handdator

Visa fullständig version : Löpning samma dag som styrketräning -före/efter?


Pepparkakssmurfen
2006-06-08, 09:05
Tidsmässigt blir man ibland tvungen att både löpa och styrketräna samma dag.

Om man prioriterar muskeluppbyggnad,ska man springa före eller efter styrketräningen? Hur tätt inpå/paus emellan?

Om man prioriterar fettförbränningen?

http://bestsmileys.com/exercising/5.gif http://bestsmileys.com/exercising/11.gif

BRÖÖÖÖD
2006-06-08, 15:18
Jag lånar tråden lite och frågar om det är lönt att springa 30 min efter man har styrketränat, om man:

Man har tränat i:1 h 30 min
Käkat för:2 h 30 min sedan
Tagit: protein och kolhydrat precis innan.
Mål: Öka i kondition, men styrkelyftningen har högst prioritet så man kör den först och sedan springer.

Skulle det kanske förbättra för konditonsbygget om man tog protein + kolhydrat under passet också?

Alltså
1. Är det lönt att springa 30 min efter man har styrketränat?
2. Skulle det kanske förbättra för konditonsbygget om man tog protein + kolhydrat under passet också?




Brööööd

stridskuk90
2006-06-08, 19:29
Jag lånar tråden lite och frågar om det är lönt att springa 30 min efter man har styrketränat, om man:

Man har tränat i:1 h 30 min
Käkat för:2 h 30 min sedan
Tagit: protein och kolhydrat precis innan.
Mål: Öka i kondition, men styrkelyftningen har högst prioritet så man kör den först och sedan springer.

Skulle det kanske förbättra för konditonsbygget om man tog protein + kolhydrat under passet också?

Alltså
1. Är det lönt att springa 30 min efter man har styrketränat?
2. Skulle det kanske förbättra för konditonsbygget om man tog protein + kolhydrat under passet också?




Brööööd

Se det från andra hållet; Varför skulle konditionen inte öka?

larre
2006-06-08, 19:36
Som jag har förstått det så är det bäst i byggningssyfte att ha så länge som möjligt mellan kardio och styrketräning, så lyft på morgonen och spring påkvällen.

BRÖÖÖÖD
2006-06-09, 08:48
tack så mycket

Longshot
2006-06-09, 09:15
Så lyft på morgonen och spring påkvällen.

Jag skulle säga att du gör tvärtom. Spring på morgonen på fastande mage och träna senare på kvällen.