handdator

Visa fullständig version : Ska jag börja jobba som kock igen?


Lasse Kongo
2006-06-08, 09:31
Jag har blivit erbjuden ett riktigt bra kockjobb, trivs väl sådär på mitt nuvarande jobb *datajobbaktigt* men grejen är att jag inte jobbat som kock på typ 8 år, men det känns som det fan skulle vara kul...

Det är på en relativt nyöppnad bowlingrestaurang, jag känner ägarna bra och hon som är chef över bowlingen är min gudmor :cool:

Så vafan säger ni, ska ja hoppa på matlagningen igen eller bryr ni er inte?

Edit: jag vill ha poll till ,wtf hände?

Nordenator
2006-06-08, 09:32
Känns ju om ingen annan faktor väger in som om det vore bättre för kroppen åtminstone :>

Metal_boy_
2006-06-08, 09:34
Skit i om det var 8 år sedan. Om du vill det och känner för det, så kan det ju fan bara gå bra! Larsa! Är det uppe på Eurobowl?

Lasse Kongo
2006-06-08, 09:34
Fan jag vill ha en poll till, kan ngn snygging hjälpa mig? :em:

Kwon
2006-06-08, 09:35
JA LASSE! SLÅ TILL!

Detta är vad du har drömt om i 8 år!

GÖR DET DU TYCKER ÄR KUL, ÄLSKAR MEST!

Du har fått fyrkantiga ögon nu , tänk dig Cuisine de LasseK! :D :thumbup:

Stående ovationer för Stjärnkocken!

Lasse Kongo
2006-06-08, 09:37
Skit i om det var 8 år sedan. Om du vill det och känner för det, så kan det ju fan bara gå bra! Larsa! Är det uppe på Eurobowl?

nä, det är i "vika" faktiskt, lär ju passa rätt bra för jag o tjejen funderar på o köpa hus där =)

High1ander
2006-06-08, 09:38
Helt klart kock. Kan du spotta i maten för dumma gäster (snälla också om du känner för det).

Frantic
2006-06-08, 09:38
Fan jag vill ha en poll till, kan ngn snygging hjälpa mig? :em:


Frantic to the rescue! Klicka på "thread tools" och sen på "add a poll to this thread".
Det borde la fungera?

Metal_boy_
2006-06-08, 09:39
nä, det är i "vika" faktiskt, lär ju passa rätt bra för jag o tjejen funderar på o köpa hus där =)


Så vad fan väntar du på eller tvekar över? :)

jakke
2006-06-08, 09:40
Gör det du tycker är kul..
Fast är det inte stressigt att vara kock?
Pappa var kock förr men han och alla i hans klass jobbar med annat idag pga stressen..

Lasse Kongo
2006-06-08, 09:58
Gör det du tycker är kul..
Fast är det inte stressigt att vara kock?
Pappa var kock förr men han och alla i hans klass jobbar med annat idag pga stressen..


Alla jobb är väl mer eller mindre stressiga, sen blir det lite va man gör det till själv.

jakke
2006-06-08, 09:58
Alla jobb är väl mer eller mindre stressiga, sen blir det lite va man gör det till själv.
beror väl på vilket ställe man jobbar på också....

Nitrometan
2006-06-08, 10:03
Jag tycker att du ska hoppa på det. Kock!

Men de två sista alternativen var ju ändå givna...

Kwon
2006-06-08, 10:03
Lasse, jobbig poll du gjorde, nu vill jag ju svara på två alternativ.

Nitrometan
2006-06-08, 10:05
Jag vill kryssa i tre alternativ.

Lasse ska bli kock.

Lasse är fet. ;)

Och Nina-alternativet är ju gjutet...

Mental
2006-06-08, 10:05
Kockar är tuffa. Klart du ska bli kock igen!

Lasse Kongo
2006-06-08, 10:08
Mjo, det är därför ni ska rösta med hjärtat, och tänka på fördelar vs nackdelar, tex är det viktigare att jag får se en naken stjärt som hela inet svämmar över med, eller är det viktigare att stödja Lars i en ev framtid som coock?

Är verkligen Larsa fet, tänk om han är hård osv, själv rösta jag på alternativ 4 :laugh:

jwzrd
2006-06-08, 10:08
Ja ffs, kör i vind! Gör det du tycker är roligt, du får ju betalt!

AlexGBG
2006-06-08, 10:13
jag hade nog gjort det i din sits :)

Lasse Kongo
2006-06-08, 10:14
jag hade nog gjort det i din sits :)

jasså, vad menas med min sits då?

Kwon
2006-06-08, 10:15
jasså, vad menas med min sits då?

Tror han menar för många år framför burken, fyrkantiga ögon...

Du är för grofv för att sitta framför burken etc

Upp o spring som Kock ist! :thumbup:

Lasse Kongo
2006-06-08, 10:18
Tror han menar för många år framför burken, fyrkantiga ögon...

Du är för grofv för att sitta framför burken etc

Upp o spring som Kock ist! :thumbup:

jag hatar och sitta stilla, det är nog fan största skälet att ja vill ha ett annat jobb, sitta still 40h/vecka är sjukt stressande faktiskt...

Herkulez
2006-06-08, 10:24
jaaa klart du ska, du kommer vara spyless på ditt jobb om 10månader, det i sin tur kommer leda till att du bara sitter och grubblar över varför du inte tog jobbet, vilket i sin tur leder till att din sexlust försvinner, vilket i sin tur leder till att din tjej gör slut för att hon inte får sig, vilket i sin tur leder till att du börjar snorta affe på helgerna och sätter på olika tjejer var och varannan dag.....se på fan, det blev ett lyckligt slut trots allt

Herkulez
2006-06-08, 10:26
jasså, vad menas med min sits då?
offtopic: i mitt nästa liv ska jag bli din sits, helst cykelsadeln då.

Lasse Kongo
2006-06-08, 10:26
jaaa klart du ska, du kommer vara spyless på ditt jobb om 10månader, det i sin tur kommer leda till att du bara sitter och grubblar över varför du inte tog jobbet, vilket i sin tur leder till att din sexlust försvinner, vilket i sin tur leder till att din tjej gör slut för att hon inte får sig, vilket i sin tur leder till att du börjar snorta affe på helgerna och sätter på olika tjejer var och varannan dag.....se på fan, det blev ett lyckligt slut trots allt

kAffe kan man dricka ändå, även som kock :thumbup:

Lasse Kongo
2006-06-08, 10:27
offtopic: i mitt nästa liv ska jag bli din sits, helst cykelsadeln då.

jag ser fram emot att gnida min svettiga knäböjsröv mot dig :hbang:

Liten Men Fet
2006-06-08, 11:16
Hur är lönen jämfört med nu? Semester och arbetstider?

Jag känner några kockar och det jag lärt mig förknippa med kockyrket är magsår, stress och alkoholproblem.

Men vill du hellre vara kock än vad du pysslar med nu är det klart du ska byta.

Piranha
2006-06-08, 11:19
Beror ju lite på det Lassie, får du utforma en meny själv eller skall du steka burgare till Metalboy å hans polare hela kvällarna så kanske de inte är nån hit.

Jag kommer gärna förbi på biff å bowling, jag kan visa greppet om du vill.

Diana
2006-06-08, 11:38
Tycker oxå definitivt du ska GO FOR IT!! ett av de få yrken som inte blir långtråkiga :thumbup: skulle oxå vilja följa upp en kockdröm om de inte vore för min totala köksinkompitens :laugh:

Metal_boy_
2006-06-08, 11:41
Tycker oxå definitivt du ska GO FOR IT!! ett av de få yrken som inte blir långtråkiga :thumbup: skulle oxå vilja följa upp en kockdröm om de inte vore för min totala köksinkompitens :laugh:

Du har ju Sadam! :laugh:

Nitrometan
2006-06-08, 11:46
Jag kommer gärna förbi på biff å bowling, jag kan visa greppet om du vill.
Wow! Bowlinggreppet!

Biff är gott!!

Diana
2006-06-08, 11:47
Du har ju Sadam! :laugh:
True true :laugh: men han hårar så jävla den här årstiden :D

Metal_boy_
2006-06-08, 11:51
True true :laugh: men han hårar så jävla den här årstiden :D


Det hör till. Håriga pizzabagar-armar, som han torkar svetten i pannan med. Det är inte undra på att det kommer lite päls på maten! :laugh:

Papi
2006-06-08, 11:58
Cuisine de Kongo, låter spännande! Kör hårt!
Hur planerar du att använda proteinpulvret som ingrediens i din matlagning? Som dekoration eller smaksättare?

Kwon
2006-06-08, 11:59
Lasse kommer ju "franska" till det, så restaurangen kommer heta

Cuisine de Congeaux.

Metal_boy_
2006-06-08, 12:00
Cuisine de Kongo, låter spännande! Kör hårt!
Hur planerar du att använda proteinpulvret som ingrediens i din matlagning? Som dekoration eller smaksättare?


Lasse bjuder alltid på snorta, rör och Visakort på kanten av tallriken.

Diana
2006-06-08, 12:03
(Utgår från att kolomedlemmar äter gratis)
Det hör till. Håriga pizzabagar-armar, som han torkar svetten i pannan med. Det är inte undra på att det kommer lite päls på maten! :laugh:
Haha min ghettosoulmate :laugh:
jao besitter man inte den typ av behåring som omöjligen kan spåras VAR på kroppen det kommer ifrån har man fan inget i ett pizzeria kök att göra :D

Yankeee
2006-06-08, 12:05
Klart du ska.

Metal_boy_
2006-06-08, 12:09
(Utgår från att kolomedlemmar äter gratis)

Haha min ghettosoulmate :laugh:
jao besitter man inte den typ av behåring som omöjligen kan spåras VAR på kroppen det kommer ifrån har man fan inget i ett pizzeria kök att göra :D


Haha, precis! :D