handdator

Visa fullständig version : Raka bröstet


TommyBoy
2006-06-09, 14:28
Rakar alltid bröstet i badkaret vilket resulterar i 2000 inflammerade hårsäckar. Inte så snyggt som planerat alltså.

Nu är det sommar och jag vill kunna gå i bar överkropp på stranden.
Jag efterlyser knep för att minska blemmorna vid rakning.
Raklödder och raka i duschen samt att skölja hyveln i kallt vatten hjälper en del men större förbättring önskas.

Herkulez
2006-06-09, 14:34
tommy min vän, provat veet? får då inga inflamerade hårsäckar av den iaf.

Officer
2006-06-09, 14:42
Jag hade problem med inflammerade hårsäckar jag med. Men med tiden lärde jag mig rakningens konst.

Jag tar först och trimmar bort det längsta (vilket inte händer numera eftersom jag trimmar/rakar regelbundet), och sedan rakar jag på det. EXTREMT lätt på handen måste du vara. Du ska inte trycka mot huden/brösten, du ska bara hålla i hyveln så den inte ramlar ner. Du ska alltså bara snudda med hyveln mot huden. Och så rakar du förstås medhårs. Men väldigt försiktig, minsta rubbningen i rakningsbanan ger inflammation.

http://www.nasa.gov/images/content/103727main_bodybuilder.jpg

MasterChief
2006-06-09, 14:45
Jag hade problem med inflammerade hårsäckar jag med. Men med tiden lärde jag mig rakningens konst.

Jag tar först och trimmar bort det längsta (vilket inte händer numera eftersom jag trimmar/rakar regelbundet), och sedan rakar jag på det. EXTREMT lätt på handen måste du vara. Du ska inte trycka mot huden/brösten, du ska bara hålla i hyveln så den inte ramlar ner. Du ska alltså bara snudda med hyveln mot huden. Och så rakar du förstås medhårs. Men väldigt försiktig, minsta rubbningen i rakningsbanan ger inflammation.

http://www.nasa.gov/images/content/103727main_bodybuilder.jpg

Deffen går bra ser jag. Ser bra ut!

Liten Men Fet
2006-06-09, 14:53
Asch skippa att raka bröstet och var stolt över er kroppsbehåring.

jesse
2006-06-09, 14:54
Deffen går bra ser jag. Ser bra ut!

Det där är inte Anabolic_Protte.

TommyBoy
2006-06-09, 14:56
Jag är hårig som en björn så om jag ska använda hårborttagningskräm får jag hoppas att de säljer det i storpack.... men kan nog vara bra att testa då jag stickr till grekland nästa vecka.
Har testat kräm tidigare men det tog inte allt hår.

Får testa det här med lätt på handen med.

Någon som har erfarenhet av efterbehandling? Typ alkogel eller mjukgörande kräm?

jesse
2006-06-09, 15:02
Jag är hårig som en björn så om jag ska använda hårborttagningskräm får jag hoppas att de säljer det i storpack.... men kan nog vara bra att testa då jag stickr till grekland nästa vecka.
Har testat kräm tidigare men det tog inte allt hår.

Får testa det här med lätt på handen med.

Någon som har erfarenhet av efterbehandling? Typ alkogel eller mjukgörande kräm?

Jag tycker att det blir bättre om man scrubbar med en scrubhandske i duschen efter rakningen.

hobbitar
2006-06-09, 15:04
Prova ICA`s engångsrakhyvlar, dom är grymma!

fonzie
2006-06-09, 15:12
Varför skriver inga tjejer i trådan?

MasterChief
2006-06-09, 15:12
Det där är inte Anabolic_Protte.

Det är det visst.

jesse
2006-06-09, 15:15
Det är det visst.

Aha, oj! Jag visste inte att han var så stor. Han är nästan större än Brad va i Troja, eller?

Anabolic Protte *yourock*

Sonny
2006-06-09, 15:16
Det där är inte Anabolic_Protte.:laugh: :laugh: :laugh:

Tricklev
2006-06-09, 15:36
:laugh: :laugh: :laugh:

+12312313213

Fyfan vad ni är känsliga då, får då inga inflammerade hårsäckar här. ;)

Len o fin som en bebis:thumbup:

MacLeod
2006-06-09, 15:49
Jag kör tvål och i badkaret utan problem med utslag.

Herkulez
2006-06-09, 15:53
Jag är hårig som en björn så om jag ska använda hårborttagningskräm får jag hoppas att de säljer det i storpack.... men kan nog vara bra att testa då jag stickr till grekland nästa vecka.
Har testat kräm tidigare men det tog inte allt hår.

Får testa det här med lätt på handen med.

Någon som har erfarenhet av efterbehandling? Typ alkogel eller mjukgörande kräm?
jagär med hårig som en björn, körde med en krämig variant av veet där man sen drar med en plasthyvel efter kroppen. tog bort 90% av allt hår iaf.

internethjälten
2006-06-09, 18:39
varför inte göra på samma sätt som på övriga
delar av kroppen, tex annsiktet ?

Mr. Moose
2006-06-09, 18:54
WTF???

Skäms ni för att ni är män? Plockar ni ögonbryn o vaxar bikini-linjen också?

Claes

Herkulez
2006-06-09, 18:58
WTF???

Skäms ni för att ni är män? Plockar ni ögonbryn o vaxar bikini-linjen också?

Claesnej men vi som inte är fetton på sommaren med kanske vill visa resultaten vi har fått från träningen och som finns under allt hår :thumbup:

TommyBoy
2006-06-09, 18:58
WTF???

Skäms ni för att ni är män? Plockar ni ögonbryn o vaxar bikini-linjen också?

Claes

Undantaget flanellprydda skogshuggare så plockas föroppningsvis, näs- och öronhår. Själv tillkommer ansat skägg och ögonbrynsplock. Ett "unibrow" är varken snyggt eller något jag måste ha för att känna mig som en man.

Bikinilinje? Jag använder inte bikini. Gör du?

Herkulez
2006-06-09, 19:01
varför inte göra på samma sätt som på övriga
delar av kroppen, tex annsiktet ?
huden är känsligare på bröstet än fejset.

formula4shape
2006-06-09, 19:04
WTF???

Skäms ni för att ni är män? Plockar ni ögonbryn o vaxar bikini-linjen också?

Claes

Skäms du inte för att gå på stranden med autobaun framfarande över ögonen och sjumilaskogen utstickandes från badbyxorna? Honour for you my friend!

topicsvar: köp en bodygroom från philips :thumbup: jag har den själv.

Grisen
2006-06-09, 19:08
Undantaget flanellprydda skogshuggare så plockas förhoppningsvis, näs- och öronhår. Själv tillkommer ansat skägg och ögonbrynsplock. Ett "unibrow" är varken snyggt eller något jag måste ha för att känna mig som en man.

Bikinilinje? Jag använder inte bikini. Gör du?

:thumbup:

Mr. Moose
2006-06-09, 19:45
Undantaget flanellprydda skogshuggare så plockas föroppningsvis, näs- och öronhår. Själv tillkommer ansat skägg och ögonbrynsplock. Ett "unibrow" är varken snyggt eller något jag måste ha för att känna mig som en man.

Bikinilinje? Jag använder inte bikini. Gör du?

Nej, faktiskt inte men så var det inte jag som tog upp rakning av bröstet samt hårborttagningskrämer heller!

Om ni nu måste raka er för att musklerna ska synas....kanske det inte är så mycket muskler att visa? Jag menar, hur mycket kan kroppsbehåringen dölja? Syns det inte att ni tränar när ni är "orakade"?

Ja-ja, bara ni trivs?

Claes

Lasse Kongo
2006-06-09, 19:46
Ja ska prova farsans tips som han brukar säga: lägg dig bara på mattan och gnid bröstet ska du nog se att fjunet åker av :em: :devil:

Jay-Z
2006-06-09, 19:52
Ja ska prova farsans tips som han brukar säga: lägg dig bara på mattan och gnid bröstet ska du nog se att fjunet åker av :em: :devil:

Jag fick liknande tips av farsan när det gällde ansiktsrakning: "Dra ett varv med en frottéhandduk så är det löst." :(

formula4shape
2006-06-09, 19:59
Nej, faktiskt inte men så var det inte jag som tog upp rakning av bröstet samt hårborttagningskrämer heller!

Om ni nu måste raka er för att musklerna ska synas....kanske det inte är så mycket muskler att visa? Jag menar, hur mycket kan kroppsbehåringen dölja? Syns det inte att ni tränar när ni är "orakade"?

Ja-ja, bara ni trivs?

Claes

Bara Herkan som rakar fram musklerna, vi andra rakar fram vår fräsha sida :D

Lasse Kongo
2006-06-09, 19:59
Jag fick liknande tips av farsan när det gällde ansiktsrakning: "Dra ett varv med en frottéhandduk så är det löst." :(

HAHA samma här men farsan trodde det skulle räcka med en snabb tur med cykeln så skulle det blåsa av :laugh:

Herkulez
2006-06-09, 20:40
Bara Herkan som rakar fram musklerna, vi andra rakar fram vår fräsha sida :D
bara för att jag nästan inte har nå muskler kvar =(

MacLeod
2006-06-09, 23:26
Nej, faktiskt inte men så var det inte jag som tog upp rakning av bröstet samt hårborttagningskrämer heller!

Om ni nu måste raka er för att musklerna ska synas....kanske det inte är så mycket muskler att visa? Jag menar, hur mycket kan kroppsbehåringen dölja? Syns det inte att ni tränar när ni är "orakade"?

Ja-ja, bara ni trivs?

Claes


Jag brukar inför varje diet låta bli att raka av mig hår på bröst o mage för att sen glatt ta bort det när jag anser mig ha kommit nånstans i deffen.
Det är en jävla skillnad vill jag lova. Speciellt magmusklerna försvinner rätt hårt med hår. Givetvis även konturerna på bröstmusklerna.

Sen är det ju inte alla som har heltäckande mattan.

internethjälten
2006-06-10, 07:41
WTF???

Skäms ni för att ni är män? Plockar ni ögonbryn o vaxar bikini-linjen också?

Claes

Manligheten sitter inte i kroppsbehåringen utan i sättet
att vara på.

Kurash
2006-06-10, 07:57
WTF???

Skäms ni för att ni är män? Plockar ni ögonbryn o vaxar bikini-linjen också?

Claes

Tja, har ganska sparsam behåring men givetvis ansar man området runt, vad som på en tjej kallas, bikinilinjen. Försökte mig dessutom på raggarsträngen med epilator, skärande smärta, kommer aldrig hända.

Och ja, jag skulle nog skämmas om jag gick omkring med en buske mellan benen, speciellt om någon fick för sig att jag gjorde det för att vara "manlig".

Mr. Moose
2006-06-10, 17:43
Manligheten sitter inte i kroppsbehåringen utan i sättet
att vara på.

Precis vad jag menar!

Me_Myself
2006-06-10, 17:49
Smörja på med aloe vera kräm/gele kan fungera har jag hört.

PePPinO
2006-06-10, 22:35
WTF???

Skäms ni för att ni är män? Plockar ni ögonbryn o vaxar bikini-linjen också?

Claes


Vaxar vet ja inte, har för tillfället inget hår där alls men aaa:P
Plockar ögonbrynen e fan ett måste....vad e d för fel på det?

carlsm
2006-06-10, 23:08
Jupp, plocka ögonbryn och vilsna ögonfransar är ju lika viktigt som att trimma näshår, raka sig och gå till frisören eller klippa naglarna. Inget konstigt med det.

Lite off topic men jag funderar på att gå och vaxa ryggen, inte så att det är jättemycket men jag har mörk hårväxt och då stör det mig för det syns väl om jag inte är väldigt solbrun. Någon som vaxat ryggen och har några tips på vad man ska betala för att inte bli blåst, vilken metod som är bäst etc??

remixxa
2006-06-10, 23:15
Det är det visst.

Haha det tror jag inte på, bilden är länkad till www.nasa.gov :booty:

GT_Razor
2006-06-11, 00:41
[QUOTE=AnabolicProtein]Men väldigt försiktig, minsta rubbningen i rakningsbanan ger inflammation.

Hahahah, vafaaan? Snacka om överdrivet! Har aldrig haft en hårsäcksinflammation! När jag rakar bröstet så tar jag bara varmt vatten på först. Sen gel...å så kör man på stenhårt med hyveln..inget "håll endast i hyveln" utan jag trycker och drar flera gånger...visst blir det lite rött..speciellt om hyveln är lite slö...och kan väl skära till nån gång...men inte mer än så. Blir fint =) Fast alla har väl olika känslig hud antar jag. :D

bear.flowertwig
2006-06-11, 14:16
Hörde nåt tips om att rolla med deo med alkohol efter rakning för att undvika irriterad hud. Frågan gällde rakning på huvudet men borde ju funka på andra ställen.

Tycker mina pecs släpar muskulärt så det är perfekt med snygg behåring där. Tom fått komplimanger för den :thumbup:

Ska det rakas ska man vara i form, annars ser man ju ut som en säl.