handdator

Visa fullständig version : KCG2, tillräckligt mycket kreatin?


mvda
2006-06-09, 10:23
Köpte nyss en burk KCG2 och har använt den 2 ggr. Har upplevt en stickande känsla i händerna men det skulle visst vara helt normalt om jag förstått rätt.

När jag var nere på gg och snackade med killen i kassan angående kcg2 så sa han att om jag vill ha "kreatineffekten" så bör jag ta extra kreatin utöver det som är i kcg2. Stämmer detta eller var det bara ett försök att få sålt lite kreatin? ;)

Pata
2006-06-09, 11:15
Läs igenom dessa.

Om kreatin
http://62.181.218.130/forum/showthread.php?t=33269

Om KCG2
http://62.181.218.130/forum/showthread.php?t=66907

krilleh
2006-06-09, 13:48
Tror ni kre-alkalyn enbart ger bättre effekt än kcg2? då de innehåller lite annat också. De som skrev tyckte inte att de gav så mkt så man börjar ju undra va man ska beställa till hösten då bulkningen sätter igång ;)

Pdaddy
2006-06-09, 17:29
Tror ni kre-alkalyn enbart ger bättre effekt än kcg2? då de innehåller lite annat också. De som skrev tyckte inte att de gav så mkt så man börjar ju undra va man ska beställa till hösten då bulkningen sätter igång ;)

Kre-Alkalyn i sig själv är mkt bättre än vanligt monohydrat..

KCG2 är i mitt tycke bättre än enbart Kre-alkalyn :thumbup:

M

Angus
2006-06-09, 17:44
kcg 2 är kre alkalyn med turbo dvs bra mycket bättre än enbart kre alkalyn och mängden kreatin måste räcka till för i en annan tråd så stod det att kcg innehöll runt 4g per servering vilket är drygt 5 kapslar kre alkalyn:thumbup:

EiseltUK
2006-06-09, 18:11
Det finns ännu inga publicerade studier med Kre-alkalyn och tills dess bör man nog utgå från att effekten är samma. Mycket tyder dock på att det räcker med små doser Kre-alkalyn för att få effekt. Tillverkaren i USA säger att de har gjort omfattande studier som ska publiceras men sånt vet man aldrig hur lång tid det kan ta.

En budgetvariant till Kre-Alkalyn är att ta vanligt kreatin och justera pH-värdet själv med bikarbonat eller Novalucol från Apoteket (som binder saltsyran i magen). Kan vara något att testa för dem som har en burk Kp3 eller gamla varianten av KCG hemma.

Om det är samma mängd Kre-Alkalyn som man skulle tagit av rent Kre-Alkalyn + det beta-alanin som finns i blandningen så bör effekten rimligen vara bättre än rent Kre-Alkalyn.

/ Henrik

BOSS
2006-06-10, 00:11
En budgetvariant till Kre-Alkalyn är att ta vanligt kreatin och justera pH-värdet själv med bikarbonat eller Novalucol från Apoteket (som binder saltsyran i magen). Kan vara något att testa för dem som har en burk Kp3 eller gamla varianten av KCG hemma.


Enligt Jeff Golini själv så skulle inte det fungera, eftersom man inte gör något åt själva kreatinets pH-värde.

Vågar inte länka till hans (Kre-Alkalyn's) hemsida eftersom det även är en webshop, men på den finns det en intervju med honom och drygt 3/4 in i den snackar han om just detta.

(inte .com-sidan, utan .net)

Hoppas inte det här räknas som en länkning. I så fall ber jag om ursäkt och tar varningen som en man.

EiseltUK
2006-06-10, 13:47
Enligt Jeff Golini själv så skulle inte det fungera, eftersom man inte gör något åt själva kreatinets pH-värde.

Vågar inte länka till hans (Kre-Alkalyn's) hemsida eftersom det även är en webshop, men på den finns det en intervju med honom och drygt 3/4 in i den snackar han om just detta.

(inte .com-sidan, utan .net)

Hoppas inte det här räknas som en länkning. I så fall ber jag om ursäkt och tar varningen som en man.


Enligt patentet är det kreatinmonohydrat blandat med bikarbonat och magnesiumglycerolfosfat men in intervjun säger han att patentet inte avslöjar den riktiga tillverkningsmetoden. Verkar lite konstigt.

Normalt skulle man patentera molekylen, tillverkningsmetoden och användningsområdet. Styrkan i ett patent kommer vanligen i att man redovisar detaljerna.

/ Henrik

EiseltUK
2006-06-12, 15:14
Enligt Jeff Golini själv så skulle inte det fungera, eftersom man inte gör något åt själva kreatinets pH-värde.

Vågar inte länka till hans (Kre-Alkalyn's) hemsida eftersom det även är en webshop, men på den finns det en intervju med honom och drygt 3/4 in i den snackar han om just detta.

(inte .com-sidan, utan .net)

Hoppas inte det här räknas som en länkning. I så fall ber jag om ursäkt och tar varningen som en man.

Har mailat till Martin Purpura som är "experten" hos Degussa BioActives. De borde ha testat Kre-Alkalyn vid de här laget eller i varje fall ha någon kommentar för att kunna bemöta Kre-Alkalyns påstående om vanligt kreatin. Återkommer....

/ Henrik

Nitrometan
2006-06-12, 15:52
Normalt skulle man patentera molekylen, tillverkningsmetoden och användningsområdet. Styrkan i ett patent kommer vanligen i att man redovisar detaljerna.
Precis. Och dessutom uttrycker sig lite svepande så att folk får svårt att "inkräkta på patentet".

BOSS
2006-06-12, 16:07
Precis. Och dessutom uttrycker sig lite svepande så att folk får svårt att "inkräkta på patentet".

Skulle jag med ha gjort. :)