handdator

Visa fullständig version : Mat på kvällen?


cyrX
2002-12-10, 19:36
Min träning brukar vara klar runt 20.00 tiden och då tar jag en gainer av något slag i omklädningsrummet. Runt 20.30 e jag hemma igen och jag undrar då vad som e bäst o käka?. Jag brukar käka fil och Bran Flakes och sen innan jag går o lägger mig tar jag en burk kesella eller en proteindrink. Räcker det e eller ska man få i sig "riktig" mat på kvällen som ris/kyckling/pasta mm ?

Pez
2002-12-10, 21:24
Originally posted by cyrX
Min träning brukar vara klar runt 20.00 tiden och då tar jag en gainer av något slag i omklädningsrummet. Runt 20.30 e jag hemma igen och jag undrar då vad som e bäst o käka?. Jag brukar käka fil och Bran Flakes och sen innan jag går o lägger mig tar jag en burk kesella eller en proteindrink. Räcker det e eller ska man få i sig "riktig" mat på kvällen som ris/kyckling/pasta mm ?

Äter du middag innan träningen? Ett extra mål lagad mat efter träningen har ingen mått dåligt av, käka på!

/pez

emmzan
2002-12-10, 21:30
Brukar ta gainer direkt efter passet och sen då jag kommer hem göra en rejäl tallrik havregrynsgröt som jag blandar ner proteinpulver i, i med russin och minimjölk och njuuuuut! :D

cyrX
2002-12-10, 21:47
"Äter du middag innan träningen? Ett extra mål lagad mat efter träningen har ingen mått dåligt av, käka på!"

/pez


Jag käkar både lagad mat till lunch och till middag. Jag undrar bara om det räcker att käka det jag gör nu efter träningen.

Pez
2002-12-10, 22:52
Originally posted by cyrX
"Äter du middag innan träningen? Ett extra mål lagad mat efter träningen har ingen mått dåligt av, käka på!"

/pez


Jag käkar både lagad mat till lunch och till middag. Jag undrar bara om det räcker att käka det jag gör nu efter träningen.

Ja och jag svarade "Ett extra mål lagad mat efter träningen har ingen mått dåligt av, käka på!" dvs. ungefär en timme till en och en halv timme efter att du tagit din protte/gainer efter passet så bör du äta ett mål mat till ja.

/pez

z_bumbi
2002-12-11, 10:43
cyrX: Det du äter räcker nog ganska långt men det går alltid att fila lite på matvanorna, frågan är vilken effekt man får av det men för skojs skull så.

Fil och branflakes målet efter träningen: Jag saknar en frukt och/eller grönsaker.
Du kanske kan lägga i lite vanliga havregryn i filen också.

Keson eller proteindrinken innan läggdags: Funkar utmärkt, min åsikt är att keson är bäst på att tillhandahålla energi under hela natten.

Sen beror det ju på vilka mål du har med träningen just nu också.

Officer
2002-12-11, 13:31
Jag trycker att du åtminstone ska få i dig 1 riktig måltid efter träning på kvällen, lagad mat då menar jag. Sen är det umärkt att ta en proteindrink innan man lägger sig.