handdator

Visa fullständig version : Kan kroppen bara forlora max 0,5 kg fett per vecka?


Minna
2006-06-09, 08:46
Jag laste pa halso.info att det ar omojligt for kroppen att forlora mer an 0,5 kg fett i veckan. Och vice versa, man kan omojligt ga upp mer an 0,5 kg fett i veckan.

Jag har svart att tro pa det har. Det later helt enkelt som om det skulle motsaga manga sjalvklara teorier om kroppens funktioner...

Skulle garna vilja hora vad du sager om det har, King grub!

userfriendly
2006-06-09, 08:48
självklart kan man tappa mer än 0,5kg fett i veckan, men då är oxå risken för att tappa muskelmassa högre. Antagligen är det väl så dem menar?

larre
2006-06-09, 08:49
Jag lasta pa halso.info att det ar omojligt for kroppen att forlora mer an 0,5 kg fett i veckan. Och vice versa, man kan omojligt ga upp mer an 0,5 kg fett i veckan.

Jag har svart att tro pa det har. Det later helt enkelt som om det skulle motsaga manga sjalvklara teorier om kroppens funktioner...

Skulle garna vilja hora vad du sager om det har, King grub!

Då du inte har skickat detta som ett PM till grub så svarar jag.

Man kan tappa mer fett än 0.5kg fett i veckan och man kan lägga på sig mer än 0.5kg fett i veckan.

King Grub
2006-06-09, 08:52
Personen på Hälso.info som skrivit det visste inte vad han eller hon pratade om.

Minna
2006-06-09, 08:57
Tackar for snabba svar!

Slartibartfast
2006-06-09, 09:26
Personen på Hälso.info som skrivit det visste inte vad han eller hon pratade om.

Ingen på Hälso.info vet väl vad de pratar om? T.o.m jag som är ganska okunnig om det mesta slås med häpnad av idiotin som genomsyrar den brädan.

Honn
2006-06-09, 10:03
Ingen på Hälso.info vet väl vad de pratar om? T.o.m jag som är ganska okunnig om det mesta slås med häpnad av idiotin som genomsyrar den brädan.
Några som kan nåt finns det nog allt.

Minna: Du råkar inte ha en länk dit där du läste det?

MikeAlex
2006-06-09, 20:49
Hehe, om man inte kunde gå upp mer än 0,5 kg i veckan... fan om kroppen skulle vara så snäll mot en! :)

Ätardag varje dag i en månad = + 2 kg då, låter troligt... XD

DURAMAX
2006-06-10, 17:57
Jag testade att svinäta senaste kortsemestern då vi var i Tyskland. Utemat tre gånger per dag, godis(Choklad) och diverse alkoholpå kvällarna. Vägde 72 på torsdagen och vägde 80kg på måndagmorgonen!!! Visst det kan ju vara vätskor osv men mer än 0,5kg gick jag upp på de 3,5 dagarna det är sant! Två veckor senare vägde jag 72kg igen efter hårdbantning! Man tror att man kan häva i sig på ätardagar osv men kroppen lurar man inte...

Sniggel
2006-06-10, 18:02
fan om kroppen skulle vara så snäll mot en! :)
Kroppen är ju snäll :)
Den vill ju att du ska överleva!

Lizard
2006-06-10, 20:03
Vad som åsyftas är antagligen är vad som är eftersträvansvärt? Som Userfriendly säger så är det en bra grund för att inte tappa för snabbt och därmed helt rubba din normala ämnesomsättning. Vid panikbantande sker en omställning i kroppen till sparlåga varvid du klarar dig bra på betydligt mindre energi. Inte bra alls för då går du inte ner i vikt längre, eller så går du oändligt sakta ned i vikt. Börjar du sen äta normalt(are) så går du å andra sidan upp kraftigt i stället. "Jag måste alltid vara enormt noga med vad jag äter för min kropp blir jättetjock om jag äter som alla andra". Känns det igen?


Lizard

Nithian
2006-06-10, 20:34
Jag laste pa halso.info att det ar omojligt for kroppen att forlora mer an 0,5 kg fett i veckan. Och vice versa, man kan omojligt ga upp mer an 0,5 kg fett i veckan.

Jag har svart att tro pa det har. Det later helt enkelt som om det skulle motsaga manga sjalvklara teorier om kroppens funktioner...

Skulle garna vilja hora vad du sager om det har, King grub!


Posta länken där du läste det, tvivlar på att personen som skrev det var seriös.