handdator

Visa fullständig version : Maximalt tryck


goa_killen
2002-12-09, 23:00
Vi säger att man har nåra dagar på sig att se så bra ut som möjligt, hur kan man gå tillväga??

Jarod
2002-12-09, 23:10
Vill du bli stor, upp-pumpad och svullen, eller vill du se lite hårdare, ådrigare och mer deffad ut?

Mvh

goa_killen
2002-12-09, 23:46
ööhh, allt på en gång :D

Nä, men ja mennar hårdare och mer deffad..

EiseltUK
2002-12-10, 00:41
Originally posted by goa_killen
ööhh, allt på en gång :D

Nä, men ja mennar hårdare och mer deffad..

Kirurgiskt ingrepp tillsammans med vätskedrivande... :D Närrå, du kan ju testa att tömma kroppen på kolhydrater och vatten i typ 3 dagar, och sedan äter du kolhydrater, ALA + kalium (t ex bananer) + glutamin. Det gör att musklerna fylls upp och att du blir av med onödigt subkutant vatten. Fettet kan du inte göra något åt, så om det finns där så är det lika bra och skita i någon endagsform och istället satsa långsiktigt för att bränna bort fettet.

Mvh
Henrik

goa_killen
2002-12-11, 01:09
Hur tömmer man kroppen på kolhydrater??

Bara käka protein och fett då eller??

Och efter tömningen, hur ska fördelningarna vara då mellan protein/kolhydrater/fett

JJ
2002-12-11, 09:17
Och kreatin ger kanske ett kilo eller två om du svarar på det.

ToXY
2002-12-11, 12:21
Aha därför jag ser så brutalt hård ut dagen efter jag har festat!!!!:thumbup: :laugh:

/Martin

Joachim B
2002-12-11, 12:48
Glycerol! En "plasma expander" som dessutom drar in vatten som ligger mellan hud och muskler in i musklerna. Man ser resultat efter cirka 90 minuter, med en peak efter cirka 6 timmar som varar i ungefär 20 timmar. Prova 5 dl vatten och 30-50 gram glycerol. Tänk dock på att det höjer blodtrycket!!

ABC123
2002-12-11, 14:38
Om glycerol fyller musklerna med mer vatten borde man även få ökat tryck, i form av strykeökning? Är detta ett tillskott man kan tänkas ta innan träning när man deffar då för att få ökat tryck inför träningen, eller har den negativa effekter på fettförbränning?

Vart kan man hitta mer info om glycerol(ni får ju gärna skriva här och förklara, men om ni inte orkar så är ju någon länk rätt trevligt)? Och var finns det att köpa?

goa_killen
2002-12-11, 15:57
Originally posted by Joachim B
Glycerol! En "plasma expander" som dessutom drar in vatten som ligger mellan hud och muskler in i musklerna. Man ser resultat efter cirka 90 minuter, med en peak efter cirka 6 timmar som varar i ungefär 20 timmar. Prova 5 dl vatten och 30-50 gram glycerol. Tänk dock på att det höjer blodtrycket!!

Och var sjuttan får man tag på Glycerol??

Hmm, låter på nåt sätt sjukt..

Jarod
2002-12-11, 17:08
Hehe....

Glycerol (glycerin, propantriol)
En av dom få alkoholer som inte är giftiga. Färglös och ganska tjockflytande vätska med sötaktig smak. Används i tvålar, hudcremer och vid tillverkning av dynamit.

Också en viktig beståndsdel i fett.

Taget ifrån: http://www.kvarnbergsskolan.huddinge.se/antmapp/Alkohol/alktekn/glycerol.htm

Mvh

Jarod
2002-12-11, 17:11
Bra läsning här.. (http://www.dirtbike.net.nz/glycerol.html)

Petrus
2002-12-11, 18:14
...och var får man tag på det då?
(Förutom som en del i överhypade amerikanska plasmaexpanderprodukter för 2000 spänn :D )

Vänligen,,,
Petrus

Joachim B
2002-12-11, 18:20
PBL Liquid Muscle är bra, vet dock inte om den finns i Sverige. Har för mig att Twinlab har eller har haft glycerol. Hur är det med apoteken? Har för mig att det ska finnas där också.

z_bumbi
2002-12-11, 18:31
Apoteket har haft det, har för mig man använder det i polkagrisar bland annat.

EiseltUK
2002-12-12, 02:07
Originally posted by z_bumbi
Apoteket har haft det, har för mig man använder det i polkagrisar bland annat.

I England säljs det som hostmedicin.

/ Henrik

Sverker
2002-12-12, 07:12
Vet inte ifall det är någon höjdare att vara vaskulär men..

Glycerol fanns med i ett exempel på formtoppning i en tävlings-satsning på forumet för ett halvt år sedan. Där skulle man ta 30 g var 3:e timme sista dygnet innan tävlingen.

Glycerolen löser sig i blodet och snurrar runt tills levern tar upp det och gör glukos av det. Är man redan uttorkad så lär effekten på blodtrycket bli påtagligt.
Det är ju inte dopingklassat. Hur vanligt har det varit under hösten bland tävlande kropsbyggare ?

Någon som vet ? Egna erfarenheter ?

The Dwag
2002-12-12, 07:28
Finns ett repotage på muscelmedias hemsida om Glycerol laddning, vätsketömmning, kolhydratsladdning, rakning mm inför foto och tävling !

Vad man skall tänka på och hur man skall göra för att få maximala resultat !

Doktor V
2003-05-27, 23:06
Betänk att glycerol sliter på njurarna och inte bör användas mer en 1 dag i sträck

GhostFace
2003-05-28, 05:47
Originally posted by Doktor V
Betänk att glycerol sliter på njurarna och inte bör användas mer en 1 dag i sträck

1 dag ?!
Rekommenderat av vem ?

Undrar hur länge då 'Nilsson' använde sitt...?

muskelbyggarn
2003-05-28, 06:44
"Betänk att glycerol sliter på njurarna och inte bör användas mer en 1 dag i sträck"

Nja, va menar du för intag nu? 1kg eller?

Vänl,,,
Tobbe

The Dwag
2003-05-28, 07:52
Originally posted by Sverker
Vet inte ifall det är någon höjdare att vara vaskulär men..

Glycerol fanns med i ett exempel på formtoppning i en tävlings-satsning på forumet för ett halvt år sedan. Där skulle man ta 30 g var 3:e timme sista dygnet innan tävlingen.

Glycerolen löser sig i blodet och snurrar runt tills levern tar upp det och gör glukos av det. Är man redan uttorkad så lär effekten på blodtrycket bli påtagligt.
Det är ju inte dopingklassat. Hur vanligt har det varit under hösten bland tävlande kropsbyggare ?

Någon som vet ? Egna erfarenheter ?

Glycerol: A Banned Substance?
Some governing bodies have placed glycerol on the list of the banned substances. The IOC banned infusion of glycerol, whilst the United States Olympic Committee banned all forms of glycerol use. Some have argued that this is misplaced because there is no proof that glycerol improves performance while at the same time it reduces heat stress when exercising in hot conditions, making exercise safer. The ban on glycerol may put athletes at risk when exercising in extremely hot conditions and because of this ban the number of heat strokes may be increased.

rymdrattan
2003-05-28, 18:08
Hm.. bara jag som tykker det låter överdrivet bra??!
Man blir ju fundersam på över varför inga storföretag har hittat det innan??

Berry
2003-05-29, 21:52
Finns ett repotage på muscelmedias hemsida om Glycerol laddning, vätsketömmning, kolhydratsladdning, rakning mm inför foto och tävling !

hittar det inte.. du skulle inte kunna posta länken?

ska ut på en festarkryssning så småningom.. kanske skulle sa tig lite glycerol då så man är hård som satan :naughty:

Nilsson
2003-05-29, 22:02
Originally posted by GhostFace


1 dag ?!
Rekommenderat av vem ?

Undrar hur länge då 'Nilsson' använde sitt...?

Jag använde det lite kortare tid än 2v.
Tror att på en frisk kropp är det inte så farligt att ligga på 30ml träningsdagar en lite längre period.

Så för att ge er svar, vill ni bygga upp GRYMT tryck. Ligg på 30k kreatin med 2-3g ALA, mycket salt och glycerol. Drick vatten konstant, jag drack upp mot 10l om dagen. Det kommer inte göra er besvikna.. tro mig...

rymdrattan
2003-05-29, 23:21
Originally posted by Nilsson


Jag använde det lite kortare tid än 2v.
Tror att på en frisk kropp är det inte så farligt att ligga på 30ml träningsdagar en lite längre period.

Så för att ge er svar, vill ni bygga upp GRYMT tryck. Ligg på 30k kreatin med 2-3g ALA, mycket salt och glycerol. Drick vatten konstant, jag drack upp mot 10l om dagen. Det kommer inte göra er besvikna.. tro mig...

Får man fråga varför du drack salt?
Borde inte det bara göra så att du måste dricka ännu mera vatten?

Edit: åt salt :D :smash:

Nilsson
2003-05-29, 23:30
Originally posted by rymdrattan


Får man fråga varför du drack salt?
Borde inte det bara göra så att du måste dricka ännu mera vatten?

Edit: åt salt :D :smash:

Salt binder vätska, aight? Vätska = tryck. Nöjd?

rymdrattan
2003-05-30, 09:53
Originally posted by Nilsson


Salt binder vätska, aight? Vätska = tryck. Nöjd?

Oki.. var det för muskelbyggande syfte du käkade salt eller för att ju få en mega pump?

spinkoo
2003-05-30, 10:36
Originally posted by Nilsson


Salt binder vätska, aight? Vätska = tryck. Nöjd?

Vatten i muskler = Tryck

Salt = Vatten binds överallt utom musklen :D

Har jag missar nåt eller?

gasoliner
2003-05-30, 10:42
natrium (salt) har väl en del med upptaget av kreatinet att göra också om jag inte missminner mig helt.. :confused:

Har sett att en del transporters innehåller en del salt.. av denna anledningen?

Greenman
2003-05-30, 10:43
anledningen till att twinlab inte säljer glycerol för 1000 per flaska är att man kan köpa det på apoteket för runt femtilappen, finns inga pengar i att börja tillverka det som kostillskott, är ju ändå mycket billigare på apoteket

Loco 2
2003-05-30, 11:40
Jag köpte mitt på apoteket, 400 ml för 45 spänn typ. 15 ml smakar som 1 kg lösgodis... sött som faen alltså....:hbang:

fRee
2003-06-07, 20:38
ärdet här nått man törs testa som vanlig hobbybyggare??

fRee
2003-06-07, 21:53
Glycerol är en sötsmakande, färglös vätska som finns naturligt i fettet vi äter. Det kommer bevis av forskning att glycerolladdning (inte fettladdning) före och under uthållighetsaktiviteter på något sätt kan öka mängden vatten kroppen håller kvar, öka plasmavolymen och försena uttorkning.

Apotek och stormarknader kan sälja glycerol under namn som glycerin eller glycerat i paketform. Vissa produkter bör ej användas oralt, men så längre det är rent och i de doser jag uppger tycks det vara säkert.* Dock kan det ge kväljningar eller huvudvärk och uppenbart är att personer med högt blodtryck eller njurproblem ska rådgöra med sin läkare först.

Överskrid inte rekommenderade doseringar. Det kommer inte att ge bättre effekter och orsaka bara magproblem och andra besvär.

Fastställ din kroppsvikt i kg.
Inta 1 gram glycerol per kg kroppsvikt.
Med produkter såsom Glycerat följ de anvisningar som finns på paketet. Med glycerin se till att det är 5 procentig vattenlösning (50 gram till 1 liter vatten.
Därför, om du väger 80 kg måste du dricka 1600 milliliter av blandningen.
Inta detta i små doser 2 till 3 timmar före eller under aktiviteten.

* Monter P, Stark DM, Riedesel ML et al. Pre-exercise glycerol hydration improves cycling endurance time. Int J Sports Med. 17:27-33, 1996.


ajja men min fråga står fortfarande kvar???

dude
2004-05-16, 13:49
Gammal tråd detta, men tänkte om man vill ladda och se så bra ut som möjligt när man skall ta kort, ska man tömma sig på kollisar och vatten 2dagar innan för att sedan ladda på med glycerol? skulle detta funka?

Har ni bra länk för tävlingsförberedelse tömmning och laddning osv.

dude
2004-05-17, 07:01
??

Sverker
2004-05-17, 08:40
Originally posted by dude
Gammal tråd detta, men tänkte om man vill ladda och se så bra ut som möjligt när man skall ta kort, ska man tömma sig på kollisar och vatten 2dagar innan för att sedan ladda på med glycerol? skulle detta funka?

Har ni bra länk för tävlingsförberedelse tömmning och laddning osv.

Att tömma sig på kolhydrat gör bara att du tappar muskelvolym och trycket är helt borta. Att fylla på med glycerol hjälper inte eftersom glycerol ffa löser sig i blodet och har ett extremt lågt GI.

Det finns massor av kunskap och erfarenheter i Tävlande/Aktiva.
Titta runt där


Jag skriver lite om mina tre sista dagar innan nybörjartävlingen NOGP på sidan 7 i " Sverker Tävlar 2004 ".

Min erfarenhet ( använt glycerol en gång ) är att det gör varken till eller ifrån. Men vidrigt sött är det.

dude
2004-05-17, 14:04
thx kollar i tävlingsdelen då.