handdator

Visa fullständig version : En rolig fredags kväll.


victor_n
2006-06-04, 16:01
en vanlig fredagkväll.. nästan.

vi har ju fått tillbaka vår lilla ögonsten farsan och jag (vår bil)
så farsan ville ut å leka av sig lite så jag å tjejen följde med.
första racet på örbyleden mot nynäsvägen blev mot en civic type R som pappa retade genom att halvgasa. va inte allt för skojj.

men sen hände något påväg hem på samma väg i andra riktningen.
där satt vi tre pers i en lastad svenssonkärra och puttra lite lätt när man ser något ruskigt lågt och med en overklig vinge komma upp i röven... (en porsche 996 gt3 cup/gatracer) vi ställer oss brevi varandra vid första rödljuset och det blir grönt.. chock nog att han tog oss första 5-10m men sen när vår turbo börja svulla luft så kom vi ikapp och efter yttligare 15-25m så var vi om och körde ifrån.. även när vi had rull 100 och axxade upp så drog vi ifrån... herrejävlar tänkte vi efteråt då vi spöjat en banpreppad gt3 med en volvo v40:devil:

lite förjävligt är att han drog ifrån duktigt när det svängde! men vi kan skylla på att han har ca 10cm bredare däck och ett par länkarmsbussningar som inte gått 12000 HÅRDA mil;)
och ni ska veta att bilen är nu safe-mappad till ca 390hk.. så fort avgastempen kommer i veckan och den är på plats med als och launch controlen ikopplad så kommer vi ha 420-430 hk på gatan*screwy*

så till listan av grymma åk vi dragit ifrån i vår är

996 gt3 cup/gat
corvette c5
evo 9a
trimmad impreza wrx STI

Dumleman
2006-06-04, 16:06
Kör fort på racerbana istället för på allmän väg :).

Linnet
2006-06-04, 16:06
Jäklar vad häftigt! Leka med andras liv sådär, du och din far är mina idoler! *rolleyes*

Mago
2006-06-04, 16:07
Kul indeed. :)
De lär blivit lite överraskade, om de nu inte sett bilen innan.

Yankeee
2006-06-04, 16:07
Moralpoliserna strikes again.

Dumleman
2006-06-04, 16:08
Moralpoliserna strikes again.
Ja som tur är.

grabben i skogen
2006-06-04, 16:09
pappas bil...hohoho

Kwon
2006-06-04, 16:10
Du e bäst victor. :)

Din bil är bäst åsse! :thumbup:

tossefar
2006-06-04, 16:13
Jag är ledsen, det är fortfarande en volvo ni kör. Eller ja, din pappa kör.

Herkulez
2006-06-04, 16:17
haha hoppas han med porchen hade en brud med han skulle impa på :D

moralpolisen: STFU

victor_n
2006-06-04, 16:19
Kör fort på racerbana istället för på allmän väg :).

jo men hur ofta får man köra på racebana?*rolleyes* kanske om man sög av lite politikers ***** så kanske dom gav vika men dom hatar allt med bilar att göra tyvär;)

victor_n
2006-06-04, 16:21
Jäklar vad häftigt! Leka med andras liv sådär, du och din far är mina idoler! *rolleyes*


du är bara avis för du inte är någons idol schuuuuumP!*slap*

victor_n
2006-06-04, 16:22
Kul indeed. :)
De lär blivit lite överraskade, om de nu inte sett bilen innan.

nja den är ju rätt diskret om man ser bort från att den är sänkt å har andra fälgar:) inte många som tänker på jätte ic'n i fronten så alla tittar ner på en i början.. sen ser dom bara röven på volvon;)

BigForre
2006-06-04, 16:22
Satan vad det sitter moralpappor på forumet...lek med förnuft och inte när det är så förbannat mycket folk som inte är med i leken i närheten bara...

victor_n
2006-06-04, 16:23
Du e bäst victor. :)

Din bil är bäst åsse! :thumbup:

jag försöker:)

hehe snart kanske den blir min då pappa suktar på gubbräsers*slap*

victor_n
2006-06-04, 16:23
Jag är ledsen, det är fortfarande en volvo ni kör. Eller ja, din pappa kör.

kunde varit värre.. kunde kört saab:thumbup:

victor_n
2006-06-04, 16:24
haha hoppas han med porchen hade en brud med han skulle impa på :D

moralpolisen: STFU

haha nja men han hade en polare som satt och assgarva.. undra varför:MrT:

christian
2006-06-04, 16:25
Satan vad det sitter moralpappor på forumet...lek med förnuft och inte när det är så förbannat mycket folk som inte är med i leken i närheten bara...

:thumbup:

victor_n
2006-06-04, 16:25
Satan vad det sitter moralpappor på forumet...lek med förnuft och inte när det är så förbannat mycket folk som inte är med i leken i närheten bara...


kan väll tillägga att varken jag eller farsan uppskattar folk som racear när andra bilar är på samma gata.. vi gasar ändast på när det inte finns något framför oss:) tänkt med sunt förnufft så lever du längre som jag säger åt mina polare som aldrig lär sig*screwy*

victor_n
2006-06-04, 16:26
bara jag som sitter och väntar på TT's reaktion när han får läsa att en volvo dragit ifrån hans drömbil!?:D

Ottenbaum
2006-06-04, 16:29
jo men hur ofta får man köra på racebana?*rolleyes* kanske om man sög av lite politikers ***** så kanske dom gav vika men dom hatar allt med bilar att göra tyvär;)

Suga av politiker för att få åka på racebana? *screwy*
Det finns evenemang med strip där man får åka och tävla mot klockan men även mot andra.
Ingen moralpredikan, bara nämner vad det finns för möjligheter utöver gaturace som bekant kan vara farligt.

christian
2006-06-04, 16:31
bara jag som sitter och väntar på TT's reaktion när han får läsa att en volvo dragit ifrån hans drömbil!?:D

Medans ni mekar och donar hemma, sitter kallsvettiga i farter över 200, får nackspärr av ketchupeffekten, åker fortfarande Volvo, så sitter Porscheägaren på en trevlig restaurang någonstans med en trevlig dam. :)

victor_n
2006-06-04, 16:32
Suga av politiker för att få åka på racebana? *screwy*
Det finns evenemang med strip där man får åka och tävla mot klockan men även mot andra.
Ingen moralpredikan, bara nämner vad det finns för möjligheter utöver gaturace som bekant kan vara farligt.


jo men grejjen är den att få delta i dom eventen kostar flera hundra kronor + att hur ofta är dom:confused: 3ggr på en sommar ha bilsport som inte ligger allt för långt bort. sen har väll lazzat något på tulinge thats it.. och politikerna kör ju över lelle :co som försöker få årdning på blackrace i stan:(

Herkulez
2006-06-04, 16:32
Medans ni mekar och donar hemma, sitter kallsvettiga i farter över 200, får nackspärr av ketchupeffekten, åker fortfarande Volvo, så sitter Porscheägaren på en trevlig restaurang någonstans med en trevlig dam. :)
hehe :D

victor_n
2006-06-04, 16:33
Medans ni mekar och donar hemma, sitter kallsvettiga i farter över 200, får nackspärr av ketchupeffekten, åker fortfarande Volvo, så sitter Porscheägaren på en trevlig restaurang någonstans med en trevlig dam. :)


ketchupeffekten?:P

mjo det kanske är volvo... men volvo är fan så mycket mer bil än porsche;)

BigForre
2006-06-04, 16:41
ketchupeffekten?:P

mjo det kanske är volvo... men volvo är fan så mycket mer bil än porsche;)

Ajaj, man ska inte uttala sig om saker man inte undersökt ordentligt...Porsche bygger förbannat brukbara bilar...

Ottenbaum
2006-06-04, 16:44
ketchupeffekten?:P

mjo det kanske är volvo... men volvo är fan så mycket mer bil än porsche;)

Ja, och en epa-traktor är lätt bättre än en koenigsegg.

christian
2006-06-04, 16:48
Äh, nu ska vi inte vara såna. Klart det är kul med en trimmad bil, men man ska inte jämföra äpplen och bananer.

Mest kul per krona är eftersträvansvärt, tycker jag.

victor_n
2006-06-04, 16:53
Ajaj, man ska inte uttala sig om saker man inte undersökt ordentligt...Porsche bygger förbannat brukbara bilar...

jo dom gör fina bilar! men syfta på vilken bil som är mest praktiskt och rolig för pengarna;)

victor_n
2006-06-04, 17:06
Ja, och en epa-traktor är lätt bättre än en koenigsegg.

vad kör du då?

Ottenbaum
2006-06-04, 17:10
vad kör du då?

Cresent

victor_n
2006-06-04, 17:12
Cresent

du råkar inte vara en anti bil miljö partist?*rolleyes*

timoat
2006-06-04, 17:14
jo men grejjen är den att få delta i dom eventen kostar flera hundra kronor + att hur ofta är dom:confused: 3ggr på en sommar ha bilsport som inte ligger allt för långt bort. sen har väll lazzat något på tulinge thats it.. och politikerna kör ju över lelle :co som försöker få årdning på blackrace i stan:(

wtf?

hahavaffan
2006-06-04, 17:53
Får jag se er på mantorp park i sommar då, när Bilsport kör sin En dag på strippen där?

Angående Porschen ni drog... båda bilarna dras med ungefär 3,5kg per hästkraft, enligt mina beräkningar. Borde inte Porschen egentligen piskat er? Jag är kraftigt Volvokåt förresten :)

Trance
2006-06-04, 17:57
anti bil miljö partist?

...

Sedan on topic, jag tycker nästan det är pinsamt att sitta i en hottad Volvo. Vet inte varför riktigt.

Nejv
2006-06-04, 18:21
Bara ta det lugnt så att ni inte krockar med någon oskyldig... Eller vad man ska säga...

Kråckodilen
2006-06-04, 18:28
...

Sedan on topic, jag tycker nästan det är pinsamt att sitta i en hottad Volvo. Vet inte varför riktigt.


+1

Sminkad griiiis! ;)

MasterChief
2006-06-04, 18:33
Lite paff att ni drog GT3:an. Han måste ju ha växlat som en fjant. Allvarligt talat.

Dumleman
2006-06-04, 18:40
+1

Sminkad griiiis! ;)
Haha!
http://img262.imageshack.us/img262/7387/pinkpigvolvo0og.jpg

BigForre
2006-06-04, 19:40
Lite paff att ni drog GT3:an. Han måste ju ha växlat som en fjant. Allvarligt talat.

Har en gammal bekant som också bygger på en volvo 40-serie, du kan ju kika lite på 100-200 tiden på den och undersöka vad en porsche gt3 faktiskt gör det på, han behöver inte ha haft så stor gubbkeps han som rattade porschen, dock misstänker jag att den här s40in är lite mer...aa...men man får vara noggrann med vilka farter det leks i, börja inte bråka med en ny saabturbo i motorvägsfart innan du har bra med tryck under huven till exempel...länk till bygget (http://www.x40nordic.com/car.aspx?id=19)

Dipshit
2006-06-04, 20:06
kalla mig moralpolis men en bekant blev överkörd och dödad av "sånt här" för 2 veckor sen..
så, ja, jag tycker det är jävligt dumt..

victor_n
2006-06-05, 13:03
Har en gammal bekant som också bygger på en volvo 40-serie, du kan ju kika lite på 100-200 tiden på den och undersöka vad en porsche gt3 faktiskt gör det på, han behöver inte ha haft så stor gubbkeps han som rattade porschen, dock misstänker jag att den här s40in är lite mer...aa...men man får vara noggrann med vilka farter det leks i, börja inte bråka med en ny saabturbo i motorvägsfart innan du har bra med tryck under huven till exempel...länk till bygget (http://www.x40nordic.com/car.aspx?id=19)

det där är jompa i klubben! samma trim som i vår kärra:thumbup:

victor_n
2006-06-05, 13:04
Får jag se er på mantorp park i sommar då, när Bilsport kör sin En dag på strippen där?

Angående Porschen ni drog... båda bilarna dras med ungefär 3,5kg per hästkraft, enligt mina beräkningar. Borde inte Porschen egentligen piskat er? Jag är kraftigt Volvokåt förresten :)

om det itne regnar då som det gjorde förra sommarn så är det MYCKET troligt :)

victor_n
2006-06-05, 13:05
...

Sedan on topic, jag tycker nästan det är pinsamt att sitta i en hottad Volvo. Vet inte varför riktigt.

vad för bil ska man sitta i då? dumt svar enligt mig

victor_n
2006-06-05, 13:06
Lite paff att ni drog GT3:an. Han måste ju ha växlat som en fjant. Allvarligt talat.

enligt en polare skulle den ha 380hk i motorn.. vi har 390 i motorn och garanterat mer på hjulen då än porschen då bilen är instäld för att så mycket som möjligt ska ner i backen så helt omöjligt är det inte! för övrigt blir det 420-430 i motorn till helgen

Trance
2006-06-05, 13:07
vad för bil ska man sitta i då? dumt svar enligt mig

Inget fel på Volvo. Men jag är av synen att vill man ha en häftig bil så köper man något annat då det blir lite fel att hotta upp en volvo. Men det är ju bara min personliga åsikt och jag är kass på bilar. De som faktiskt är bilintresserade brukar väl tycka annorlunda.

victor_n
2006-06-05, 13:07
Haha!
http://img262.imageshack.us/img262/7387/pinkpigvolvo0og.jpg

det tragiska med den bilden är att den volvon är snyggare än allt som rullat ut från trollhättans fabrik;)

tossefar
2006-06-05, 13:09
det tragiska med den bilden är att den volvon är snyggare än allt som rullat ut från trollhättans fabrik;)

http://www.carenthusiast.com/saab/saab_93saloon2002_07.jpg

VS

http://www.hispanianews.com/archive/2001/February23/2001-volvo-v40.jpg

Jag vet då vad jag hade valt.

Rock'nRoll
2006-06-05, 13:13
Moralpoliserna strikes again.

Ja det är förjävligt.

Metal_boy_
2006-06-05, 13:14
...

Sedan on topic, jag tycker nästan det är pinsamt att sitta i en hottad Volvo. Vet inte varför riktigt.


Om det är en massa plotter på den kanske, men annars tycker jag att det är grymt med en sleeper jämfört med en sportbil som ser ut mer än vad den går :)

salonikios
2006-06-05, 15:23
Skitsnack att ni tog en GT3:a med en V40...

Nizze_
2006-06-05, 15:42
aja en volvo med 390hk på framhjulen drar en GT3 med 415 hk på 1.375 kg? har svårt att tro på det ;) Ifs har jag sett en Hyndai accent med spinners dra en C5 så inget är ju omöjligt .. =)

Kurash
2006-06-05, 15:57
kalla mig moralpolis men en bekant blev överkörd och dödad av "sånt här" för 2 veckor sen..
så, ja, jag tycker det är jävligt dumt..

+1, fast för ett antal år sedan. Vansinnigt egoistiskt att riskera människors liv för sitt eget nöjes skull. Kan man inte följa reglerna ska man inte ha körkort. Bil ska köras enbart för nyttans skull pga dom enorma miljöriskerna.
30kr litern är ett bra pris för bensinen. Konstigt att världen går åt helvete när moralpolis blivit ett skällsord istället för en komplimang.

hum
2006-06-05, 16:07
jo men hur ofta får man köra på racebana?*rolleyes* kanske om man sög av lite politikers ***** så kanske dom gav vika men dom hatar allt med bilar att göra tyvär;)

De flesta bilklubbar anordnar ju en satans massa bankörningar + att det poppar upp lagliga streetrace överallt så lagliga alternativ finns det gott om.

Sen ser det ganska fånigt ut att skriva "vi körde" hela tiden. Dubbelkommande eller? hehe.

Jense
2006-06-05, 16:42
härligt med lite racing!

får åka ner här och testa min polares galaxy 74a, nascar :D

Herkulez
2006-06-05, 16:42
härligt med lite racing!

får åka ner här och testa min polares galaxy 74a, nascar :D
aa nu snackar vi bilar..VRIIIIIIIID :P

Jense
2006-06-05, 16:44
aa nu snackar vi bilar..VRIIIIIIIID :P

såhär låter den

RUUUUURURURU BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAWWWWWWARAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAA HHHHHHHHH AAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRR


så den är nog snabb

Speedzter
2006-06-05, 16:48
Om ni drog Porschen så gav han inte fullt, alternativt hade problem med greppet. Definitivt inte från start. Med framhjulsdrift. Alltså.. nej. :MrT:

Porschen är för övrigt känd för att käka bilar med mer effekt än den själv har, så volvon får nog spöäven uppe i fart trots att ni har mer vrid.

/V

Callister
2006-06-05, 16:51
Farsan har dragit ifrån det mesta med sin Sierra Cosworth. :) Inget att underskatta inte...

Wennerberg
2006-06-05, 17:23
Jag drar allt med min bil. Har aldrig förlorat mot en porsche eller någonting i samma bilklass.

victor_n
2006-06-06, 12:46
http://www.carenthusiast.com/saab/saab_93saloon2002_07.jpg

VS

http://www.hispanianews.com/archive/2001/February23/2001-volvo-v40.jpg

Jag vet då vad jag hade valt.

köp den och vå växellådsras efter 5000mil*rolleyes* sen att ta en bild på en v40 från ala 99 och gämföra med en av saabs trots allt snyggaste modeller är lite skruvat;)

victor_n
2006-06-06, 12:48
Skitsnack att ni tog en GT3:a med en V40...

jag har 5 vittnen på det. dom i porschen och vi som satt i volvon.. och varför skulle det vara omöjligt?.. vi laddar ca 2,2 bar på gatan med en turbo som är 3ggr större en en orginal och har varvstopp på runt 9000!

victor_n
2006-06-06, 12:50
aja en volvo med 390hk på framhjulen drar en GT3 med 415 hk på 1.375 kg? har svårt att tro på det ;) Ifs har jag sett en Hyndai accent med spinners dra en C5 så inget är ju omöjligt .. =)

jo men vår bil är uppbyggd för att gå fort rakt fram det är inte porschen då den är byggd för att åka mer i kurver än rakt fram!

är det någon som kan ruska fram en 402m tid på en gt3 av första modell?

victor_n
2006-06-06, 12:52
+1, fast för ett antal år sedan. Vansinnigt egoistiskt att riskera människors liv för sitt eget nöjes skull. Kan man inte följa reglerna ska man inte ha körkort. Bil ska köras enbart för nyttans skull pga dom enorma miljöriskerna.
30kr litern är ett bra pris för bensinen. Konstigt att världen går åt helvete när moralpolis blivit ett skällsord istället för en komplimang.

varför tror folk att alla som gasar riskerar andras liv:confused: dom flesta jag vet skulle aldrig gasa mot en annan bil om vägen inte var tom alt 1-2 bilar MAX! som man tar det försiktigt förbi då dom kan kasta sig ut framför en jag vet eftersom min farsa kör fort med förnuft och jag själv skulle aldrig köra på annat en ödsliga landsvägar alt glesa motorvägar!

timoat
2006-06-06, 12:54
Jävla bönder...

victor_n
2006-06-06, 12:54
De flesta bilklubbar anordnar ju en satans massa bankörningar + att det poppar upp lagliga streetrace överallt så lagliga alternativ finns det gott om.

Sen ser det ganska fånigt ut att skriva "vi körde" hela tiden. Dubbelkommande eller? hehe.

jo det är sant.. men orka puttra 30mil till kinekulle(stavning) eller liknande för att det kanske är ett bra arangerat event?!
sen det där med lagliga finns det vad jag vet iaf bara ett alternativ i stockholm och det är blackrace.. men dom har inga raksträckor att köra på än?

victor_n
2006-06-06, 12:57
förstår verkligen inte varför folk är så trångsynta.. allt ni ser är en svennson bil vs tyskt fullblod!?

Är det för trist för er att inse att om man trimmar en orginal bil så kanske den möjligtvis kan vara snabbare än en sportbil?

så jag ber er som inte har vettiga svar mer än ett par onödiga inlägg som ni kan boosta på eran post räknare så ni kan somna och tänka att ni får högre status på brädan... tragiskt

Arf Pingvin
2006-06-06, 13:01
Om ni drog Porschen så gav han inte fullt, alternativt hade problem med greppet. Definitivt inte från start. Med framhjulsdrift. Alltså.. nej. :MrT:

Porschen är för övrigt känd för att käka bilar med mer effekt än den själv har, så volvon får nog spöäven uppe i fart trots att ni har mer vrid.

/V

Det är effekt som avgör prestandan. Vrid har inget med saken att göra.

tuppen
2006-06-06, 13:01
Har ni bara pillat på motorn eller nåt mer? förstår inte riktigt meningen med att ha 400hk i en V40.. Mossan har en v40 t4 och redan där tycker jag att det är på gränsen.. chassit är hyfsat gungig och i farter 200+ så tycker jag verkligen inte man sitter särkilt säkert. Man blir lite orolig. Men motorn är rätt skön.. diggar den enorma ketchupeffekten i den även om jag föredrar Vtec!

s_himself
2006-06-06, 13:28
Har en gammal bekant som också bygger på en volvo 40-serie, du kan ju kika lite på 100-200 tiden på den och undersöka vad en porsche gt3 faktiskt gör det på, han behöver inte ha haft så stor gubbkeps han som rattade porschen, dock misstänker jag att den här s40in är lite mer...aa...men man får vara noggrann med vilka farter det leks i, börja inte bråka med en ny saabturbo i motorvägsfart innan du har bra med tryck under huven till exempel...länk till bygget (http://www.x40nordic.com/car.aspx?id=19)



Det är väl allmänt känt att saab 9000 turbon piskade porche 911 turbo mellan 80-120 ;)

f.ö. skulle jag gärna bara vilja slänga i ett chip i föräldrarnas audi s4.. 330hk ger det. *drool*

Speedzter
2006-06-06, 14:16
Det är effekt som avgör prestandan. Vrid har inget med saken att göra.

Hästkrafter är ett resultat av vridmomentet..

Vidmomentet är kraften som motorn levererar.
Hästkrafterna talar mer om hur snabbt den kan leverera kraften.
En diselbil med 200häst och 500nm i vrid är snabbare än en bensindriven bil med 200 häst och 300nm i vrid.

Turbomatade motorer har i regel mer vrid än vanliga motorer vid samma effekt.

Arf Pingvin
2006-06-06, 14:22
Hästkrafter är ett resultat av vridmomentet..

Vidmomentet är kraften som motorn levererar.
Hästkrafterna talar mer om hur snabbt den kan leverera kraften.
En diselbil med 200häst och 500nm i vrid är snabbare än en bensindriven bil med 200 häst och 300nm i vrid.

Turbomatade motorer har i regel mer vrid än vanliga motorer vid samma effekt.

Alltid är det nån stackare som nappar ;)

Läs igenom denna tråd med öppna ögon: http://forum.snowrider.se/forum_posts.asp?TID=15778&PN=1

aliquis
2006-06-06, 14:58
996 gt3 cup/gat
corvette c5
evo 9a
trimmad impreza wrx STISurt att de andra bilarna är så mycket snyggare för er bara ;D (med eventuellt undantag för just porschen.)

aliquis
2006-06-06, 14:59
Btw, "fått tillbaka"? från?

aliquis
2006-06-06, 15:00
haha nja men han hade en polare som satt och assgarva.. undra varför:MrT:För att en gubbe i volvo med son skulle racea? ;/

Speedzter
2006-06-06, 15:01
Alltid är det nån stackare som nappar ;)

Läs igenom denna tråd med öppna ögon: http://forum.snowrider.se/forum_posts.asp?TID=15778&PN=1

Hämtat ur ovanstående tråd:

"Bara kolla på formeln: nm x rpm x pi / 30 000= ger effekt i kw x 1,36 = hk

Vridetmomentet (nm) säger hur mycket effekt du får ut vid olika varvtal.

Om jag har 400nm vid 2000varv så blir det:
400*2000*pi/30000=83,73kw *1,36=108,8hk
Om jag har 250nm vid 2000 varv blir det:
250*2000*pi/30000=52,33kw *1,36=71,16hk
Bil nummer 1 får ut 108,8hk vid 2000varv.
Bil nummer 2 får ut 71,16hk vid 2000varv.
Bil nummer 1 kommer att acca ifrån bil nummer 2. "

Motorns vridmoment bestämmer effektkurvan, effektkurvan bestämmer accelerationen. Motorns vridmoment är således visst relevant i frågan om hur snabbt en bil kan accelerera.

aliquis
2006-06-06, 15:04
du råkar inte vara en anti bil miljö partist?*rolleyes*N ej me n han är sär skriv are.

aliquis
2006-06-06, 15:07
Lite paff att ni drog GT3:an. Han måste ju ha växlat som en fjant. Allvarligt talat.Han kanske tyckte att han redan hade vunnit efter 10meter? :D

aliquis
2006-06-06, 15:18
varför tror folk att alla som gasar riskerar andras liv:confused: dom flesta jag vet skulle aldrig gasa mot en annan bil om vägen inte var tom alt 1-2 bilar MAX! som man tar det försiktigt förbi då dom kan kasta sig ut framför en jag vet eftersom min farsa kör fort med förnuft och jag själv skulle aldrig köra på annat en ödsliga landsvägar alt glesa motorvägar!Ja, alla har skitbra koll när de står på igenom en stad? Även om det är 3-4 på natten kan ju någon få för sig att gå över vägen, än värre om det är någon som är lite lagom rund under fötterna på cykel.

victor_n
2006-06-06, 17:20
Btw, "fått tillbaka"? från?

vart på verkstad efter ett kamremsras. och eftersom allt är special i motorn så tar det tid att skaffa fram nya delar*grr*

victor_n
2006-06-06, 17:22
För att en gubbe i volvo med son skulle racea? ;/

när jag skrev att han garva så var det vi andra rödljuset när dom rulla upp brevid för vi kom först dit:) tror han garva mer åt sin polare som måste kört som en kratta för när båda bilarna fullgasa lädde vi spm mest med en billängd:D

victor_n
2006-06-06, 17:23
N ej me n han är sär skriv are.
höhöhö*slap*

victor_n
2006-06-06, 17:26
Ja, alla har skitbra koll när de står på igenom en stad? Även om det är 3-4 på natten kan ju någon få för sig att gå över vägen, än värre om det är någon som är lite lagom rund under fötterna på cykel.

igenom en stad? känns som du drar alla som gillar att köra lite fort över en kam efter att ha sett gis filmerna? för övrigt sånär jag och farsan brukar vara ute och rasta av bilen så är det oftast på eftermiddagen innan mörkret just för att man vill se om det är någon som vinglar längst vägen:)

J.Saarela
2006-06-06, 17:32
Skitsamma gasa hur fan ni vill det skiter jag i :laugh: Men finns det värre saker än en Gubbe som är ute å rejsar med sin son och en fjortisbrud i baksätet:laugh:

victor_n
2006-06-06, 17:32
Har ni bara pillat på motorn eller nåt mer? förstår inte riktigt meningen med att ha 400hk i en V40.. Mossan har en v40 t4 och redan där tycker jag att det är på gränsen.. chassit är hyfsat gungig och i farter 200+ så tycker jag verkligen inte man sitter särkilt säkert. Man blir lite orolig. Men motorn är rätt skön.. diggar den enorma ketchupeffekten i den även om jag föredrar Vtec!

kan väll säga såhär att vi har lagt ut ungefär i stora sifror runt 16-170k på prestanda i motorn och säkert 40k på väghållning:)

gula ställbara konidämpare runt om med röda H&R fjädrar.
fjäderbensstag fram/bak
brembobromsar fram 6kolvs ok
upgraderade brommar bak med greenstuff belägg
sänkt ca 40-45mm
ny tjockare krängningshämnare


R däck runt om på G, samt nya länkarmsbustningar som kommer vara i aluminium.

victor_n
2006-06-06, 17:36
Skitsamma gasa hur fan ni vill det skiter jag i :laugh: Men finns det värre saker än en Gubbe som är ute å rejsar med sin son och en fjortisbrud i baksätet:laugh:

kallar du min flickvänn för fjortisbrud? jävla fitthuve

J.Saarela
2006-06-06, 17:41
kallar du min flickvänn för fjortisbrud? jävla fitthuve



Ta det nu lungt fjortisbrud var inte en förolämpning mot henne,var ej avsikten.


Tuff kille du är å kalla mig fitthuve över internet.Be pappa börna hit så kan du göra det i ansiktet:laugh:

Speedzter
2006-06-06, 17:47
Ta det nu lungt fjortisbrud var inte en förolämpning mot henne,var ej avsikten.


Tuff kille du är å kalla mig fitthuve över internet.Be pappa börna hit så kan du göra det i ansiktet:laugh:

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

christian
2006-06-06, 17:48
Skitsamma gasa hur fan ni vill det skiter jag i :laugh: Men finns det värre saker än en Gubbe som är ute å rejsar med sin son och en fjortisbrud i baksätet:laugh:

Bara för att din pappa aldrig tog dig någonstans.

Jense
2006-06-06, 17:49
Bara för att din pappa aldrig tog dig någonstans.


Jodå, både i bastun och i pojkrummet

usch nä fyfan, bli inte ledsen janne, det va inte meningen att såra dina kkänslor över internet =/

Trance
2006-06-06, 17:53
Om det är en massa plotter på den kanske, men annars tycker jag att det är grymt med en sleeper jämfört med en sportbil som ser ut mer än vad den går :)

Japp där skiljer vi oss nog. Istället för att lägga pengar på en "ful" bil och göra den snabb så skulle jag nog köpt en snygg bil.

aliquis
2006-06-06, 17:55
när jag skrev att han garva så var det vi andra rödljuset när dom rulla upp brevid för vi kom först dit:) tror han garva mer åt sin polare som måste kört som en kratta för när båda bilarna fullgasa lädde vi spm mest med en billängd:DMjo, jag förstod att det kunde vara ett alternativ också.igenom en stad? känns som du drar alla som gillar att köra lite fort över en kam efter att ha sett gis filmerna? för övrigt sånär jag och farsan brukar vara ute och rasta av bilen så är det oftast på eftermiddagen innan mörkret just för att man vill se om det är någon som vinglar längst vägen:)Jag vet väl inte var folk busar, enda stället om man vill ha en längre raksträcka här där det passerar en o annan bil då o då lär ju vara hertig karls alle eller ute vid aspholmen kanske.

Det mesta av spontanrejsandet lär ju ske just efter rödljus o dylikt och då o då inne i städer? ;/

aliquis
2006-06-06, 17:57
Japp där skiljer vi oss nog. Istället för att lägga pengar på en "ful" bil och göra den snabb så skulle jag nog köpt en snygg bil.Man kan ju iaf börja med något sådant här:
http://wikedz.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/.pond/94_200sx_orangelarge.jpg.w300h225.jpg

Piranha
2006-06-06, 17:57
Man kan ju iaf börja med något sådant här:
http://wikedz.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/.pond/94_200sx_orangelarge.jpg.w300h225.jpg


Klockrent.. hosted by tripod.

aliquis
2006-06-06, 17:58
Ingår sådant här eller är det tillval?
http://www.toyota-supra.info/albums/erotic/mitsubishi_evo7_3.sized.jpg

aliquis
2006-06-06, 18:00
Klockrent.. hosted by tripod.Ajdå, vi tar en annan sida då:
http://www.dnstrading.se/nissan/ovriga/200sx_s13/200sx_s13.htm

Något som ser roligare ut iaf :)

christian
2006-06-06, 18:01
Klockrent.. hosted by tripod.

Yep, fina bilar som man inte behöver lägga ut så mycket på.


Men ärligt, vilka är ni att se ner på de som har en kul och givande hobby? Alla tycker olika, acceptera det. Eller är ni bara griniga idag för att gymmet är stängt?

Victor: Kul att du och din farsa håller på, tappa aldrig pojksinnet.

timoat
2006-06-06, 18:54
Men ärligt, vilka är ni att se ner på de som har en kul och givande hobby? Alla tycker olika, acceptera det. Eller är ni bara griniga idag för att gymmet är stängt?




För att skiten kan döda folk. Det är ansvarslöst. Andra hobbys som riskerar oskyldiga människors liv gillar jag inte heller.