handdator

Visa fullständig version : Näring efter kvälsspromenad?


tinkerbell
2006-06-08, 18:41
Tja gott folk ...

Vad anser ni om att tillföra näring efter kvälsspromenad? Hade en tanke, med tanke på att man bör ligga på kcal minus för att tappa fett så tänkte jag ifall man skulle kunna ta en kvällspromenad för att ytterligare trycka ner kcal-minuset (energiunderskottet) så att man hamnar på ett så stort underskott som möjligt, så att säga, eller skadar de bara musklerna? Vad tycker ni?

Vad ska man äta annars? långsamma kolisar och protein? eller endast protein? (kött, fisk, ägg? .. osv)

Eller gå raka vägen till sängen? :)

Tacksam för svar..

mvh - t

Fartman
2006-06-08, 19:19
Jag kör just nu enligt ditt koncept då mycket fritid och kaloriunderskott gjort att jag rör mig omedvetet mindre under dagarna. (=sitter vid datorn och lökar).
Jag brukar iaf ta mitt sista mål för dagen(kesella och nötter) när jag kommit hem från promenaden, annars kan jag inte sova för att jag blir så hungrig.

tinkerbell
2006-06-08, 20:10
Jag kör just nu enligt ditt koncept då mycket fritid och kaloriunderskott gjort att jag rör mig omedvetet mindre under dagarna. (=sitter vid datorn och lökar).
Jag brukar iaf ta mitt sista mål för dagen(kesella och nötter) när jag kommit hem från promenaden, annars kan jag inte sova för att jag blir så hungrig.

Hehe, okej ...

Jag degar inte under dagarna, kör morgonpromenader också sen hade jag tänkt å lägga till kvällspromenader också, dock inte lika långa, de känns bra att gå på kvällen tycker jag.

Fartman
2006-06-09, 02:20
Hehe, okej ...

Jag degar inte under dagarna, kör morgonpromenader också sen hade jag tänkt å lägga till kvällspromenader också, dock inte lika långa, de känns bra att gå på kvällen tycker jag.
Jepp, ju senare desto bättre är det nästan. Jag har nu dom senaste dagarna varit ute och vandrat riktigt sent och det är i princip alltid mycket bättre väder sent på kvällen än vad det är tidigare på dagen *screwy*

tinkerbell
2006-06-09, 10:53
Jepp, ju senare desto bättre är det nästan. Jag har nu dom senaste dagarna varit ute och vandrat riktigt sent och det är i princip alltid mycket bättre väder sent på kvällen än vad det är tidigare på dagen *screwy*

Kan jag förstår och nu när sommaren är påväg så blir de sjukt varmt på dagarna och därmed kan morgonpromenaden blir lite plågande, men jag kommer fortfarande gå dom :)

Dock är de sedan uppfriskande med en kall kvällsspromenad samma dag :)

Käkar du då i princip långsamt protein med någon fettkälla efteråt? Efter kvällspromenaden då.

mvh - t