handdator

Visa fullständig version : Uppkörning imorgon...


Da2
2006-06-09, 23:15
... Optimal uppladdning? :D (Ni som klarat)

Angel
2006-06-09, 23:18
ta de lugnt oh gör du fel så säg att du gjorde det och gör om..

Snake
2006-06-09, 23:19
Ta en lugnande sup innan för nerverna :thumbup:

n1tro
2006-06-09, 23:33
ärligt, var bara lugn så fixar det sig. spela teater med speglarna, kolla hela tiden och var bara lugn. om du vill byta fil men trafikanterna på vägen inte tillåter det - skit i det och forsätt, försök inte att kriga dig in på ngt sätt. Det är ändå personen bredvid dig som ska känna sig trygg... Var bara lugn helt enkelt, försök få den känslan i dig

Da2
2006-06-09, 23:36
Ta en lugnande sup innan för nerverna :thumbup:
Kanske inte det bästa? haha.

Bonnie
2006-06-09, 23:56
Lycka till, se till att vara utvilad och pigg oxå så kommer det gå bra.

tinkerbell
2006-06-10, 00:04
Lycka till, hoppas du klarar de !

Metal_boy_
2006-06-10, 00:10
Andas djupt och försök ha kontroll på vänsterfoten som kommer kunna skaka av nervositet :D Lycka till!

Glöm inte att vissla på snygga brudar som du kör förbi, det hör till optimal bilkörning!

Karkiainen
2006-06-10, 12:08
Ta det bara lungt och sansat så går det vägen utan problem. Kolla i speglarna lite titt som tätt men inte alltför mycket. Se till att dra ett litet skämt eller två, då släpper spänningarna mer och handledaren är itne lika läskig längre.

Kör hårt

egge
2006-06-10, 12:18
Gör du något litet fel så hetsa inte upp dig över det. Jag körde över heldraget och då trodde jag det var kört men jag fick det ändå.

Lycka till, se till att vara utvilad och pigg oxå så kommer det gå bra.

Jag jobbade nattskiftet natten innan min uppkörning så pigg var man ju inte direkt.;)

Bartman
2006-06-10, 12:21
Ta det bara lugnt så går det bra.
Lycka till:thumbup:



Edit: Uppkörning på en söndag? Trodde bara att det var måndag till fredag.*screwy*

Metal_boy_
2006-06-10, 12:22
Jag hade en gubbe som var känd för att kugga folk och speciellt privatister. Jag körde så bra och perfekt att han mest satt och pratade om det vackra vädret vi hade. Vid en avfart från motorvägen där det pågick vägarbete var jag tvungen att åka på sidan över heldragen linje. Jag berättade varför jag gjorde det och att jag i det fallet hade tillåtelse att överträda den, det uppskattade han. Man ska visa vad man kan och fjäska lite ;)

hammer95
2006-06-10, 12:24
Lycka till! Ska själv köra upp på tisdag...

n1tro
2006-06-10, 13:04
gick det bra kompis

Gripparn
2006-06-10, 14:13
Andas djupt och försök ha kontroll på vänsterfoten som kommer kunna skaka av nervositet

Jag känner verkligen igen det där med vänsterfoten:) Men det gick över efter ett tag när jag insåg att uppkörningsmannen inte var så farlig som jag trodde.

Nu vet jag itne om du redan haft uppkörningen men de bästa tipsen jag kan ge dig är att TA DET LUGNT! Och om du gör något misstag så säg det till uppkörningsmannen för de ser nog de mesta tabbar man gör. Gör inte heller som en del som gör ett litet misstag och tror att de blir kuggade och kör som skit resten av uppkörningen bara för det. Jag vet flera som har gjort rätt grova tabbar och ändå blivit godkända.

Officer
2006-06-10, 14:18
En bitter erfarenhet som både jag och bekanta har fått är att missa kolla ordentligt i speglarna när du ska svänga över cykelöverfarter. De är extremt noggranna på det.

Överdriv gärna spegeltittandet. Visa att du bryr dig om dina medtrafikanter - det är det som är viktigast i trafiken, inte att Du ska ta dig fram. Du ska ta dig fram - med med högsta möjliga säkerhet för andra.

Ha gärna vänsterfoten beredd över kopplingen när du kommer till korsningar och dylikt - även om du har grönt. Det visar att du är beredd på fara.
Du kan även vara lite självkritisk och säga "nu körde jag lite för fort, nu svängde jag utan att kolla spegeln särskilt" och att du gjorde det av ren nervositet, och att det aldrig har hänt tidigare under övningskörning osv.

Har du tur så får du en inspektör som är relaxed och vänlig - han/hon frågar dig om dina fritidsintressen och du kan berätta om hur du pumpar dina välrakade och långa biceps på gymet osv, och frågar på ett nätforum om hur man ska klara uppkörningen, vilket i sin tur medför att du blir avslappnad och kan köra bättre.

Gripparn
2006-06-10, 14:18
Och sen ska man ju helst kolla överallt hela tiden också. Kör du i stan så se till och svepa med blicken och backar du runt hörn så titta upp OFTA. Men det där vet du kanske.

aliquis
2006-06-10, 15:01
Jag gjorde ingenting, vid vilken tid kör du? Jag körde runt kl 10-11 så det var lugnt, lär vara lite jobbigare runt 7 o 16 ;)

WheyProtein
2006-06-10, 15:03
... Optimal uppladdning? :D (Ni som klarat)
Lyssna på Fear of the Dark, gärna live verisionen från Rock in Rio, det funkade för mej ;)
Edit: Nu har du visserligen redan kört upp:P ?

myggan
2006-06-10, 15:05
sätt klockan på en lämplig tid.. ät något slags frukost med en tillhörande frukt, och kanske ett glas mjölk?

Skalla bordet och upprepa för dig själv "I can do this, I can do this".

Ta på dig något slampigt..

Bempers
2006-06-10, 15:32
Jag börjar snart själv bli nervös,jag kör upp på måndag klockan 8.15.
Man får väll ta det extra försiktigt och kolla speglarna noggrant och inte ha bråttom och hoppas att det går bra:)

sunkan
2006-06-10, 15:48
alla ni som säger att man ska ta det lugn har ju helt klart rätt men kom ihåg att man blir ju kuggad om man kör alldeles för försiktigt och är alldeles för feg också. Lagom är alltid bäst.

n1tro
2006-06-10, 15:51
alla ni som säger att man ska ta det lugn har ju helt klart rätt men kom ihåg att man blir ju kuggad om man kör alldeles för försiktigt och är alldeles för feg också. Lagom är alltid bäst.

alltså med lugn tror jag inte folk menar att man kör i 40km/h när det är 50 väg, utan att man är lugn i själva körandet... att man har den känslan i sig liksom (inte för att jag inte tror att du tror det, men..)

Me_Myself
2006-06-10, 15:57
Håll dig bara lugn o sansad, kanske försöka att avdramatisera det o tänk på att jorden inte går under om du inte skulle klara det.
Går det åt skogen så testa att fälla en tår :D

Lycka till!

Bartman
2006-06-10, 15:59
Lyssna på Fear of the Dark, gärna live verisionen från Rock in Rio, det funkade för mej ;)
Edit: Nu har du visserligen redan kört upp:P ?

Markoolio - Åka pendeltåg måste väl vara bättre?;)

Kwon
2006-06-10, 16:11
Lycka till DA2, Yer gonna do it.

Du verkar ha huvudet på skaft, men det gäller ju att kunna slappna av och vara lugn samtidigt som du är observant.

Hoppas du får en hottie MILF

WheyProtein
2006-06-10, 17:32
Markoolio - Åka pendeltåg måste väl vara bättre?;)
Haha, joo den funkar nog också.

n1tro
2006-06-10, 17:55
antingen är han ute o festar i en park elelr så har han krockat, where are you m8? lol

// hardcore

Köttbullen
2006-06-10, 18:13
va lite bakis, så tar du de extra lungt.

akAn
2006-06-10, 18:33
haha.. associerade fel på topicen :D

Dipshit
2006-06-10, 20:12
är du ute och kör eller under bordet och gråter? :confused:

WheyProtein
2006-06-11, 01:38
är du ute och kör eller under bordet och gråter? :confused:
Eftersom han inte svarar i tråden så drar jag slutsatsen att det inte gick så bra... men bättre lycka nästa gång!
Känner ett par stycken som det tog 3 ggr för, om det nu är nån tröst... men visst känns det bittert alltid.

Bempers
2006-06-11, 02:06
Eftersom han inte svarar i tråden så drar jag slutsatsen att det inte gick så bra... men bättre lycka nästa gång!
Känner ett par stycken som det tog 3 ggr för, om det nu är nån tröst... men visst känns det bittert alltid.
Jag har hört om en kille i trakterna som klarade sin uppkörning på 14:e försöket,killen måste ha haft riktigt oflyt eller va kass som satan.Börjar ju snart närma sig uppkörning för mig,den är ju på 29 timmar och jag börjar redan va nervös:cryout:

Diana
2006-06-11, 10:43
Hoppas det gick fint för dej =) annars äre bara plocka upp spillrorna och försöka igen!! :hbang:

(Överdrivet spegeltittande är super för maximalt tillfredställd uppkörningsgubbe :naughty: )

kopplingen är jävulens påfund :laugh: :em:

Devoid
2006-06-11, 12:07
De 2 sista gångerna min kusin skulle köra upp så betalade körskolan avgiften åt han för de tyckte synd om honom, han klarade det på 5e eller 6e försöket :)

Det är kanske inte så konstigt att han inte skrivit något, när jag fick mitt så satt jag inte vid datorn den dagen iallafall utan var ute och körde upp många hundralapapr i bensin.

tp_88
2006-06-11, 12:12
Det är kanske inte så konstigt att han inte skrivit något, när jag fick mitt så satt jag inte vid datorn den dagen iallafall utan var ute och körde upp många hundralapapr i bensin.
Last Activity: Today 11:55

Varit på Kolo har han iaf. Hoppas det gick vägen Da2! ( snart min tur också... )

NiXPhoenix
2006-06-11, 12:25
Jag har själv blivit underkänd på tre uppkörningar i Solna, Stockholm.
Nån som har erfarenhet av att ta körkortet på nån mindre ort i Norrland? Känns som det är enda alternativet, jag kan nöta på där i solna och göra något fel varje gång.

Yankeee
2006-06-11, 12:26
Känns som det är enda alternativet

Antingen det eller så lär du dig köra ordentligt.

NiXPhoenix
2006-06-11, 12:30
Antingen det eller så lär du dig köra ordentligt.

Min körskolelärare tyckte uppenbarligen att jag var redo för uppkörning, jag tog rätt många lektioner sen så sa han att det började bli dags...

Yankeee
2006-06-11, 12:32
Min körskolelärare tyckte uppenbarligen att jag var redo för uppkörning, jag tog rätt många lektioner sen så sa han att det började bli dags...

Jag säger inte så för att vara elak. De kuggar en inte för att vara taskiga, utan för att man inte kan köra.

/En som körde upp fyra gånger.

Chris
2006-06-11, 12:34
Jag säger inte så för att vara elak. De kuggar en inte för att vara taskiga, utan för att man inte kan köra.

/En som körde upp fyra gånger.

Jag körde upp privat 3 gånger och blev kuggad, sen tog jag några lektioner och körde upp vila körskolan. Klarade den på första då, men det viktigaste att tänka på är väl att inte stressa upp sig. Själv satt jag nästan och skakade i stolen men jag fick en shyst uppkrningsman.

Bara att nöta på. Klarar man det så klarar man det inte, vad du än gör, ge inte upp bara!