handdator

Visa fullständig version : Gym med riktiga instruktörer?


Yes
2006-06-07, 17:54
Att döma av åsikterna som brukar komma fram här angående instruktörerna på dom större gymkedjorna, så är dom inte mycket att hänga i julgranen. Det är ju lite tråkigt, så tanken slog mig att det vore ju trevligt med ett gym som inte bara har kompetenta instruktörer, utan också riktigt brutala jävlar som får betalt för att skrika åt en och hota med stryk om man tränar för mesigt. Alltså, typ som en träningspartner med roidrage som verkligen kan se till att pressa en till gränsen(för den som nu vill det). Finns det sådana ställen?

Yankeee
2006-06-07, 17:57
På valfritt sl-gym kan du få både tips och 120kg+ snubbar som glatt vrålar att de ska döda dig om du inte fortsätter :thumbup:

tinkerbell
2006-06-07, 17:58
På valfritt sl-gym kan du få både tips och 120kg+ snubbar som glatt vrålar att de ska döda dig om du inte fortsätter :thumbup:

Vad menas med "sl-gym" ?

ugglan
2006-06-07, 17:58
Går väl att hyra en PT och ta med denne till gymmet, finns väl flera "proffs" som erbjuder det?

Yankeee
2006-06-07, 18:01
Vad menas med "sl-gym" ?

Sl = styrkelyft. Mao ett gym där en sl-klubb tränar.

z_bumbi
2006-06-07, 18:05
så tanken slog mig att det vore ju trevligt med ett gym som inte bara har kompetenta instruktörer, utan också riktigt brutala jävlar som får betalt för att skrika åt en och hota med stryk om man tränar för mesigt.

Du vill alltså ha två instruktörer, en som är kompetent och en som inte är det?

Yes
2006-06-07, 18:06
På valfritt sl-gym kan du få både tips och 120kg+ snubbar som glatt vrålar att de ska döda dig om du inte fortsätter :thumbup:
Undrar bara hur dom skulle ta det om man går fram och frågar; "ursäkta, är du aggressiv och gillar att skrika?"

Går väl att hyra en PT och ta med denne till gymmet, finns väl flera "proffs" som erbjuder det?
Låter som det kan kosta lite för mycket bara.

Yes
2006-06-07, 18:07
Du vill alltså ha två instruktörer, en som är kompetent och en som inte är det?
Nej, då hade jag skrivit det. ;)

Dumleman
2006-06-07, 18:07
Spela in en cd som består av låtar där du vrålskriker diverse uppmanande fraser och ta med den till gymet *smart*.

NiklasR
2006-06-07, 18:09
Har man inte det i sig att träna hårt och tungt från början har jag svårt att se att några personer kan få killen att pina sig tills han spyr. *spy* .

Räcker gott och väl med en vanlig träningsparter ocjh lite jävlar anamma !

motivation is the key to sucess and f000d :)

Yes
2006-06-07, 18:15
Har man inte det i sig att träna hårt och tungt från början har jag svårt att se att några personer kan få killen att pina sig tills han spyr. *spy* .

Räcker gott och väl med en vanlig träningsparter ocjh lite jävlar anamma !

motivation is the key to sucess and f000d :)
Jag kan pressa mig själv riktigt ordentligt när jag är motiverad. Det är dock inte samma sak som när man har hjälp av någon vars enda uppgift är att pressa en hårdare.

Träningspartners har en tendens att vara krävande. Visst är dom fina att ha till hands när man själv skall lyfta, men efteråt vill dom gärna ha hjälp själva. Jag vill direkt släpa min bleka röv till nästa övning.

Yankeee
2006-06-07, 18:16
Det finns säkert några på forumet som ställer upp om priset är rätt ;)

Yes
2006-06-07, 18:24
Det finns säkert några på forumet som ställer upp om priset är rätt ;)
Okej, någon här som verkligen känner för att plåga mig i 40-45 minuter? :D

z_bumbi
2006-06-07, 18:37
Nej, då hade jag skrivit det. ;)

Jag anser inte en som får vansinnesutbrott är så kompetent, det är få personer som har en så bra teknik att det är någon mening med att driva på så mycket hårdare heller.

Vad gäller att bli plågad så dyker du upp i Eskilstuna så kan jag ställa upp, jag lovar att inte skrika mer på dig än någon annan jag har hjälpt med träningen. Däremot kommer du att få vila mer mellan seten än vad du gör nu...

mangemani
2006-06-07, 18:42
japp,på vårat gym har vi en sån jävel.

MasterChief
2006-06-07, 18:43
Okej, någon här som verkligen känner för att plåga mig i 40-45 minuter? :D

Om jag skulle plåga dig skulle inget få dig att orka 45 minuter. ;)

Nu är jag fullständigt imkompetent enligt vissa här men gillar man HIT så förstår man tjusningen i nära_döden_träning.

PS. Ultramördaren Jones gapade aldrig speciellt mycket. Han använde mer subtil terror för att plåga sin adepter till nya stordåd.

BigForre
2006-06-07, 18:53
Du kanske ska fundera lite över din inställning innan du går ner till gymmet...tänka ingeom vilka övningar du vill genomföra och med vilka resultat, när du kliver in genom dörren vet du redan precis vad du ska göra. Lyckas du inte med det kanske du skulle fundera över hur du vill ha det och om du verkligen vill bygga...

Yes
2006-06-07, 23:50
Jag anser inte en som får vansinnesutbrott är så kompetent, det är få personer som har en så bra teknik att det är någon mening med att driva på så mycket hårdare heller.

Vad gäller att bli plågad så dyker du upp i Eskilstuna så kan jag ställa upp, jag lovar att inte skrika mer på dig än någon annan jag har hjälpt med träningen. Däremot kommer du att få vila mer mellan seten än vad du gör nu...
Okej, jag överdrev en aning med vansinnesutbrott. En bra instruktör vore ju en sån som vet hur man får ut maximal prestation. Det kan nog göras på flera sätt. För min del skulle jag nog svara bäst på någon som vet hur man retar upp mig.

Mer vila mellan seten är inte riktigt min grej. Just nu strävar jag efter det motsatta(främst försöker jag minimera tiden att gå mellan övnignarna).

Om jag skulle plåga dig skulle inget få dig att orka 45 minuter. ;)
Är det en utmaning? Jag antar den! :D

Nu är jag fullständigt imkompetent enligt vissa här men gillar man HIT så förstår man tjusningen i nära_döden_träning.
Precis... för mig handlar det egetnligen inte om det optimalaste träningssättet. Tjusningen ligger i att pressa sig till max, och sen lite till. Tyvär är det så jäkla svårt att göra det på egen hand, och då anser jag mig ändå vara rätt bra på att pressa mig själv.

PS. Ultramördaren Jones gapade aldrig speciellt mycket. Han använde mer subtil terror för att plåga sin adepter till nya stordåd.
Fast han hotade väl ibland med stryk, vilket iaf är en rätt bra krydda :D

Du kanske ska fundera lite över din inställning innan du går ner till gymmet...tänka ingeom vilka övningar du vill genomföra och med vilka resultat, när du kliver in genom dörren vet du redan precis vad du ska göra. Lyckas du inte med det kanske du skulle fundera över hur du vill ha det och om du verkligen vill bygga...
Jag brukar ha passet rätt klart för mig innan jag går ned till gymet. Ibland hjälper det iof att bara rensa tankarna och inte fundera något på det, utan bara bestämt konstatera att idag skall det fan köras hårt.