handdator

Visa fullständig version : Motiverad?


hobbitar
2006-06-09, 17:37
Är ni motiverade till styrketräningen just nu, eller går det mest på rutin?

Jag är grymmt motiverad nu. Har haft ett uppehåll på 3 månader.
I måndags började jag med ett nytt träningsprogram + beställde protein och kreatin idag:bpump:

Det enda jag tänker på just nu är träningen, mat, kosttillskott m.m....

userfriendly
2006-06-09, 17:39
tyvärr "måste" jag dieta en månad nu, men annars e jag grymmt motiverad, träningen går bra!
MEN jag är inte lika mansik som jag vart förr, har mkt mer distans nu
Manin tar en långt, men får en att leva rätt tråkigt oxå

Noodles
2006-06-09, 17:41
Motivationen är det inget fel på. Tyvärr är inte formen den bästa.

Grisen
2006-06-09, 17:47
Mycket bra motivation, nytt träningsprogram dessutom har jag varit borta från träningen ett tag.

Johan86
2006-06-09, 18:00
har inte tränat hårt på 4månader pga ryggbesvär.det kan bli lite svårt att motivera sig när jag blir frisk

bluelight
2006-06-09, 18:07
Lagom motiverad, kommer väl bli mer motiverad nu när sommaren börjar och tävlingen närmar sig!

hobbitar
2006-06-09, 18:19
Lagom motiverad, kommer väl bli mer motiverad nu när sommaren börjar och tävlingen närmar sig!

Vilken tävling?

Herkulez
2006-06-09, 18:26
lusten att bli en stor igen är större än någonsin, motivationen till att träna igen och trycka i sig 400gram protein är mycket mindre. dock ska jag ta tjuren i hornen och börja med kardio och träning imorgon igen :P

mangemani
2006-06-09, 18:34
efter flera års träning,så har den brinnande motivations lågan ej slocknat(inte ens svalnat lite),jag är lika hungrig som jag var när jag började med träningen,om inte mer.
jag är en sån som alltid vill ha ut mer utav allt,speciellt av träningen och jag ger inte upp oavsett hur många motgångar jag har/får(dock så kan det väl hända att man får se sej som besegrad under vissa totalt misslyckade deffer och det svider rätt så rejält).

men iaf,motivationen är på topp.

Metal_boy_
2006-06-09, 18:37
Har varit lite trött på skiten nu i ett par veckor. Därför har jag gjort annat istället som jag gillar. Det är ingen idé att känna att träningen ska vara något man tvingar sig till. Det ska vara roligt att träna och det är det om man kan ha lite distans till det ibland och ha andra intressen.

Yankeee
2006-06-09, 18:40
Det har gått uppåt lite senaste veckan. Just nu är jag jävligt trött och har ingen lust alls att träna. Men det hoppas jag har ändrat sig imorgon :)

Lasse Kongo
2006-06-09, 18:41
Har varit lite trött på skiten nu i ett par veckor. Därför har jag gjort annat istället som jag gillar. Det är ingen idé att känna att träningen ska vara något man tvingar sig till. Det ska vara roligt att träna och det är det om man kan ha lite distans till det ibland och ha andra intressen.


Mjo, inte konstigt att det slut på toapapper överallt i Peking!

Cerberus
2006-06-09, 18:44
Nej inte alls motiverad just nu får jag säga, tror jag är lite smått övertränad. Vilovecka nästa vecka.

Metal_boy_
2006-06-09, 18:49
Mjo, inte konstigt att det slut på toapapper överallt i Peking!


:laugh:

Oskis
2006-06-09, 19:17
Fruktansvärt motiverad :thumbup:

Tenzu
2006-06-09, 19:35
mkt, går väldans med träningen. Får jag bara bukt med knät också så jag kan springa igen så är det på topp.

Yes
2006-06-10, 00:43
Jag har kännt mig lite slö och omotiverad senaste veckan. Men, så har man lyckats lägga vantarna på Mike Mentzers träningsfilm. Jag kommer vara där så fort gymet öppnar imorgon! :hbang:

TCOG
2006-06-10, 00:53
consistensy is the key (om du vill komma någonstans dvs)

Diana
2006-06-11, 10:58
Njaaaae får i mej käk alldeles för oregelbundet på sommaren för att främja styrketräningsmotivation =) min motivation är mest lagd åt att ränna oändliga sträckor i skogen just nu.. sjukt underbart!! :love:

behöva kräla hem = ett lyckat pass :D

Har varit lite trött på skiten nu i ett par veckor. Därför har jag gjort annat istället som jag gillar. Det är ingen idé att känna att träningen ska vara något man tvingar sig till. Det ska vara roligt att träna och det är det om man kan ha lite distans till det ibland och ha andra intressen.
Bra inställning! att försöka tvinga fram motivationen brukar bara göra att man får självmordstankar såfort man ser gymkortet :D
Det har gått uppåt lite senaste veckan. Just nu är jag jävligt trött och har ingen lust alls att träna. Men det hoppas jag har ändrat sig imorgon :)
Koffeiiiiiiiiiiiiiiin :naughty:

bluelight
2006-06-11, 11:00
Vilken tävling?

äh, bara serieomgång 3 i SL.

Yankeee
2006-06-11, 11:02
Njaaaae får i mej käk alldeles för oregelbundet på sommaren för att främja styrketräningsmotivation =) min motivation är mest lagd åt att ränna oändliga sträckor i skogen just nu.. sjukt underbart!! :love:

Koffeiiiiiiiiiiiiiiin :naughty:

Haha vad fan, har du också fasnat i löpträsket? :)

Klart, alltid om det är löpning på g :)

Diana
2006-06-11, 11:33
Haha vad fan, har du också fasnat i löpträsket? :)

Klart, alltid om det är löpning på g :)
Hehe mmm =) skönt att det är ett av de konstruktivare träsk att gå ner sej i oxå :thumbup:

Dra upp koffe dosen lite (vi kan gå på AA möten ihop i höst sen :D

Sebbe_H
2006-06-11, 11:39
Vart jävligt seg och lat nu ibörjan på sommarlovet, men det kommer nog tillbaka :D

King Grub
2006-06-11, 14:07
Motivationen är på topp! Jag bytte gym i dag efter 18 år på samma ställe.

Herkulez
2006-06-11, 14:07
consistensy is the key (om du vill komma någonstans dvs)
:thumbup: synd bara att man inte lever som man lär =(

hobbitar
2006-06-11, 14:09
Motivationen är på topp! Jag bytte gym i dag efter 18 år på samma ställe.

Jag ska nog också byta gym när jag skaffat en bil. Det kan no boosta motivationen mycket.

grisbil3n
2006-06-11, 21:42
Mycket motiverad, nytt upplägg som innebär en färre träningsdag bland annat så att man inte känner sig lika bunden vid träningen, typ.

Sniggel
2006-06-11, 22:15
Hehe mmm =) skönt att det är ett av de konstruktivare träsk att gå ner sej i oxå :thumbup:

Dra upp koffe dosen lite (vi kan gå på AA möten ihop i höst sen :D

Diana, är du alltid lika glad som du ger sken av med dina smileys? :)

Sebbe_H
2006-06-11, 22:27
Motivationen är på topp! Jag bytte gym i dag efter 18 år på samma ställe.

Hur kändes det då? Ledsamt men motiverande?

TCOG
2006-06-11, 22:44
:thumbup: synd bara att man inte lever som man lär =(

? menar du mig eller ?

Herkulez
2006-06-11, 22:47
? menar du mig eller ?
jag vet väl inte hur du lever.

menar självklart mig själv

mini
2006-06-11, 22:57
Jag är grymt motiverad på alla plan just nu. Har flyt, är glad och nöjd, inget känns oöverstigligt. Topp!

Diana
2006-06-11, 23:12
Diana, är du alltid lika glad som du ger sken av med dina smileys? :)
Hehe ja =)
men när ja blir arg är det bäst att flytta undan div glas/porslinsföremål :laugh:

Genesis
2006-06-12, 06:11
Det går bra nu. :)

King Grub
2006-06-12, 06:30
Hur kändes det då? Ledsamt men motiverande?

Vilken fråga. Skriver jag motiverande, menar jag väl inte ledsamt. Och tyckte jag det vore ledsamt hade jag väl inte gjort det.

Makk
2006-06-12, 09:38
Motivationen är på topp! Jag bytte gym i dag efter 18 år på samma ställe.

Jasså? Till vilket?

King Grub
2006-06-12, 10:12
Hotell Roslagen. Det var extremt stort och fint med massor av utrustning, runt 20 konditionsmaskiner, storbilds-TV och bassäng, så jag kan både styrketräna och simma. Rent och fräscht också. Jag tycker KAC har blivit nedgånget och sunkigt senaste åren.

Jay-Z
2006-06-12, 10:14
Motiverad som satan. Kör dubbelpass några dagar i veckan. Helt perfekt på sommaren. Springa sig lite. Styrketräna sig lite. Fina fisken. :)

Makk
2006-06-12, 20:24
Hotell Roslagen. Det var extremt stort och fint med massor av utrustning, runt 20 konditionsmaskiner, storbilds-TV och bassäng, så jag kan både styrketräna och simma. Rent och fräscht också. Jag tycker KAC har blivit nedgånget och sunkigt senaste åren.

Optimalt disco-gym alltså! :) Jaja, man får vad man betalar för brukar man ju säga, är ju rejält mycket dyrare där uppe gissar jag.

Bronkitkorv
2006-06-12, 20:33
Omotiveradsom fan till just styrketräning men motiverad som fan till joggningen. Det är fortfarande trevligt att träna men sedan min överträning för ett par månader sen så har jag börjat tänka om när det gäller träning. Mer uppvärmning och nertrappning och stretchning.

Sebbe_H
2006-06-12, 20:59
Vilken fråga. Skriver jag motiverande, menar jag väl inte ledsamt. Och tyckte jag det vore ledsamt hade jag väl inte gjort det.

Inte fan vet jag, kanske trist att lämnsa sitt gym men samtidigt motiverande på nått sätt?

King Grub
2006-06-12, 21:05
Skulle man absolut kunna tänka sig. Men jag är inte fastlåst på ett gym heller: skulle lusten falla på kan jag ju gå ner till gamla KAC ändå. :)