handdator

Visa fullständig version : Fystorkat?


oggen
2006-06-04, 14:10
Jag har sökt runt lite på kolo men inte hittat nått var man kan köpa detta.. Vill gärna ha samma som militären, smaka på det för ett tag sedan och det va riktigt gott..:eating: Vet någon var man kan köpa detta?

Pelle2
2006-06-04, 14:58
ÖB kanske?

Kryss
2006-06-05, 10:45
http://www.drytech.no/?ID=742&lang=nor

Den adressen står de på portionerna jag har över från lumpen, borde säkert kunna luska fram vart man kan köpa dem där. Tror inte det är särskilt billigt tyvärr

Milia
2006-06-05, 14:44
Naturkompaniet säljer också frystprkat, men om det är samma som militären har jag ingen aning om,.....

Longshot
2006-06-05, 15:10
Vill gärna ha samma som militären, smaka på det för ett tag sedan och det va riktigt gott..:eating: Vet någon var man kan köpa detta?

*screwy* *screwy*
Du kan inte haft mycket fält, eller om du ens gjort lumpen?:D
Dem där måltiderna är i alla fall jag och många fler sjukt trött på!*spy*

ONT: Om du vill ha samma som i det militära får du punga ut väldigt mycket. Tror en dygnsportion ligger på runt 200-300kr.

Yankeee
2006-06-05, 17:24
De har någon torkad mat på stadium, men det är dyrt. ~90 kr för ~300 g tror jag det var.

Nydelaw
2006-06-05, 18:31
*screwy* *screwy*
Du kan inte haft mycket fält, eller om du ens gjort lumpen?:D
Dem där måltiderna är i alla fall jag och många fler sjukt trött på!*spy*

ONT: Om du vill ha samma som i det militära får du punga ut väldigt mycket. Tror en dygnsportion ligger på runt 200-300kr.

Jopp, dyra utav bara helsikke e dom... Lite kul när man skulle ge sig ut på fält/skjutvecka o maten var dyrare än ammontionen man hade med sig*screwy* Har hur som helst en del sparat sen jag gjorde lumpen...
Skulle haft hur mycket som helst om inte befälen hade krävt tebaka den efter slutövningen :'(
Har haft det som nödförråd utifall latheten skulle dyka fram... Har inte hänt än, ska jag väl tillägga :P

Sej i tomatsås kan man ju lungt säga att man tröttnat på, men Pasta Bolognese, o kycklinggrytan e phet!

Kryss
2006-06-07, 12:31
Sej i tomatsås var tydligen inköparens favorit hos oss iallafall, fy bövelen :D
Man blev lite bitter när man skulle plocka ut kartongerna till övningen och man nästan bara fick ut meny 4 (sejen), slagsmål om de andra portionerna.

Pepz
2006-06-07, 13:55
fystorkat? torkat genom fysisk träning?


Frystorkat är inte direkt gott, körde hellre med riktigt mat och tyngre packning när jag var på vandring..

z_bumbi
2006-06-07, 14:56
Frystorkat kan vara gott men det beror på vilken möda man lägger ner på att få det att smaka gott, extra tillbehör och kryddor kan göra under och tillför inte heller så mycket vikt.
Om man torkar en del mat själv så får man både ner priset och ökar variationen.