handdator

Visa fullständig version : ena kanalen på förstärkarn trasig


petersson
2006-06-10, 11:15
Ena kanalen på förstärkarn är trasig så det är väldigt lågt ljud i ena högtalaren. Jag har datorn kopplad till stereon och det är ganska jobbigt att lyssna på musik med stereoljud. Går det att ställa in monoljud på nått sätt? På datorn alltså. Jag kan inte hitta nått förutom att i huvudfönstret i winamp står det mono och stereo där texten stereo lyser grönt.
Tack på förhand!

hahavaffan
2006-06-10, 11:18
Är du 100% säker på att förstärkaren är _trasig_? Kolla alla sladdar, kontakter och inställningar. Mycket kan spöka... själv höll jag på i en timme igår med mina högtalare som spelade skitkass med båda inkopplade. Felet var en kontakt som var sne, och kortslöt nåt skit.

petersson
2006-06-10, 11:41
Är du 100% säker på att förstärkaren är _trasig_? Kolla alla sladdar, kontakter och inställningar. Mycket kan spöka... själv höll jag på i en timme igår med mina högtalare som spelade skitkass med båda inkopplade. Felet var en kontakt som var sne, och kortslöt nåt skit.

Haha känner igen det där! Jo jag är väldigt säker på att den är trasig, det har varit såhär länge och jag har gått igenom allt, men förut var skillnaden i volym så liten att den gick att justera med balanceratten på förstärkaren men nu är skillnaden för stor.

dynamo
2006-06-10, 11:47
Kanske detta gör det bättre, du kan ju prova iaf..

I Windows xp:
Control Panel / Sound and Audio Devices, knappen Advanced under Speaker settings, där finns Laptop mono speakers.. Om du ändrar till den borde den väl skicka ut ljudet som mono tycker man. Sen om det i övrigt påverkar ljudet knepigt vet jag ej.

petersson
2006-06-10, 11:57
Kanske detta gör det bättre, du kan ju prova iaf..

I Windows xp:
Control Panel / Sound and Audio Devices, knappen Advanced under Speaker settings, där finns Laptop mono speakers.. Om du ändrar till den borde den väl skicka ut ljudet som mono tycker man. Sen om det i övrigt påverkar ljudet knepigt vet jag ej.

Hm det verkade inte göra nån skillnad. Men tack så mycket för tipset! :thumbup:
Ska pilla lite mer med förstärkaren för att försäkra mig om att den är paj tror jag.