handdator

Visa fullständig version : snabba kolisar + diet


foad
2006-06-08, 16:50
hejsan, har under en längre tid dragit ner på kolhydraterna och har gått ner i vikt en hel del, gick kanon i början men nu efter 2-3 månaders dietande så orkar ja helt enkelt inte träna på den mängden ja får i mig, bestämde mig därför för att öka druvsocker mängden efter varje pass till 1g per kroppskg, är detta vettigt att göra eller kommer ja smälla upp i vikt igen?, detta gäller bara dextron kör på samma kost förövrigt.
lite info om mig då.

man
22 år
längd 172 cm
vikt 83 kg

mängd protein 280-300g (dag)
kolisar 130-150g (dag)

vato
2006-06-08, 22:23
Allt handlar om energi ut kontra energi in. Räkna ut ditt näringsintag och energiförbrukning så får du enkelt svaret.

Absinteh
2006-06-08, 22:48
Fylla på glykogendepåer kan du väll gott och väl göra. 1 g låter bra.

Sniggel
2006-06-08, 23:04
80g kolhydrater alltså?
vad tog du innan? 40g?
isåfall blir det en skillnad på 40g. Dvs 160 kcal extra om dagen. Inte speciellt mycket och om det dessutom hjälper dig att träna hårdare igen, så kommer du lätt göra dig av med dessa extra kcalorier.

foad
2006-06-09, 09:31
80g kolhydrater alltså?
vad tog du innan? 40g?
isåfall blir det en skillnad på 40g. Dvs 160 kcal extra om dagen. Inte speciellt mycket och om det dessutom hjälper dig att träna hårdare igen, så kommer du lätt göra dig av med dessa extra kcalorier.

japp låg på 40g innan, tackar för alla svar, är ganska nojjig gällande vikten
är rädd för att lägga på mig igen nu när man äntligen gått ner i vikt och börjar se bra ut, men vad ja hört så ska väll inte snabba kolisar lagras in som kroppsfett efter styrketräning, men ville endå kolla :)

pragmatist
2006-06-09, 10:04
Snabba kolisar i anslutning till träning är inget som helst problem, nej. Det är tvärtom ett lysande tillfälle att äta just snabba kolhydrater eftersom det motverkar muskelnedbrytning. Om du mot förmodan skulle märka något negativt viktmässigt så kan du ju dra ned lite på ditt rejält höga proteinintag som kompensation, så du ligger kvar på samma energiintag totalt sett.