handdator

Visa fullständig version : Flyga sas inrikes


jakke
2006-06-08, 09:44
Jag ska flyga ner till mor och far på sommarlov, problemet är att jag kommer ha ca30kg packning(dvs 10 för mkt)..Är det någon som vet hur kinkiga dom är på Arlanda över den saken?

hahavaffan
2006-06-08, 09:46
Köp till extra i förväg. Annars tar dom hutlöst betalt för det när du checkar in väskan.

Laan
2006-06-08, 09:46
de lär troligtvis inte bry sig.. har flygit med liknande flera gånger.

jakke
2006-06-08, 09:48
de lär troligtvis inte bry sig.. har flygit med liknande flera gånger.
Nej från ö-vik brukar dom inte bry sig, inte heller landvetter. Men jag vill lixom inte stå där med skägget i brevlådan

Laan
2006-06-08, 09:58
jag har iaf inte haft några problem. inte ens utrikes. flög till frankfurt över jul med 25kg vanlig väska och 18kg handbagage :)

men träffar man på någon riktigt sur, så vet man ju aldrig.

AlexGBG
2006-06-08, 10:10
ett ex gjorde så här: checkar in sin vanliga resväska som väger typ 20kg, d.v.s. maxvikt, går till person/bagagekontrollen med sin väska med "handbagage" som är alldeles för stor, tung och kan vara så att den innehåll nånting otillåtet åxå, så dom säger "du får gå och checka in den där väskan" så hon går helt sonika till inchecklingen igen, får ett nytt kvitto och ingen som reagerade på att hon nu hade lämnat in 35kg bagage plus att hon hade sin handväska med lite grejjor i åxå.

tossefar
2006-06-08, 11:20
ett ex gjorde så här: checkar in sin vanliga resväska som väger typ 20kg, d.v.s. maxvikt, går till person/bagagekontrollen med sin väska med "handbagage" som är alldeles för stor, tung och kan vara så att den innehåll nånting otillåtet åxå, så dom säger "du får gå och checka in den där väskan" så hon går helt sonika till inchecklingen igen, får ett nytt kvitto och ingen som reagerade på att hon nu hade lämnat in 35kg bagage plus att hon hade sin handväska med lite grejjor i åxå.

Det här är lite samma sak som att bryta bort stjälkar i affären. Regelbrott för egen vinnings skull är inte cool.

skaparn
2006-06-08, 12:36
ett ex gjorde så här: checkar in sin vanliga resväska som väger typ 20kg, d.v.s. maxvikt, går till person/bagagekontrollen med sin väska med "handbagage" som är alldeles för stor, tung och kan vara så att den innehåll nånting otillåtet åxå, så dom säger "du får gå och checka in den där väskan" så hon går helt sonika till inchecklingen igen, får ett nytt kvitto och ingen som reagerade på att hon nu hade lämnat in 35kg bagage plus att hon hade sin handväska med lite grejjor i åxå.

Exakt det där har jag lyckats med i Umeå fast av misstag. Tyvärr ville Arlanda ha ca 600 SEK för att jag skulle få resa hem igen.