handdator

Visa fullständig version : Elektronik billigt i polen?


aitamaa
2006-06-07, 21:23
Hallå,

Min familj ska till polen nästa vecka så jag tänkte höra om elektronik är billigt i polen? vet någon?


tack på förhand..

High1ander
2006-06-07, 21:34
Hallå,

Min familj ska till polen nästa vecka så jag tänkte höra om elektronik är billigt i polen? vet någon?


tack på förhand..
Tog ett tag för mig att fatta att den inte handla om elektronik man har i en pool, badbasäng, osv...

On topic: vet ej :/

Alexlindgren
2006-06-07, 21:35
Menar du tv apparater, osv. Är det inte stor skillnad.

MacLeod
2006-06-07, 21:49
Möbler och VVS är ruskigt mycket billigare där.
Förslagsvis köper du sånt på IKEA så har du bra garanti på det.
Glöm inte att tjacka deras top of the line-macka, en vanlig jävla avlång toast med ketchup på. Finns på alla grillar och anses tydligen vara "jättegott".

Baan
2006-06-07, 22:06
Min gissning, som jag tror är rätt bra :) , är att elektroniken knappast är billigare, kanske t o m dyrare. Det som händer i länder där folk generellt sätt inte har råd med en TV för 20k, och jag har uppfattningen om att polackerna fortfarande är rätt bra efter oss ekonomiskt, är att billigare märken växer sig starka, och framförallt förlegad teknik eller apparater som ingen skulle vilja köpa här. Jag har också märkt att även denna äldre och billigare teknik (jämfört med det som är the shit här) faktiskt även kan vara dyrare än i Sverige, då man är lite efter i utvecklingen. Nu behöver inte detta alls stämma in på Polen, bara lite spekulationer.

Om det är nu så att det är ungefär samma grejer som säljs här som där så kan det vara billigare ifall momsen där är låg, vilket inte är omöjligt.

Edit: som påpekats innan så är möbler billigt, finns en stark möbelindustri i Polen, och deras möbler är inte dyra.

Fed up
2006-06-07, 22:07
vi jämförde ikeas priser där med här eftersom vi hört att det ska vara så mycket billigare där och det var typ samma...