handdator

Visa fullständig version : Vault ang dosering


Henkan
2006-06-01, 16:34
Tänkte köpa Vaults 900g burk.

Såg på nätet att den innehåller 40portioner och man tar 2 portioner varje dag....det är ju ika med att det bara räcker 20 dagar??

Stämmer det...?låter lite för hela 900gram?

Pepz
2006-06-01, 16:38
Tänkte köpa Vaults 900g burk.

Såg på nätet att den innehåller 40portioner och man tar 2 portioner varje dag....det är ju ika med att det bara räcker 20 dagar??

Stämmer det...?låter lite för hela 900gram?

det är ju beroende på hur stora portionerna är.. juh

Henkan
2006-06-01, 17:29
det är ju beroende på hur stora portionerna är.. juh

Hur räknar man ut hur stora portioner man ska ta. Står nog inte med svenska mått direkt på burken?!

Pepz
2006-06-01, 17:31
om det är 900g och det står att det är 40 portioner..

900/40 =?? enkel matematik

AlexGBG
2006-06-01, 17:47
det medföljer en skopa!

sen tar man bara 2 portioner dom dagar man tränar, fast du kanske inte har nån vilodag..

jag kan dock rekomendera vault, för mig funkade det väldigt bra

edit: jag brukar först hälla pulvret i ett glas, fylla på med vatten i en fin stråle, svepa det när det är ungefär 2 dl, sen i med mer vatten i glaset för att ta vara på dom dyrbara kornen som blir kvar.
smaken vänjer man sig med efter några dagar :)

Henkan
2006-06-05, 18:54
det medföljer en skopa!

sen tar man bara 2 portioner dom dagar man tränar, fast du kanske inte har nån vilodag..

jag kan dock rekomendera vault, för mig funkade det väldigt bra

edit: jag brukar först hälla pulvret i ett glas, fylla på med vatten i en fin stråle, svepa det när det är ungefär 2 dl, sen i med mer vatten i glaset för att ta vara på dom dyrbara kornen som blir kvar.
smaken vänjer man sig med efter några dagar :)

Så en skopa - alltså skopan som medföljer. Då är jag med.
Tänkte ta det vid 9.00 på morgonen, träning sker runt kl 10 00 sen nästa portion vid runt 17,00. Tror ni det bli bra? Bara så jag har 100% koll på det?:em:

toxicated
2006-07-03, 12:32
det medföljer en skopa!

sen tar man bara 2 portioner dom dagar man tränar, fast du kanske inte har nån vilodag..

jag kan dock rekomendera vault, för mig funkade det väldigt bra

edit: jag brukar först hälla pulvret i ett glas, fylla på med vatten i en fin stråle, svepa det när det är ungefär 2 dl, sen i med mer vatten i glaset för att ta vara på dom dyrbara kornen som blir kvar.
smaken vänjer man sig med efter några dagar :)

På vaulten står det inte att du skall ta en portion på icke-träningsdagar. Däremot står det så på V-12. Jag har tolkat det som att vaulten skall tas två om dagen alla dagar.

toxicated
2006-07-03, 12:33
Tänkte köpa Vaults 900g burk.

Såg på nätet att den innehåller 40portioner och man tar 2 portioner varje dag....det är ju ika med att det bara räcker 20 dagar??

Stämmer det...?låter lite för hela 900gram?

Ja det är sant den räcker 20 dagar lite surt.
En skopa är en portion som i sin tur är 22,5g