handdator

Visa fullständig version : KOnstig Ryggskada


hobbitar
2006-06-08, 09:54
För ca 5/6 dagar sedan när jag vaknade hade jag väldigt ont i nedre delen av ryggen och det har fortfarande inte släppt =(

Grejjen är att jag vet inte varifrån det kommer eftersom jag inte tränat eller använt ryggen på något ansträngade sätt dagarna före jag fick det.

Har jobbat sen i måndags och tränade ben i förrgår, det kanske inte gjorde saken bättre.....

Det gör skitont när jag böjjer mig ner. Jag ska inte jobba idag och i morgon så jag hoppas det är bättre på lörd.

Tänkte gå ner och träna bröst idag, det borde väl inte vara någon fara?

Börje H
2006-06-08, 14:20
Någon fara är det troligen inte. Ovanligt är det däremot inte. Non Specifik Low back pain, dvs vanligt djävla ryggont, helt utan anledning är otroligt vanligt. Folk hakar ofta upp sig på att någonting måste ha föregått ryggsmärtan, typ ett massivt marklyft eller liknande men faktum är att i de flesta fall är smärtorna helt idiopatiska dvs helt utan synbar orsak. Det du som vanligt skall vara uppmärksam på är om smärtan får för sig att stråla ner mot benen eller om det blir problems att gå på dass.

hobbitar
2006-06-08, 16:49
Tack Börje för svaret!

Morsan sa att det kan bero på att jag satt på ett flygplan i 12 timmar och när jag tänker efter så började jag känna lite i ryggen redan dagen efter.