handdator

Visa fullständig version : frukt och nötter?


LisaB
2006-06-01, 06:18
lagras fettet från nötterna in mer bara för att de intas med frukt. Jag syftar då på fruktosen. mao kan man, eller ja, klart man kan, men är det lämpligt att äta frukt + fett ihop?

Sverker
2006-06-01, 06:22
Det finns säkert undersökningar på det att läsa. Kanske inte på just frukt och nötter men tittar du på de energigivande näringsämnena så ligger det inte lågt ifrån hamburgare och cola:D


...ja...det är fruktos från sockret i läsken och fett och protein från hamburgaren.

Lord_Real
2006-06-01, 08:43
Nu vet jag ärligt talat inget.

Men jag skulle tippa på att mängden fruktos i frukt vid normal konsumtion inte är något att vara rädd för.
Inte ens om du äter fett samtidigt.

Men om du enbart skulle leva på dessa två så skulle det vara något annat.

zirak
2006-06-01, 09:43
Kanske inte på just frukt och nötter men tittar du på de energigivande näringsämnena så ligger det inte lågt ifrån hamburgare och cola:D

Hur mycket frukt och nötter måsta man äta för att få i sig samma energimängd då? :naughty:

Sverker
2006-06-02, 06:22
Hur mycket frukt och nötter måsta man äta för att få i sig samma energimängd då? :naughty:


Ja, vad ska jag skriva om det:D Två påsar nötter och en klase vindruvor ?


Allvar. LisaB vill ha svar på vad som händer när man äter fett och frukt samtidigt m a p fettinlagring.

Då måste man äta så pass mycket att det blir ett kaloriöverskott under de timmar som fettet snurrar runt i blodet innan det lagras in. Egentligen så lagras det mesta fett in för att därefter frisättas som små portioner ut i blodet igen. Vad jag förstår så är det återigen kalorier in mot kalorier ut.

LisaB
2006-06-02, 09:34
det är alltså lugnt att äta tex gröt med både bär och solrosfrön? =)

jwzrd
2006-06-02, 09:47
det är alltså lugnt att äta tex gröt med både bär och solrosfrön? =)

Jag har svårt att tänka mig en hälsosammare måltid än den ärligt talat.