handdator

Visa fullständig version : Joggning direkt efter styrkepass?

Cerberus
2006-06-07, 20:00
Ska dra ut o jogga nu pga tidsbrist, har precis styrketränat.

jag borde la inte bli av med muskler om ja käkar mat direkt när ja kommer hem efter turen?

King Grub
2006-06-07, 20:05
Visst får du muskelproteinnedbrytning. Proteinedbrytningen pågår konstant, och du är i negativ proteinbalans, dvs förlorar muskelmassa, efter styrketräning. Efter styrketräning är proteinnedbrytningen förhöjd och proteinsyntesen undertryckt. Över dygnet kompenseras detta.

Cerberus
2006-06-07, 20:06
Visst får du muskelproteinnedbrytning. Proteinedbrytningen pågår konstant, och du är i negativ proteinbalans, dvs förlorar muskelmassa, efter styrketräning. Efter styrketräning är proteinnedbrytningen förhöjd och proteinsyntesen undertryckt. Över dygnet kompenseras detta.

okej, just nu prioriterar jag fettförlust och inte ökning av massa(även om det vore trevligt). Ut och jogga nu eller skippa det tycker du?

King Grub
2006-06-07, 20:08
Det får du väl bestämma själv. :confused: Jag svarade vad som händer. Det är väl bara att göra det.

Över dygnet kompenseras detta.

Du tynar knappast bort om du sköter dig någorlunda. :)

muffe85
2006-06-07, 20:30
enligt mig är det viktigt isf att få i sig både Kolhydrater och protein EMELLAN passen. Jag tror det minskar proteinnedbrytningen avsevärt. men det är väl min tro.