handdator

Visa fullständig version : Hur blir man snabbast av med en sommarförkylning ?


Robroy
2006-06-09, 12:53
Har varit förkyld i två veckor nu, finns det något som man kan göra för att bli frisk snabbare ? Jag har inte tränat något alls på två veckor, börjar att klättra på väggarna här hemma snart.

userfriendly
2006-06-09, 13:03
om du inte är allt för dålig, bara lite snörvlig kan det fkatiskt hjälpa att träna - mitt immunförsvar brukar sätta igång då. Dock ere inget jag rekommenderar om du är SJUK.
Annars: kolhydrater, vila, vitaminer oso positivt tänkande ;)

mangs
2006-06-09, 14:05
Sov mycket, är väl det främsta. Sedan att äta och dricka och ta det allmänt lugnt.

J.Saarela
2006-06-09, 14:24
Har du kollat upp allergi? Många tror dom är förklyld å så visar det sig att dom är allergiska.

Anonym112
2006-06-09, 14:43
Tror inte det går snabba upp proccesen.

Är bara o vila sen försvinner den random beroende på dina gener, och typ av förkylning förståss.

raQblad
2006-06-09, 14:48
Vila! Det är dunderkuren nummer ett.
Ta några dagar då du bara ligger hemma framför teven och tar det så lugnt som möjligt. Se bara till att ha gott om vatten och frukt...

Robroy
2006-06-09, 15:26
Har du kollat upp allergi? Många tror dom är förklyld å så visar det sig att dom är allergiska.

Nej det är ingen allergi det vet jag säkert...

Robroy
2006-06-10, 12:49
Har varit förkyld i två veckor nu, finns det något som man kan göra för att bli frisk snabbare ? Jag har inte tränat något alls på två veckor, börjar att klättra på väggarna här hemma snart.

Man kanske ska dra en 75:a :D

mACKANNN
2006-06-11, 19:24
kan rekommendera kan jang. finns på naturapoteket. de har ja druckig morgon o kväll varje gång jag varit förkyld sen jag var liten och de är lika bra varje gång! blir oftast frisk på några dagar!

Va alldelles nyss förkyld faktist, varade en vecka typ.

n1tro
2006-06-11, 19:31
kan rekommendera kan jang. finns på naturapoteket. de har ja druckig morgon o kväll varje gång jag varit förkyld sen jag var liten och de är lika bra varje gång! blir oftast frisk på några dagar!

Va alldelles nyss förkyld faktist, varade en vecka typ.

hur länge brukar en förkylning vara såhär

Allan73
2006-06-12, 15:11
Köp allt som finns på apoteket, Vicks salva och Nasoferm så rensar du kran. Bromhexin ACo så slipper du hostan, samt vitaminkur. Skit i att ta något febernedsättande, det är bättre att låta feberna vara.


Har varit förkyld i två veckor nu, finns det något som man kan göra för att bli frisk snabbare ? Jag har inte tränat något alls på två veckor, börjar att klättra på väggarna här hemma snart.

mACKANNN
2006-06-12, 17:11
hur länge brukar en förkylning vara såhär

jag fattade inte :confused:

TommyBoy
2006-06-12, 21:16
Håller med ovanstående angående Kan Jang. Köper det varje gång en förkylning slår till och blir frisk på halva tiden mot de få gånger jag slarvar med inköpet.

Sov mycket och drick o är vad du förmår.