handdator

Visa fullständig version : Kaffe, hur skall det tillagas/drickar för .......


Spritza
2006-06-04, 11:42
Kaffe, hur skall det tillagas/drickar för bästa möjliga fettförbränning?

Skall man tillsätta socker? Vilket kaffe är effektivare än det "andra"?
Hur påverkar det fettförbränningen egentligen?


Mvh/Spritza

Nordenator
2006-06-04, 11:48
Starkt & Svart borde ju vara optimalt.

Svagt kaffe 400 mg/l Kopp, 15 cl 60 mg
Vanligt starkt kaffe 800 mg/l Kopp, 15 cl 120 mg

"Toxisk dos för de flesta (vuxna) människor ligger på ungefär 20 mg per kg som personen väger."

Bra att tänka på.. Jag får bara dricka 13,25 koppar per dag. :<

Cerberus
2006-06-04, 11:50
Kaffe, hur skall det tillagas/drickar för bästa möjliga fettförbränning?

Skall man tillsätta socker? Vilket kaffe är effektivare än det "andra"?
Hur påverkar det fettförbränningen egentligen?


Mvh/Spritza

Det påverkar fettförbränningen marginellt och effekten avtar inom några timmar. Inget avgörande i deffen direkt. Drick kaffet svart som synden utan något i, möjligtvis sötningsmedel om du vill.

Kan va skönt att bli lite piggare(om man e ovan kaffedrickare) på morgonen dock. Jag har missbrukat kaffe och koffein så länge att jag inte får någon uppiggande effekt alls av det längre förutom i möjligtvis sjukliga doser.

Nordenator
2006-06-04, 12:03
Kan va skönt att bli lite piggare(om man e ovan kaffedrickare) på morgonen dock. Jag har missbrukat kaffe och koffein så länge att jag inte får någon uppiggande effekt alls av det längre förutom i möjligtvis sjukliga doser.

På fastande mage kan man dock sparka igång magen rätt ordentligt även som rutinerad narkoman :>

ilikeu
2006-06-04, 12:05
jag hörde av en kompis som sa att nikotin och kaffe skulle ge en ökad förbränning än av bara kaffet.

kanske snack bara men aa, och om det e sant så tänkte jag kan man tugga nikotin tuggumi tillsammans med kaffet på morgonen??..innan kardion då.

Nordenator
2006-06-04, 12:08
jag hörde av en kompis som sa att nikotin och kaffe skulle ge en ökad förbränning än av bara kaffet.

kanske snack bara men aa, och om det e sant så tänkte jag kan man tugga nikotin tuggumi tillsammans med kaffet på morgonen??..innan kardion då.

Eftersom bådera ger en ökad förbränning så får du ju självklart mer juice från 200 ml kaffe + nikotin än bara 200 ml kaffe..

bear.flowertwig
2006-06-04, 12:17
jag hörde av en kompis som sa att nikotin och kaffe skulle ge en ökad förbränning än av bara kaffet.

kanske snack bara men aa, och om det e sant så tänkte jag kan man tugga nikotin tuggumi tillsammans med kaffet på morgonen??..innan kardion då.

Då har du väl redan ett nikotinberoende? Låt bli annars, har man väl skaffat sig ett är det inte lätt att bli av med.

fonzie
2006-06-04, 12:17
Jag använder kaffe för att bli piggare på morgonen. Sen att det sägs ha en effekt på fettförbränningen blir ett plus i kanten! :thumbup:

ilikeu
2006-06-04, 12:19
nä nä har aldrig snusat,eller rökt

men jag tänkte bara testa det där med nicorette(eller hur det än stavas) + kaffe.. i 1 vecka bara.

King Grub
2006-06-04, 12:22
Varför? Är det inte nyttigare att gå 10 minuter längre eller äta en macka mindre i stället för att börja med nikotin? :smash:

ilikeu
2006-06-04, 12:25
sant sant *screwy*

men kan man bli beroende av nikton tuggummi?

Mental
2006-06-04, 12:33
Alltså, kaffe var som godast när mormor kokade det, hon är dock ej längre bland oss. Vatten från egen kallkälla i Näsberg, hemmalda kaffebönor, kokat i kopparpanna över eld på björkved, tre uppkok och sedan serveras det omedelbart svart och friskt.

Det var en helt enorm kaffeupplevelse, och det var nog lika mycket stämningen och ritualen som den faktiska produkten som gjorde det till något extraordinärt.

Kaffets andra effekter än njutningen ger jag inte mycket för.

cam
2006-06-04, 12:42
Alltså seriöst, jag är faktiskt hellre lite för fet än att jag pillar i mig nikotin *screwy* *screwy*

Spritza
2006-06-04, 14:05
Bensin är ju fettlösande, wow!
Lets do that S**t*kissass*

Axmode
2006-06-04, 15:24
HAHA, vilken jävla quote spritza. Var visst inte så smart där.

Själv föredrar jag en stark svart kopp kaffe.

Spritza
2006-06-04, 16:00
HAHA, vilken jävla quote spritza. Var visst inte så smart där.

Själv föredrar jag en stark svart kopp kaffe.
hehe
Då skall det vara svart, when you go black-you'll never go back*

Nordenator
2006-06-04, 16:47
sant sant *screwy*

men kan man bli beroende av nikton tuggummi?

Kan man bli beroende av nikotin?
Om svaret på ovanstående fråga är jakande, borde det gälla ett tuggummi med nikotin i.

Själv föredrar jag en stark svart kopp kaffe.

Och hur vill herrn ha kaffet till koppen? :>

Axmode
2006-06-04, 17:51
Kan man bli beroende av nikotin?
Om svaret på ovanstående fråga är jakande, borde det gälla ett tuggummi med nikotin i.



Och hur vill herrn ha kaffet till koppen? :>

Amen nu börjar det bli mobbing på hög nivå här :D