handdator

Visa fullständig version : Eldorado Tonfisk


tinus
2006-06-07, 13:30
Jag har fått problem,rejäla problem!! Det visar sig att av någon anledning verkar det inte längre möjligt att få tag i den ENDA sortens tonfisk jag får ner,den från Eldorado..Finns inte längre på Hemköp,inte på Willys *cry*
Tillfälligt slut? Slutat tillverka? vad?? hjääääälp! Till saken hör att jag äter ca 2 burkar om dagen,nu kommer jag att svälta ihjäl!

tigerofsweden
2006-06-07, 13:36
Jag har fått problem,rejäla problem!! Det visar sig att av någon anledning verkar det inte längre möjligt att få tag i den ENDA sortens tonfisk jag får ner,den från Eldorado..Finns inte längre på Hemköp,inte på Willys *cry*
Tillfälligt slut? Slutat tillverka? vad?? hjääääälp! Till saken hör att jag äter ca 2 burkar om dagen,nu kommer jag att svälta ihjäl!

Ät Abbas :eating:

Pepz
2006-06-07, 13:53
eller nått annat billigt märke..

De tillverkas oftast i ett fåtal fabriker och ettiketteras olika..
Detta gäller alla EMV egna märkesvaror. från ICA Coop, Willys mfl

Robbin
2006-06-07, 15:35
Testa willys egna tonfisk, får lov att säga att det är nog den godaste av de sorterna jag prövat iaf inklusive eldorados.

Thorwaldsson
2006-06-07, 16:49
Kan stark rekommendera Lidl:s "Tuna Steak in brine" från Nixe. Enda tonfisken som kommer upp i Abbas klass enligt mig. Kostar dessutom bara fem spänn (vad jag kommer ihåg).

Kurash
2006-06-07, 16:50
Haha, Willy's "Happy Tuna" är bäst! Med en glad lekande fisk på burken, som numera är död och nermald.

tinus
2006-06-08, 09:44
Har testat alla de sorter ni nämner,men jag tycker det smakar kattmat *spy* Men tack iallafall. Ska ringa Willys & Hemköp och höra om det bara är tillfälligt slut eller vad som har hänt...MÅSTE ha min tonis,orkar inte laga mat :D

jakke
2006-06-08, 10:09
Finns ju massor av alternativ som inte behöver tillagas som dessutom innehåller massor av tungmetal

Trance
2006-06-08, 10:17
Eldorados är fan enda som är god av lågpris. Har inte heller sett den på ett tag även om jag sällan äter det.