handdator

Visa fullständig version : Vätternrundan


Olsson
2006-06-04, 20:03
Någon som ska köra i år?

Själv är jag lite sugen på att fixa ett startbevis på nätet o köra. Men jag borde nog bestämma mig snart i så fall.

MasterChief
2006-06-04, 21:04
Skulle men ett pucko valde att bjuda mig på ett bröllop. Klart du ska köra! Finns ju både platser och boende att hitta på nätet.

GoGoGo! *flex*

Pellefant
2006-06-04, 21:26
Läste att platserna t.o.m reas ut för några hundra bara dagarna innan på plats av folk som ångrat sig. Ev. ska det finnas en anslagstavla där på plats med köp/säljes lappar med mobilnummer. Så inte behöver du anmäla dig redan nu.

Timme
2006-06-04, 22:44
Min pappa ska åka :) Viktig info :cool:

MasterChief
2006-06-05, 07:51
Läste att platserna t.o.m reas ut för några hundra bara dagarna innan på plats av folk som ångrat sig. Ev. ska det finnas en anslagstavla där på plats med köp/säljes lappar med mobilnummer. Så inte behöver du anmäla dig redan nu.

Sant, men man bör vara petig med starttiden om man siktar på att vara en fartfantom. De önskvärda tiderna kan ofta vara svårare att få tag på. Så att vänta för länge för att tjäna någon hundralapp kan vara ett dåligt taktiskt drag.

Pellefant
2006-06-05, 11:44
Sant, men man bör vara petig med starttiden om man siktar på att vara en fartfantom. De önskvärda tiderna kan ofta vara svårare att få tag på. Så att vänta för länge för att tjäna någon hundralapp kan vara ett dåligt taktiskt drag.

Aha, då förstår jag. Vilka är de bästa (snabbaste) tiderna? Precis vid gryningen? Jag ska cykla detta nångång, verkar så kul.

Olsson
2006-06-05, 12:44
De snabbaste som kör sub8 brukar starta 4:14 och många sub9, sub10 grupper oftast innan 4.

I år startar tydligen 4:14 gruppen efter 5 nån gång istället. Happy mtb´s sub9 klunga startar 4:34 och jag har hittat några starttider runt 4:00 för 5-600kr. Lär finnas en del snabba klungor att hänga på då, och sikta på sub10. Men jag vet inte om jag istället bara ska ta det lugnt och stanna i depåerna o äta gratis mat osv om jag nu ska köra för första gången.

MasterChief
2006-06-05, 13:21
De snabbaste som kör sub8 brukar starta 4:14 och många sub9, sub10 grupper oftast innan 4.

I år startar tydligen 4:14 gruppen efter 5 nån gång istället. Happy mtb´s sub9 klunga startar 4:34 och jag har hittat några starttider runt 4:00 för 5-600kr. Lär finnas en del snabba klungor att hänga på då, och sikta på sub10. Men jag vet inte om jag istället bara ska ta det lugnt och stanna i depåerna o äta gratis mat osv om jag nu ska köra för första gången.


FFS! Gratis mat? Sub10 är det som gäller! Begrips? *grr*









;)

Olsson
2006-06-07, 22:40
FFS! Gratis mat? Sub10 är det som gäller! Begrips? *grr*

;)

Hehe, joo du har väl rätt. Jag har ännu inte bestämmt mig ifall jag ska köra eller inte. Tänkte köra ringsjön runt på lördag, sen får jag ta beslut efter det.

skaparn
2006-06-07, 22:52
Bara ett varningens ord, en lärdom jag drog av den gången jag körde Vättern mot bättre vetande; Akta dig!
Det är helt bisarrt vad det kryllar av pulver runt sjön som har lika mycket klungvett som vädret är vackert en svensk tidig junidag, dvs inget alls. Ett under att jag inte blev inblandad i något allvarligt, vilket en del av mina vänner har lyckats med.

Annars kan jag bara hålla med MC, sub10 måste du köra. "Du må inga andra tider hava", som det heter i den heliga skrift.