handdator

Visa fullständig version : Har du ändrat uppfattning om vacker kropp?


shadowfire
2006-06-02, 20:31
Har du ändrat uppfattning om vad som är en vacker kropp sedan du började träna/blev medlem på kolo?
Antingen sett till dig själv, eller sett till andra, oavsett kön.
Poll kommer.

Baan
2006-06-02, 20:34
Hmja vet inte hos kvinnor då jag kan tycka även otränade kroppar ser fina ut, hos män (som jag inte tänder sexuellt på) så tror jag det är lättare se att inställningen ändrat sig så att jag har höjt ribban för vad vältränat är. Tror inte heller det är så ovanligt, det är BradPittSågSåGrymUtITrojaNuSerHanBaraKlenUt-syndromet..

shadowfire
2006-06-02, 20:35
Personligen börjar jag tycka att en kvinnas kropp med låg BF börjar kännas "bättre", förut tyckte jag det var grymt oattraktivt med en kvinna med mer muskeldefinition än mig o mina polare. Senaste månaderna har jag börjat tycka det ser riktigt snyggt ut, bara man kikar på bilder här på kolo.

carloskar
2006-06-02, 20:36
Hmja vet inte hos kvinnor då jag kan tycka även otränade kroppar ser fina ut, hos män (som jag inte tänder sexuellt på) så tror jag det är lättare se att inställningen ändrat sig så att jag har höjt ribban för vad vältränat är. Tror inte heller det är så ovanligt, det är BradPittSågSåGrymUtITrojaNuSerHanBaraKlenUt-syndromet..

Du svarade precis åt mig :)

tuben
2006-06-02, 20:37
Ja det gäller för båda könen för min del.

shadowfire
2006-06-02, 20:44
Ja det gäller för båda könen för min del.
Egentligen samma här.. sjukt att man kan ändra en värdering man har så pass snabbt dock.

Oskis
2006-06-02, 20:45
Mina ideal har ändrats vääääldigt mycket sedan jag började träna.

sissa
2006-06-02, 20:47
Det som har ändrats är väl att jag kollar in kroppar på ett annat sätt nu.
Klart att utseende spelar roll och alltid har gjort, men jag inte tänkt så mkt på kroppen, hur den ser ut. Det gör jag nog mer nu.
Sen vet jag faktiskt inte vad jag tyckte om muskulösa människor (såna som tävlar typ) för det är ju något jag stött på först nu känns det som, även om man rimligtvis måste ha sett nån innan

Vad jag finner vara en snygg kropp har nog inte ändrats så mkt tror jag. Däremot tror jag att vad jag tycker är fult har ändrats lite. Kroppar med muskler som jag kanske innan tyckt var fult (även om jag inte minns det, men det kan tänkas) tycker jag kanske inte nu är fula (kanske inte nödvändigtvis snygga heller)
Snygg som i snyggt muskelbygge har jag nog inte kommit till än då jag är nybörjare, men kan tänka mig att det blir så om man är "inne i det"

shadowfire
2006-06-02, 20:49
Det som har ändrats är väl att jag kollar in kroppar på ett annat sätt nu.
Klart att utseende spelar roll och alltid har gjort, men jag inte tänkt så mkt på kroppen, hur den ser ut. Det gör jag nog mer nu.
Sen vet jag faktiskt inte vad jag tyckte om muskulösa människor (såna som tävlar typ) för det är ju något jag stött på först nu känns det som, även om man rimligtvis måste ha sett nån innan

Vad jag finner vara en snygg kropp har nog inte ändrats så mkt tror jag. Däremot tror jag att vad jag tycker är fult har ändrats lite. Kroppar med muskler som jag kanske innan tyckt var fult (även om jag inte minns det, men det kan tänkas) tycker jag kanske inte nu är fula (kanske inte nödvändigtvis snygga heller)
Snygg som i snyggt muskelbygge har jag nog inte kommit till än då jag är nybörjare, men kan tänka mig att det blir så om man är "inne i det"
+1 .. en del jag tyckte var fult förut har blivit mer neutralt nu.

Har dock kommit på mig o titta på andra på gymet och jämföra kroppar med. Sedan jämföra mot snabbköpskassörskan som bara sväller o sväller varje gång man handlar (bulk på riktigt?). Känns som om jag blivit betydligt mer kroppsmedveten, både kring mig själv men tyvärr också kring andra.

High1ander
2006-06-02, 20:50
Nej, jag har nog inte ändrat.

Bradus Pittus är fortfarande idealet.

MilkmaN
2006-06-02, 20:51
Förut tyckte jag Edward Norton var skitbiff i American History X, perfekt i princip. Innan ogillade jag tjejer med muskler, förutom på benen. Nu tycker jag han är för liten och jag älskar tjejer med muskler.

dynamo
2006-06-02, 20:51
Japp, framförallt för killar. Ribban har höjts en hel del. Jag är i bättre form än nånsin tidigare och det går åt rätt håll, ändå är jag avis på krapparna som hunnit mycket längre i sin uppbyggnad. :bow: :thumbup: Vad gäller tjejer så håller jag med tidigare talare att definierade tjejer inte är lika illa nå mer (jag tycker fortfarande det kan gå för långt dock). Sen uppskattar jag muskler hos tjejer mer nu, det kan vara riktigt snyggt.

mini
2006-06-02, 21:08
Man förflyttar gränsen, eller tänjer på den. Jag gillar intressanta kroppar, men det är skillnad på hur jag uppskattar Arnolds kropp och hur jag uppskattar kroppen hos den jag tycker om. Jag tycker båda är snygga, men på olika sätt.
Hur jag ser på kvinnokroppar har nog egentlnigen snävats ner istället. Kunde förr tycka att spinkiga tjejer var snygga och avundsvärda. Idag avundas jag tjejer som Marthe Sundby (http://www.treningsforum.no/article/article.php?dir=intervju&fname=060522_marthesunby)

AFanatic
2006-06-02, 21:15
Man förflyttar gränsen, eller tänjer på den. Jag gillar intressanta kroppar, men det är skillnad på hur jag uppskattar Arnolds kropp och hur jag uppskattar kroppen hos den jag tycker om. Jag tycker båda är snygga, men på olika sätt.
Hur jag ser på kvinnokroppar har nog egentlnigen snävats ner istället. Kunde förr tycka att spinkiga tjejer var snygga och avundsvärda. Idag avundas jag tjejer som Marthe Sundby (http://www.treningsforum.no/article/article.php?dir=intervju&fname=060522_marthesunby)

Jäklar vilken snygg fysik hon hade. Tack för den länken. :thumbup: Delar förövrigt dina åsikter ovan.

Jag har alltid gillat kroppar som har mer muskler än exempelvis en vanlig fotbolltränande individs, och min uppfattning har gått från "lätt fitness" till mer och mer byggarhållet. Allt "smalt" är totalt ointressant.

Anonym
2006-06-02, 21:30
Man förflyttar gränsen, eller tänjer på den. Jag gillar intressanta kroppar, men det är skillnad på hur jag uppskattar Arnolds kropp och hur jag uppskattar kroppen hos den jag tycker om. Jag tycker båda är snygga, men på olika sätt.
Hur jag ser på kvinnokroppar har nog egentlnigen snävats ner istället. Kunde förr tycka att spinkiga tjejer var snygga och avundsvärda. Idag avundas jag tjejer som Marthe Sundby (http://www.treningsforum.no/article/article.php?dir=intervju&fname=060522_marthesunby)
urk..

mini
2006-06-02, 21:32
urk..
Jaha?

High1ander
2006-06-02, 21:39
Man förflyttar gränsen, eller tänjer på den. Jag gillar intressanta kroppar, men det är skillnad på hur jag uppskattar Arnolds kropp och hur jag uppskattar kroppen hos den jag tycker om. Jag tycker båda är snygga, men på olika sätt.
Hur jag ser på kvinnokroppar har nog egentlnigen snävats ner istället. Kunde förr tycka att spinkiga tjejer var snygga och avundsvärda. Idag avundas jag tjejer som Marthe Sundby (http://www.treningsforum.no/article/article.php?dir=intervju&fname=060522_marthesunby)
Det är bra att du inte uppskattar spinkiga tjejer.

Jag har en korkad filosofi som innebär att det finns massa olika "perfekta kroppar", ungefär som det finns en perfekt cirkel, en perfekt, triangel, en perfekt kvadrat, osv...

shadowfire
2006-06-02, 21:39
Jäklar vilken snygg fysik hon hade. Tack för den länken. :thumbup: Delar förövrigt dina åsikter ovan.

Jag har alltid gillat kroppar som har mer muskler än exempelvis en vanlig fotbolltränande individs, och min uppfattning har gått från "lätt fitness" till mer och mer byggarhållet. Allt "smalt" är totalt ointressant.
Både hos killar o tjejer då menar du? Att du ser en snygg kropp hos en kvinna då det är en byggarkropp?

shadowfire
2006-06-02, 21:44
Man förflyttar gränsen, eller tänjer på den. Jag gillar intressanta kroppar, men det är skillnad på hur jag uppskattar Arnolds kropp och hur jag uppskattar kroppen hos den jag tycker om. Jag tycker båda är snygga, men på olika sätt.
Hur jag ser på kvinnokroppar har nog egentlnigen snävats ner istället. Kunde förr tycka att spinkiga tjejer var snygga och avundsvärda. Idag avundas jag tjejer som Marthe Sundby (http://www.treningsforum.no/article/article.php?dir=intervju&fname=060522_marthesunby)
Känns som två skilda saker ja, dels att du beundrar andras byggen, andras kroppar och för den träning de genomgått. Sett till det privata, känner du att du har samma syn där som innan? Eller har t.ex. synen på "ölmage" ändrats eller så?

mini
2006-06-02, 21:50
Känns som två skilda saker ja, dels att du beundrar andras byggen, andras kroppar och för den träning de genomgått. Sett till det privata, känner du att du har samma syn där som innan? Eller har t.ex. synen på "ölmage" ändrats eller så?
Jag har aldrig värderat min partners kropp på det sättet. Det finns alltid saker att tycka är vackert på den man tycker om.
Har dock aldrig varit tillsammans med någon väldigt smal eller någon väldigt tjock.

sissa
2006-06-02, 21:51
En sak jag tycker är lite konstigt är att man ofta ställer smal och muskulös mot varandra. De vältränade muskelbyggen som åsyftas är inte tjocka direkt:-) ( och inte bara när de står superdeffade på scenen)

Visst är de större, men knappast tjockare (?)

shadowfire
2006-06-02, 21:56
Jag har aldrig värderat min partners kropp på det sättet. Det finns alltid saker att tycka är vackert på den man tycker om.
Har dock aldrig varit tillsammans med någon väldigt smal eller någon väldigt tjock.
Bra inställning!
Jag har nog ändrat min inställning till just ölmagar, tyckte väl inte det var någon hit förut heller, men nu tycker jag det känns ännu mera osunt efter att ha häckat på kolo i 4 månader...

En annan konstig syn jag har fått är att jag kan värdera en mullig tjej på gymet högre än en annan mullig tjej som jag vet inte tränar alls o inte har något som helst intresse i o göra något åt sin kropp. Den där mulliga tjejen på gymet blir på någotvis attraktiv när hon sliter o kämpar o flåsar o har sig. Vet inte varför, sjuka tankar, mycket sjuka..

polaren
2006-06-02, 22:28
Tack vare alla SL'are här så har min "tjockisgräns" ändrats från 90 till 130-140 :D

Janna
2006-06-02, 22:32
Jag tyckte inte stora muskelberg var snyggt innan. Nu tycker jag att det är jättefint om man är jämt byggd. Jag tycker dock fortfarande att även "tunna" killar kan ha superfina kroppar. Det handlar mer om proportioner för mig än om massa.

AFanatic
2006-06-02, 22:33
Både hos killar o tjejer då menar du? Att du ser en snygg kropp hos en kvinna då det är en byggarkropp?

Ja. Fast det går en luddig gräns någonstans där det snygga med byggarkroppen övergår till att enbart handla om en bedömning utifrån just bodybuildningens kriterier. Fast jag får nog framhålla att jag har mer AF-fysikerna som ideal, även om jag ibland kan tycka, att för stunden är det ingen som slår Marthe Sundbys fysik, men imorgon kan det lika gärna vara Mindi O'Brien eller Erica Davidson.

Jorgen
2006-06-02, 22:40
Naturligtvis har man blivit miljöskadad allt efter som åren har gått.
Däremot så blir jag inte lika imponerad av enorm muskelmassa längre (varken på damer eller herrar) som på en symetrisk fysik med snygga linjer.

Axmode
2006-06-02, 22:42
Brad Pitt har alltid varit förebilden och kommer alltid vara *flex*

Larsson
2006-06-02, 22:49
Japp min uppfattning om vad som är en vacker har ändrats, både gällande hur jag ser på min egen kropp och hur jag ser på andra.

blasr
2006-06-02, 22:50
Har inte ändrat uppfattning om vad jag tycker är snyggt, men däremot var stort är.

Papi
2006-06-02, 23:17
Jo, jag tillhörde klungan som tyckte Brad Pitt i Fight Club och Edvard Norton i American History X hade muskulösa och vältränade kroppar.
Jag tycker fortfarande att Pittens kropp är snygg, men inser att han inte är så himla stor. Norton...ja, jag vet inte vad det var jag såg där.
Vad gäller kvinnokroppar så tänder jag som fan på en muskulös tjej nuförtiden. Bara älskar att se ett par vältränade armar och axlar...och ben och rumpa. Ja,alltihop! :em:
Tyvärr är det motsatta också sant. Jag har blivit kräsnare och mindre tolerant mot folk som inte tar hand om sina kroppar. Jag förstår mig inte på dem helt enkelt, hur man kan göra så mot sig själv.
Ser på mig själv på ett helt annat sätt också. Har högre krav på mig själv. Fick frågan för ett tag sen av en tjej, "hur mycket muskler jag tänkte skaffa?". Hon tyckte det räckte nu. Försökte förklara att det i princip är omöjligt för någon som jag (tränar bara 2 ggr i veckan oftast) att bli "stor", så som hon menade, men jag såg att hon inte trodde på mig. Svårt att förklara för folk som aldrig går till gymmet.

ugglan
2006-06-02, 23:48
verkligen, har utvecklat axelfetisch.

racePete
2006-06-03, 00:06
Hmja vet inte hos kvinnor då jag kan tycka även otränade kroppar ser fina ut, hos män (som jag inte tänder sexuellt på) så tror jag det är lättare se att inställningen ändrat sig så att jag har höjt ribban för vad vältränat är. Tror inte heller det är så ovanligt, det är BradPittSågSåGrymUtITrojaNuSerHanBaraKlenUt-syndromet..
+1

Sebbe_H
2006-06-03, 00:23
Japp ändrat uppfattningen på män, men kvinnor förblir densamma..

Olsson
2006-06-03, 00:33
Före jag börja träna styrketräning var väl siktet inställt på att bli som bradpitt ungefär. Ett tag tyckte jag det var ballt att ha massa muskler även om mitt ideal inte har legat hörgre än vid fitness ungefär. Nu har det dock vänt tillbaka. Jag cyklar mycket och tycker klena hårda kroppar som funkar bra till långdistansträning är the shit :) Man blir väl blind på det man sysslar med.

Axmode
2006-06-03, 00:42
Somsagt :bow:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/attachment.php?attachmentid=14019&stc=1&d=1108925107

Cerberus
2006-06-03, 01:38
http://www.cnn.com/SHOWBIZ/Movies/9810/29/amer.history.x/1.jpg
Skitbiffigt tyckte jag för några år sen.

http://www.geocities.com/gymcentertr/galeri/flex1/flex07.jpg
Idealet nu.

Kwon
2006-06-03, 05:18
Inte pga kolozzeum, men har ändrat uppfattning med åldern.

Karl_alfred
2006-06-03, 07:43
Japp, framförallt för killar. Ribban har höjts en hel del.
Tack för informationen!

Jacksatan
2006-06-03, 08:54
Enbart för killar egentligen. Jag har helt ändrat uppfattning om hur en vältränad kille ska se ut. Förut räckte det väl med 70kg och antydan till muskler, nu tycker jag man ska väga åtminstone 85knallhård för att vara vältränad.

Slartibartfast
2006-06-03, 08:58
Jag har inte ändrat mina ideal.

shadowfire
2006-06-03, 08:59
Inte pga kolozzeum, men har ändrat uppfattning med åldern.
På vilket sätt har åldern påverkat dig? asså vad har ändrats menar du?
Edit: Alla byggare ska ha musche? ;)

Arf Pingvin
2006-06-03, 14:05
Jag har inte ändrat uppfattning. Jag ändrade mig inte när jag började träna, ändrade mig inte när jag började surfa runt på träningsforum.

mangemani
2006-06-03, 14:09
mjo,en aning.
innan jag började träna så var det smala och spinkiga tjejer som var mest "intressant",men när man sen hade hållt på ett tag och laggt på sej en del muskler själv och börjat umgås i den vätränade kretsen,så började man få upp ögonen mer och mer för tjejer med muskler...i dagsläget så är tjejer med muskler det finaste/sexigaste som finns.

Kwon
2006-06-03, 17:01
På vilket sätt har åldern påverkat dig? asså vad har ändrats menar du?
Edit: Alla byggare ska ha musche? ;)


Det var ett JÄVLA Tjöt... :thumbup: :laugh:

Baan
2006-06-03, 17:03
Inte pga kolozzeum, men har ändrat uppfattning med åldern.

I hear you bro

http://oraculations.blogspot.com/uploaded_images/BIG%20ASS-777181.jpg

bluelight
2006-06-03, 17:12
I hear you bro

[IM.G]http://oraculations.blogspot.com/uploaded_images/BIG%20ASS-777181.jpg[/IMG]

:laugh:


OnT: Lite granna kanske, vart gränsen för vältränad går isåfall (och jag tycker inte man är stark när man maxar 80 i bänkpress :D).

Cilia
2006-06-03, 17:12
delvis har det det
framförallt har jag lärt mig titta på kroppen på ett annat sätt.
Men för mig är fortfarande intellektet det viktigaste när jag bedömmer en person.

Tricklev
2006-06-03, 17:15
Nej, är väll inte tillräkligt inne och intresserad av byggarvärlden för att bli "gymskadad" på det viset.

Kwon
2006-06-03, 17:28
I hear you bro

http://oraculations.blogspot.com/uploaded_images/BIG%20ASS-777181.jpg

:laugh: Baan muntrar upp! :thumbup:

En bra påg!

blekfet2
2006-06-03, 18:14
I hear you bro

http://oraculations.blogspot.com/uploaded_images/BIG%20ASS-777181.jpg



hur fan kan man besudla en Ninja sådär....usch fyfan:furious:

Lilly
2006-06-03, 18:33
Mina ideal har förändras sååå mkt, träningen har räddat mig från en osunt låg kropsvikt. Vågar äta och vill äta när man märker hur bra kroppen mår av det och hur mycket man kan göra med en stark kropp. Förut så spelade det ingen roll hur killkroppar såg ut, nu så större bättre!!!

Mass-Tech
2006-06-03, 18:44
Har börjat tycka att FBB är vackert:em:

Longshot
2006-06-03, 23:07
Nope. Har alltid haft en atletisk symetrisk kropp som ideal. Lagom är alltid bäst ;)

Dissector
2006-06-03, 23:23
För några årsedan tyckte jag proffsbyggar-kroppar var fula.
Sedan tänkte jag inte så mycket mer på det, och när jag helt plötsligt fick intresse för styrketräning visade en kompis (Archyl här på brädan) en video med Jay Cutler på min begäran, efter ett svagt tidigare minne från när han kollat på dessa monster.

Den gången klickade det direkt. Blev fullständigt frälst. Ville se ut exakt så, och vill fortfarande =)