handdator

Visa fullständig version : Hur kan en liten gif reta mig så?


MasterChief
2006-06-09, 14:27
Snälla moderatorer/admins! Hur mycket ska Kolozzeums Forum ha betalt för att ta bort den här smileyn:

:laugh: :laugh:

Jag hatar den. Jag vet, det är svårt omanligt och djupt stört men den är fruktansvärt. Jag är även villig att skänka hela min kollektion av The Boppers på vinyl om ni tar bort:

:cryout:
:hbang:
*yourock*

Så, någon som är med och skänker en slant till detta välgörande ändåmål?

Kwon
2006-06-09, 14:28
Vad exakt är det som retar dig?

Vad med den lille gullige roflaren är det som skapar dessa känslor hos dig?

Något som hänt när du var ung? Något som får dig att minnas någonting?

Utveckla! :laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:

Jarod
2006-06-09, 14:29
Jag är även villig att skänka hela min kollektion av The Boppers på vinyl om ni tar bort:

:cryout:
:hbang:
*yourock*

Med hot kommer du ingen vart. :laugh:

MasterChief
2006-06-09, 14:31
Vad exakt är det som retar dig?

Vad med den lille gullige roflaren är det som skapar dessa känslor hos dig?

Något som hänt när du var ung? Något som får dig att minnas någonting?




Vad får dig att inte gilla håriga mansrövar? Det är svårt att härleda sina känslor ibland.

Den är bara vidrig. Jag vet att du och Diana kommer sakna den men ni kan ju alltid klistra in den som en bild eller nåt. För bort, det ska den. *grr*

Trance
2006-06-09, 14:31
Jag är med dig till 100% Mina värsta hatobjekt är:

*bs* *rolleyes* :laugh: :naughty:

Kanske skall starta en insamling?

MasterChief
2006-06-09, 14:31
Med hot kommer du ingen vart. :laugh:

Pez berätta att du älskade The Boppers. :confused:

Kwon
2006-06-09, 14:32
Vad får dig att inte gilla håriga mansrövar? Det är svårt att härleda sina känslor ibland.

Den är bara vidrig. Jag vet att du och Diana kommer sakna den men ni kan ju alltid klistra in den som en bild eller nåt. För bort, det ska den. *grr*

Sant, vissa saker tycker man bara inte om.

Försökte se om du visste skälet, men det finns tydligen inget speciellt skäl du kan komma på, det bara är så, precis som att solen går ner etc.

*yourock* *yourock* *yourock* *yourock*

MasterChief
2006-06-09, 14:32
Jag är med dig till 100% Mina värsta hatobjekt är:

*bs* *rolleyes* :laugh: :naughty:

Kanske skall starta en insamling?


Mm...Det är många smileys som är riktigt utjatade nu. Kan inte vara så svårt att hitta lite nya fräscha.

blasr
2006-06-09, 14:32
Vad får dig att inte gilla håriga mansrövar? Det är svårt att härleda sina känslor ibland.

Den är bara vidrig. Jag vet att du och Diana kommer sakna den men ni kan ju alltid klistra in den som en bild eller nåt. För bort, det ska den. *grr*

Fixa Firefox sen är det bara blockera bilden.

Yes
2006-06-09, 14:33
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Sorry, kunde inte låta bli! Jag gillar den faktiskt.

MasterChief
2006-06-09, 14:38
Sorry, kunde inte låta bli! Jag gillar den faktiskt.

Antagligen för att den är lik dig.

Yes
2006-06-09, 14:38
En gif som däremot retar mig våldsamt är denna:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/image.php?u=3763&dateline=1147442146

*grr27*

MasterChief
2006-06-09, 14:38
Fixa Firefox sen är det bara blockera bilden.

Får inte på jobbet (tror jag). Sen gillar jag faktiskt IE bättre. Snyggare layout eller nåt.

Yes
2006-06-09, 14:39
Antagligen för att den är lik dig.
Visst är jag söt? :naughty:

TrasMannen
2006-06-09, 14:41
Pez berätta att du älskade The Boppers. :confused:

haha, jarod e PWND! :laugh:

jesse
2006-06-09, 14:45
Vilken rutten tråd :laugh: :laugh:














*yourock*

:laugh: :laugh:

MasterChief
2006-06-09, 14:47
Massa mobbning

Fan vad alla ska vara roliga och slänga fram smileys då. Jag lider, fattar ni inte det?

Zakath
2006-06-09, 14:48
Finns flera onödiga smilies som fyller samma funktion, och ännu fler smilies som inte fyller någon funktion! Jag tycker också vi behöver en förnyelse av smily-utbudet.

Dessa tycker jag dessa borde vara med på standardlistan:
:love: :cheers: :angel:

jesse
2006-06-09, 14:50
Fan vad alla ska vara roliga och slänga fram smileys då. Jag lider, fattar ni inte det?


Förlåt, jag bjuder på en favorit: *flex*

Yghulb
2006-06-09, 14:53
Får inte på jobbet (tror jag). Sen gillar jag faktiskt IE bättre. Snyggare layout eller nåt.

Du är en mycket störd människa.

Kwon
2006-06-09, 14:54
Ska vi vara såna, så vad är det för syfte med dessa smileys egentligen????

http://cellar.org/images/smilies/sheep.gif

Aprotte? Sonny?
http://cellar.org/images/moresmilies/shred.gifhttp://cellar.org/images/moresmilies/basssmilie.gif

http://cellar.org/images/newsmilies/band.gif

http://cellar.org/images/smilies/dedhorse.gif

Zakath
2006-06-09, 14:54
Du är en mycket störd människa.

Så du har bytt till FF efter ca. 2år nu? ;)

Metal_boy_
2006-06-09, 14:55
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAhHAHAHAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAaaAaAAAAAAAHAHAHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !

AHAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Yghulb
2006-06-09, 14:58
Så du har bytt till FF efter ca. 2år nu? ;)
Skulle kört opera men det vill inte funka riktigt.
(höll på att glömma) :laugh: :laugh:

jesse
2006-06-09, 14:59
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAhHAHAHAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAaaAaAAAAAAAHAHAHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !

AHAAAAAAAAAAAAAAAA!!!


Kunde du inte ha slagit enter några gånger under ditt skrattanfall?



*yourock*

ugglan
2006-06-09, 14:59
http://genmay.net/images/smilies/waffles.gif

borde vi ha med

Kwon
2006-06-09, 15:09
Det kunde vart värre tjifen. Vi kunde ha haft dessa i sortimentet.

http://img271.imageshack.us/img271/5772/plzretards9yb.jpg

MasterChief
2006-06-09, 15:12
Kwonish verkar lite upprörd. Det har jag nog inte sett förut. :MrT:

Trance
2006-06-09, 15:15
Han tar det som en attack på sin Internet-personlighet.

Angel
2006-06-09, 15:17
D vore schysst me lite nya smiley, dom e lite uttjatade nu

ugglan
2006-06-09, 15:18
En idé vore att ta bort alla smileys, så kanske folk kan lära sig att uttrycka sig i ord.

Metal_boy_
2006-06-09, 15:19
En idé vore att ta bort alla smileys, så kanske folk kan lära sig att uttrycka sig i ord.


Eller så kanske du kan hålla truten en skvätt och gå ut och fortsätta med att spela krocket?

jesse
2006-06-09, 15:20
D vore schysst me lite nya smiley, dom e lite uttjatade nu

Du skulle aldrig ha sagt så. Nu kommer Kwon att smilie-bomba den här tråden hela kvällen *cry*

jesse
2006-06-09, 15:22
Eller så kanske du kan hålla truten en skvätt och gå ut och fortsätta med att spela krocket?


"Krocket (franska croquet) är ett utomhussällskapsspel, där uppgiften är att med en träklubba driva ett träklot i en viss ordning genom ett visst antal bågar och mot pinnar.

Tidig historia
Spelet har genomgått stora växlingar både beträffande spelregler och popularitet hos allmänheten. Det har sitt ursprung i England, där det var känt redan under medeltiden och varifrån det spreds till södra Frankrike och över kontinenten. På 1860- och 1870-talen stod det på sin höjd av popularitet i Storbritannien och spreds därifrån till kolonierna över hela världen. En djup reaktion kom dock snabbt, och efter 1875 föll det nästan i glömska för att under tidigt 1900-tal åter komma i en blomstringsperiod.

Tävlingar arrangerades i England av United old England croquet association, och årligen tävlades om mästerskap för herrar och damer, både i enkelspel och par. Även i Sverige var spelet mycket populärt kring sekelskiftet 1900 och spelades ”överallt” vid sommarnöjena. Där kom det dock inte under ledning av någon organisation, och organiserade tävlingar förekom inte...."

Metal_boy_
2006-06-09, 15:28
"Krocket (franska croquet) är ett utomhussällskapsspel, där uppgiften är att med en träklubba driva ett träklot i en viss ordning genom ett visst antal bågar och mot pinnar.

Tidig historia
Spelet har genomgått stora växlingar både beträffande spelregler och popularitet hos allmänheten. Det har sitt ursprung i England, där det var känt redan under medeltiden och varifrån det spreds till södra Frankrike och över kontinenten. På 1860- och 1870-talen stod det på sin höjd av popularitet i Storbritannien och spreds därifrån till kolonierna över hela världen. En djup reaktion kom dock snabbt, och efter 1875 föll det nästan i glömska för att under tidigt 1900-tal åter komma i en blomstringsperiod.

Tävlingar arrangerades i England av United old England croquet association, och årligen tävlades om mästerskap för herrar och damer, både i enkelspel och par. Även i Sverige var spelet mycket populärt kring sekelskiftet 1900 och spelades ”överallt” vid sommarnöjena. Där kom det dock inte under ledning av någon organisation, och organiserade tävlingar förekom inte...."


Tack för infon. Jag brukar dra till bosnier i bakhuvet med klubban.

jesse
2006-06-09, 15:33
Tack för infon. Jag brukar dra till bosnier i bakhuvet med klubban.

"Bosnier kallas en person som kommer från eller är är medborgare i Bosnien-Hercegovina."

Jag är glad att jag kunde hjälpa till, har nämligen tillgång till internet där man kan hitta jättemycket information.

ugglan
2006-06-09, 15:38
Eller så kanske du kan hålla truten en skvätt och gå ut och fortsätta med att spela krocket?

en skvätt? Nu får du allt förklara.

jesse
2006-06-09, 15:39
en skvätt? Nu får du allt förklara.

Nu begär du för mycket av Metal_b, jag tycker det räcker med att han stavade rätt till ordet skvätt.

Metal_boy_
2006-06-09, 15:46
en skvätt? Nu får du allt förklara.


Vet du inte vad skvätt är? Är du dum i huvet?

jim
2006-06-09, 15:46
en skvätt? Nu får du allt förklara.

Skvätt är det universala mängdmåttet! ditt ifrågasättande tyder bara på okunnighet!

Några exempel:

"Älskling kan du ge mig en skvätt rostbiff till?"

"En skvätt öl tack!"

"Ska du med hem och mysa en skvätt?"

"Hon var söt, men knappt 3 skvättar lång..."

En annan bra term är "en kopp", typ "en kopp öl", men det lämnar vi åt framtiden att förklara.

Metal_boy_
2006-06-09, 15:49
Skvätt är det universala mängdmåttet! ditt ifrågasättande tyder bara på okunnighet!

Några exempel:

"Älskling kan du ge mig en skvätt rostbiff till?"

"En skvätt öl tack!"

"Ska du med hem och mysa en skvätt?"

"Hon var söt, men knappt 3 skvättar lång..."

En annan bra term är "en kopp", typ "en kopp öl", men det lämnar vi åt framtiden att förklara.


:thumbup: En skvätt till dig min vän!

Baan
2006-06-09, 15:50
Tack för infon. Jag brukar dra till bosnier i bakhuvet med klubban.

WTF. You're gonna die. Bitch. ;)

Metal_boy_
2006-06-09, 15:51
WTF. You're gonna die. Bitch. ;)


Strike!!! ;)

Yankeee
2006-06-09, 15:52
:laugh: :naughty: hatar jag också, trots att jag använder den första ibland. Men det är bara för att passa in.

ugglan
2006-06-09, 15:53
Vet du inte vad skvätt är? Är du dum i huvet?

Har alltid utgått ifrån att det är en liten mängd utspilld vätska.

Yankeee
2006-06-09, 15:55
Vet du inte vad skvätt är? Är du dum i huvet?

Huvudet heter det.

Metal_boy_
2006-06-09, 15:57
Huvudet heter det.


Nähä?

Yankeee
2006-06-09, 15:57
Nähä?

Skriv det då.

Baan
2006-06-09, 15:59
:laugh: :naughty: hatar jag också, trots att jag använder den första ibland. Men det är bara för att passa in.

hatkärlek är ordet?

Valentino
2006-06-09, 15:59
Skriv det då.


Varför? Skriver du aldrig fel eller slang?

Metal_boy_
2006-06-09, 15:59
Skriv det då.


Varför?

Yankeee
2006-06-09, 16:01
Skriver du aldrig fel eller slang?

Inte om jag (mot förmodan) frågar om någon annan är dum.

aitamaa
2006-06-09, 16:01
Humor! *slap* :hbang: *flex* *bs* *popcorn* <--- Me like, Men va i helvete jag hade 6 stycken i mitt original message. Men nej serru 5stycken var limiten :'( :'( :'(

Metal_boy_
2006-06-09, 16:03
Inte om jag (mot förmodan) frågar om någon annan är dum.
Jasså? Blir du ovetande i frågan om du själv är dum i huvet, bara för att du själv skriver i slang, när du frågar nån annan den frågan? Vad är du rädd för? Döljer du något? ;)

jesse
2006-06-09, 16:04
:laugh: :naughty: hatar jag också, trots att jag använder den första ibland. Men det är bara för att passa in.


Jag tror att de förlåter dig, men bara för att du är Jesus.

*yourock*

jim
2006-06-09, 16:06
Har alltid utgått ifrån att det är en liten mängd utspilld vätska.

Vi förstår och respekterar din okunskap, jag ber dig att forska vidare i ämnet så kommer du snart förstå att en skvätt är så mycket mer än en liten mängd utspilld vätska, det är en hel livsstil, en väg, ett mål, en kärlek...

Yankeee
2006-06-09, 16:07
Jasså? Blir du ovetande i frågan om du själv är dum i huvet, bara för att du själv skriver i slang, när du frågar nån annan den frågan? Vad är du rädd för? Döljer du något? ;)

Det handlar väl om att man själv kanske inte bör öppna truten i det fallet om man inte ens behärskar sitt modersmål.

Lasse Kongo
2006-06-09, 16:59
Det handlar väl om att man själv kanske inte bör öppna truten i det fallet om man inte ens behärskar sitt modersmål.


Sicket *bs*

"Kolla Leffe där borta, han har dyslexi och talproblem, öppnar han käften slår vi ner han"


Tönt

Yankeee
2006-06-09, 17:00
Sicket *bs*

"Kolla Leffe där borta, han har dyslexi och talproblem, öppnar han käften slår vi ner han"


Tönt

Nu handlar det iof en person som inte har dyslexi. Städa utanför din egen farstu innan du klagar på grannen, är det bekant?

Varför detta behov att ta till personangrepp?

jesse
2006-06-09, 17:12
Nu får ni sluta bråka, om metal skriver lite spydiga/kaxiga inlägg i allmänt får han väl vara beredd på att någon tjafsar tillbaka lite.

/Pez från Jens konto.

Metal_boy_
2006-06-09, 17:21
Det handlar väl om att man själv kanske inte bör öppna truten i det fallet om man inte ens behärskar sitt modersmål.


Nu klagade jag inte på hans stavning eller hur? Jag frågade om han var dum i huvet som inte förstod vad en skvätt betydde. Vad får dig att tro att man inte behärskar sitt modersmål bara för att man skriver i slang? Du brukar annars vara emot fördomsfulla människor, vad är det med dig egentligen? Har du mens nu igen?

Lasse Kongo
2006-06-09, 17:30
Nu handlar det iof en person som inte har dyslexi. Städa utanför din egen farstu innan du klagar på grannen, är det bekant?

Varför detta behov att ta till personangrepp?

Orka, tycker det är sååååå :sleep: med personer som klagar på stavning etc på internet.

Spela stor jävla roll om hur man stavar på ett forum!

MasterChief
2006-06-09, 17:56
Vi diskuterar smileys i den här tråden. Svårt att fatta?

Metal_boy_
2006-06-09, 18:04
Vi diskuterar smileys i den här tråden. Svårt att fatta?
Vi förstår, vi bara skiter i det.



*innocent*

Yankeee
2006-06-09, 18:05
Nu klagade jag inte på hans stavning eller hur? Jag frågade om han var dum i huvet som inte förstod vad en skvätt betydde. Vad får dig att tro att man inte behärskar sitt modersmål bara för att man skriver i slang? Du brukar annars vara emot fördomsfulla människor, vad är det med dig egentligen? Har du mens nu igen?

Men lägg lite energi på att försöka förstå ironin.

Yankeee
2006-06-09, 18:06
Orka, tycker det är sååååå :sleep: med personer som klagar på stavning etc på internet.

Spela stor jävla roll om hur man stavar på ett forum!

Nu var det ju så att metal bara fick mothugg när han försökte dryga sig, inget mer med det :)

MasterChief
2006-06-09, 18:06
Vi förstår, vi bara skiter i det.



*innocent*


Jag tror mer på min teori faktiskt.

Ni beter er som småsyskon som bråkar om fjärrkontrollen eller nåt. Det är onekligen lite gulligt.

Metal_boy_
2006-06-09, 18:08
Jag tror mer på min teori faktiskt.

Ni beter er som småsyskon som bråkar om fjärrkontrollen eller nåt. Det är onekligen lite gulligt.


Kittla mig under hakan.

Metal_boy_
2006-06-09, 18:09
Men lägg lite energi på att försöka förstå ironin.


Jo jag förstår ironin. Den brukar dras varje gång :)

MasterChief
2006-06-09, 18:12
Kittla mig under hakan.

Vilken av dem föredrar du?

Metal_boy_
2006-06-09, 18:14
Vilken av dem föredrar du?


Den 3:e. Du märker vilken det är, det finns ett lönnfack under.

Lasse Kongo
2006-06-09, 18:17
Den 3:e. Du märker vilken det är, det finns ett lönnfack under.

:laugh:

MacLeod
2006-06-09, 23:28
Jag ogillar alla nya typer av smileys. Annat var det på IRC-tiden när man körde med hederliga tecken.

dynamo
2006-06-09, 23:40
Spela stor jävla roll om hur man stavar på ett forum!

Värre än felstavningar är folk som skriker med totalt överdriven font-storlek eller all-caps. :whipped: *grr27*

dynamo
2006-06-09, 23:42
Jag ogillar alla nya typer av smileys. Annat var det på IRC-tiden när man körde med hederliga tecken.

Jag gillade /me.. :em:

/me disappears in a puff of smoke.

myggan
2006-06-10, 01:51
jag gillar alla smileys och jag använder dom alltid vid fel tillfälle :naughty:

Jag vill ha mer smileys !!!!! :laugh:

skaparn
2006-06-10, 08:29
Jag kan bara hålla med MC i hans inledande inlägg. Smileys, av alla former, är en cancersvulst på samhällskroppen. Försvaret av dem brukar ofta handla om att det är svårt att uppfatta ironi när man inte samtalar i person, men det är en lam ursäkt för att inte lägga ner lite tid i både skrivandet och läsandet av ett inlägg.
Ska vi sedan titta på den symbolen som var upphov till största irritation, den skrattande saken så undrar jag stilla ifall den motsvarar ett ordentligt skratt från skribenten. Om ni som använder den skrattar högt i den omfattning ni använder symbolen då skulle jag placera er i kategorin "bullriga original man undviker i bussen".

Enda gången jag uppskattat en smiley var då mitt favoritinlägg om döts straf avslutades med "hinner inte skriva mer, måste <äta-symbolen>".

MasterChief
2006-06-10, 08:39
Jag kan bara hålla med MC i hans inledande inlägg. Smileys, av alla former, är en cancersvulst på samhällskroppen. Försvaret av dem brukar ofta handla om att det är svårt att uppfatta ironi när man inte samtalar i person, men det är en lam ursäkt för att inte lägga ner lite tid i både skrivandet och läsandet av ett inlägg.
Ska vi sedan titta på den symbolen som var upphov till största irritation, den skrattande saken så undrar jag stilla ifall den motsvarar ett ordentligt skratt från skribenten. Om ni som använder den skrattar högt i den omfattning ni använder symbolen då skulle jag placera er i kategorin "bullriga original man undviker i bussen".

Enda gången jag uppskattat en smiley var då mitt favoritinlägg om döts straf avslutades med "hinner inte skriva mer, måste <äta-symbolen>".


Du har rätt och även jag använder ofta smileys. Fan, jag är beroende av detta sattyg. Mina aversioner mot vissa smileys visar dock att det finns lite hopp för mig. Ska försöka att inte använda smileys i en vecka och se om det funkar.

skaparn
2006-06-10, 08:52
Du har rätt och även jag använder ofta smileys. Fan, jag är beroende av detta sattyg. Mina aversioner mot vissa smileys visar dock att det finns lite hopp för mig. Ska försöka att inte använda smileys i en vecka och se om det funkar.

Bra! Enda sättet är nog en kall kalkon.