommer ju göra nästa års deff till en barnlek.

Körde ett snabbt pass för axlar och biceps igår:

1. Militärpress med hantlar 7+6+6*30
2. Laterial Raises 14+12+10*9
3. Framåtlutande Laterial 12+12+12*12
4. Alt. Hantelcurl 5+6*26 strikta
5. Curl m stång 8+7*47 lugna fina
6. Underarmscurl 16+15+15*47
7. Underarmscurl "i Hammerstyle" *ny övning* 15+12*12

Kristian
2003-04-03, 12:59
Tycker att passet ser bra ut.
Keep up the good work :thumbup:

/Kristian

Bobbokrull
2003-04-03, 21:49
Tycker du att jag fegar på ätardagen? :D Men det blir vaniljvisp på kvällen och ett fika med tjejen på förmiddagen så nog kommer jag att äta onyttigt..hehe..det känns som det behövs nu. Segheten börajr göra sig påmind..hugaligen.

Men som du säger...man lär inte stå och falsha så henmskt mycket på stranden, jag ser mer detta som en utmaning...samt att man sedan ska försöka hålla sig runt 13-14% i "året runt form " så man slipper slita som en häst för att komma iform då det beger sig.

Nåja, fortästt kämpa...för det gör jag! :kickass:

mangs
2003-04-07, 10:11
Måndag idag och det känns segt på lite olika sätt.

I fredags körde jag ett benpass som gett mig en så enorm träningsvärk att jag har stora problem med att resa mig och sätta mig upp. Jag kan inte gå normalt och trappor kan vi glömma. Värken började komma på allvar igår söndag och det känns som om den kommer att hålla i sig ett tag framöver. Det intressanta var att jag enbart körde en övning och inget set till failure. Fast det är klart, 8 set knäböj har jag aldrig kört förr i så pass högt tempo som jag körde i fredags. Körde även lite övningar för mage och lite vadpressar. Alltsammans tillsammans med uppvärming klockades in på 27 minuter. Måste göras om....

I lördags körde jag vidare med Bröst och triceps och det började rätt ok med bröstdelen men Tricepsdelen gick inget vidare. Har tappat styrka i den muskelgruppen och det är säkerligen därför bänkpressen gått så dåligt de senaste månaderna. Går dock sakta men säkert framåt i just bänkpress och nu sitter tekniken bättre. Jag blir starkare och starkare för varje vecka nu så den nya taktiken verkar fungera. Om en 10 veckor eller någonting kanske jag är tillbaka i gammal god form.

I lördags kväll söps det en en del och detta fick som resultat att jag slarvade med sömnen och kosthållningen igår. Mår lite bättre idag men jag känner mig sliten. Är inte van vid alkohol verkar det som och dessutom har jag träningsvärk både här och där. har vilodag idag och skall iväg på fotboll och se hur Örebro blir utklassade:D

Imorgon är det dags för ryggen igen och det skall nog gå bra, brukar alltid överaska mig själv positivt efter en fylla.

Det som jag är lite orolig för just nu är min trapezius som jag nu haft ont i sen två veckor tillbaka. Det verkar som om den verkar ge sig och eventuellt borde man undersöka den. Smärtan kommer till och från men den kommer mest på kvällarna och nätterna. När man sedan vaknar på morgonen så är man väldigt stel. Känner dock knappt av den då jag tränar så det är nog inget allvarligt.

På återseende!

Kristian
2003-04-07, 10:14
Träningsvärk är en underbar värk :D
Jasså det söps till :nono: inte bra......förresten ska jag säga :D
Hoppas på ett brutalt ryggpass.

/Kristian

mangs
2003-04-09, 11:49
Gårdagens pass, ett väldigt sent rygg och axelpass.
Inget höjdarresultat men jag är ändå nöjd att kört igenom passet med såpass många övningar. Är just nu stressad pga jobb mm så jag får se hur det blir med träningen i veckan. Skall försöka klämma in ett pass imorgon med.

1. Chins 12+6 +7*5kg
2. Smala Chins (8+6)*5kg
3. Good Mornings 10*70 + 8*80
4. Stående Rodd 8+6*100
5. Stående Rodd med Inv. grepp 8+6*100
6. Laterial Raises 13+12+10*10.5
7. Framåtlutande Laterial Raises 3*15*10.5
8. Stelbenta marklyft med hantlar 15+10* 52 kg (per hantel)

Ett antal set och ingen smärta i Trapezius kändes av
:thumbup:

Nu skall jag jobba vidare :cryout: :insane: :whipped:

ToXY
2003-04-09, 13:40
Ser väl rätt okej ut??? Hur går det annars då???

Kristian
2003-04-09, 14:02
Håller med, det ser hyffsat ut.
Keep on growing :kickass:

/Kristian

mangs
2003-04-11, 12:28
Gårdagens pass:

Bröst +Triceps+ Biceps

1. Lutande hantelpress 7+6+2*42 feta problem med att få upp hantlarna på sista
2. Hantelpress 6+4*42 buuuh
3. Armhävningar 10+8*10 Här har jag fötterna högt och går grymt djupt.
4. Dips 9+8* 10 he he, det börjar röra på sig
5. Liggande Tricepspress 6+4*57
6. Curl m stång 6+4*57
7. Kick bax 10+9*29.5 (inte strikt)
8. Konc. Curl 4*29.5
9. Enarms hanteltricepspress bak nacke 2*8*10.5

nja, gick väl sådär i alla fall, inte pissdåligt men inte bra heller. Idag kommer jag köra samma tuffa benpass som jag körde förra veckan men jag ökar med 10 kg.
:devil:

Alltså 7 set knäböj a 10*110. Sedan kommer jag nog få problem att gå framöver. Skall på semester nu upp till Norrland och Umeå. Vem vet, man kanske tar en tripp inom något gym och stöter på någon av er....

ha det så bra så länge!

ToXY
2003-04-11, 12:55
KICKBAXXSEN DÄR ROKKAR DU PÅ!!!:kickass: Tycker det verkar som du börjar komma igång igen eller drömmer jag igen?:sleep:

Bobbokrull
2003-04-11, 15:16

Skall på semester nu upp till Norrland och Umeå. Vem vet, man kanske tar en tripp inom något gym och stöter på någon av er....

ha det så bra så länge!

Lätt!! Då bokar vi in ett bröstpass eller nått..kan nästan utlova träningsvärk! :D

Men kul att läsa att du verkar komma igen i bröstträningen!..det var inte lika mycket :insane: :cryout: denna gång va? Fortsätt på samma väg!!! / numera en trycklös krullig typ.

mangs
2003-04-22, 10:54
Jaha, då var det tio dagar sedan jag skrev senast.

Vad har då hänt? Jag har varit på semester och åkt skidor o slappat mm. Perfekt väder var det hela tiden och man åt allt som kom i ens väg. Åt massor av godis och kakor mm och väldigt lite protein, ingen träning heller förrutom några promenader och en löptur. Kände mig lite ur form i söndags kväll när jag kom hem. Ställde mig på vågen och den visade 94.8. Vägde 91-92 någonstans innan jag åkte:em:

Gjorde lite mätningar med. Alla måtten hade ökat sedan senast, Midjan hade dock bara ökat med 1 cm vilket är anmärkningsvärt. Kändes som +5 cm! :D

Igår började nysatsningen med promenad och ett första styrkepass på en tid. Överraskade mig själv positivt och gjorde bra ifrån mig på Bröst/Triceps-övningarna. Idag blev det en morgonpromenad igen men ikväll blir det vila. Nästa pass är för ben och vader.

Känner mig trots slarveriet med maten laddad för stordåd framöver. Det är väldigt mysko att en vecka med totalt noll koll kan göra mig mer laddad än en vecka med exemplarisk kost och massor av proteiner, kanske maten är överskattad?

:confused:

ToXY
2003-04-22, 13:51
Säger ju att godis è det bästa kostillskottet!! ALLT VÄXER:angel:

goa_killen
2003-04-22, 18:34
Ql att du gått upp!!

Va de längeseedan du hade en vilovecka?
Kroppen hade säkert endel att ta igen så du gått upp såpass..

Tror oxå att mat är underskattad, bara att käka på!!

Kristian
2003-04-22, 18:45
Kan bara hålla med, godis är GOTT!!!!!

/Kristian

mangs
2003-04-23, 16:33
Hmmm,

Jag ville egentligen inte gå upp då¨jag dietar/deffar eller vad man nu kan kalla det. Dessutom undrade jag ifall mat var överskattat och inte underskattat. Tidaigare trodde jag att maten hade en enorm betydelse. Den senaste veckan har fått mig att undra. usel kosthållning och då börjar träningen gå bra igen och man känner sig laddad. Jag har kanske ätit 3-4 måltider om dagen mot normal 7-8 och massor av snabba kolisar och onyttigt fett, säkerligen ett stort underskott på protein....

Nåja, detta var under en vecka, hade jag levt så i ett år så hade nog resultatet blivit något annat. Nu är det slut på godsakerna och nu skall jag snart iväg och köra ben och vader. Räkna med träningsvärk från min sida nästa gång jag är inne här.

/mangs

mangs
2003-04-24, 09:28
Gårdagens pass var ben, mage och vader.

Det såg ut så här:

1. Knäböj 10+10+10+10+10+10*100kg Inget set till failure
2. Benspark 8+7*130kg + 15 långsamma på 65kg
3. Lårcurl 9+7*65kg
4. Crunches med vikt 2*25*52kg
5. Enbens vadpress med paus i ytterlägena 12+10*52

Det var det, öm i benen men inte så farlig värk ännu, blir säkert värre framöver. Knäböjen kändes (oroväckande) lätt och det blir till att öka nästa vecka. Hade kunnat pressa några reps till även på sista setet så det var ju lite mesigt kört. Var dock ett tag sedan jag körde Knäböj och det är bättre att starta lugnt.

Maten sköts nu på ett bra sätt och träningen flyter på. Våren/Sommaren har kommit och det sätter alltid en extra skjuts på min träning.

ses!

Kristian
2003-04-24, 09:51
Passet ser inte så dumt ut...kanske lite väl många set på böjen :rolleyes:

/Kristian

AnderssoN
2003-04-24, 10:50
Tror det är helt okej med många set i böjen, speciellt när man inte kör så många andra övningar.

mangs
2003-04-30, 10:31
GÅrdagens pass var ben och vader,,,igen!

Har inte haft tid att hänga här inne på slutet därav den skrala uppdateringen. Dock flyter träningen på rätt bra nu. har styrt upp kosten,promenader och allt det andra och är helt skadefri och frisk så nu är det bara att pumpa på.

1. Knäböj 10+10+10+10+10+10*110kg Inget set till failure
2. Benspark 10+10*130kg
3. Lårcurl 12+8*65kg
4. Crunches med vikt 2*25*52kg
5. Enbens vadpress med paus i ytterlägena 15+13*52

Bättre än förra veckan. Jag vetifan vad jag håller på med på böjen. Efter sista set hade jag säkert kunna klämma ut ett antal reps till utan problem. Känner ingen direkt T-värk än
:( Men det är klart det kan ju vara skönt att vara fri från denna stelhet i benen som jag hade förra veckan.

Har kört tre pass till sedan senast men jag kommer inte ihåg reps och set-antal men det gick rätt ok. Kommer att följa era journaler framöver när jag får lite tid över.

/Mangs

Kristian
2003-04-30, 12:26
Keep on going.....:thumbup:

/Kristian

ToXY
2003-04-30, 12:45
THA bitch is back!!!:smokin: skönt att se att du har styrt upp allt!!

mangs
2003-05-10, 01:50
:sleep:

ToXY
2003-05-10, 10:06
Vad sysslar du med nu mangsyyyyy?????;)

spinkoo
2003-05-10, 10:08
:sleep:

Han sover ser du väl ;)

ToXY
2003-05-10, 10:11
Han väntar i vassen på mig!!!:angel:

mangs
2003-05-13, 10:58
Håller just på och laddar för ett Bröst/Triceps-pass. Träningen flyter på ok trots de skrala uppdateringarna. Förra veckan bestod av 5 högintensiva pass + 5 lågintensiva. Denna veckan blir det lite lugnare med promenaderna men styrkepassen skall gå bra. Har laddat bra nu med vilodag igår och skall äta ordentligt under hela dagen idag. Sedan är det bara att :kinky: upp stången.

Mangs :bpump:

Kristian
2003-05-13, 12:24
Jodå jag är i kanonform utan att behöva deffa :D
Kommer definitivt inte att göra ToXY sällskap i år, han får helt enkelt stå ensam i vassen och glo som ett fån :laugh:
Hoppas att träningen går bra idag...så du börjar närma dig i dipsen, låter som att det är dax att öka då och dra ifrån...

/Kristian

ToXY
2003-05-13, 12:28
Längtar till hösten då man kan gömma sig igen...:cryout: nej nu skall jag ta mig i kragen å gå ner å helt enkelt köra skiten ur ryggen!!

PEACE!:cool:

Bobbokrull
2003-05-13, 12:35
Schyssta vikter? Nädu, jag är ju svag som en skåning nuförtiden, trycklöst var ordet :D ...huga, jag längtar redan tills man ska börja bygga upp lite tryck i träningen.

Men att få se Bobbo på inlines? njaaaaa! så kul ska vi nog inte få ha det. ;) Men annars då? några bilder på G måntro? Är du i sommarform ännu?

mangs
2003-05-14, 11:20
Jag är i mangs-form, sedan får du tolka det som du vill. Varken eller skulle jag säga. Jag trivs ganska bra i den form jag är nu så varför anstränga sig för hårt för att känna sig undernärd. Kommer inte heller börja vrålbulka utan långsamma upp och nergångar är det som gäller för min del, har dock ännu ej bestämt åt vilket håll jag vill gå för tillfället. Här kommer gårdagens pass. SOm ni ser så är vikterna långt ifrån vad de varit på fornstora dar men jag är på väg tillbaka. För ett antal veckor sedan började jag ju om med vikterna i Bröst-passet och nu ökar jag för varje vecka. I bänkpress siktar jag på att köra 4 set där jag ökar vikten succesivt mellan varje set. Försöker nå följande reps 12-10-6-4. När jag nått ett repsantal på vikten så ökar jag till nästa pass.

1. Bänkpress 14*77 + 9*87 + 6*94 + 3*104 sådär va? Tog inte i till 100% i något set
2. Smal bänk 4+4*92
3. Sned Bänk 5+4*77
4. Dips 9+6*10 +5*15 + 4*20 Var nära någon rep till på varje set
5. Flyes 4+5*28
6. Kick bax 10*28 + 15*22 mycket strikt i andra setet!

Kändes rätt ok och idag är det vilodag. Är lite trött i benen sedan förra löp-passet. :D
Eftersom ben+vader är nästa pass så väntar jag till imorgon att köra det.

Springer lite då och då när jag känner för det vilket gör att jag i alla fall håller lite koll på min kondis. Det brukar bli en 6 km i bra tempo (för min nuvarande kondition). Känns riktigt skönt efteråt.

spas
2003-05-14, 11:36
smalbänk på 92 är ganska saftigt.

Kristian
2003-05-14, 12:19
mangs

Helt ok pass...hoppas på att du uppdaterar oftare nu...

/Kristian

ToXY
2003-05-14, 12:27
Kickbacks på 28kg è fan inte dåligt mangsy!!!!!!!:kickass: Skönt att du trivs med din form då har du ju nåt ditt mål eller???

dude
2003-05-14, 12:29
man ska aldrig nå sina mål då har man ju inget att sträva efter..
jäkligt imponerad av dina kickbacks.. borde du inte kunna ta mer i smalbänk om du kör på 30kg kickbacks?

goa_killen
2003-05-14, 14:07
du har inga bilder som visar på lite mangsform??

Själv så e ja inte nöjd alls.. men blir de baar 1pass i veckan om man har tur så får man skylla sig själv...

stark smalbänk!!

mangs
2003-05-14, 17:10
Oj vad replies det vlev här plötsligt. Jag tackar för berömmet! Jag har alltid haft lätt för KickBax av någon anledning. De jag gjorde på passet igår var ju inte 100% strikta utan mer negativ träning med lite slit och släng. De på 22 kilo däremot var superstrikta. Ett tips är att stå på alla fyra på golvet och ena armet rakt nedanför ansiktet och sedan svinga med andra armen, blir bra stabilitet av det tycker jag. Jag vet att vissa av er blev sugna på :kinky: men jag är inte vänd på det hållet :thefinger .

När det gäller smalbänk så tycker jag inte själv att jag är speciellt bra där. Har legat lite högre i vikt i den övningen tidigare. Kan ju oxå berätta för nytillkomna läsare att jag tidigare var starkare i vanlig bänk vilket då indirekt gjorde mig starkare i denna övning. Numera går det inte lika bra längre men jag är på rätt väg så om några månader är jag förhoppningsvis tillbaka.

Mangs-formen som jag nämnde finns det tyvärr inga foton på och jag är inte nöjd nog för att visa upp den än. Jag har kamera så det är ingen ursäkt. Känner inte just nu för att slänga upp någon bild men vem vet. Efter ett pass med grym pump kanske jag får en idé och tar några bilder? :cool:

Nu skall jag snart :eating:

C Ya!

spas
2003-05-14, 18:41
Dax för lite fotan av mangs på alla 4 med en stor hantel i näven tror jag :notme:

mangs
2003-05-20, 09:18
Var ute och sprang igår. Detta gav mig två besked.

1. Min kondis är inte så dålig utan tvärtom ganska bra.
2. Jag fick enormt ont i ryggslutet och det vägrade släppa.

Detta kan bero på att jag körde ryggen i lördags men jag är inte säker.
Förr i tiden när jag sprang ofta (3-4 ggr i veckan) hände det aldrig att jag fick ont i ryggen. Numera när jag springer kanske 1 gång varannan vecka händer det rätt ofta att jag får ont. Det är inte i själva ryggen utan mer i svanken. Igår värmde jag upp ordentligt och stretchade mm ändå gick det som det gick. Det är tråkigt när benen trummar på och man enbart är lite svettig och inte alls trött och man måste lägga av pga att ryggen inte pallar. VI får se hur det ser ut nästa vecka. Idag är det Bröst och Triceps som gäller och jag passar på att skriva upp lördagens pass för ryggen och Biceps.

1. Chins (10+7)*5 +(6+5)*10
2. Smala Chins (7+6)*5
3. Good Mornings 2*10*70
4. Stående Rodd 8*90+ 6*100
5. Stående rodd med inv. grepp 7+5*100
6 Laterial Raises 15+12*10,5
7. Framåtlutande Laterial Raises 20+15*10,5
8. Curl m. stång 4+3*57 tuuungt.
9. Underarmscurl 14+13+12*57

Over and out!

mangs
2003-05-21, 09:27
Bröst+Triceps kördes igår med samma upplägg som senast, dock lite ökningar av vikter här och var (hade ingen passning på de tunga seten, därav lite feg):

1. Bänkpress 14*79 +2kg
Bänkpress 9*87 +1kg
Bänkpress 4*97 +3kg -2 reps, kunde gjort någon rep till
Bänkpress 2*107 +3kg -2 reps, kunde gjort någon rep till

2. Smal bänk 3+3*97 +5kg -1 rep
3. Sned Bänk 8+5*77 +3ep
4. Dips 8+6*15 + 5+4*20
5. Flyes 5+6*26.5 Kan ha varit någon rep till, kommer inte ihåg...
6. Kick bax 15+15+12*24 Jobbbbbbigt!!!

Ett helt ok pass, skall dock krossas vid första bästa tillfälle. Gillar det nya upplägget på Bänken och jag får ser var det bär. I första setet har jag ökat 12 kilo + 2 reps på bara 6 veckor så det går ju framåt. Känns som tekniken sitter bättre och bättre.

mangs
2003-05-23, 08:59
Pga mycket annat just nu, ev husköp och mycket på jobb så blev det ingen träning igår. Får försöka ta igen det idag. Nåja, man skall träna för att leva och inte leva för att träna. :angel:

ToXY
2003-05-23, 10:55
Du tar dig på bänken.... kickbaxxsen rokkar du som fan på!!! Smalbänken hyffsad också!!!:kickass:

Själv è man nere på 78,4kg nu på "diet"..precis 1månad idag tills man sitter på planet ner!!!:mallan:

spas
2003-05-23, 11:02
fan vilka triceps du måste ha med de kickbacksen

mangs
2003-05-30, 09:35
Gårdagens njutning:

1.Knäböj 10+10+10+10+10+10*112 pisslätt!
2.Benspark 12+9*130
3.Lårcurl 10+7*65
4.Vadpress 40+30*130
5.Marklyft 10+7*150 (första gången på ca 2 månader)

Helt ok pass! Knäböjen blir inga problem att knäcka nästa pass. Har en del skön värk idag.

/Mangs

spas
2003-05-30, 10:15
stabila böj. specielt om det var pisslätt.

ToXY
2003-05-30, 12:15
Tror nog t.o.m pappa toxy med sina kycklingben skulle kunna piska upp det passet!:laugh:

razores
2003-05-30, 21:26
Jag brukar få samma problem som dig med att ha ont i ryggslutet när jag löptränar. Men det är i princip alltid i relation till när jag har kört marklyft/rygg så att jag tror din teori om att det är din ryggträning som orsakar det.
Jag har själv inte kommit på någon lösning ännu men jag försöker att inte träna rygg dagen före, fastän det kan kännas ett par dagar efteråt också. Man kanske kan stretcha eller nåt?
För du har rätt i att det inte är så kul att stanna på löparrundan när benen bara ha blivit uppvärmda men det känns som om någon pressar något hårt mot "svanken"...

/Kristian

mangs
2003-06-04, 15:20
Ännu ett pass till handlingen, har kört en del sedan senast jag var inne här och skrev men inte hunnit eller orkat skriva upp dem. Kör numera tre pass i veckan enligt:

Bröst/Triceps
Ben/Vader/ Korsrygg
Övre rygg/Axlar/Biceps/Underarmar.

Mage kör jag när jag känner för det.

Gårdagens pass då:
Bröst + Triceps.
Känsla före:
Kände mig lite kraftlös beroende på två dagar utan träning och för lite näring under dagen.

1. Bänkpress 14*81 + 8*87 + 5*97 + 3*107 Gick Sådär, både ökning och sänking sedan senast.
2. Smal Bänk 3+2*97 Samma som senast
3. Snedbänk 8+6*70 Ett stort steg tillbaka, Absolut ingen svank och smalt grepp. ;)
4. Sneda Flyes 8+6*24 1a gången, kändes lite konstigt men men
5. Dips 6+5*20 +3+4*25 ,liten ökning men det tar sig här.
6. Kick Bax 15+15+15*24, Tja, som vanligt, mycket skön avslutningsövning som pumpar upp triceps ordentligt.

Känsla efter: Passet gick rätt ok men jag saknade intensiteten. Gick lite långsamt i början men tempot ökade efter hand. Blev inte så farligt svettig men fick härlig pump efter Kickbaxen. Gillar pumpen man får i pattar och triceps.
Betyg: 3+

Idag blir det nog en löprunda om vädret tillåter. Tittar ut. 26 grader och sol :cool:

Man bor väl i Skåne :thefinger

Ciao Donnas!

/Mangs

mangs
2003-06-12, 11:12
Hm, över en vecka sedan jag uppdaterade journalen. Jag har helt enkelt inte haft tid men nu kommer mitt senaste pass. Samma som föregående men en del ökningar faktiskt. Jag ökar justn u för varje pass i varje muskelgrupp så det är bara att mata på.

Gårdagens pass då:
Bröst + Triceps.
Känsla före:
Kände mig rätt fräsch i kroppen men lite näring under dagen.

1. Bänkpress 14*82 + 8*90 + 4*97 + 3*107 Gick mycket bra i 1a och 2 set sedan vart jag lite trött.
2. Smal Bänk 5+3*97 Yihaa, snart 100 kilo här.
3. Snedbänk 8+6*70 Ett stort steg tillbaka, Absolut ingen svank och smalt grepp.
4. Sneda Flyes 19+7*24 Kändes bättre än förra gången
5. Dips 7*20 5+4*25 ,liten ökning igen
6. Kick Bax 15+15*24, Kändes konstigt för höger arm så körde denna övning enbart för vänster
7. Enarms hanteltricepspress bakom nacken 8+6*14.5 Kände mig helt kraftlös här.

Känsla efter: Passet gick rätt bra och jag hade bättre intensitet än senast. Fick göra en stångrullning med hög vikt på mitt solbrända bröst och mage, det kändes men jag fick av stången i alla fall. Dips gick väl ok med tanke på att jag redan var rätt trött. Intressant här är att det jobbigaste för mig i denna övningen är själva början av nedsänkningen på de första repsen, känner lite av biceps då. Detta försvinner dock efter 1-2 reps. Borde kanske värma upp biceps lite i fortsättningen före denna övningen.
Betyg: 4

Nu skall jag snart ut och springa en runda, Har känt av halsen lite på de senaste morgnarna så vi får se hur det blir. Imorgon är det dags för ryggen igen. Har kommit igång ordentligt med Chinsen nu så det är riktigt kul.

mangs
2003-06-17, 20:59
Av någon anledning uppdaterar jag bara en gång i veckan numera. Tiden räcker helt enkelt inte till men jag skriver i alla fall upp dagens pass som gick ok i alla fall, jag kanske till och med kan sträcka mig så långt och säga att jag är nöjd...:D

Bröst + Triceps.
Känsla före:
Kände mig rätt pigg i kroppen men lite dålig kosthållning de senaste dagarna.

1. Bänkpress 14*84 + 8*90 + 5*97 + 4*107 Gick bra i alla seten.
2. Smal Bänk 4*97 En reps mindre här en ssist, kan bero på rivstarten
3. Snedbänk 7+5*70
4. Dips 6*20 5*25+3*30, första gången på 30, kändes inte så stor skillnad jämfört med 25
5. Liggande tricepspress 4*57 +7+5*47 Var trött i armarna efter dipsen här
7. Enarms hanteltricepspress bakom nacken 8+6*14

Betyg: 4

Känsla efter: Passet gick bra och jag hade ändå bättre intensitet än senast. Värmde upp biccarna innan dipsen denna gången och det kändes bättre under dipsen. Gillar min stegring av vikt i denna övning och i bänkpress. Bänkpressen som annars gått dåligt sedan förra sommarn, verkar nu ha lossnat igen. En 4*107 är inte så dåligt med tanke på att jag innan dess avverkat 3 tuffa bänkset. Jag undrar hur länge jag kan öka med 2 kilo och bibehålla 14 reps i första set. Det hade varit coolt att kunda köra en 15 reps på 100. Lite mer än 15 kilo kvar men vi får se hur det ser ut efter hösten. Just nu ökar jag rätt ok och jag käkar inte kreatin. Jag kommer köra på så här till jag hamnar på en platå och då skall jag börja ta kreatin igen. Jag skall komma tillbaka!!

spas
2003-06-17, 21:08
Fler som gick på 2 gula i dipsen idag :D

Bobbokrull
2003-06-17, 21:29
Känns mycket skönt att öka! Kan vara mycket psykiskt att man nu intalat sig självt att deffen är "över" och man tränar helt och hållet efter dagsformen. Känns som nu då de gamla "kraven" på all dj*vla cardio har släppt så har även träningen kommit igång bra.

Framtiden ser väl suddig ut...hennes erbjudande om 50% tjänst lockar inte alltför mycket, blir att söka nytt jobb till hösten tror jag.

Kul att det börjar lossna för ditt lag oxå! Se nu till att fixa en 10:a på 110 i bänk innan hösten..det ska du fixa med lite djävlar anamma :devil:

mangs
2003-06-17, 21:50
Ville bara berätta att jag just hällde i mig lite mjölk som smakade :furious:

Den kossan borde skämmas :smash: :insane:

mangs
2003-06-26, 12:03
Bröst + Triceps.
Känsla före: :sleep: :rolleyes:
1. Bänkpress 14*86 + 7*92 + 5*99 + 2*109 Gick bra i alla seten. Tog det lugnt i sista set
2. Smal Bänk 4*97 +3*99
3. Snedbänk 7+8*70
4. Dips 7+5*20 +4+3*30 jobbigt idag
5. Liggande tricepspress 8+5*52
7. Enarms hanteltricepspress bakom nacken 2*8*14

Betyg: 4+

Känsla efter: :D :bpump:

Lellan
2003-06-26, 12:08
Yihaaa!! :hbang: :kickass: Låter som en helt ok "efterträningskänsla"!

Kristian
2003-06-26, 12:21
Ser bra ut...och visst är det könt att känna sig super efter ett hårt pass...förresten hur blir det med bilder...jag vill se bilder...

/Kristian

spas
2003-06-26, 12:46
Bilder! Bilder!

tunga smalbänkar. :thumbup:

Dipsen får du ta lite mer i. :D

Bobbokrull
2003-06-26, 12:56
Härligt att se en smiley i din journal efter man läst om din arbetssituation som tydligen är en pina !!:thumbup:

Som vanligt så är du en oxe i tricepsövningarna..huga, men hur brett håller du stången i smal bänkpress? Skulle vara kul att veta hur andra kör den övningen då jag inte riktigt kommer överens med den.

edit: var i skåne är det du huserar? lite off-topic men jag är ändå nyfiken.

mangs
2003-06-26, 13:25
Jodå, tackar för alla vänliga kommentarer. jag börjar att fundera på bilder faktiskt :D

När det gäller jobb så skall jag ta det lite lugnare och har snackat med chefen så det känns liite bättre nu även om man inte är direkt pigg och motiverad, dock är vädret bra nu så det gör att man i alla fall mår ok.

När det gäller smalbänken så är det faktiskt lite lustigt för jag tänkte på det just under gårdagens pass när jag slängde på ytterligare 2 kilo och nu är ytterst nära de fina hundra. Det jag tänkte på var hur mycket teknik det är i den övningen och hur väldigt små förändringar kan göra att den känns lätt eller svår. Jag håller stången med ett avstånd på ca 20 cm mellan pekfingrarna. Huvudet vilar mot bänken och det är viktigt att inte pressa ner huvudet i bänken utan försöka vara avslappnad. Jag håller blicken rakt upp genom hela rörelsen och sänker stången långsamt till den nuddar bröstkorgens nedre kant (Ungefär vid Solar Plexus), sedan är det en explosiv rörelse tillbaka till grundläget. Överarmarna är inte helt parallella med kroppen i bottenläget utan lite lätt vinklade utåt.

Jag känner personligen att jag är betydligt explosovare i denna övning jämfört med vanlig Bänk. Kanske skulle hålla lite smalare i bänk i fortsättningen?

Nej som sagt, jag är lite grand på G nu och ökar för varje pass. Snart tillbaka där jag var i slutet av förra sommaren nu och jag skall ifatt och förbi.

mvh Mangs

BTW:I live in Lund- The city of bikes