handdator

Visa fullständig version : Im back!


Tulork
2006-06-07, 10:21
Tjenna på er alla.

Efter 1 års studier på högskola har man slappat när det gäller träning, men nu jävlar i är det dags igen.

Fakta:
ett år innan högskolan började vägde man ynka 175kg på 190cm *popcorn* så det var dags att ändra på det. Efter ett år så gick jag ner från 175 till ungefär 125kg men samtidigt lagt på mig ca 8kg muskler.


Nu tid:
När högskolan började för ett år sen, så var man rätt nöjd att man va hyffsat smal, kläder passade osv osv. Mne efter ett år där, så gick det lite snett igen. Jag har gått upp närmare 10kg...
Men det är tänkt att 10-15kg ska bort i sommar, och det är det jag vill prata om.

Jag undrar om det är möjligt att gå ner den vikten, utan att få massa påföljder angående huden osv?

Detta är hur jag komemr köra:

Squash 3 dagar i veckan
styrketräna 4 dagar i veckan
Gång varje dag, 6km


Rutinerna jag hade innan var lite mer extrema, men det kommer jag nog aldrig att orka göra igen. ca 4dagar squash, 4 dagar styrke, gång 7km varje dag, springa 2 dagar veckan.


Har några andra tips som ni kan dela med er av som kanske kan hjälpa mig denna sommaren? :bow:

Pepz
2006-06-07, 10:43
håll koll på kosten kanske?

Tulork
2006-06-07, 10:57
det ser jag som en självklarhet... vad jag menade med tips va andra träningsformer.. jag har ändå varit borta från "scenen" ett år.