handdator

Visa fullständig version : Viktnedgång och kroppen


Gudfadern
2006-06-03, 22:17
Eftersom min tråd i allmänt togs bort så startar jag en liknande här istället eftersom det har med diet och fettförbränning att göra. Jag vill ha tips på sidor eller böcker - men helst sidor, på vad som händer i kroppen som tex varför och vad som orsakar att vattnet försvinner först och hur detta sker, i vilket stadie börjar istället proteinerna att förbrukas etc. Om det är en bok som ni rekomenderar så vill jag helst att den på svenska och finns att låna på bibliotek.

Max
2006-06-04, 15:16
Eftersom min tråd i allmänt togs bort så startar jag en liknande här istället eftersom det har med diet och fettförbränning att göra. Jag vill ha tips på sidor eller böcker - men helst sidor, på vad som händer i kroppen som tex varför och vad som orsakar att vattnet försvinner först och hur detta sker, i vilket stadie börjar istället proteinerna att förbrukas etc. Om det är en bok som ni rekomenderar så vill jag helst att den på svenska och finns att låna på bibliotek.Jag kan svara på en fråga direkt. Vattnet försvinner först eftersom det är bundet till kolhydraterna i muskulaturen, och dessa är de första att användas som energi. Ligger du på energiunderskott ersätts inte dessa och vattnet kommer därför inte tillbaka förrän du når energibalans igen.