handdator

Visa fullständig version : Deff och hårdhet


Fagen
2006-06-07, 08:34
En fråga från en okunning. Hur snabbt kan man förlora vikt (deffa) och samtidigt bli "hård"? Finns det inte en överhängande risk att det blir en hel del sladdrig hud över om man deffar för hastigt?

Pepz
2006-06-07, 10:46
En fråga från en okunning. Hur snabbt kan man förlora vikt (deffa) och samtidigt bli "hård"? Finns det inte en överhängande risk att det blir en hel del sladdrig hud över om man deffar för hastigt?


beror på din utgångspunkt, är du mycket fet och bantar ner dig två tre kilon i veckan under en längre period så är risken överhängande att du får överskottshud,

Spritza
2006-06-07, 15:13
beror på din utgångspunkt, är du mycket fet och bantar ner dig två tre kilon i veckan under en längre period så är risken överhängande att du får överskottshud,
Jo, men vad gör man sedan åt släp-huden?

King Grub
2006-06-07, 15:28
Väntar och hoppas på det bästa.

Spritza
2006-06-07, 15:32
Väntar och hoppas på det bästa.
Väntar??
Vadå, kan det komma sig att det förblir på det sättet?
Kan man senare fylla ut det med muskler?

King Grub
2006-06-07, 15:34
Har man mycket överflödig hud och i synnerhet om man har hudbristningar på det aktuella området får man ofta lära sig leva med ett överskott av hud, ja, om man varit överviktig. Beror ju på hur tjock man är. Är det bara några kilos normal byggarbulk är det ingen fara, men talar vi övervikt finns risken absolut. Även ålder och hormonbalans spelar avgörande roller.

Yes
2006-06-07, 15:46
Om man håller sig till en viktnedgång på i snitt 0,5-1kg/vecka, finns det då någon större risk att man får ett permanent hudöverskott(vi kan väl också anta att man är relativt ung så huden fortfarande är rätt elastisk)?

Spritza
2006-06-07, 16:06
Har man mycket överflödig hud och i synnerhet om man har hudbristningar på det aktuella området får man ofta lära sig leva med ett överskott av hud, ja, om man varit överviktig. Beror ju på hur tjock man är. Är det bara några kilos normal byggarbulk är det ingen fara, men talar vi övervikt finns risken absolut. Även ålder och hormonbalans spelar avgörande roller.
Övervikt.......vet inte om jag är SÅ överviktig, jag är ganska muskulös under fettet, 187cm lång och 91.4Kg tung.......borde inte vara nåt stort prob. eller?

Slartibartfast
2006-06-07, 16:52
Övervikt.......vet inte om jag är SÅ överviktig, jag är ganska muskulös under fettet, 187cm lång och 91.4Kg tung.......borde inte vara nåt stort prob. eller?

Då är det ingen fara. Jag var uppe i 100 kg på 183 cm och sen nere på 80. Ingen lös hud här.

Lasse Kongo
2006-06-07, 18:55
Övervikt.......vet inte om jag är SÅ överviktig, jag är ganska muskulös under fettet, 187cm lång och 91.4Kg tung.......borde inte vara nåt stort prob. eller?

Jag är 186 och har vägt 130 som mest och då var jag knappast fet, så så himla mkt muskler kan du ju inte ha om du känner dig fet på den vikten och den längden...

Spritza
2006-06-07, 19:02
Jag är 186 och har vägt 130 som mest och då var jag knappast fet, så så himla mkt muskler kan du ju inte ha om du känner dig fet på den vikten och den längden...
tjock hud

Bönne
2006-06-07, 19:12
Har 100cm+ runt midjan sedan bantar ner sig till 80cm midja så kanske man får hud över. För vanligt småfeta personer känns inte risken särskilt överhängande, eller?