handdator

Visa fullständig version : Sweden Rock Festival!


Berguven
2006-06-02, 21:20
Nu är det snart dags och jag har helt plötsligt kommit fram till att jag ska dit och skaffat mig en biljett! Frågan lyder dock, ska DU dit?

Mago
2006-06-03, 02:27
Yes sir!

Journey! :hbang:

ManuelIT
2006-06-03, 02:38
Metaltown som gäller!

Berguven
2006-06-03, 10:29
För min del är enbart entombed och sodom (:hbang: ) inplanerat än så länge. Vad bör man mer se och varför?

Axmode
2006-06-03, 10:34
Mina kompisar ska spela på demoscene. Gauge Dead heter dem om någon råkar se de live. http://www.myspace.com/12gaugedead

Dissector
2006-06-03, 11:07
Japp :cool:

Deceiver85
2006-06-03, 11:37
Inga pengar, och sen saknar jag några favoritband.

The Somberlain
2006-06-03, 12:38
Jodå, SRF blir lite av en kickoff för årets festivalsommar!

Fettecke
2006-06-05, 09:50
Ja!

det vore kul med en liten koloträff där typ :D

själv bor jag på husvagnskampingen 300m utanför området, kommer inte ihåg va det heter....
åker ner tidigt imorgon ... 100 mil =(

Fettecke
2006-06-05, 09:55
För min del är enbart entombed och sodom (:hbang: ) inplanerat än så länge. Vad bör man mer se och varför?

Venom, pga att dom startade en Era av relativt bra musik, som vart stor.!

sen är de inte fel att se några gamlingar spela... hoppas dom inte kör någe skit från senaste plattan =(

samma sak med Gamma Ray, fd. frontperson i Helloween, som också är stor inom sin genre... och bra...

aja, finns mkt fint att se där :D

nihe
2006-06-05, 10:02
Självklart ska man ner till Sölvesborg. ;) Längtar redan efter älgkebaben.*popcorn*

Har planerat att se, först och främst i alla fall, Evergrey, Vanden Plas, Nevermore, Queensr˙che och Porcupine Tree - men att se storband och -artister såsom Whitesnake, Ted Nugent, Journey, Deep Purple, Alice Cooper, m.fl. är inte helt fel heller.

Berguven
2006-06-05, 11:04
Det känns som om man borde se venom, men jag är överhuvudtaget inte inlyssnad på dem och har en hel del sodom kvar att lyssna in mig på.

Hades
2006-06-05, 11:44
Kamelot, DragonForce, Edguy, Gamma Ray, Evergrey, WASP och Alice Cooper är de som jag ser fram emot att se.

Jag är mycket besviken att Symphony X var tvungna att ställa in.

nihe
2006-06-05, 11:47
Kamelot, DragonForce, Edguy, Gamma Ray, Evergrey, WASP och Alice Cooper är de som jag ser fram emot att se.

Jag är mycket besviken att Symphony X var tvungna att ställa in.
Synd att Evergrey och WASP spelar samtidigt, bara. :/ Blev själv lite besviken på det, trots att jag inte är något större fan av WASP.

Hades
2006-06-05, 12:14
Synd att Evergrey och WASP spelar samtidigt, bara. :/ Blev själv lite besviken på det, trots att jag inte är något större fan av WASP.
Ah just det. Känns dock som att chansen att se WASP igen är mindre. Evergrey kan man ju se närsomhelst :D

Kristian
2006-06-05, 12:17
Kommer att dyka upp på Sweden Rock på fredagen..tänkte se halva spelningen med Gamma Ray(trillar in mellan 15.30 -15.45)...givetvis ska man se queensryche, Kamelot och givetvis WASP...får väl också stanna kvar för att se lite av Def Lepard.

/Kristian

Dissector
2006-06-05, 12:32
Åker främst dit för Lord Belial, Venom samt Arch Enemy.
Ska bli kulers! Någon som vill skaka hand? :D

nihe
2006-06-05, 12:40
Äh - jag känner att jag måste se Evergrey. Får lämna mina WASP-älskande vänner en stund.


Dissector, hehe, nja - du ser rätt så brutal ut. ;)

Berguven
2006-06-05, 17:46
Sådär ja! Nu har man biljetten i handen och tält och dylikt är införskaffat. Bara en tenta kvar, sedan är det fritt blås till festivalen!

Fettecke
2006-06-05, 18:14
jag åker nu!... får övernatta nånstans i Mora, för att sedan fortsätta den långa vägen till Norje.! *metal all the way!*

ska f.ö åka Volvo 240, 200 mil t/r till SRF

The Somberlain
2006-06-05, 20:55
Sodom, WASP och Celtic Frost är höjdpunkterna enl. mig. Queensryche med om dom väljer "rätt" låtar.

nihe
2006-06-05, 20:56
Sodom, WASP och Celtic Frost är höjdpunkterna enl. mig. Queensryche med om dom väljer "rätt" låtar.
Sant. Så mycket som möjligt från Operation: Mindcrime och Empire så är jag nöjd.

Mago
2006-06-11, 09:37
JOURNEY!!! :D Stoned in love!! :hbang:
Ted Nudgent var riktigt jävla bra.

Ett litet sammanträffande? En polare sa något om en mindre manlig person i ytterst små shorts och en liten fjärilstatuering på bröstet som stått bakom oss i nån kö. Fettecke? :D

Dissector
2006-06-11, 17:22
Nu är jag hemma igen. Med en näsa som påminner lite om någon slags övergrillad kyckling. Här är iaf de band jag kollade på:

Venom
Lord Belial
Arch Enemy
Deep Purple
Alice Cooper
Bullet
WASP

Sedan såg jag en rad andra band lite halvt också, när man gled omkring och kollade på allt möjligt. Hade skitskoj =)




ska f.ö åka Volvo 240, 200 mil t/r till SRF

Starkt! :D

Berguven
2006-06-11, 19:18
Jäklar vad skoj det var då!
Entombed var lätt det bästa bandet av de band som jag var ivrigast att få se medan venom och framförallt celtic frost var de roligaste överraskningarna för min del.
Jakligt trevlig festival måste jag säga.

The Somberlain
2006-06-11, 22:04
Var ju nått svettigt fyllemongo som på Entombed-spelningen hela tiden envisades med att praktisera någon slags "mosh" eller nått som i stort sett gick ut på att tafsa på andra killar. Aningen småäckligt enligt mig. Jäkligt kul att dom lirade "Supposed to Rot" btw! Fick även erfara att publiksurfing inte var alltför populärt bland vakterna, särskillt inte "återfall" :)

Annars en jäkligt go festival i vanlig ordning ;)

Rock'nRoll
2006-06-11, 22:42
Har någon lust att berätta lite mer om Celtic Frosts spelning. Bra? Setlist?



Var ju nått svettigt fyllemongo som på Entombed-spelningen hela tiden envisades med att praktisera någon slags "mosh" eller nått som i stort sett gick ut på att tafsa på andra killar.

:laugh:

nihe
2006-06-12, 00:16
Såg en hel del band, men Nevermore och Porcupine Tree var bäst av det jag hann se. Synd bara att det var så sjukt varmt: alkohol - förtäring av vätska + mycket sol = en jävla huvudvärk.

Hades
2006-06-12, 07:29
Bäst var Edguy, WASP och Porcupine Tree.

Någon som såg Dragonforce? Hyfsat knarkat keyboardsolo.

Dissector
2006-06-12, 07:35
Såg en hel del band, men Nevermore och Porcupine Tree var bäst av det jag hann se. Synd bara att det var så sjukt varmt: alkohol - förtäring av vätska + mycket sol = en jävla huvudvärk.

+ en sjuk bränna. Nu sitter jag med lös hud i hela ansiktet, och för att kompensera hettan därborta körde vi hem med öppna bilrutor. Nu är jag förkyld. Fan att man är dum. Solen var enligt mig största plågan där. Annars var allt kanon!

Berguven
2006-06-12, 08:22
[QUOTE=Rock'nRoll]Har någon lust att berätta lite mer om Celtic Frosts spelning. Bra? Setlist?

Jag hade knappt hört dem innan konserten så jag kan inte säga något om deras setlist, men att det var förjävla bra kan jag säga. Ljudet var helt enormt bra! Otroligt tungt samtidigt som varje enskilt instrument hördes perfekt. Den här konserten var faktiskt som att återupptäcka hårdrocken.

Fettecke
2006-06-12, 16:37
JOURNEY!!! :D Stoned in love!! :hbang:
Ted Nudgent var riktigt jävla bra.

Ett litet sammanträffande? En polare sa något om en mindre manlig person i ytterst små shorts och en liten fjärilstatuering på bröstet som stått bakom oss i nån kö. Fettecke? :D

det var nog bara jag som hade en sån tatuering på bröstet... till 100% var det jag... Om... din polare nu överdrev med "ytterst små shorts"... de jag hade var ganska normalstor, ner till knäna osv. Svart var dom också.

"mindre manlig" ?

Mago
2006-06-12, 19:00
det var nog bara jag som hade en sån tatuering på bröstet... till 100% var det jag... Om... din polare nu överdrev med "ytterst små shorts"... de jag hade var ganska normalstor, ner till knäna osv. Svart var dom också.

"mindre manlig" ?

Tolka som du vill, men ha i åtanke att han är 1:a klassens cyniker. :D

Rock'nRoll
2006-06-12, 19:45
Jag hade knappt hört dem innan konserten så jag kan inte säga något om deras setlist, men att det var förjävla bra kan jag säga. Ljudet var helt enormt bra! Otroligt tungt samtidigt som varje enskilt instrument hördes perfekt. Den här konserten var faktiskt som att återupptäcka hårdrocken.

Fan va fint! Skulle gärna sett spektaklet själv.

skaparn
2007-02-20, 06:55
Aerosmith kommer enligt uppgift till SRF i år. Skulle jag verkligen vilja se, man vet ju inte hur länge till de håller på.

Fettecke
2007-02-20, 09:08
Fuck, detta kommer bli de bästa hittils:
(Detta SKA! jag se iaf)

AEROSMITH (US)
HEAVEN & HELL (UK)
MEAT LOAF (US)
BLIND GUARDIAN (D)
MOTÖRHEAD (UK)
DIMMU BORGIR (N)
ICED EARTH (US)
SYMPHONY X (US)
UDO (D)
ANNIHILATOR (CAN)
QUIET RIOT (US)
SKID ROW (US)
PRETTY MAIDS (DK)
AXEL RUDI PELL (D/US)
NOCTURNAL RITES (S)
CIRCUS MAXIMUS (N)
FALCONER (S)

Fettecke
2007-02-20, 09:30
nån mer som kommer bo på Örjans Camping förästen?

zishen
2007-02-20, 10:13
Tyvärr slår Hultsfreds senaste släpp i mitt tycke SRF ganska ordentligt i år.

Som festival föredrar jag SRF men det är ju till slut banden som är avgörande.
Så det lutar åt ett besök till de småländska skogarna istället för blekinge i sommar.

Fettecke
2007-02-20, 11:26
Tyvärr slår Hultsfreds senaste släpp i mitt tycke SRF ganska ordentligt i år.

Som festival föredrar jag SRF men det är ju till slut banden som är avgörande.
Så det lutar åt ett besök till de småländska skogarna istället för blekinge i sommar.

vilka band syftar du på nu?

zishen
2007-02-20, 12:24
Framför allt Roky Erickson som är årets bokning alla kategorier.
Andra som lockar i senaste släppet är Flogging molly, Lamb of god, unearth och Korn.
Sedan tidigare är Ozzy, wolfmother, hatebreed och sabaton riktigt bra bokningar tycker jag.

På SRF lockar bara Heaven & Hell, Dimmu borgir och korpiklaani i dagsläget.
The australian pink floyd show också men då måste man ju köpa 4-dagarsbiljett och det tycker jag inte det är värt.

Men smaken är ju som baken...

knazcandy
2007-04-14, 09:19
Fuck, detta kommer bli de bästa hittils:
(Detta SKA! jag se iaf)

AEROSMITH (US)
HEAVEN & HELL (UK)
MEAT LOAF (US)
BLIND GUARDIAN (D)
MOTÖRHEAD (UK)
DIMMU BORGIR (N)
ICED EARTH (US)
SYMPHONY X (US)
UDO (D)
ANNIHILATOR (CAN)
QUIET RIOT (US)
SKID ROW (US)
PRETTY MAIDS (DK)
AXEL RUDI PELL (D/US)
NOCTURNAL RITES (S)
CIRCUS MAXIMUS (N)
FALCONER (S)

AEROSMITH (US)
HEAVEN & HELL (UK)
MEAT LOAF (US)
BLIND GUARDIAN (D)
MOTÖRHEAD (UK)
DIMMU BORGIR (N)
ICED EARTH (US)
QUIET RIOT (US)
SKID ROW (US)
PRETTY MAIDS (DK)

Några fler som lockar mig är;
White Lion
Hardcore Superstar
Tokyo Dragons
Crashdiet

C U @ Runessons?

Mitt största problem är just nu..Hur håller jag ölen och vinet bäst nerkyldt i 3 dagar?

Dissector
2007-04-14, 09:38
Heaven & Hell hade jag så jävla gärna velat se. Motörhead också. UDO, är inte det med Udo Dirkschneider från Accept? Hade varit skittufft att se. Har faktiskt inte hört dom innan :)

Sedan finns det väl ett par band här och där som hade varit skoj utöver det. Men jag är lite fattig nu, och dessutom tar jag studenten precis dom dagarna så det blir inget SRF för mig i år :/

knazcandy
2007-04-14, 09:46
Heaven & Hell hade jag så jävla gärna velat se. Motörhead också. UDO, är inte det med Udo Dirkschneider från Accept? Hade varit skittufft att se. Har faktiskt inte hört dom innan :)

Sedan finns det väl ett par band här och där som hade varit skoj utöver det. Men jag är lite fattig nu, och dessutom tar jag studenten precis dom dagarna så det blir inget SRF för mig i år :/

Stämmer...det är UDO från Accept, kan bli grymt sköj att se!!

Hades
2007-04-14, 09:48
Kommer bli galet bra i år.

AEROSMITH (US)
HEAVEN & HELL (UK)
SCORPIONS with special guest Uli Jon Roth (D)
BLIND GUARDIAN (D)
ICED EARTH (US)
SYMPHONY X (US)
SKID ROW (US)
WHITE LION (DK)
AXEL RUDI PELL (D/US)
NOCTURNAL RITES (S)
AMON AMARTH (S)
DARK TRANQUILLITY (S)
FALCONER (S)
BLOODBOUND (S)

Ska bli grymt kul att se Falconer med Mathias Blad. Är väldigt förväntansfull på Symphony X också. Om Bloodbound är lika bra som på skiva så kommer det bli en mycket trevlig spelning.

Fettecke
2007-04-14, 09:51
Nå... som sagt, nån som kommer bo på Örjans camping mer än jag ?... måste ha en liten koloträff där nere!!!!!

jag kan bjuda på öl iaf... har nyss kommit från tyskland då (ankommer till Norje på måndagen

Fettecke
2007-04-14, 09:53
C U @ Runessons?

Mitt största problem är just nu..Hur håller jag ölen och vinet bäst nerkyldt i 3 dagar?

Runessons?

köp en kylbox m. eluttag och dra igång strömmen till bilen mellan varven.

Hades
2007-04-14, 09:53
Nå... som sagt, nån som kommer bo på Örjans camping mer än jag ?... måste ha en liten koloträff där nere!!!!!

jag kan bjuda på öl iaf... har nyss kommit från tyskland då (ankommer till Norje på måndagen

Vad är Örjans Camping?

Fettecke
2007-04-14, 10:01
Vad är Örjans Camping?

en camnping som ligger bredvid Rock-campingen... bra ställe att bo på!!!
öppet för alla att gå in där, men kostar att bo...

400 + 75:- a´dag

dom har också ett sammarbete med Norje Boke campingen, så du får nyttja deras dusch och dass hur mkt du vill...

bo där!!!! (riktigt bra tips)

inte så sliskigt som det är på Rockcampingen, vettigt folk för de mesta också beroende på vart man hamnar ;D

förra året hamnade vi intil en gångslinga, vilket resulterade att vårt tält luktade kiss efteråt =(

Hades
2007-04-14, 10:14
en camnping som ligger bredvid Rock-campingen... bra ställe att bo på!!!
öppet för alla att gå in där, men kostar att bo...

400 + 75:- a´dag

dom har också ett sammarbete med Norje Boke campingen, så du får nyttja deras dusch och dass hur mkt du vill...

bo där!!!! (riktigt bra tips)

inte så sliskigt som det är på Rockcampingen, vettigt folk för de mesta också beroende på vart man hamnar ;D

förra året hamnade vi intil en gångslinga, vilket resulterade att vårt tält luktade kiss efteråt =(

Ah, men jävlar vad dyrt :) Tror att snålheten vinner den här gången.

Fettecke
2007-04-14, 10:20
Ah, men jävlar vad dyrt :) Tror att snålheten vinner den här gången.

???
varför är det dyrt?, hur mkt betalar du där du tänkte bo nu?

för mig på 5 dagar och 3 pers i tältet blir det på Örjans:
startavgift: 400/3 = 133:-
75* = 375:-

375 + 133 = 508:- på 5 dagar.... dyrt tycker du? men det är en fiiiiiin camping

eller så var det 75:- / dag för tältet och inte person... kommer inte ihåg...

Hades
2007-04-14, 10:24
???
varför är det dyrt?, hur mkt betalar du där du tänkte bo nu?

så på 5 dagar och 3 pers i tältet blir det på Örjans:
startavgift: 400/3 = 133:-
75* = 375:-

375 + 133 = 508:- på 5 dagar.... dyrt tycker du? men det är en fiiiiiin camping

eller så var det 75:- / dag för tältet och inte person... kommer inte ihåg...
260 kr på vanliga campingen. Men jag trodde du menade att det var kostnaden per person. Har de någon hemsida?

Fettecke
2007-04-14, 10:30
260 kr på vanliga campingen. Men jag trodde du menade att det var kostnaden per person. Har de någon hemsida?

dom har ingen hemsida...

en STOR!!!! nackdel med den där förbannade festivalcampingen (antar att det är den du ska bo på pga priset) är att Ingen som inte har deras armband kommer in där....

dvs. ska jag träffa dig så får du komma till min camping ;D

Hades
2007-04-14, 10:32
dom har ingen hemsida...

en STOR!!!! nackdel med den där förbannade festivalcampingen (antar att det är den du ska bo på pga priset) är att Ingen som inte har deras armband kommer in där....

dvs. ska jag träffa dig så får du komma till min camping ;D

Hur stor är Örjans camping då? Hur många bor där?

Fettecke
2007-04-14, 10:42
Hur stor är Örjans camping då? Hur många bor där?

vet inte hur många det är, men det är stort och ordnat.... vad jag förståt så är det inte direkt nån ordning på festivalcampingen, utan man slår nästan upp sitt tält där man vill, Örjans har "rader" där du måste hålla dig inom med tält och bil (på samma ställe), dvs, du behöver itne ställa bilen på den andra Stora parkeringen, utan du har den brevid ditt tält.

vill du fara iväg mitt i festivalen så är det bara att ta bilen och åka iväg (om spritmätaren tycker det dvs ;D), det är stort och rymligt ändå med tanke på hur många som bor där...

det får plats en bra bit över 100 tält där iaf. så låt säga 300-500 pers kanske?

dom har telefon iaf... nummret vettefan, du får ringa Norje Boke campingen och fråga efter Örjans nummer...

alt. nummerupplysningen och fiska dig fram via Norje bokes nummer... får du ägarens namn där så är de lätt, dom är nämligen bröder.

Hades
2007-04-14, 10:46
vet inte hur många det är, men det är stort och ordnat.... vad jag förståt så är det inte direkt nån ordning på festivalcampingen, utan man slår nästan upp sitt tält där man vill, Örjans har "rader" där du måste hålla dig inom med tält och bil (på samma ställe), dvs, du behöver itne ställa bilen på den andra Stora parkeringen, utan du har den brevid ditt tält.

vill du fara iväg mitt i festivalen så är det bara att ta bilen och åka iväg (om spritmätaren tycker det dvs ;D), det är stort och rymligt ändå med tanke på hur många som bor där...

det får plats en bra bit över 100 tält där iaf. så låt säga 300-500 pers kanske?

dom har telefon iaf... nummret vettefan, du får ringa Norje Boke campingen och fråga efter Örjans nummer...

alt. nummerupplysningen och fiska dig fram via Norje bokes nummer... får du ägarens namn där så är de lätt, dom är nämligen bröder.
Ah, schysst. Ska kolla upp det och diskutera med mina brothers of metal. Tack!

hahavaffan
2007-04-14, 10:49
Metaltown som gäller!+1 Fan dit ska jag. Hoppas In Flames blir klara för det, då jäklar cyklar jag dit.

Fettecke
2007-04-14, 10:51
Ah, schysst. Ska kolla upp det och diskutera med mina brothers of metal. Tack!

klart du ska bo på Örjans ;D

jag ska ha ditt nummer närmare festivalen bra så du vet, knazzes också för den delen... :D

Heman
2007-04-14, 10:53
Bilr wacken för mej i stället, var riktigt sugen på SRF i år.
Hade Sebastian Bach vart i stället för Skid Row så hade jag dragit direkt! :)

knazcandy
2007-04-14, 18:25
klart du ska bo på Örjans ;D

jag ska ha ditt nummer närmare festivalen bra så du vet, knazzes också för den delen... :D

Lätt!!! Koloträff på SRF!

machine gun
2007-04-15, 16:22
Mitt största problem är just nu..Hur håller jag ölen och vinet bäst nerkyldt i 3 dagar?

Tältvarm öl ftw! :hbang:

Vi brukar iofs ha en sån där uppblåsbar babypool med oss, som man fyller med kallt vatten och.. tadaa! En ölkylare! :D


Fast i år blir det bara Roskilde, tyckte SRF var lite.. tråkig och det är inte direkt några band som lockar mig i år.

knazcandy
2007-04-15, 16:26
Tältvarm öl ftw! :hbang:

Vi brukar iofs ha en sån där uppblåsbar babypool med oss, som man fyller med kallt vatten och.. tadaa! En ölkylare! :D


Fast i år blir det bara Roskilde, tyckte SRF var lite.. tråkig och det är inte direkt några band som lockar mig i år.

Hmm...ja det hade ju varit något..kan man ju plaska i oxå om det blir varmt...bada i öl :hbang:

Fettecke
2007-04-18, 08:51
måste höra om det finns intresse för en liten sammankomst innan det hela... jag hittade ett jäkla kul ställe tror jag...

http://www.bejstorp.com/

kan vara Ruskigt rolig uppvärmning innan festivalen???...

nån som har lust att snacka med sitt respektive gäng ni åker med om det finns intresse?????

Jag tror det blir skitkul iaf :D

knazcandy
2007-05-16, 13:26
21 dagar kvar..
Nedräkningen har börjat, planering av alkoholåtgång och flaggstången är fixad..

Hur många från Kolo blir vi på SRF egentligen?

gnagaren
2007-05-16, 14:30
En här iaf, plus en jävla massa vänner som kommer, dem är dock inte kolomedlemmar. Ska bli grymt kul :)

Halldin
2007-05-16, 14:33
Jao ska dit.

Hades
2007-05-16, 14:36
Jag kommer!

knazcandy
2007-05-16, 14:45
Låter bra, då får vi styra upp ett möte tycker jag.. Häva lite bers och do some crabs :cool:

Rock'nRoll
2007-05-16, 14:55
Mina kompisar ska spela på demoscene. Gauge Dead heter dem om någon råkar se de live. http://www.myspace.com/12gaugedead

Cool, pluggar tillsammans med Mange.

Kurash
2007-05-16, 15:02
Focus kommer!! Helt sjukt!

bpV5InLw52U

Bullen!
2007-05-16, 16:20
jag bor nära. kan vara hotell, taxi osv för en viss ersättning om någon är intresserad.

har stor plats för husvagnar, tält osv. ström, kök allt!

maila mig vid intresse.

Bullen!
2007-05-17, 14:15
billigt som sagt.

Mago
2007-05-17, 14:29
Focus kommer!! Helt sjukt!

bpV5InLw52U

Hell yeah! Får inte missas. :D