handdator

Visa fullständig version : Skulle vi inte kunna ha en Kolloföreläsningshelg i sommar?


Arne Persson
2006-06-10, 21:31
Tycker att skulle vara mkt trevligt där "Kolloeliten" hade hållit föreläsningar ala en vetenskapskongress med intressanta ämnen om träning, kost, sex*innocent* mm mm! Vi har ju en enorm kunskapsbank här! Föreläsarna får dela på en gemensam "inträdespott".

Ryska_raketen
2006-06-10, 21:32
vilka är eliten?

Arne Persson
2006-06-10, 21:36
Här är ett flertal som har utmärkt sig här. Grub tex skulle ju kunna hålla en kostföreläsning i Lordimask så hans identitet för evigt förblir okänd!:D

Allan
2006-06-10, 21:38
Mycket bra idé. Det finns ju flera medlemmar här som har oanad kapacitet. Skulle vara jättekul att höra Stahlberg prata SL, Sverker om kost, Gruben om näring, Arne om träning. Med flera.


allan

alexsingh
2006-06-10, 21:40
Mycket bra idé. Det finns ju flera medlemmar här som har oanad kapacitet. Skulle vara jättekul att höra Stahlberg prata SL, Sverker om kost, Gruben om näring, Arne om träning. Med flera.


allan
Vad skulle du vilja höra mig prata om då? :D

HenrY
2006-06-10, 21:41
Mycket bra idé. Det finns ju flera medlemmar här som har oanad kapacitet. Skulle vara jättekul att höra Stahlberg prata SL, Sverker om kost, Gruben om näring, Arne om träning. Med flera.


allan

Sheo om kvinnors orgasm...

Xponent
2006-06-10, 21:42
Låter som en ypperlig idé.

mini
2006-06-10, 21:44
Bra idé! Alla former av get-togethers är trevliga. Om man även kan bli kunnigare på kuppen är det ju en bonus.
Edit: jag vill gärna höra mer om cardio, puls osv. Vet inte vem som är bäst lämpad bara.

Arne Persson
2006-06-10, 21:44
Mycket bra idé. Det finns ju flera medlemmar här som har oanad kapacitet. Skulle vara jättekul att höra Stahlberg prata SL, Sverker om kost, Gruben om näring, Arne om träning. Med flera.


allan

Bolio om filosofi, Börje H om skador, JanPeter Sangborn om träningspsykologi..............

bluelight
2006-06-10, 21:47
Hasse36 om stavning och sär skrivning.

MilkmaN
2006-06-10, 21:49
Jwzrd i Anger Management.

Sonny
2006-06-10, 21:50
Hasse36 om stavning och sär skrivning.:D

Jag vill höra Kwon prata martial arts samt lågbudgetfilm!

alexsingh
2006-06-10, 21:51
ingen som vill höra mig prata om nått då?

:naughty:

Jorgen
2006-06-10, 21:52
ingen som vill höra mig prata om nått då?

:naughty:
Nej.

Var tyst.

Ryska_raketen
2006-06-10, 21:53
Ja vill höra Yankeee prata om tights och tighta förhållanden med dammsugare.

Jorgen
2006-06-10, 21:53
JanPeter Sangborn om träningspsykologi..............
Nja. Han pratar så konstigt. :D

paddanboy
2006-06-10, 21:59
Roligt med idéer, alltid roligt med kreativa förslag!

Fast jag är nog inte den som är lättast och få iväg på något liknande möte, men i framtiden så!

Yes
2006-06-10, 22:19
Kanonbra idé! :thumbup:

Simson
2006-06-11, 00:12
Tycker det skulle vara en bra ide, hoppas det blir i stockholms området bara......
Jag kan rycka in om det är nån som vill ha en föreläsning i molekylär medicin... annars lyssnar jag gärna och ställer jobbiga frågor :)

Kurash
2006-06-11, 02:46
Vem ska täcka det stora ämnet Hårdrock?

Ryska_raketen
2006-06-11, 07:25
Vem ska täcka det stora ämnet Hårdrock?


Murat ?

Genesis
2006-06-11, 07:28
Sonny kan imitera Arnold i pauserna.

J.Saarela
2006-06-11, 07:56
Jwzrd i Anger Management.



Han kan väl inte ett skit om Anger management?

Bronkitkorv
2006-06-11, 08:00
Jag kan spela dålig gitarr i bakgrunden hela helgen !

Simson
2006-06-11, 08:27
Tycker att skulle vara mkt trevligt där "Kolloeliten" hade hållit föreläsningar ala en vetenskapskongress med intressanta ämnen om träning, kost, sex*innocent* mm mm! Vi har ju en enorm kunskapsbank här! Föreläsarna får dela på en gemensam "inträdespott".


Vart håller alla hus? Skulle det bli i stockholms krokarna eller?

JP
2006-06-11, 08:45
Nja. Han pratar så konstigt. :D


Du vet ju att jag alltid översätter till skånska åt dig när du vistas norr om hallandsåsen.;)

King Grub
2006-06-11, 09:23
Här är ett flertal som har utmärkt sig här. Grub tex skulle ju kunna hålla en kostföreläsning i Lordimask så hans identitet för evigt förblir okänd!:D

Meh - jag har ju lagt ut ett flertal bilder på mig.

Idén är bra, men för min del är jag inte mycket för föredrag och att tala inför publik. Brrr, till och med. http://bestsmileys.com/paranoid/2.gif

Nina L
2006-06-11, 09:35
Sheo - Kvinnlig ejakulation, you can do it!
Mini - Jämnställdhet & Patriarkens förtryck
Kwon - Kända och okända rumpor genom tiderna
Bolio - Moralens vara eller inte vara

internethjälten
2006-06-11, 10:26
Låter som ett bra koncept så länge
föreläsningen inte hamnar i stockholm.

;)

Piranha
2006-06-11, 10:31
Låter som ett bra koncept så länge
föreläsningen inte hamnar i stockholm.

;)


Du kanske kan ha en föreläsning om Frukt & Gröntavdelningen på ICA ?

megadavor
2006-06-11, 10:34
Grub är så duktig =).

Kurash
2006-06-11, 10:35
Jag trodde det var givet att det blir skåne?
Alla får en röst per kilo kroppsvikt, det är byggardemokrati.

internethjälten
2006-06-11, 10:40
Du kanske kan ha en föreläsning om Frukt & Gröntavdelningen på ICA ?

:laugh:

internethjälten
2006-06-11, 10:40
Jag trodde det var givet att det blir skåne?
Alla får en röst per kilo kroppsvikt, det är byggardemokrati.

Tur man är skåning och inte deffat då :hbang:

Herkulez
2006-06-11, 12:02
ingen som vill höra mig prata om nått då?

:naughty:
du kan ju alltid prata om ditt studieår i somalien



*fniss buh bye kolo*

Herkulez
2006-06-11, 12:03
Du kanske kan ha en föreläsning om Frukt & Gröntavdelningen på ICA ?
:laugh:

Jense
2006-06-11, 12:04
jag kan föreläsa om hur man dricker sig redlöst berusad flera gånger i veckan

stahlberg
2006-06-11, 13:10
För det första tycker jag idén är trevlig.

Jag tycker dock - vilket säkert de flesta håller med om - att föreläsningarna ska handla om idrott/styrketräning med "kringfaktorer". Det finns massor av ämnen att ta upp som gäller detta. Dessutom kunde det finnas praktiska avsnitt i en träningslokal.

Problemen kommer naturligtvis att vara TID och PLATS. Om jag förstått saken rätt så ordnas "normala" koloträffar så, att man tar reda på vilka som kan komma, och ger några alternativa datum. Sedan bestämmer man sig för ett datum som verkar passa de flesta, av vilka en del dyker upp. Men har man annat för sig så gör man det.

En storsamling med ett antal föreläsare är det lite annorlunda med. Då borde man bestämma ett datum, och så borde folk se till att de inte har annat att göra det datumet/veckoslutet. Detta kan bli svårt att genomföra, ifall kolomedlemmarna inte tycker de har tillräcklig nytta av att delta.

Det andra problemet är platsen. Sverige är vidsträckt. Kolomedlemmar finns från norr till söder. För att det ska vara så rättvist som möjligt borde en sådan här tillställning ordnas någonstans "i mitten", så att resorna både från norr och söder blir lika långa. Och då beror deltagarantalet på om folk bryr sig om att resa eller inte.

En möjlighet vore att ordna flera mindre träffar på olika orter. Den möjligheten tycker jag inte själv om. För det första vore EN storträff ett sätt att stärka sammanhållningen och gemenskapen på kolozzeum, och ge möjlighet att bekanta sig med MÅNGA medlemmar. För det andra är det lättare för många föreläsare att samsas om ett gemensamt datum än om flera. För det tredje FINNS det stora kunskaper på kolozzeum. För fördelen att ta del av dem borde en styrketräningsintresserad person vara beredd att resa lite.

Finns det möjlighet att göra en sådan här träff attraktivare genom att kombinera den med något annat : en bodybuilding- eller strongmantävling, någon mässa som annars är intressant eller liknande. Eller drunknar då koloträffen i det andra utbudet. Kan man ordna sponsorer, nöjlighet för deltagarna att köpa billiga kosttillskott, utrustning eller liknande (för att kompensera en eventuell förlust i tid och pengar för själva resan)?

Hur många föreläsare behövs det VERKLIGEN? Hur många kolomedlemmar ska delta för att det ska anses "givande"? Här borde förhandsanmälningar och -betalningar göras. Med att förhandsbetalningar ska göras menar jag inte att jag skulle försäkra mig om att få mitt, om jag blir ombedd att föreläsa, utan det att det är svårare att utebli, om man betalt deltagaravgift på förhand. För det får helst inte bli så, att massor av människor anmäler sig men bara hälften dyker upp när det är så dags.

Jag tycker utan vidare att idén är värd att spinnas vidare på. Någon borde - herrar moderatorer? - ta i det praktiska : bestämma tid och plats, boka lokaler, ta reda på intresse (via pm?) osv.

Allan
2006-06-11, 13:15
Jag har en galen idé om en Kolomotsvarighet till Olympic Clinic (för de som är lite insatta) men det fordrar en hel del planering, och kanske nån budget också. Men det finns ju kanske möjlighet att samköra med något eller några RF-förbund...
Tyvärr måste man ha en rätt lång framförhållning på ett sånt evenemang.


allan

bear.flowertwig
2006-06-11, 13:18
Meh - jag har ju lagt ut ett flertal bilder på mig.

Idén är bra, men för min del är jag inte mycket för föredrag och att tala inför publik. Brrr, till och med. http://bestsmileys.com/paranoid/2.gif

Låter som ett utmärkt tillfälle att öva sig :thumbup: Är ganska vass på det själv om man får skryta :em: Kan coacha :)

Mehdi
2006-06-11, 13:27
Låter som en grym idé. Har man inte tid den dagen får man helt enkelt ta sig tid och svårare än så är det inte. Jag skulle mer än gärna vilja se tillställningen i verkligheten än på papper.

Jay-Z
2006-06-11, 13:30
Låter som en grym idé. Har man inte tid den dagen får man helt enkelt ta sig tid och svårare än så är det inte. Jag skulle mer än gärna vilja se tillställningen i verkligheten än på papper.


Du vet att du ska prata OL, va?

Papi
2006-06-11, 18:37
Jag betalar gärna för att få ta del av en bunt föreläsningar i Stockholm.

dynamo
2006-06-11, 18:39
Blir det i Stockholm låter det intressant.

ante
2006-06-11, 18:55
Allan kan prata om hur man välter kundvagnar på bästa sätt, naturligtvis med backning från KTH i form av professorer i mekanik.

mvda
2006-06-11, 19:32
Bra initiativ! Hade vart kul att få lära sig lite mer från folk som verkligen vet vad dom pratar om!

jimcg
2006-06-11, 19:51
Finns det möjlighet att göra en sådan här träff attraktivare genom att kombinera den med något annat : en bodybuilding- eller strongmantävling, någon mässa som annars är intressant eller liknande. Eller drunknar då koloträffen i det andra utbudet.

Det är väl en bra idé och för att undvika drunkningen kunde man väl planera in detta evenemang till att äga rum dagen innan något evenemang som du gav exempel på. Då har man två lockande anledningar att pallra sig iväg och fler kanske skulle anse resan värd pengarna och mödan då.

//Jim

Allan
2006-06-11, 19:55
Palavrande pågår i modforumet kan jag meddela


allan

Daniel_S
2006-06-11, 20:09
En intressant idé! Jag tror det kan bli väldigt välbesökt om upplägget är intressant och varierande. Om både byggare, lyftare, kondistränande och övriga atleter har något som ger dem mervärde så lockar man säkert folk. Lite praktiska händelser är alltid skoj, tävlingar med "bästa fysiken"-stuk vore en höjdare, men även fettmätningar, konditionstest, alkohol och mat är prima stämningshöjare.

Kurash
2006-06-11, 20:41
En ordentlig genomgång (praktisk sådan) av alla basövningar vore fantastiskt. Så kan man kanske förbättre sitt utförande lite, eller mycket. Detta kan ju även appliceras på konditionsträning, korrekta löpsteg osv.

Allan
2006-06-11, 20:48
En ordentlig genomgång (praktisk sådan) av alla basövningar vore fantastiskt. Så kan man kanske förbättre sitt utförande lite, eller mycket. Detta kan ju även appliceras på konditionsträning, korrekta löpsteg osv.

Du bor i Lund. Hur långt är det till Löddeköpinge? Håll koll på när ArneP kör nästa kurs (kosch uttalar han det har jag för mig)....

allan

jwzrd
2006-06-11, 20:50
Du bor i Lund. Hur långt är det till Löddeköpinge? Håll koll på när ArneP kör nästa kurs (kosch uttalar han det har jag för mig)....

allan

Tror han säger mer: küö:sh :)

mini
2006-06-11, 20:52
Men glöm genomgången av de korrekta löpstegen på Arnes kurs.

Kurash
2006-06-11, 21:03
Det kanske kan vara något.

Arne Persson
2006-06-11, 21:37
Du bor i Lund. Hur långt är det till Löddeköpinge? Håll koll på när ArneP kör nästa kurs (kosch uttalar han det har jag för mig)....

allan


Ha ha! Min hjärna är just nu total tömd efter helgens kurs! :) Lund - Löddeköpinge 16 km.

Cilia
2006-06-11, 21:41
Bra idé! Alla former av get-togethers är trevliga. Om man även kan bli kunnigare på kuppen är det ju en bonus.
Edit: jag vill gärna höra mer om cardio, puls osv. Vet inte vem som är bäst lämpad bara.
Im with stupid


Ha ha! Min hjärna är just nu total tömd efter helgens kurs! :) Lund - Löddeköpinge 16 km.
du menar till skillnad mot annars?





hhmmmm jag kan hålla en kurs i hur man retar killar särskilt dom under 25.
Kan vara användbart, vem vet.


Är det i sommar och innan augusti kan jag hjälpa till att ordna lokal om det är av intresse.

Jense
2006-06-11, 21:56
Im with stupid



du menar till skillnad mot annars?





hhmmmm jag kan hålla en kurs i hur man retar killar särskilt dom under 25.
Kan vara användbart, vem vet.


Är det i sommar och innan augusti kan jag hjälpa till att ordna lokal om det är av intresse.


tycker inte du retas :)

Einar
2006-06-11, 21:58
Är det i Lödde så kommer jag också :)

Papi
2006-06-11, 22:04
Det skulle vara mycket intressant att höra Allan berätta om hur han tycker sporten har utvecklats sedan 80-talet, metoder att träna på, erfarenheter, naturligtvis komplett med anekdoter som tidigare varit fördolda. :)

Arne Persson
2006-06-11, 22:17
Även om man själv skulle råka hålla i något svammel, så hade jag självklart betalt för att höra andra prata!:)

Dumleman
2006-06-11, 22:47
Det förs ju så bra diskussioner här på forumet så jag kan inte förså vad mer det finns att lära av kolomedlemmar än det som står på forumet :D.

MilkmaN
2006-06-11, 22:48
Det förs ju så bra diskussioner här på forumet så jag kan inte förså vad mer det finns att lära av kolomedlemmar än det som står på forumet :D.

Herregud, vad hade du inte gjort för att faktiskt prata med någon som träffat Napoleon?

Sverker
2006-06-12, 05:18
Det skulle vara mycket intressant att höra Allan berätta om hur han tycker sporten har utvecklats sedan 80-talet, metoder att träna på, erfarenheter, naturligtvis komplett med anekdoter som tidigare varit fördolda. :)


Det har nog inte ändrats något på träningsfronten alls sedan 80-talet. Det var maskiner, hantlar och skivstänger då också. Lyft upp och sänka ned, upp igen osv...


Att Allan har massor av historier tvivlar jag inte alls på:D

Sverker
2006-06-12, 05:20
Det förs ju så bra diskussioner här på forumet så jag kan inte förså vad mer det finns att lära av kolomedlemmar än det som står på forumet :D.


Du kan få en dialog. Det är inte de bra svaren vi lär oss av utan de kloka frågorna. Vissa är bättre på att prata än att skriva.

Cilia
2006-06-12, 09:21
Är det i Lödde så kommer jag också :)
å jag som utgick ifrån att vi skulle vara i Stockholm

MilkmaN
2006-06-12, 11:07
å jag som utgick ifrån att vi skulle vara i Stockholm

Göteborg menar du?

Arne Persson
2006-06-12, 15:32
Hufvudstaden är väl det klart lämpligaste stället för ett sådant arrangemang?

MasterChief
2006-06-12, 15:34
Hufvudstaden är väl det klart lämpligaste stället för ett sådant arrangemang?

Och det är Lödde antar jag (enligt din värdsbild) ?

Cilia
2006-06-12, 15:41
Hufvudstaden är väl det klart lämpligaste stället för ett sådant arrangemang?
faan en skåning som hajar.
Fast Lödde är inget dåligt alternativ.

stahlberg
2006-06-12, 18:14
Jag tror man kan lära sig EN HEL DEL mer IRL än på forumet. Inget fel på forumkunskaper, men här kan man bara skriva. Det är en helt annan sak att träffa människor, prata, kommunicera, kanske visa.

Jorgen
2006-06-12, 19:09
Jag tror man kan lära sig EN HEL DEL mer IRL än på forumet. Inget fel på forumkunskaper, men här kan man bara skriva. Det är en helt annan sak att träffa människor, prata, kommunicera, kanske visa.
Absolut.

Dessutom är det mycket trevligare att träffa folk irl. :)

Jense
2006-06-12, 21:13
Absolut.

Dessutom är det mycket trevligare att träffa folk irl. :)


håller med, folk är inte så kaxiga irl

<-- snel

Sheogorath
2006-06-12, 21:19
Jag tror man kan lära sig EN HEL DEL mer IRL än på forumet. Inget fel på forumkunskaper, men här kan man bara skriva. Det är en helt annan sak att träffa människor, prata, kommunicera, kanske visa.

Fast om jag ska ha föreläsning vet jag i alla fall en som kommer bli rätt kinkig om jag visar. Och hon vill nog inte följa med som statist och förevisningsobjekt heller, är jag rädd ;).

Jense
2006-06-12, 21:33
Fast om jag ska ha föreläsning vet jag i alla fall en som kommer bli rätt kinkig om jag visar. Och hon vill nog inte följa med som statist och förevisningsobjekt heller, är jag rädd ;).


tro inte hon har något emot det. sprutorgasm utlovas ju.

fråga henne via PM (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/member.php?u=2284)

Leon
2006-06-12, 22:39
faan en skåning som hajar.
Fast Lödde är inget dåligt alternativ.
Lödde är världens bästa håla, dessutom får vi hit självaste Renato,byggar veteranen till lödde i höst.Som sagt ett bra ställe att bo i när man ska bli stor och grov*rolleyes* :D

adis
2006-06-12, 22:58
Jag kan prata om Sex :)

stahlberg
2006-06-14, 11:31
Till dem som vill hålla föreläsningar om sex måste jag säga att teoretisk sex har det gemensamt med styrketräning att det ska tillämpas i praktiken för att ha större betydelse.

Sverker
2006-06-14, 11:34
Jag tror mer att folk tappar lusten när de börjar fundera på parasympatiska nervsystemet i intima lägen:D

delta_mats
2006-06-14, 11:49
Någonstans mitt i Sverige vore väl lämpligast att ha en sådan tillställning. Annars kommer nog väldigt många av kolomedlemmarna från "norr" utebli. Lika resväg för alla blir ju mest rättvist.

sundvall
2006-06-14, 12:07
Till dem som vill hålla föreläsningar om sex måste jag säga att teoretisk sex har det gemensamt med styrketräning att det ska tillämpas i praktiken för att ha större betydelse.

True shit my brother jao.

173cm
2008-06-16, 16:24
Tycker att skulle vara mkt trevligt där "Kolloeliten" hade hållit föreläsningar ala en vetenskapskongress med intressanta ämnen om träning, kost, sex*innocent* mm mm! Vi har ju en enorm kunskapsbank här! Föreläsarna får dela på en gemensam "inträdespott".Hade varit skitkul, men sexföreläsningen kan ni väl skippa, det är ju mer intressant med sådant som man har nytta av.

173cm
2008-06-16, 16:26
Någonstans mitt i Sverige vore väl lämpligast att ha en sådan tillställning. Annars kommer nog väldigt många av kolomedlemmarna från "norr" utebli. Lika resväg för alla blir ju mest rättvist.Geografisk istället för populationsmässig mittpunkt? Någonstans emellan de båda kanske vore vettigast. Men det är ju alltid ett problem att folk bor på lite olika ställen.

Arne får föreläsa via webcam..

Arne: Du har aldrig funderat på att ha någon som spelar in föreläsningarna?

173cm
2008-06-16, 16:28
Bolio om filosofi, Börje H om skador, JanPeter Sangborn om träningspsykologi..............Animalgen och Medusa om motivation och inställning?

jwzrd
2008-06-16, 16:29
Animalgen och Medusa om motivation och inställning?

Dig om att skriva skit i alla trådar?

Corpobal
2008-06-16, 17:29
YTS om kost och enstånkor!

Larsson85
2008-06-16, 17:55
Öppen debatt mellan Axon och Arne ang ifall handlederna ska vara raka eller böjda vid bänkpress :cheers:

scum
2008-06-16, 18:42
sjukt bra idé... blev det nåt av det här? eller kan det bli?

Exdiaq
2008-06-16, 19:03
sjukt bra idé... blev det nåt av det här? eller kan det bli?



Tjaa, en hint är att tråden är mer än två år gammal och inget har skrivits om hur det var där.

stevebc
2008-06-16, 19:09
Jwzrd i Anger Management.:laugh:

legoknekten
2011-07-15, 17:11
Blev det något av det?

Jacket1
2011-07-15, 18:19
Axon är king, Han vet skit mycket om träning, tro mig!

RassK
2011-07-15, 18:30
Sluta trolla

Tabbe
2011-07-15, 19:26
Herkulez briljerar redan på tredje sidan :D