handdator

Visa fullständig version : Onani + testosteron


TDK
2006-06-09, 20:07
Har varit uppe en tråd, för ett bra tag sedan, som handlade om att lägga av med onani och därigenom få förhöjda teststeron nivåer. Jag kommer ihåg att grub postade någon studie som visade att redan efter några dagar, eller något, av upphörd onani så hade testosteronet stigit rejält. Skulle detta kunna göra stor skillnad i muskeltillväxt måntro? Säg att man upphör onanera i 1 månad.

King Grub
2006-06-09, 20:07
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=41840&highlight=masturbation

Liten Men Fet
2006-06-09, 20:08
Har varit uppe en tråd, för ett bra tag sedan, som handlade om att lägga av med onani och därigenom få förhöjda teststeron nivåer. Jag kommer ihåg att grub postade någon studie som visade att redan efter några dagar, eller något, av upphörd onani så hade testosteronet stigit rejält. Skulle detta kunna göra stor skillnad i muskeltillväxt måntro? Säg att man upphör onanera i 1 månad.

Det är inte värt det.

TDK
2006-06-09, 20:12
Det är inte värt det.

haha. Hade det givit låts säga 30% mer muskler så hade jag iaf givit det ett försök! Fast nog svårt att motstå=)

Longshot
2006-06-09, 20:13
När du kommit in på dem tankebanorna har det hela gått för långt. *slap*

King Grub
2006-06-09, 20:13
haha. Hade det givit låts säga 30% mer muskler

Då skulle nog testoökningen ha varit ett hundratal gånger större.

TDK
2006-06-09, 20:13
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=41840&highlight=masturbation

Men vi kom väl aldrig fram till om det gav mer muskler eller inte? och hur mycket mer. Lite jobbigt att läsa igenom hela igen.

King Grub
2006-06-09, 20:15
Men vi kom väl aldrig fram till om det gav mer muskler eller inte? och hur mycket mer. Lite jobbigt att läsa igenom hela igen.

Hur skall man (och vem är "man" i fråga?) komma fram till det?

TDK
2006-06-09, 20:17
Hur skall man (och vem är "man" i fråga?) komma fram till det?

Tja, jag har inte speciellt stor koll på vilken rolls testosteron har och om mer testo skulle bli mer muskler osv. Men om man tar olagliga preparat så är det väl just för att höja testot, eller?

Sen svarade du aldrig på detta i den gamla tråden, så hur är det?

"ju men vad menar dem med: att ingen regelbunden variation iakttogs under en oavbruten efterföljande avhållsamhet.

Menar dem att nivåerna stannade kvar höga eller gick tillbaka till det normala? Jag lyckas inte utröna det ur texten."

TDK
2006-06-09, 20:26
Då skulle nog testoökningen ha varit ett hundratal gånger större.

definiera "ett hundra tal" :)

Enligt studierna så höjs det med 145.7%, vilket låter ganska mycket och är över 100%:)

ah läste fel, blir bara 45,7 :)

King Grub
2006-06-09, 20:29
definiera "ett hundra tal" :)

Enligt studierna så höjs det med 145.7%, vilket låter ganska mycket och är över 100%:)

100% är en piss i havet (även om det varit så mycket).

TDK
2006-06-09, 20:30
Det är inte ens en gång mer...

nä, jag läste fel.

newb123
2006-06-09, 20:41
Det är inte värt det.
+1. Jag provade och klarade typ 5 dagar, sen gick det i sömnen. *spy*

Liten Men Fet
2006-06-09, 23:08
+1. Jag provade och klarade typ 5 dagar, sen gick det i sömnen. *spy*

tonåring? ;)

Det är ju väldigt svårt att avgöra om det ger något extra, att göra massa studier med MÅNGA försökspersoner är enda sättet och det är svårt att sålla bort andra faktorer som mat och allt anant i livet.

Jag tror det påverkar för lite jämfört med träningsdos, mat, sömn och framförallt motivation. Sen är det definitivt inte värt besväret, sänker livskvaliten för mycket gentemot hur mycket det ger träningsmässigt.

TROR är ledord i det här inlägget.

newb123
2006-06-10, 17:02
tonåring? ;)
Nej.

Timme
2006-06-10, 23:21
tonåring? ;)


Man kommer väl i sömmnen oavsett ålder (nästan) vid avhållsamhet.

Sniggel
2006-06-11, 12:11
Man kommer väl i sömmen oavsett ålder (nästan) vid avhållsamhet.

Siktar man så dåligt efter så lång tid?

virrelan
2006-06-11, 21:52
Siktar man så dåligt efter så lång tid?

:laugh:

Scratch89
2006-06-11, 22:00
Man kommer väl i sömmnen oavsett ålder (nästan) vid avhållsamhet.
Nej? Jag hade uppehåll i över en månad utan att känna något överdrivet sug eller skjuta av.

Dajollee
2006-06-12, 07:05
Nej? Jag hade uppehåll i över en månad utan att känna något överdrivet sug eller skjuta av.


d rinenr efter ett tag

AlexGBG
2006-06-12, 10:20
Nej? Jag hade uppehåll i över en månad utan att känna något överdrivet sug eller skjuta av.

va konstigt, "jag har en kompis" som klarar 4-5 dagar som mest utan att komma i sömnen.. fast han kanske har trång pung..medans din är slapp å rymlig? ;)

myggan
2006-06-12, 11:13
skulle kunna bli en intressant poll det här, men jag orkar inte göra den.. någon som känner sig manad? *popcorn*

(hur länge man som längst har hållt sig alså)

kalle_balle
2006-06-13, 12:50
skulle kunna bli en intressant poll det här, men jag orkar inte göra den.. någon som känner sig manad? *popcorn*

(hur länge man som längst har hållt sig alså)

//tristan: ju men vad menar dem med: att ingen regelbunden variation iakttogs under en oavbruten efterföljande avhållsamhet.

Menar dem att nivåerna stannade kvar höga eller gick tillbaka till det normala? Jag lyckas inte utröna det ur texten.

det undrar jag också :)

kalle_balle
2006-06-13, 12:56
var inte meningen att quota myggans post :em:

Nina L
2006-06-13, 13:13
skulle kunna bli en intressant poll det här, men jag orkar inte göra den.. någon som känner sig manad? *popcorn*

(hur länge man som längst har hållt sig alså)Vi kan ju ha en tävling. Red Light borde kunna sponsra vinnaren med något fint pris.

Timme
2006-06-13, 16:07
Siktar man så dåligt efter så lång tid?


:em:

Dav0d
2006-06-13, 17:21
Lyckades en gång hålla mig i 8 dagar. Då var jag utomlands och på något udda sätt lyckades jag slå rekordet då (nej var med släkten inte på en turist ö=). Annars har jag själv polare som kör 1 gång varannan vecka tills de som har skavsår 24/7.

Barbastark
2008-08-22, 16:07
Jag har för mig att testo nivåerna inte höjdes nämnvärt de 3 första dagarna men att de på 4-5 började öka för att på 7 nå sin kulmen på 145%. På 8e dagen och efter började det sedan gå nedåt igen till normala nivåer.

Så kanske hålla sig i 7 dagar och köra sitt benpass den dagen. Belöna sig med ett redigt skjut dagen efter :D

von huff
2008-08-22, 16:13
Ingen ide att onanera om man vill bli grov:)

Mourten
2008-08-22, 16:14
rätt gammal tråd å bumpa men känns som rätt låga nivåer för att flickvännen ska förstå varför vi bara har sex var 7e dag :P

polka_griis
2008-08-22, 17:28
Ofta man skulle kunna hålla sig när man såg alla snygga killar på gymmet då :P

skeletron
2008-08-22, 17:55
Det åker tillbaka och blandar sig med saliven.

va konstigt, "jag har en kompis" som klarar 4-5 dagar som mest utan att komma i sömnen.. fast han kanske har trång pung..medans din är slapp å rymlig? ;)

Allan
2008-08-22, 18:02
rätt gammal tråd å bumpa men känns som rätt låga nivåer för att flickvännen ska förstå varför vi bara har sex var 7e dag :P
Men är folk galna? VEM I HELVETE är det som tror att det har den minsta betydelse för valfri nybörjare? Eller för avancerat folk heller, för den delen.

Ha sex, tajja på och må bra för guds skull. Kunde man mäta den mentala förlust avhållsamhetsprofeterna får, överskrider den med råge den eventuella vinst man gör genom att leva i celibat.
Lyckliga människor får bättre resultat än frusterade människor. Hur svårt ska det vara att förstå?


...man blir så trött

Barbastark
2008-08-22, 20:00
Men är folk galna? VEM I HELVETE är det som tror att det har den minsta betydelse för valfri nybörjare? Eller för avancerat folk heller, för den delen.

Ha sex, tajja på och må bra för guds skull. Kunde man mäta den mentala förlust avhållsamhetsprofeterna får, överskrider den med råge den eventuella vinst man gör genom att leva i celibat.
Lyckliga människor får bättre resultat än frusterade människor. Hur svårt ska det vara att förstå?


...man blir så trött

Ä men jag vet inte om jag håller med dig där. Jag gjorde ett litet test. Det började med att jag vissa dagar kände att det gick så jävla kasst på gymmet. Orkade mindre än vanligt, dålig pump osv.

Tänkte att det troligtvis berodde på maten. Men vissa dagar så var det såhär trots att jag i mitt tycke ätit exemplariskt.

Efter lite funderande och läsande så kom jag fram till att det kanske kunde vara onanering och sex som gjorde d. Så jag provade att "görat" någon timme innan träning och det gick kasst på gymmet. Provade igen några dagar senare med samma test och jag fick samma resultat.

Nu kan det ju så klart bero på andra saker men men.

Vill också säga att jag idag på 4e dagen av avhållsamhet kände mig riktigt bra på gymmet. Känner mig kraftfull och lite mer "på" på något sätt. Känner mig mer a manlig på något sätt. Och så är jag lite extra kåt också :D

Det jag vill säga är att jag i stort sett alltid efter 4 dagar + får denna känsla. Jag kan säga att jag verkligen gillar denna känsla, man känner sig som sagt lite kraftfullare.

Nu väljer jag ju hällre sex framför denna känsla men om ni någon dag vill ha lite extra "man-power" så håll upp några dagar vettja ;)

Så tror att det helt klart ligger något i utlösning vs testosteronnivå.

Timme
2008-08-22, 20:54
Ä men jag vet inte om jag håller med dig där. Jag gjorde ett litet test. Det började med att jag vissa dagar kände att det gick så jävla kasst på gymmet. Orkade mindre än vanligt, dålig pump osv.

Tänkte att det troligtvis berodde på maten. Men vissa dagar så var det såhär trots att jag i mitt tycke ätit exemplariskt.

Efter lite funderande och läsande så kom jag fram till att det kanske kunde vara onanering och sex som gjorde d. Så jag provade att "görat" någon timme innan träning och det gick kasst på gymmet. Provade igen några dagar senare med samma test och jag fick samma resultat.

Nu kan det ju så klart bero på andra saker men men.

Vill också säga att jag idag på 4e dagen av avhållsamhet kände mig riktigt bra på gymmet. Känner mig kraftfull och lite mer "på" på något sätt. Känner mig mer a manlig på något sätt. Och så är jag lite extra kåt också :D

Det jag vill säga är att jag i stort sett alltid efter 4 dagar + får denna känsla. Jag kan säga att jag verkligen gillar denna känsla, man känner sig som sagt lite kraftfullare.

Nu väljer jag ju hällre sex framför denna känsla men om ni någon dag vill ha lite extra "man-power" så håll upp några dagar vettja ;)

Så tror att det helt klart ligger något i utlösning vs testosteronnivå.

Det är inte utlösning vs testo som gör dig trött. Vid utlösning så frisätts horomer i kroppen som gör dig avslappnad och du får en välbefinnande och lugn känsla. Testonivåerna sänks inte av utlösning.

King Grub
2008-08-22, 21:01
Så tror att det helt klart ligger något i utlösning vs testosteronnivå.

In this study, ten healthy male volunteers were continuously monitored for their cardiovascular and neuroendocrine response to sexual arousal and orgasm. Blood was continuously drawn before, during and after masturbation-induced orgasm and analyzed for plasma concentrations of adrenaline, noradrenaline, cortisol, luteinizing hormone (LH), follicle stimulating hormone (FSH), prolactin, growth hormone (GH), beta-endorphin and testosterone. Orgasm induced transient increases in heart rate, blood pressure and noradrenaline plasma levels. Prolactin plasma levels increased during orgasm and remained elevated 30 min after orgasm. In contrast, none of the other endocrine variables, including tesosterone, were significantly affected by sexual arousal and orgasm.

Psychoneuroendocrinology. 1998 May;23(4):401-11. Neuroendocrine and cardiovascular response to sexual arousal and orgasm in men.

Barbastark
2008-08-22, 22:21
Psychoneuroendocrinology. 1998 May;23(4):401-11. Neuroendocrine and cardiovascular response to sexual arousal and orgasm in men.

Varför blir man då mindre kåt efter utlösning? (Kanske inte rätt forum för denna fråga men eftersom vi nu diskuterar utlösning och testosteronets påverkan) för det är väl testosteronet som har denna effekt på en?

Man förlorar ju även en del zink via efter en utlösning och detta kanske kan lede till att kroppen inte har lika mycket material att göra nytt testo av vilket därmed sänker testonivåerna?

Liten Men Fet
2008-08-22, 22:27
Varför blir man då mindre kåt efter utlösning? (Kanske inte rätt forum för denna fråga men eftersom vi nu diskuterar utlösning och testosteronets påverkan) för det är väl testosteronet som har denna effekt på en?

Man förlorar ju även en del zink via efter en utlösning och detta kanske kan lede till att kroppen inte har lika mycket material att göra nytt testo av vilket därmed sänker testonivåerna?

För att man precis har knullat?

Man blir också mindre hungrig när man precis ätit, mindre trött när man sovit 8 timmar.

Pompere
2008-08-23, 00:19
Prova och sluta onanera 1 månad och invänta resultat vid slutet av månaden. Bättre, sämre? ingen skillnad? :)

tjabon
2008-08-23, 01:28
Haha.......
Allan:
Det här är ingen tråd för oss över 30...:)

Doctor Snuggles
2008-08-23, 02:54
Prova och sluta onanera 1 månad och invänta resultat vid slutet av månaden. Bättre, sämre? ingen skillnad? :)

Problemet är nog snareare att efter en månad så börjar man tycka att t.o.m. svettpensionärsgumman på gymmet ser het ut.

Allan
2008-08-23, 10:36
Total avhållsamhet leder dessutom ofta till nattliga pollutioner, som är helt okontrollerbara. Och då har man status quo plus lakan att tvätta, och kanske pinsamma förklaringar att ge till den som sköter tvätten...

R1ck
2008-08-23, 10:41
Total avhållsamhet leder dessutom ofta till nattliga pollutioner, som är helt okontrollerbara. Och då har man status quo plus lakan att tvätta, och kanske pinsamma förklaringar att ge till den som sköter tvätten...

Annars kan man ju sova i kalsonger, vilket jag tror dom flesta gör.

Mourten
2008-08-23, 11:45
För att man precis har knullat?

Man blir också mindre hungrig när man precis ätit, mindre trött när man sovit 8 timmar.

haha dagens roligaste :)

stevebc
2008-08-23, 12:08
Ä men jag vet inte om jag håller med dig där. Jag gjorde ett litet test. Det började med att jag vissa dagar kände att det gick så jävla kasst på gymmet. Orkade mindre än vanligt, dålig pump osv.

Tänkte att det troligtvis berodde på maten. Men vissa dagar så var det såhär trots att jag i mitt tycke ätit exemplariskt.

Efter lite funderande och läsande så kom jag fram till att det kanske kunde vara onanering och sex som gjorde d. Så jag provade att "görat" någon timme innan träning och det gick kasst på gymmet. Provade igen några dagar senare med samma test och jag fick samma resultat.

Nu kan det ju så klart bero på andra saker men men.

Vill också säga att jag idag på 4e dagen av avhållsamhet kände mig riktigt bra på gymmet. Känner mig kraftfull och lite mer "på" på något sätt. Känner mig mer a manlig på något sätt. Och så är jag lite extra kåt också :D

Det jag vill säga är att jag i stort sett alltid efter 4 dagar + får denna känsla. Jag kan säga att jag verkligen gillar denna känsla, man känner sig som sagt lite kraftfullare.

Nu väljer jag ju hällre sex framför denna känsla men om ni någon dag vill ha lite extra "man-power" så håll upp några dagar vettja ;)

Så tror att det helt klart ligger något i utlösning vs testosteronnivå.http://www.journaldufreenaute.fr/blog/images/ousted/placebo/placebo.jpg

major Pectoralis
2008-08-23, 12:12
hehe, begreppet "byggar-munk" har fått en helt ny men mycket passande innebörd....:D

tankz
2009-04-20, 00:00
hur funkar de med sk. "brunkande"?? kändes bra idag på mitt benpass fast jag gjorde de 2 timmar ca innan

kungconny
2009-04-20, 07:38
bra bump! :thumbup:

Mourten
2009-04-20, 08:46
Haha hade glömt denna tråd, fick man skratta åt samma saker igen 1 år senare, nice :D

Olaaa
2009-04-21, 18:51
Då vart det färdig självbesudlat för min del! Ska faktiskt testa en månad eller något och hoppas att det inte sker ofrivilligt i sömnen. Har ingen flickvän heller för tillfället så det ska inte vara några större problem (hoppas jag :p).

mojoo
2009-04-21, 20:14
"Du skall aldrig runka balle med herre jesus christ !"

haha sorry men jag kom att tänka på denna roliga video från Grotesco

enjoy !

http://www.youtube.com/watch?v=B9i-rmRvsww

OnT: så runka på om de behövs !

mojoo
2009-04-21, 20:15
Då vart det färdig självbesudlat för min del! Ska faktiskt testa en månad eller något och hoppas att det inte sker ofrivilligt i sömnen. Har ingen flickvän heller för tillfället så det ska inte vara några större problem (hoppas jag :p).

lycka till ;)

Damien Thorne
2009-04-21, 20:34
"Du skall aldrig runka balle med herre jesus christ !"

haha sorry men jag kom att tänka på denna roliga video från Grotesco

enjoy !

http://www.youtube.com/watch?v=B9i-rmRvsww

OnT: så runka på om de behövs !

Och jag tänker på denna låt med Eddie Meduza. Jag har sett den ocencurerade versionen också, den var roligare ;)

http://www.youtube.com/watch?v=1Q2LjbkWzyQ

mojoo
2009-04-21, 20:40
Och jag tänker på denna låt med Eddie Meduza. Jag har sett den ocencurerade versionen också, den var roligare ;)

http://www.youtube.com/watch?v=1Q2LjbkWzyQ

haha sökte på google efter den ocensurerade, skulle inte gjort de ;) ! men den är också bra :laugh:

Damien Thorne
2009-04-21, 20:42
haha sökte på google efter den ocensurerade, skulle inte gjort de ;) ! men den är också bra :laugh:

Nej, det skulle du inte ha gjort. Nu lär du ha mardrömmar för livet :D

mojoo
2009-04-21, 20:48
Nej, det skulle du inte ha gjort. Nu lär du ha mardrömmar för livet :D

Haha jo tror nog de, får se hur de går nu inatt. Trodde fan inte man skulle se hela saken o inzoomat å allt...*gah!*

userfriendly
2009-04-21, 20:52
Har varit uppe en tråd, för ett bra tag sedan, som handlade om att lägga av med onani och därigenom få förhöjda teststeron nivåer. Jag kommer ihåg att grub postade någon studie som visade att redan efter några dagar, eller något, av upphörd onani så hade testosteronet stigit rejält. Skulle detta kunna göra stor skillnad i muskeltillväxt måntro? Säg att man upphör onanera i 1 månad.

Jag erkänner, jag har läst tråden dåligt, kanske redan finns nåt liknande inlägg, men:
Hur påverkar kvinnlig onani/icke-onani kvinnors hormonnivåer? Vad är mest opti för vår del? *popcorn*

King Grub
2009-04-21, 20:57
Hur påverkar kvinnlig onani/icke-onani kvinnors hormonnivåer?

Positivt.

Orgasm induced elevations in cardiovascular parameters and levels of plasma adrenaline and noradrenaline. Plasma prolactin substantially increased after orgasm, remained elevated over the remainder of the session, and was still raised 60 minutes after sexual arousal. In addition, sexual arousal also produced small increases in plasma LH and testosterone concentrations. In contrast, plasma concentrations of cortisol, FSH, beta-endorphin, progesterone, and estradiol were unaffected by orgasm.

Psychosom Med. 1999 May-Jun;61(3):280-9, Cardiovascular and endocrine alterations after masturbation-induced orgasm in women.

http://www.psychosomaticmedicine.org/content/vol61/issue3/images/medium/G0428F1.gif

http://www.psychosomaticmedicine.org/content/vol61/issue3/images/medium/G0428F4.gif http://www.psychosomaticmedicine.org/content/vol61/issue3/images/medium/G0428F6.gif

mojoo
2009-04-21, 21:06
Haha att de finns folk som gör studier om sådant ! säger då de :)

userfriendly
2009-04-21, 21:13
Åh, tack Grubben! :)

King Grub
2009-04-21, 21:14
http://www.zweg.com/ico/poundit.gif

Scratch89
2009-04-21, 21:15
Jag undrar hur de gjorde den studien. Samlar ihop en del fine women, ger dem varsin Harlequin, ger dem tjugo minuter och går sedan in och tar prover? :D Står de möjligen och övervakar?

King Grub
2009-04-21, 21:16
Jag undrar hur de gjorde den studien. Samlar ihop en del fine women, ger dem varsin Harlequin, ger dem tjugo minuter och går sedan in och tar prover? :D Står de möjligen och övervakar?


Volunteers were then asked to refrain from any kind of sexual activity and to avoid alcoholic beverages or other drugs 24 hours before the laboratory investigation. The study paradigm is shown in Figure 1 . A crossover design was used, involving two sessions on consecutive days. Each session began at 1500 hours. Subjects laid on a comfortable bed in front of a video screen, with the head propped by pillows to allow viewing of the video. In the control session, volunteers viewed a neutral documentary video about the culture of Nepal for 60 minutes. The video for the experimental session was composed of three sequences, each lasting 20 minutes. The first and last sequences consisted of the same documentary film. The middle sequence was a pornographic film showing different heterosexual couples having sexual intercourse. The order of presentation was balanced, with five subjects watching the experimental film on the first day and five on the second. Continuous blood withdrawal and cardiovascular monitoring allowed the subject to remain in a separate room as the investigators without being interrupted during the session.nn

Scratch89
2009-04-21, 21:23
Jag kan ju inte säga att jag var särskilt långt ifrån. :D

nn?

Cerberus
2009-04-21, 21:25
jag må gilla o att optimera men att utesluta runk skulle va plågsamt och försämra min livskvalitet rejält.

Tror få här orkar avstå länge :P

King Grub
2009-04-21, 21:26
nn?

Forumkoden tillåter inte bara quotes i ett inlägg, så jag var tvungen att peta dit något för att kunna posta.

Scratch89
2009-04-21, 21:29
Jag trodde att du försökte koda något häftigt till mig som jag inte förstod. :(

mojoo
2009-04-21, 21:38
nn

trodde nn=nightnight=gonatt
fast de är ju gn...

Men att folk ställer upp på sånt där ! heelt sjuuukt *screwy*

Fast jag har hört att någon polare hade något sommarjobb där han hade kommit dit och runkat och sen gått. Sedan hade han gjort detta några ggr per dag. Vet inte va de skulle med sperman till men, wtf ?

Scratch89
2009-04-21, 21:40
trodde nn=nightnight=gonatt
fast de är ju gn...

Men att folk ställer upp på sånt där ! heelt sjuuukt *screwy*

Fast jag har hört att någon polare hade något sommarjobb där han hade kommit dit och runkat och sen gått. Vet inte va de skulle med sperman till men, wtf ?

Få betalt för att dra en Tarzan? Kände han sig inte lite billig, horig? Blev han ens bjuden på middag innan?

mojoo
2009-04-21, 21:46
Få betalt för att dra en Tarzan? Kände han sig inte lite billig, horig? Blev han ens bjuden på middag innan?

haha, jag tror alla som jobbade där hade en mysig fika, där de sedan runkade bulle. Därefter tog forskarna sina teströr och sög upp de från bullen. De åt alltså inte bullen.

Raschmus
2009-04-21, 21:47
trodde nn=nightnight=gonatt
fast de är ju gn...

Men att folk ställer upp på sånt där ! heelt sjuuukt *screwy*

Fast jag har hört att någon polare hade något sommarjobb där han hade kommit dit och runkat och sen gått. Sedan hade han gjort detta några ggr per dag. Vet inte va de skulle med sperman till men, wtf ?

Where do I sign?

Matsa
2009-04-21, 23:21
"Du skall aldrig runka balle med herre jesus christ !"

haha sorry men jag kom att tänka på denna roliga video från Grotesco

enjoy !

http://www.youtube.com/watch?v=B9i-rmRvsww

OnT: så runka på om de behövs !

Hahaha, den är grym! Men runka bulle sjunger de, inte balle. Lyssna på texten ffs: "Så säg vad har ni lärt er utav denna melodi? Att aldrig blanda kaffebröd med simpel onaniii! AAAMEEN!"

:D

svedberg1
2009-04-22, 00:16
Jag tycker det inte är svårt att avstå onani. Kanske skulle klara en månad, men vet ju inte direkt om det är värt det

Dreas
2009-04-22, 01:07
Jag tycker det inte är svårt att avstå onani. Kanske skulle klara en månad, men vet ju inte direkt om det är värt det Innan en månad hade gått hade din kropp skött det själv och tömt, iaf om allt funkar som det ska :)

Jorpa
2009-04-22, 02:10
Självtömmande kroppar ?

Hade en tävling med min flickvän om vem som kunde hålla sig längst, fråga mig inte varför men...

Hursomhelst det blev väl en 3 veckor eller något, utan något som slank ut.

Nible
2009-04-22, 12:19
Självtömmande kroppar ?

Hade en tävling med min flickvän om vem som kunde hålla sig längst, fråga mig inte varför men...

Hursomhelst det blev väl en 3 veckor eller något, utan något som slank ut.

Låter som ett romantiskt förhållande.

stålballe
2009-04-22, 16:57
Finns det inte en koppling mellan testosteron och kolhydrater?
Min libido minskar när jag drar ned på kolhydratintaget.

Doctor Snuggles
2009-04-22, 21:29
Finns det inte en koppling mellan testosteron och kolhydrater?
Min libido minskar när jag drar ned på kolhydratintaget.

Inte direkt, men det finns en koppling mellan testosteron och fett, d.v.s. ju mindre kolhydrater/protein och följdaktligen mer fett i kosten, ju mer testosteron .

Danny Devito
2009-04-22, 21:49
Min libido minskar när jag drar ned på kolhydratintaget.

Kanske för att du drar ner på kalorierna då?
Kaloriunderskott och att dieta ner sig till väldigt lågt kroppsfett är ju inte särskilt positivt för sexlusten.

rockbell
2009-04-26, 22:01
Nej? Jag hade uppehåll i över en månad utan att känna något överdrivet sug eller skjuta av.

Det måste ju vara lögn. Fan, jag klarar nog bara max 3-4 dagar tror jag.

tobbo
2009-04-26, 22:08
Det måste ju vara lögn. Fan, jag klarar nog bara max 3-4 dagar tror jag.

Han tänder på brudar som Miley Cyrus t. ex(försökte komma på en logisk anledning.) Har väll hållit mig max en vecka sen gick de inte mer, något måste man hitta på när man försöker skjuta upp pluggandet.

rockbell
2009-04-26, 22:44
Han tänder på brudar som Miley Cyrus t. ex(försökte komma på en logisk anledning.) Har väll hållit mig max en vecka sen gick de inte mer, något måste man hitta på när man försöker skjuta upp pluggandet.

Snabbgooglade lite på den där Miley Cyrus... Verkar ju vara sjukt het =D

Olaaa
2009-04-26, 22:53
Då vart det färdig självbesudlat för min del! Ska faktiskt testa en månad eller något och hoppas att det inte sker ofrivilligt i sömnen. Har ingen flickvän heller för tillfället så det ska inte vara några större problem (hoppas jag :p).

Uppdatering! Har haft uppehåll över en vecka nu, efter några dagar vart det små jobbigt, undviker farorna så gott det går dock. Slår bort tankarna och har lika start sinne som en munk! Enda problemet är väl att ibland när man vaknar på natten så har man erektion (inte några nattliga utlösningar än dock).

Ska träna imorgon, problemet är ju att det är omöjligt att veta om det ger något då man måste göra riktiga studier med många personer samt ha kontrollerade tester. Men men, placebo skall inte underskattas! *flex*

King Grub
2009-04-27, 09:31
Skämtar du? Ger något? Testosteronnivåer på 145% av basnivåer under ett dygn är verkligen ingenting i prestations- och muskeltillväxtsammanhang.

Scratch89
2009-04-27, 20:54
Han tänder på brudar som Miley Cyrus t. ex(försökte komma på en logisk anledning.) Har väll hållit mig max en vecka sen gick de inte mer, något måste man hitta på när man försöker skjuta upp pluggandet.

Gammal post ni hittade. :cool:

Bedragaren_i_murmans
2009-12-31, 16:07
Skämtar du? Ger något? Testosteronnivåer på 145% av basnivåer under ett dygn är verkligen ingenting i prestations- och muskeltillväxtsammanhang.


Men är det inte så att om man runkar så kommer man under normala värden. Om man då som jag är tömd hela tiden ligger man ständigt på låt oss säga 50 % av normalhalten. Dvs den faktiska ökningen blir kanske mer än 45 % ändå! I detta fallet hade det blivit 95 %!

Då är det faktiskt nästan en 100 % ökning gentemot var man normalt ligger (om man runkar 1-2 ggr om dagen). Dubbelt så höga testosteronhalter kan ju inte skada precis :)

Ristretto
2009-12-31, 16:42
Men är det inte så att om man runkar så kommer man under normala värden. Om man då som jag är tömd hela tiden ligger man ständigt på låt oss säga 50 % av normalhalten. Dvs den faktiska ökningen blir kanske mer än 45 % ändå! I detta fallet hade det blivit 95 %!

Då är det faktiskt nästan en 100 % ökning gentemot var man normalt ligger (om man runkar 1-2 ggr om dagen). Dubbelt så höga testosteronhalter kan ju inte skada precis :)

Du har just upptäckt det som kommer att göra den största skillnaden du någonsin upplevt i ditt träningsliv.

King Grub
2009-12-31, 17:57
Men är det inte så att om man runkar så kommer man under normala värden.

Mannens testosteronvärden påverkas inte av orgasm eller sädestömning.

BillyButt
2009-12-31, 18:18
Mannens testosteronvärden påverkas inte av orgasm eller sädestömning.

Man kan runka med gott samvete mao?

Trapper Buzz
2009-12-31, 18:24
Och jag tänker på denna låt med Eddie Meduza. Jag har sett den ocencurerade versionen också, den var roligare ;)

http://www.youtube.com/watch?v=1Q2LjbkWzyQ

Live i Hudik på avskedskonserten (83?) var allt helt ocensurerat.
Outplånliga bilder på näthinnan.....

the dutch lumberjack
2009-12-31, 18:56
Tycker iaf man känner sig mkt lugnare av att skaka tasken.
Är ju bra med ilska när man går o tränar.

Floddan
2009-12-31, 20:44
Jag tycker man får offra lite för träningen. Vafan är en utlösning värd egenligen??

Bedragaren_i_murmans
2009-12-31, 22:21
Håller med Floddan. Man kan inte vara så jävla mesig så man låter sex och onani komma ivägen för ens muskeluppbyggnad. Vart fan är samhället på väg egentligen? odisciplinerade jävlar. Det var också fan va inaktivt det var här ikv, bara föratt det är nyårsafton?? Skärpning!

Crocker
2009-12-31, 23:07
Man måste väl få fyra nyår, annars håller jag med. :D

Trapper Buzz
2010-01-01, 00:33
Fyra nyår kan man få.. Själv har jag nu nog fyrtiosju nyår, om jag räknar rätt.

UngProfessor
2012-03-09, 19:44
Onani är naturligt och oundvikligt, om man inte är fastkedjad i en torteringscell:laugh:
Jag tror mer på att pumpa hårt på gymmet, och käka rätt, istället för sexuell avhållssamhet-larv

Wessen
2012-03-09, 20:44
Onani är naturligt och oundvikligt, om man inte är fastkedjad i en torteringscell:laugh:
Jag tror mer på att pumpa hårt på gymmet, och käka rätt, istället för sexuell avhållssamhet-larv

Precis, snacka om optinoja!

Zizou
2012-03-09, 20:47
Onani är naturligt och oundvikligt, om man inte är fastkedjad i en torteringscell:laugh:
Jag tror mer på att pumpa hårt på gymmet, och käka rätt, istället för sexuell avhållssamhet-larv

Kul å se att det första du gör när du har registrerat dig är att söka efter onani i sökfunktionen och bumpa en tråd efter 2 år!

Pinarello
2012-03-09, 20:53
Måste vara den bästa förstaposten någonsin.

Nyström
2012-03-09, 20:56
Kul å se att det första du gör när du har registrerat dig är att söka efter onani i sökfunktionen och bumpa en tråd efter 2 år!

:laugh:

"äh ska nog registrera mig på kolozzeum ikväll och skriva vad jag tycker om onani *popcorn*"

HenrikJ
2018-10-01, 12:59
Jag tycker man får offra lite för träningen. Vafan är en utlösning värd egenligen??

Hoppas att det gjorts studier på det nu.

kvarnis
2018-10-01, 14:25
onani + testosteron = stora gainz i underarmarna?, det borde gjorts studier på det nu.

sfettseeee
2022-06-19, 10:50
Vill också säga att jag idag på 4e dagen av avhållsamhet kände mig riktigt bra på gymmet. Känner mig kraftfull och lite mer "på" på något sätt. Känner mig mer a manlig på något sätt. Och så är jag lite extra kåt också

Det jag vill säga är att jag i stort sett alltid efter 4 dagar + får denna känsla. Jag kan säga att jag verkligen gillar denna känsla, man känner sig som sagt lite kraftfullare.

wilkes
2022-06-23, 09:31
Orsaken till varför vissa elit-atleter hålla sig borta från sex/onani vid intensiv träning är väl för att man blir slö av utlösningen. En av dina största och primära biologiska begär i livet är uppfyllt, och då hamnar man lite i viloläge. Det känner man ju själv.

Det är ju energin och motivationen man vill åt. Visst, får man lite extra testosteron också så är det bara en bonus.

Tyvärr så har jag självkontroll som en 15-åring, även idag som 35-åring. Fy.

https://www.youtube.com/watch?v=Zm_oyrdHugE&t=438s