handdator

Visa fullständig version : Metallicas nya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


trasan
2006-06-10, 01:34
Hörde nyss en av metallicas nya låtar på kommande plattan. Galet grym! Tung och go som satan. För diverse letande sök på "Metallica - New song Berling 6.6" !!!!!!!

För att skapa lite diskussion, vad tror ni om kommande plattan, och vad hoppas ni??

hahavaffan
2006-06-10, 01:35
Jag hoppas den blir bättre än St. Anger iallafall. Bring back the old Metallica!

Kabuto
2006-06-10, 01:40
Går det att hitta alla nya titlar nånstans? bara namnen på låtarna alltså

ugglan
2006-06-10, 01:45
http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=53367

google lolz!1

ugglan
2006-06-10, 01:49
låter rätt kasst tbh

myggan
2006-06-10, 09:33
ja det var väl ingen höjdare. trist låt..


kanske låter bättre på skiva.

Sonny
2006-06-10, 11:08
Jag tyckte den sög stenhårt, tyvärr :/

Metal_boy_
2006-06-10, 11:09
Metallica suger ganska ofta.

Lasse Kongo
2006-06-10, 11:10
Metallica suger ganska ofta.

Lås dörren inatt Mentalish...

hahavaffan
2006-06-10, 11:11
Metallica suger ganska ofta.Nu för tiden ja, tyvärr. :(

Men förr... dååå-åå jävlar.

Sonny
2006-06-10, 11:13
Metallica suger ganska ofta.Oerhört sant min käre metall_pojke.

Metal_boy_
2006-06-10, 11:14
Lås dörren inatt Mentalish...


Varför? Du brukar ju ändå ta den via brevlådan?

jwzrd
2006-06-10, 11:16
Haha men för helv.. han kan verkligen inte sjunga öht längre.

King Grub
2006-06-10, 11:17
Jaha - den var sämst.

jwzrd
2006-06-10, 11:17
Jaha - den var sämst.

Hade kunnat funka med en sur, full och neddrogad hetfield anno 1986.

n1tro
2006-06-10, 11:20
Inget lär någonsin komma upp i Master of Puppets klass i alla fall, metallicaväg ...

Karl_alfred
2006-06-10, 11:23
Inget lär någonsin komma upp i Master of Puppets klass i alla fall, metallicaväg ...
Håller med!

Detta låter ju inte så bra direkt :) Kanske de kan låta lite bättre i en studio åtminstånde!

trasan
2006-06-10, 11:28
Haha verkligen bara jag som är helt galen i den här låten!

Bronkitkorv
2006-06-10, 11:31
Ja live var den verkligen inte bra, förmodligen inte på skiva heller då.............*bs*

trasan
2006-06-10, 11:36
NEWSCHOOL BITCHESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSssssss

Marran
2006-06-10, 11:38
Tycker att musiken var ganska skön,sången hörde man ju tyvär inte så mycket av.

Osten80
2006-06-10, 11:50
Fy fan vilket jävla skräp.
Det är nog dags för gubbarna att lägga ner nu.

Rock'nRoll
2006-06-10, 13:19
Att dom orkar..

myggan
2006-06-10, 13:41
allt har gått åt helvete sen hetfield la av med spriten och ilskan *cry*

börja sup igen James !!

Big_Vik
2006-06-10, 13:51
finns det något GITARRSOLO med den här gången?

Kill em all/Metal up your ass, Ride the lightning, Master of puppets, ...and justice for all åsse The black album är alla musikhistoria när den är som bäst. Sen gick det åt helvete! :(

Sonny
2006-06-10, 13:59
När det ändå är en Metallica tråd igång kan jag passa på att fråga.

Vad är det stora med Master Of Puppets?

Jag menar, det är bra låt utan tvekan men jag har aldrig förstått varför folk höjjer den så till skyarna?

dynamo
2006-06-10, 14:23
När det ändå är en Metallica tråd igång kan jag passa på att fråga.

Vad är det stora med Master Of Puppets?

Jag menar, det är bra låt utan tvekan men jag har aldrig förstått varför folk höjjer den så till skyarna?

Låten MoP vet jag väl inte om den är så otroligt bra, men albumet i stort är ju bra, om än inte min Metallica-favorit.. Jag gillar Ride the lightning och Justice for all mest av dem.

Master of Puppets-albumet var det sista innan Cliff Burton dog. Sista albumet med original-uppsättningen är väl extra "rätt" att tycka är bra bland vetare, eller?

trasan
2006-06-10, 14:51
Låten MoP vet jag väl inte om den är så otroligt bra, men albumet i stort är ju bra, om än inte min Metallica-favorit.. Jag gillar Ride the lightning och Justice for all mest av dem.

Master of Puppets-albumet var det sista innan Cliff Burton dog. Sista albumet med original-uppsättningen är väl extra "rätt" att tycka är bra bland vetare, eller?

Synd att det aldrig funnits någon "orginaluppsättning". De enda grundmedlemmarna är Lars o James.

Sniggel
2006-06-10, 15:17
Förstår inte heller varför alla tycker att MoP var så stor. Visst ett jäkligt bra album. Men deras bästa måste ju ändå vara "and justice for all" :thumbup:

tenchi
2006-06-10, 18:58
hetfield börjar låta som en kopia på sig själv, sången känns så överdriven hela tiden. Orkade lyssna några sekunder. som tur är slapp jag kirks gitarrsolo, om det nu ens fanns nåt.

Sheogorath
2006-06-10, 19:20
St. Anger var ett försök att få tillbaka det mer trashiga metallica-soundet. De lyckades inte, och resultatet blev bra mycket sämre än när de hade en mer mogen framtoning, som på t.ex. Load och Re-Load. Plattor med flera riktiga guldkorn, som t.ex.


The House Jack Built
Until It Sleeps
Hero of the Day
Mama Said
The Unforgiven II
Low Man's Lyric


Den här nya sången verkar verkligen ha potential. Fortfarande för mycket "St. Anger-stuk" för min smak, men det lilla man hör av den melodiska refrängen är riktigt bra.

För övrigt håller jag med tråden. Master of Puppets är helt oöverträffad. Både som platta och som låt. Versionen tillsammans med San Fransisco Symphony och Michael Camen är något av det mest kraftfullt vackra som gjorts.

mangemani
2006-06-10, 19:21
metallica?trodde dom hade lagt ner

dynamo
2006-06-10, 19:30
Synd att det aldrig funnits någon "orginaluppsättning". De enda grundmedlemmarna är Lars o James.

Varför tycker du att det är synd?

Jag borde uppenbarligen varit mer aktsam med ordvalen och kollat upp fakta. Det jag syftade på var den uppsättning bandmedlemmar som medverkade på de tre första albumen. Nu har jag inte kollat upp att det verkligen stämmer med säkerhet heller. Upplys gärna om det är något fel.

trasan
2006-06-10, 20:24
Varför tycker du att det är synd?

Jag borde uppenbarligen varit mer aktsam med ordvalen och kollat upp fakta. Det jag syftade på var den uppsättning bandmedlemmar som medverkade på de tre första albumen. Nu har jag inte kollat upp att det verkligen stämmer med säkerhet heller. Upplys gärna om det är något fel.

Haha sry att jag lät som nåt arsle... Men ja, jag tycker det är förbannat synd att de kunde skapa ETT Metallica. Även om det fanns lite muppar före 82 så var det med Dave Mustain Metallica skapades. Ungefär alla riffs fram till Master of puppets är Mustains. Sen är det så sjukt tråkigt att Cliff dog och sen allt skit hände därefter. Metallica dog med Cliff.

dynamo
2006-06-10, 21:29
Haha sry att jag lät som nåt arsle... Men ja, jag tycker det är förbannat synd att de kunde skapa ETT Metallica. Även om det fanns lite muppar före 82 så var det med Dave Mustain Metallica skapades. Ungefär alla riffs fram till Master of puppets är Mustains. Sen är det så sjukt tråkigt att Cliff dog och sen allt skit hände därefter. Metallica dog med Cliff.

Du är förlåten. :thumbup:

Jo, visst gick det utför..

Back on topic då, jag har svårt att säga så mycket om låten. Det är kass ljudkvalla och han sjunger åt helvete dåligt.. När de trimmat den och spelar in på studio kanske det möjligtvis blir nått jag tycker är bra. Har inte uppskattat nått nytillverkat från dem på länge.

Kimo
2006-06-10, 21:35
Jag hoppas den blir bättre än St. Anger iallafall. Bring back the old Metallica!

Word!

/Kimo (som sitter med Kill 'em all, Ride The Lightning, Master of Puppets, Justice for all och Black Album-vinylerna på väggen bredvid datorn).

Pudzianovski
2006-08-01, 21:07
http://www.youtube.com/watch?v=hwsbUUEOT9g

Råkade snubbla över en bättre version av en ny låt.

Krampus
2006-08-01, 21:14
St.Anger är sjukt underskattad.
Massa bra låtar med ett jävla drag. Avskalat, rått och en ganska ny stil för Metallica.
Load och Re-load suger därimot hästorgan stortid.

Kabuto
2006-08-01, 21:16
Låten var sådär..

Om james hetfield skulle lägga på sig 30-40kg så skulle han vara lite smålik Tank abbott ;)

Pudzianovski
2006-08-01, 21:19
På tal om Metallica.....

Global dominions betygskala på skivor.

10 – Domination. Perfection. Coyotes. Peter Forsberg
9 – Incredibly fucken close to fucken perfection.
8 – Real good. And we mean “real good”. REAL FUCKEN GOOD.
7 – A good album that we all heard before though.
6 – 50 – 65 % appeals to me. Much like cum. Yes, we are gay.
5 – Not completely shit and I dig some of it.
4 – Mediocre, at fucken best.
3 – Bad. Very bad, but with a good riff or 2.
2 – Penis.
1 – Lars Ulrich’s snare on “St. Anger”.

:D :thumbup:

grisbil3n
2006-08-01, 21:29
När det ändå är en Metallica tråd igång kan jag passa på att fråga.

Vad är det stora med Master Of Puppets?

Jag menar, det är bra låt utan tvekan men jag har aldrig förstått varför folk höjjer den så till skyarna?

Jag kan tycka att den är bra även om jag är jävligt trött på dylik musik, bra komponerat och välspelat samt originellt på sin tid osv osv.

Sheogorath
2006-08-01, 21:31
Vilken tycker ni är den bästa låten på St. Anger då? Jag tycker bara att det finns en som håller måttet, och det är fan på gränsen, och det är The Unnamed Feeling. Finns på min morgon-promenad-playlist.

grisbil3n
2006-08-01, 21:32
St.Anger är sjukt underskattad.
Massa bra låtar med ett jävla drag. Avskalat, rått och en ganska ny stil för Metallica.
Load och Re-load suger därimot hästorgan stortid.

Nu håller jag nästan med dig lite. Även om det inte faller mig i smaken så är det fan inte dålig musik nånstans. Lite väl snabb för sitt eget bästa är väl min enda synpunkt. Load o Reload gillar jag desto mer så fakk yooo :D

tossefar
2006-08-01, 21:34
http://www.youtube.com/watch?v=hwsbUUEOT9g

Råkade snubbla över en bättre version av en ny låt.
Snygg fröjdian slip där. "We're gonna bring out the real bass player now"

Cerberus
2006-08-01, 21:36
Jag e n00b(inte lyssnat på metal så länge) men jag tyckte St Anger var skitbra :D men jag håller med om att Metallicas äldre låtar e bättre. Fast jag gillar det hårda soundet(HÅRT för mig :D) i St Anger.

Arf Pingvin
2006-08-01, 21:39
Master of Puppets är höjden av deras progressiva period. Akustiska stycken, långa låtar, snabba låtar, instrumentala låtar, inte ett svagt ögonblick finns. Ride the Lightning är kanske min favorit men är inte lika slipad. And justice for all lider av dålig produktion med två egon bakom mixerbordet, fruktansvärt synd då den är grymt bra annars.

St Anger var en katastrof på alla plan. Det är så ironiskt att de pratar om hur de inte ville hammra fram låtar ur tveksamt material som de gjort på Load/Reload när det i själva verket låter som att de har gjort exakt det på St Anger. 7-8 minuters låtar utan ett minnesvärt riff och den danska tomten som slår på sin gaytrumma... Load/Reload var 28 låtar där de skulle nöjt sig med 20-22 kanske. Skulle faktiskt föredra det stuket före ännu en St Anger.

Sonny
2006-08-01, 22:15
St.Anger är sjukt underskattad.
Massa bra låtar med ett jävla drag. Avskalat, rått och en ganska ny stil för Metallica.
Load och Re-load suger därimot hästorgan stortid.Håller med till fullo.

Krampus
2006-08-01, 22:22
Håller med till fullo.
Jag tror att man inte ska jämföra St.Anger med deras andra album. Det är en helt annan stil.. Inga solon, soundet är medvetet enkelt. Inte finputsat som på deras album efter Justice for all. Att spela in albumet som dem gjorde var ett smart sätt att ta ett rejält avstamp ifrån all skit dem producerat efter Justice.
För mig räddade det upp dem.
Jag har lyssnat så mkt på St.Anger när jag hade bil att jag spelade sönder sikvan. :)

skaparn
2006-08-01, 22:36
Tjohoo!!! Metallica!

Bäst att förbeställa minst 10 exemplar så man kan ha en skiva i varje tillgänglig spelare. Så bra tror jag att den nya är. Nu är det fest.

Edit: Egentligen borde ni inte gnälla på Lars virvel, den är ju inte det sämsta på trumpodiet så länge Lars är där.

axlpxl
2006-08-01, 22:40
Jag såg dom detta året, och under st. anger turnen, och jag måste säga att hela bandet låter mycket bättre nu, men framförallt är hetfields röst bra igen. Så bra den kan bli tror jag, med tanke på att har spräckt den totalt redan en gång...

HenrY
2006-08-01, 22:47
Jag såg dom detta året, och under st. anger turnen, och jag måste säga att hela bandet låter mycket bättre nu, men framförallt är hetfields röst bra igen. Så bra den kan bli tror jag, med tanke på att har spräckt den totalt redan en gång...

Hmmm, är Hetfields röst verkligen bättre nuförtiden?
Jag har visserligen aldrig sett dom live, enbart hört livespelningar från nätet. Enligt de jag hört så tycker jag Hetfields röst var som bäst 90-91.

Btw, Metallica är helt klart det bästa band som någonsin existerat! Finner inga ord som kan förklara vad jag känner och hur mycket jag uppskattar deras musik...

axlpxl
2006-08-01, 22:52
Hmmm, är Hetfields röst verkligen bättre nuförtiden?
Jag har visserligen aldrig sett dom live, enbart hört livespelningar från nätet. Enligt de jag hört så tycker jag Hetfields röst var som bäst 90-91.

Btw, Metallica är helt klart det bästa band som någonsin existerat! Finner inga ord som kan förklara vad jag känner och hur mycket jag uppskattar deras musik...

Mycket bättre nu än 2004 menar jag. Bäst var hans röst nog 90-92 ja. Se dom live ffs, annars kommer du inte kunna leva med dig själv. Lasse lovade mig att dom skulle spela på RockAmRing nästa år igen, dvs en ny stor europaturné när skivan är släppt, så räkna med metallica hela sommaren 2007 :cool:

HenrY
2006-08-01, 22:53
Mycket bättre nu än 2004 menar jag. Bäst var hans röst nog 90-92 ja. Se dom live ffs, annars kommer du inte kunna leva med dig själv. Lasse lovade mig att dom skulle spela på RockAmRing nästa år igen, dvs en ny stor europaturné när skivan är släppt, så räkna med metallica hela sommaren 2007 :cool:

Jaja, där håller jag definitivt med!

Mmm, jag vet. Du anar inte hur mycket jag ångrar att jag inte åkte ner till Ullevi när dom lirade där senast!*cry* *screwy*

Hades
2006-08-01, 22:58
Vilken tycker ni är den bästa låten på St. Anger då? Jag tycker bara att det finns en som håller måttet, och det är fan på gränsen, och det är The Unnamed Feeling. Finns på min morgon-promenad-playlist.
Shoot me again är bra. Jag tycker det är skönt att se att det finns någon mer än jag som har vett nog att uppskatta Load och Reload. Riktigt bra skivor. Folk som säger annorlunda kanske borde försöka att vidga sina vyer lite vad gäller musik. Annorlunda är inte samma sak som dåligt.

För övrigt så är jag bara så trött på allt gnäll på Metallica. Varje gång det skapas en tråd om dem så kommer samma störiga gnäll om "det var bättre förr". Förstår ni inte hur löjligt det är? Det var en evighet sedan och Metallica har utvecklats och kommer aldrig låta likadant som på sina första skivor. Det värsta är nästan att jag ser att folk som gillar Guns n Roses (f.ö. historiens kanske mest överskattade skitband - så, nu fick jag det sagt också) gnäller på Metallica.

Sedan vill jag även påpeka att James alltid sjunger illa live, det är verkligen inget nytt. Jag är ganska säker på att det kommer låta bättre på studioinspelningen.

Låten har helt klart potential, jag gillar soundet.

HenrY
2006-08-01, 23:00
Shoot me again är bra. Jag tycker det är skönt att se att det finns någon mer än jag som har vett nog att uppskatta Load och Reload. Riktigt bra skivor. Folk som säger annorlunda kanske borde försöka att vidga sina vyer lite vad gäller musik. Annorlunda är inte samma sak som dåligt.

För övrigt så är jag bara så trött på allt gnäll på Metallica. Varje gång det skapas en tråd om dem så kommer samma störiga gnäll om "det var bättre förr". Förstår ni inte hur löjligt det är? Det var en evighet sedan och Metallica har utvecklats och kommer aldrig låta likadant som på sina första skivor. Det värsta är nästan att jag ser att folk som gillar Guns n Roses (f.ö. historiens kanske mest överskattade skitband - så, nu fick jag det sagt också) gnäller på Metallica.

Sedan vill jag även påpeka att James alltid sjunger illa live, det är verkligen inget nytt. Jag är ganska säker på att det kommer låta bättre på studioinspelningen.

Alltid sjunger dåligt live?
Är ju endå inte sant...

Annars håller jag med dig till 110 %!:thumbup:

erks
2006-08-01, 23:22
Tycker den nya låten är helt okej. Den är tung.
St. Anger är förövrigt en mycket bra skiva.

Någon som vet ungefär när det nya albumet släpps då?

Slayerized
2006-08-01, 23:49
Jag tror att man inte ska jämföra St.Anger med deras andra album. Det är en helt annan stil.. Inga solon, soundet är medvetet enkelt...


Det är väl därför som folk blir sura på Metallica? Den är helt enkelt inte så jävla metal.

Deras tre första plattor är riktigt skitbra, sen går de mer och mer bort från det som gjorde dem omtyckta och "unika" (tillsammans med de andra 3 Thrash-banden) från början.

Att folk blev sura för just St Anger var väl för att det hypades mycket om att Metallica skulle "återvända till sina rötter", och sen släpper de en skiva som låter som den har Linkin Park-inspirationer.
Den kanske är bra i mångas öron, men jag, som till och med tycker att Black Album är för långt ifrån det Metallica jag älskar, blev hemskt besviken.

Denna låten var inte speciellt bra, men mina förhoppningar om att Metallica skulle släppa en bra låt nuförtiden var noll, så jag är inte så besviken nu.

n1tro
2006-08-02, 06:11
Frågan är nästan, vad fan ska de släppa egentligne för att folk ska tycka att dom är bra? har ni några förslag kanske?

Sheogorath
2006-08-02, 06:12
Frågan är nästan, vad fan ska de släppa egentligne för att folk ska tycka att dom är bra? har ni några förslag kanske?

Dom får väl släppa något speedigt där de sjunger om drakar och svärd och prinsessor så att alla efterblivna metalfans kan känna sig hemma.

n1tro
2006-08-02, 06:15
Dom får väl släppa något speedigt där de sjunger om drakar och svärd och prinsessor så att alla efterblivna metalfans kan känna sig hemma.

jag tycker nästan synd om bandet, dom försöker ju liksom, st anger är en bra skiva tycker jag, det är steg. jag tror inte att folk skulle uppskatta 19st master of puppets skivor efter varandra heller..eller? musik utvecklas och dom försöker..

Sheogorath
2006-08-02, 06:22
jag tycker nästan synd om bandet, dom försöker ju liksom, st anger är en bra skiva tycker jag, det är steg. jag tror inte att folk skulle uppskatta 19st master of puppets skivor efter varandra heller..eller? musik utvecklas och dom försöker..

Metalband kan utvecklas, men många hardcore metalfans utvecklas inte. Det är väl ungefär det som "efterbliven" betyder.

n1tro
2006-08-02, 06:24
Metalband kan utvecklas, men många hardcore metalfans utvecklas inte. Det är väl ungefär det som "efterbliven" betyder.

aa jo

Papi
2006-08-02, 08:45
St.Anger är sjukt underskattad.
Massa bra låtar med ett jävla drag. Avskalat, rått och en ganska ny stil för Metallica.
Load och Re-load suger därimot hästorgan stortid.
Låtarna i sig är faktiskt rätt bra, håller med. Särskilt Frantic och St Anger gillar jag. Däremot är ljudet helt förstört av producenten, jävla skit-Bob Rock! *spy*

Måste hålla med om att MoP är deras bästa skiva! Leper Messiah (bästa Metallicalåten nånsin), Battery, The thing that should not be är grymt bra låtar. Den enda låten jag inte gillar på den skivan är Sanitarium (Welcome Home?).

Papi
2006-08-02, 08:52
Jaja, där håller jag definitivt med!

Mmm, jag vet. Du anar inte hur mycket jag ångrar att jag inte åkte ner till Ullevi när dom lirade där senast!*cry* *screwy*
Ett av de bästa liveband som finns! Se dem, för allt i världen!
Har sett dem 4-5 gånger live. Absolut bästa var när de släppte Re-Load. Då hade de en inofficiell release-spelning på Munchenbryggeriet i Sthlm. Runt 1000 pers släpptes in bara (gratis!). Pytteliten scen, men grymt bra närvaro. Helt tokigt bra var det, särskilt när de spelade Of Wolf and Man och Master of Puppets.

AcidSleeper
2006-08-02, 09:10
Jag tycker att det var en härligt sound men självklart är inte den här videon av bästa kvalitet.... Hoppas på en singel snart! :hbang: :hbang:

Frantic
2006-08-02, 09:34
St.Anger är sjukt underskattad.
Massa bra låtar med ett jävla drag. Avskalat, rått och en ganska ny stil

Jag håller verkligen med :thumbup:
Jag tror att St. Anger kräver en del av lyssnaren. Första gången jag satte i skivan i spelaren och slölyssnade igenom den så tyckte jag inte om den alls men när jag efter ett tag satte i den på nytt, drog upp volymen och verkligen lyssnade så kändes det som om jag blivit överkörd (på ett positivt sätt) och pulsen hade stigit ganska avsevärt.

Det är en grym skiva om man ger den en chans!

AcidSleeper
2006-08-02, 10:03
Jag håller verkligen med :thumbup:
Jag tror att St. Anger kräver en del av lyssnaren. Första gången jag satte i skivan i spelaren och slölyssnade igenom den så tyckte jag inte om den alls men när jag efter ett tag satte i den på nytt, drog upp volymen och verkligen lyssnade så kändes det som om jag blivit överkörd (på ett positivt sätt) och pulsen hade stigit ganska avsevärt.

Det är en grym skiva om man ger den en chans!

Kan bara säga att du har helt rätt. själv satt man på en metallclub och fick höra skivan för första gången, dvs innan den hade släppts... satan vad man fick rysningar...

Grym skiva helt enkelt... och det fattar ett riktigt metallica-fan! :hbang:

Arf Pingvin
2006-08-02, 11:01
Dom får väl släppa något speedigt där de sjunger om drakar och svärd och prinsessor så att alla efterblivna metalfans kan känna sig hemma.

När du pratar om saker du inte har en aning om sätter du ofta foten i munnen.

hahavaffan
2006-08-02, 11:13
När du pratar om saker du inte har en aning om sätter du ofta foten i munnen.:D

axlpxl
2006-08-02, 11:53
Såhär borde metallicas nya låta:
http://www.myspace.com/trivium

Detonation syftar jag såklart på. Verkligen en modern version av metallica, vilket Trivium på något sätt är. Världens största metalband 2010?

Pudzianovski
2006-08-02, 12:00
Såhär borde metallicas nya låta:
http://www.myspace.com/trivium

Detonation syftar jag såklart på. Verkligen en modern version av metallica, vilket Trivium på något sätt är. Världens största metalband 2010?


Trivium är rätt kassa fast den låten var ganska bra. 2/5 iaf !

Hades
2006-08-02, 12:01
Alltid sjunger dåligt live?
Är ju endå inte sant...

Annars håller jag med dig till 110 %!:thumbup:
Nä, du har rätt, det var faktiskt inte helt sant. Men han är ingen skönsångare direkt, och det är inte ovanligt att det låter sämre live. Jag menar mest att man inte kan såga låten p.g.a. att man tycker sången låter illa.

axlpxl
2006-08-02, 13:09
Lite annan metallica-kuriosa är ju att dom spelade hela MoP-plattan live iår, från första till sista låten, INKLUSIVE Orion.. Sägs va första gången dom spelade den live sen cliff dog, kan det stämma? Fint var det åtmisntone :)

Edit: Anledningen var såklart att det är 20årsjubileium.

Hades
2006-08-02, 19:59
Så, nu har jag lyssnat ordentligt. Den här låten är grymt jävla bra.

grisbil3n
2006-08-02, 22:30
Metalband kan utvecklas, men många hardcore metalfans utvecklas inte. Det är väl ungefär det som "efterbliven" betyder.

Men sluta. När man pratar om proggresivitet och utveckling inom sfären populära metalband så blir det skit nio ggr av tio. Lättlyssnat, överproducerat och jävligt mycket sämre helt enkelt. Även om Metallica inte är ett bra exempel imo.

Sheogorath
2006-08-03, 04:47
När du pratar om saker du inte har en aning om sätter du ofta foten i munnen.

Visst visst. Four Horsemen, yeah.... Motorbreath, yeah... coooool. Leather and whips in hand, standing on the icy line, looking into the future.... AAAAAAAH!

Det är så förpubertal musik låter. Och det kan vara djävligt gött ibland. Men det är djävla tursamt att underbara band som Metallica inte längre sjunger om sådant 15-åriga finniga tonårspojkar får rysningar av. Det vore bara sorgligt.

Sheogorath
2006-08-03, 06:09
*lyssnar på St. Anger och laddar*

Gillar den här mer ju mer jag lyssnar på den. Volymen ska vara hög. :hbang:

ManuelIT
2006-08-03, 06:39
St.Anger är sjukt underskattad.
Massa bra låtar med ett jävla drag. Avskalat, rått och en ganska ny stil för Metallica.
Load och Re-load suger därimot hästorgan stortid.

håller med, trodde jag var den enda som tyckte det.

lyssnar man på st.anger och förväntar sig gamla metallica så blir man ju klart besviken. men lyssnar man utan några som helst förväntningar så är det fan sköna, hårda låtar som får en pumpad.

axlpxl
2006-08-21, 13:04
Metallica spelade ännu en ny låt när dom lirade nu för ett tag sen i Korea.
Nämnt att nämna är att "wohoohoho" i refärngen är som hetfield ALLTID gör på låtar innan han har skrivit texten, alltså ersättning för låttexter för att han ska hitta/komma på melodin. Innan ni klagar på kvaliteten så är detta den bästa inspelningen och det är tyvärr inget att göra åt :/

Jag tycker låten är HELT RÄTT! Vad jag kan höra så är det standard-tuning som gäller igen? Dvs stämt i standard E, eller vad säger ni som har lite bättre gehör?

Låter väldigt mycket kill em all, med trummintrot som påminner om motorbreath! Sen är det litte happypunk över det hela, vilket såklart förstärks av det glada "whohohoh:andet" och att man inte riktigt hör riffen pga. den dåliga kvaliteten.

Jävla skillnad mot den andra "new song", som lät st anger/load, denna låter mer killemall/punk. SKOJ säger jag :)

Annars: :hbang:

kl2Kae-lcUc

axlpxl
2006-08-21, 13:08
Föresten, Kirks solon är tillbaka :D
Och dom låter exakt som Kirks solon ska låta, verkligen hans stil igen!

Arf Pingvin
2006-08-21, 13:29
Visst visst. Four Horsemen, yeah.... Motorbreath, yeah... coooool. Leather and whips in hand, standing on the icy line, looking into the future.... AAAAAAAH!

Det är så förpubertal musik låter. Och det kan vara djävligt gött ibland. Men det är djävla tursamt att underbara band som Metallica inte längre sjunger om sådant 15-åriga finniga tonårspojkar får rysningar av. Det vore bara sorgligt.

När har metallica skrivit om svärd, drakar och prinsessor? Några av mina favoritlåtar från deras tidiga album har varit social kritik eller handlat om högst mänskliga problem som alkoholism och självmord. Men vem bryr sig egentligen om vad låtarna handlar om så länge det är bra låtar? Inte en hårdrockare iaf.

s_himself
2006-08-21, 13:38
Så, nu har jag lyssnat ordentligt. Den här låten är grymt jävla bra.


Jag tycket soundet påminner om någonstans runt Loadalbumet. och tycker det låter jäkligt bra. dock blev jag besviken på hans sång.. Men vart efter låter rullar på så låter det bättre, faktiskt. Vi får se hur studio verisionen låter. Sedan är väl låten säkert inte klar heller. Dom ändrar säkert lite innan studion.

Sedan har jag för mig att Metallica har sagt att dom tror att fansen kommer bli besvikna på denna skivan pga. att det blir ett nytt sound igen. men som du säger så utvecklas dom hela tiden och skapar nytt för att inte hännga kvar vid sitt gamla. Då tror jag att folk tröttnar på att dom låter likadant om och om igen. Dom har ju bytt stil på varje ny skiva typ. det jag tycker är bra är att dom producerar musik dom själva vill producera och tycker om och inte för att bara producera för att producera och vara sina fans till lags.

men det är klart att man ska vara sina fans till lags, men jag tror det skulle bli sämre om dom skulle ha kvar ett och samma sound och sedan försöka hitta på massa nya låtar som typ låter likadant. Så jag gillar verkligen att dom förnyar sig lite och utvecklas. Många metallica-fans blev väl grymt besvikna när Load och Reload kom ut för att soundet va helt annorlunda mot tidigare album. Eller minns jag fel? och dom är minst lika populära som tidigare album, dessutom plockade nog metallica upp ännufler fans tack vare det ny soundet.

christian
2006-08-21, 13:42
Ser bra ut. Kör hårt!

Arf Pingvin
2006-08-21, 13:45
Många metallica-fans blev väl grymt besvikna när Load och Reload kom ut för att soundet va helt annorlunda mot tidigare album. Eller minns jag fel? och dom är minst lika populära som tidigare album, dessutom plockade nog metallica upp ännufler fans tack vare det ny soundet.

Många blev besvikna redan på the black album, då det var enklare och mer radiovänliga låtar. Helt i linje med vad de var ute efter och det blev en fenomenal succe.

FreCKo
2006-08-21, 15:04
Load och Reload var ett ganska naturligt steg om man tänker efter. Steget mellan justice och black är inte sådär JÄTTEstort, och steget mellan black och Load är inte heller så stort. Steget mellan kill 'em all och Load är däremot SKITSTORT, och det är antagligen därför massa fans börjar böga stjärten av sig. Load är en rejält bra platta, reload inte alls så bra...

Sen så (om ni inte visste det) så är bob rock ute ur bilden för den nya plattan, nu har dom Rick Rubin! :Virro Det kan bli hur stört bra som helst. Eller hur stört dåligt som helst, beroende på hur mycket han lägger sig i.

St. Anger var mer ett tecken på att dom fortfarande var vid liv, James hade kommit ut från rehab, dom hade förlorat en rejält duktig basist. Det roliga är att om han inte hade hoppat av så hade dom antagligen bara släppt en ny Reload, och jason hoppades på att deras nya platta skulle vara hårt, brutalt och bara visa vafan dom går för, ungefär som St Anger är ;)

Läste någonstans lite längre bak också att bara två av orginalmedlemmarna är kvar, för att dave mustaine hoppat av? Lite korkat att tycka så, han var ju inte med på någon platta alls, och han fick kicken för att han hade rejäla drogproblem och började se sig själv som ledfiguren av bandet mer och mer (när det i 98% fall är han som sjunger som är ledfiguren), och därför fick han kicken. Kirk är enligt mig den enda riktiga ledgitarristen för metallica, dom andra var liksom bara med i planeringsstadiet.

axlpxl
2006-08-22, 22:02
http://www.sendspace.com/file/3uhqqy

The other new song i bra kvalitet!

trasan
2006-08-22, 22:58
http://www.sendspace.com/file/3uhqqy

The other new song i bra kvalitet!

Någon som har lite info om den kommande skivan?

FreCKo
2006-08-23, 09:42
Någon som har lite info om den kommande skivan?

kommer sommaren 07, Rick Rubin producerar... Sen vet jag inte så mycket mer :em:

trasan
2006-08-23, 14:35
kommer sommaren 07, Rick Rubin producerar... Sen vet jag inte så mycket mer :em:

SOMMARN 07 WTF?!!!!!!!!!!!!!?!?!!?!?!?!? Driver du med mig?

HenrY
2006-08-23, 16:45
Stay true, Stay Tallica

trasan
2006-08-23, 17:51
Stay true, Stay Tallica

Jag kmr hinna bli impotent innan nästa skiva hinner komma......

christian
2006-08-23, 17:52
Jag kmr hinna bli impotent innan nästa skiva hinner komma......

Whatever you say, slim.

n1tro
2006-08-23, 18:42
helt off : vilket är ert favvometallicaklipp? jag måste säga fade to black från moscow 91. han är fortfarande arg.. (och då har jag sett många många klipp..)

Arf Pingvin
2006-08-23, 19:29
helt off : vilket är ert favvometallicaklipp? jag måste säga fade to black från moscow 91. han är fortfarande arg.. (och då har jag sett många många klipp..)

Fade to Black från Cliff 'em All tror jag, rent spontant. Får rysningar av den.

trasan
2006-08-23, 20:33
Fade to Black från Cliff 'em All tror jag, rent spontant. Får rysningar av den.

+1 jag gråter

trasan
2006-12-01, 18:33
Bump, något uberfan (läs Henry) som vet något nytt om skivsläppet? När förväntas den släppas??

HenrY
2006-12-01, 18:37
Bump, något uberfan (läs Henry) som vet något nytt om skivsläppet? När förväntas den släppas??

:laugh:

Det har sagts slutet av detta år, eller början av nästa.

Dock så har man ju inte sett något reklam lr så, iaf inte jag.
Ska kolla Metallica.com nu.

skaparn
2006-12-01, 19:36
PM:a jwzrd, han vet nog.

n1tro
2006-12-01, 20:38
You Still Out There? :hbang: