handdator

Visa fullständig version : Kosttillskott som projektarbete


daslax
2002-12-08, 14:25
Hej!
I år skall jag skriva ett sk projektarbete i skolan. Arbetet skall vara cirka 10 sidor långt och det skall sedan även redovisas muntligt. Jag har valt att skriva om kosttillskott :muscle: Därför att jag är rätt okunnig på ämnet och vill lära mig mer. Men i alla fall min fråga är följande. Vad tycker ni jag ska ta upp om kosttillskott? Dvs. vad tycker ni det ska stå i min innehållsförteckning?

The Dwag
2002-12-08, 16:28
Originally posted by daslax
Hej!
I år skall jag skriva ett sk projektarbete i skolan. Arbetet skall vara cirka 10 sidor långt och det skall sedan även redovisas muntligt. Jag har valt att skriva om kosttillskott :muscle: Därför att jag är rätt okunnig på ämnet och vill lära mig mer. Men i alla fall min fråga är följande. Vad tycker ni jag ska ta upp om kosttillskott? Dvs. vad tycker ni det ska stå i min innehållsförteckning?


Läs igenom alla trådar på Kosttillskott så får du reda på det mesta!

Lord_X
2002-12-08, 19:05
Originally posted by daslax
Vad tycker ni jag ska ta upp om kosttillskott?
Personligen så tycker jag att du ska byta ämne till något som du tycker är intressant att prata om, och som är intressant för de andra att lyssna till.. Inte för att du vill lära dig mer om det.
Hade du gjort det skriftligt hade jag kunnat förstå dig. Eller ska det vara både och kanske? Jag förstod inte om det skulle vara det. Hursomhelst, prata om det kan ju inte bli annat än bludder om vilka tillskott som innehåller vad samt verkan, och sen blir du kallad "tråkiga Bertil" resten av skolgången :(
Välj något annat ämne tycker jag..
Berätta om någon historisk händelse, med inlevelse.. Då får du garanterat klassens intresse med dig :)
Men men, om du nu skulle envisas så (känner mig också skyldig nu att försöka ge dig ett vettigt svar på din faktiska fråga)..
Ta med allt som är värt att veta; Vara, innehåll, positiva/negativa effekter, pris, kroppens upptagningsförmåga av olika proteinsorter samt vad olika behandlingsprocesser gör, vad olika smak bidrar med förutom just smaken, jämförelser (sådant vill lärare alltid att man ska ha med). Det är vad jag kan komma på.
Lycka till med arbetet!

:kickass:

Jorma
2002-12-08, 20:46
Du skulle ju alltid kunna beställa nån bra bok inom ämnet, om du ändå vill lära dig själv samtidigt + att det ger ju en bra källförteckning, men det beror på hur mycket du orkar kämpa


:hbang:

EiseltUK
2002-12-09, 22:31
Till rätt pris kan du få köpa mitt gamla specialarbete om muskelfysiologi. Det var så bra att läraren förhörde mig efteråt. :D

/ Henrik

goa_killen
2002-12-09, 22:42
Va vill du ha i utbyte henke??

EiseltUK
2002-12-09, 23:23
Ärligt talat så är det ju inte så svårt att ta fram något bra om man bara har lite bra litteratur att utgå ifrån.

Om man vill skriva om kosttillskott så bör man ju kanske inte skriva om alla kosttillskott, utan kanske t ex Kreatin. Samla in alla uppifter som finns om kreatin, t ex framställning, utgångsmaterial, upptag, lagring, fosforylering, effekt, biverkningar, forskning, egen kommentar/ erfarenhet, sammanfattning, referenser. Det blir utan problem upp till 50 sidor. Lägg in lite bilder på kemiska strukturer osv så ser det proffsigt ut också. Det finns ganska mycket bra information om kreatin på www.creapure.com

Mvh
Henrik

daslax
2002-12-11, 15:20
Tack för all info Henrik. Jag ska nog skriva om endast kreatin istället. Jag har aldrig tagit mig en kur (har bara testat vassle protein och gainers) men någon gång ska vara den första. Tänkte nämligen ha med en slags utveckningskruva i arbetet. I alla fall tack för all info. YOU :kickass: , henrik :>