handdator

Visa fullständig version : Byta ut Whey till Gainer?


Fenmund
2006-06-05, 20:22
Hallå,

Idag trycker jag om mig 2-3 drinkar Whey-80 per dag (morgon, efter träning och kväll).

Jag har tänkt som så att jag hoppar över Gainers och kör bara protte eftersom jag redan nu är lite mullig och abslolut inte vill lägga på mig mer fett.

Inte för att det säger mycket men idag är jag 172 cm och väger 70 kg, så fet är jag inte direkt.

Jag börjar hur som helst mer o mer fundera på om jag inte ska byta ut "efter träning" drinken till en Gainers i alla fall, för att främja muskel tillväxten.

Vad tror ni om det?

King Grub
2006-06-05, 20:25
Fettökning/fettminskning är en fråga om kalorier in minus kalorier ut.

Tillfällena kring träningen är dom sämsta att utesluta kolhydrater på. Vid övriga tillfällen gör du klokt i att inte använda gainers, utan äta någon vettig kolhydratkälla (bröd, frukt, osv) till proteinet.

Fenmund
2006-06-05, 20:29
Fettökning/fettminskning är en fråga om kalorier in minus kalorier ut.

Tillfällena kring träningen är dom sämsta att utesluta kolhydrater på. Vid övriga tillfällen gör du klokt i att inte använda gainers, utan äta någon vettig kolhydratkälla (bröd, frukt, osv) till proteinet.

Jo absolut, men frågan är om det gör någon skillnad med en Gainer istället för Whey-80, just efter träning. Whey-80 innehåller väl lite kolisar också......

King Grub
2006-06-05, 20:31
Whey-80 innehåller väl lite kolisar också......

Oväsentlig mängd.

Fenmund
2006-06-05, 20:35
Oväsentlig mängd.

Tackar ödmjukast för hjälpen!:bow:

Summa sumarum:
Det är att rekomendera en Gainer efter träning, dock så funkar vanlig protte bra under resten av dagen!

Då är bara frågan ungefär hur många tsk el. msk dextropur som är "lagom " i en shake...

Fenmund
2006-06-05, 21:19
Då är bara frågan ungefär hur många tsk/msk/dl dextropur som är "lagom " i en shake...

Nån som vet på ett ungefär vad som är lagom till en 70 kg:s kille

King Grub
2006-06-05, 21:21
En "normal" dosering ligger på runt 0.8 g kolhydrat per kilo kroppsvikt. Finns normalt sett ingen anledning att dra ner på den mängden oavsett mål.