handdator

Visa fullständig version : Hur många kilon i veckan brukar ni öka vid bulk?


BRÖÖÖÖD
2006-06-11, 09:21
Hur många kilon i veckan brukar ni öka vid bulk? *popcorn* *popcorn*



MVH Isak

King Grub
2006-06-11, 09:32
Går man upp flera kilon i veckan bulkar man inte i träningssyfte - då grisfrossar man helt i onödan.

BRÖÖÖÖD
2006-06-11, 09:53
Går man upp flera kilon i veckan bulkar man inte i träningssyfte - då grisfrossar man helt i onödan.

Jag har nämligen försökt att gå upp ett halvt kilo i veckan, men om man då någon dag i veckan käkar för lite är det kört. Då kan man tom gå minus.

P.S. Fortsätt att berätta hur många kilon/halva kilon ni går upp per vecka.

userfriendly
2006-06-11, 10:01
jag går upp några hekton i veckan, det är alldelles för mkt, efter deffen som ska startas då jag blitt frisk ska jag försöka gå upp ett hekto i veckan typ - om det går
även om jag äter nyttigt för det mesta så ere lixom äta eller deffa för mig känns det som... kan inte vara strikt jämt

BRÖÖÖÖD
2006-06-11, 10:07
Men hur kollar ni att ni igger plus på kalorier. Det är ju jättesvårt, om man inte slänger upp all sin mat på hälsovakten. Om man ska upp så lite som några hekton i veckan är det ju assvårt att se det på vågen.

King Grub
2006-06-11, 10:26
Men det finns ju bara negativa aspekter med att gå upp flera kilo i veckan. Rent vansinnigt överfrosseri.

internethjälten
2006-06-11, 10:29
Hur många kilon i veckan brukar ni öka vid bulk? *popcorn* *popcorn*

MVH Isak

0.1 eller runt det i snitt skulle jag tro.

Pepz
2006-06-11, 10:33
personligen så har jag längre mätperioder än en vecka.. Går jag uppåt i vikt över en månad så är jag nöjd..

Anser att timingen är viktigare än mängden, även om mängden mat inte är att förringa..

BRÖÖÖÖD
2006-06-11, 11:20
personligen så har jag längre mätperioder än en vecka.. Går jag uppåt i vikt över en månad så är jag nöjd..

Anser att timingen är viktigare än mängden, även om mängden mat inte är att förringa..

Bra sak att tänka på.

Dert är klart jag inte går upp öfera kilon/ vecka. Det förväntade jag mig verkligen inte.

ilikeu
2006-07-23, 17:53
om man ska bulka och överäter så att man går ca 0,5 kg på 2dagar o sen äter man -+0 o så bygger man på de..

eller så äter man ca 500kcal + varje dag i en vecka..

vilket skulle funka bäst??

ManuelIT
2006-07-23, 18:08
jag hade också problem med hur mycket jag skulle äta, antigen blev det för mycket, eller för lite, detta var tills jag började använda hälsovakten. nu käkar jag +500 kcal per dag, vilket blir 0.5kg uppgång i veckan.

så mitt tips är att testa på hälsovakten!

hobbitar
2006-07-23, 18:26
Just nu känns det som att jag går upp minst 0,5kilo i veckan, ibland 1kilo.

Började med kreatin för ca 3-4veckor sedan så det har säkert hjälpt till lite också.

Buildingmachine
2006-07-23, 19:14
jag hade också problem med hur mycket jag skulle äta, antigen blev det för mycket, eller för lite, detta var tills jag började använda hälsovakten. nu käkar jag +500 kcal per dag, vilket blir 0.5kg uppgång i veckan.

så mitt tips är att testa på hälsovakten!
Vad är hälsovakten och hur kommer man dit?

ManuelIT
2006-07-23, 19:41
Vad är hälsovakten och hur kommer man dit?
http://www.nutris.com/halsovakten/

ilikeu
2006-07-23, 20:15
tänkte efter på det här med bulkning.. det verkar lite dumt o göra det.

eftersom att så länge man sköter kosten, sköter återhämtningen samt träningen så behövs det ju inte bulka.. eller vad tycker ni??

det enda som behövs är protein innan träningen och snabba kolhydrater och protein efter träningen, sen så äter man normalt under dagen eller??

ManuelIT
2006-07-23, 20:46
tänkte efter på det här med bulkning.. det verkar lite dumt o göra det.

eftersom att så länge man sköter kosten, sköter återhämtningen samt träningen så behövs det ju inte bulka.. eller vad tycker ni??

det enda som behövs är protein innan träningen och snabba kolhydrater och protein efter träningen, sen så äter man normalt under dagen eller??

för bästa muskeltillväxt ska man väl sikta in sig på ett kcal-överskott, behöver inte vara mycket, men bara man får i sig mer energi än vad man gör av med...

nutz
2006-07-23, 20:46
Men det är väl för fan inte svårt att äta som folk bara. Man äter sig mätt, det räcker. Blir man inte mätt äter man lite till.

ManuelIT
2006-07-23, 20:51
Men det är väl för fan inte svårt att äta som folk bara. Man äter sig mätt, det räcker. Blir man inte mätt äter man lite till.
beror ju mycket på aptit med. skulle jag bara gå på hungerkänsla skulle jag nog liga på runt 2000 kcal med "bra" mat per dag

nutz
2006-07-23, 21:28
beror ju mycket på aptit med. skulle jag bara gå på hungerkänsla skulle jag nog liga på runt 2000 kcal med "bra" mat per dag

Handlar om vanor egentligen.
Förstår inte hur man kan undgå hungerkänslor när man ligger på minus.

Max
2006-07-24, 20:36
Handlar om vanor egentligen.
Förstår inte hur man kan undgå hungerkänslor när man ligger på minus.Jag lyckas och många med mig, blir helt enkelt inte hungrig när magen är full med nyttiga grönsaker. Får ta mig i kragen och äta efter klockan istället.

zoltan_hellhound
2006-07-24, 22:23
En ide är väll att bulka på ett överskott av protein..det ska väll göra att man inte lagrar så mycket som fett??

pabb
2006-07-24, 22:26
En ide är väll att bulka på ett överskott av protein..det ska väll göra att man inte lagrar så mycket som fett??

Ett energiöverskott lagras som fett, spelar ingen roll om det kommer från protein, kolhydrater eller fett.

zoltan_hellhound
2006-07-24, 22:28
Kalcium i kosten ökar kroppens energiförbränning och minskar kroppens fettinlagring, enligt en sammanställning av studier. En kalciumrik kost motverkar viktuppgång när intaget av energi (kalorier) är för högt.


Zemel, B. (2005). "The Role of Dairy Foods in Weight Management". Journal of the American College of Nutrition 34(6):537S-546S.

Stoltz
2006-07-25, 07:47
Handlar om vanor egentligen.
Förstår inte hur man kan undgå hungerkänslor när man ligger på minus.

Då har du en del kvar ett erfara.