handdator

Visa fullständig version : Fråga om greppet


edvin
2006-06-01, 19:08
Jag funderar lite på över varför man har så fasligt många tyngder på grippers. Ta exemplet att man har en gripper som man delvis stänger. Borde det inte ge lika mycket att träna på den som är för tung istället för att köpa sig en lättare. Jag menar visst det psykologiskt trevligare med en gripper man får igen men jag undrar om det verkligen kommer gå snabbare att stänga den tröga. Borde till stor del vara psykologi, men det är min spekulation. Någon som har lite erfarenheter att bidra med?

Kom inte dragande med något. "Givetvis behövs det olika graderingar för att varför börjar man inte 300kg i mark och tränar lite varje dag för att en dag dra upp åbäket." Man ska vara en bra bit på väg att få igen men fortfarande saknas det där sista.

polaren
2006-06-01, 19:10
Tycker att man alltid ska köpa för tung gripper. Köper man en som man klarar så har man nästan ingen nytta av den om målet är att bli stark i grippers

Liten Men Fet
2006-06-01, 20:04
Jag köpte min 160 för att min 180 var för tung, jag tyckte inte jag ökade något. Sen är det psykiskt jobbigt att mata på en gripper som man inte klarar i flera månader..

Men visst bättre för tung än för lätt.

Zakath
2006-06-01, 20:23
Det bästa är nog ändå att ha flera grippers av olika svårighetsgrad så att man kan träna på vilket sätt man vill. Ni kan ju läsa grippersguiden jag skrev för att få ett urval av de olika metoder man kan använda för att bli starkare med grippers. Om man vill kan man använda en CoC 1 för att lyckas stänga en CoC 3, även om det är extremt så går det.