handdator

Visa fullständig version : Ont i gluteus vid löpning


hum
2006-06-03, 17:54
Hej kolo

Sedan jag tog upp löpträningen för några månader sedan har en jobbig smärta kommit smygande och nu gör den löpningen ganska obehaglig..

Vid nedslaget hugger det i den punkt jag pekat ut på bilden, precis där höftbenet (ja nåt ben iaf?) sticker ut. Gör inte ont hela tiden utan kommer ibland, främst i backar.

Springer på grus (men har fått för mig att det känns mindre om jag springer i gräset på vägkanten) och har ett par gamla slitna asics på fötterna.

Några tips om vad som kan vara fel? Borde jag byta skor kanske?

Åse Columbus
2006-06-03, 18:17
stretcha fascia latae...senan som går utmed benen....

eller stretcha gluteus maximus o medius

machine gun
2006-06-04, 14:17
har ett par gamla slitna asics på fötterna.

Nya skor är ett hett tips.

hum
2006-06-04, 14:55
stretcha fascia latae...senan som går utmed benen....

eller stretcha gluteus maximus o medius

Tips på övningar? Brukar köra den här "sitta och dra upp benet mot kroppen" men det har inte hjälpt nämnvärt. Är dessutom stelare i den sidan som inte gör ont.

machine gun: Jo jag tänkte dra ner till Löplabbet eller nåt sånt och införskaffa ett par nya. Ska komma iväg bara..

Åse Columbus
2006-06-04, 14:57
Tips på övningar? Brukar köra den här "sitta och dra upp benet mot kroppen" men det har inte hjälpt nämnvärt. Är dessutom stelare i den sidan som inte gör ont.

machine gun: Jo jag tänkte dra ner till Löplabbet eller nåt sånt och införskaffa ett par nya. Ska komma iväg bara..


kolla in
http://www.ryggochmuskelakuten.se/

titta under fotboll